Dus eigenlijk zit er nu héél veel geld in Fortis NV/SA en krijgen alle aandeelhouders een leuk dividend, waarna een simpele verzekeringsmaatschappij overblijft?quote:Op maandag 6 oktober 2008 00:01 schreef ItaloDancer het volgende:
Er blijft in Fortis Holding het volgende over: Fortis Insurance International, de opbrengst van de verkoop van de Nederlandse activiteiten, de opbrengst van de verkoop van Fortis Insurance Belgium en de opbrengst van de verkoop van het belang van 51 procent in Fortis Bank België.
Yep, dat lijkt mij het meest logische, of die verzekeringsmaatschappij wordt ook nog verkocht.quote:Op maandag 6 oktober 2008 00:04 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zit er nu héél veel geld in Fortis NV/SA en krijgen alle aandeelhouders een leuk dividend, waarna een simpele verzekeringsmaatschappij overblijft?
Ik zie geen centraal topic over de overname, wel zijn er allerlei topics over de overname over specifieke vraaggebieden en dit vind ik er ook één van.quote:Op maandag 6 oktober 2008 00:07 schreef ChRoNiC het volgende:
Waarom kan dit niet in het algemene overname topic? Verder is het antwoord eigenlijk al gegeven. Duimen voor het beste...
Ik snap je vraag wel. Dat serieuze antwoord wat je wilt hebben is al gegeven hierboven. Verder is het op dit moment speculeren.quote:Op maandag 6 oktober 2008 00:10 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Ik zie geen centraal topic over de overname, wel zijn er allerlei topics over de overname over specifieke vraaggebieden en dit vind ik er ook één van.
En een antwoord als "duimen voor het beste" vind ik geen antwoord. Ik stel een concrete vraag, die met feiten te beantwoorden is door mensen die hier wat meer kennis over hebben als ik.
Ik stel geen emo vraag.
Het belangrijkste verschil is dat overheden in principe alles mogen.quote:Op maandag 6 oktober 2008 00:14 schreef LXIV het volgende:
Er valt nog te vragen of het wel legitiem is om alle goede onderdelen uit een bedrijf te plukken en alle schulden in een rotte constructie achter te laten. Want wanneer die 16 miljard nu onvoldoende is om Fortis weer gezond te krijgen, en Fortis (restant) failliet gaat? Terwijl het Nederlandse restant van Fortis al weer winst maakt. Wat moet een schuldeiser dan doen? Dit accepteren?
Dat is hetzelfde als dat ik een bedrijf opricht. Het splits in een rot deel met 1 miljoen schuld en een goed deel met 800.000 euro vermogen. Dan laat ik het rotte deel failliet gaan en cash ik de 800.000 euro.
Zo is Sjoerd Kooistra rijk geworden met zijn kroegen.quote:Op maandag 6 oktober 2008 00:14 schreef LXIV het volgende:
Er valt nog te vragen of het wel legitiem is om alle goede onderdelen uit een bedrijf te plukken en alle schulden in een rotte constructie achter te laten. Want wanneer die 16 miljard nu onvoldoende is om Fortis weer gezond te krijgen, en Fortis (restant) failliet gaat? Terwijl het Nederlandse restant van Fortis al weer winst maakt. Wat moet een schuldeiser dan doen? Dit accepteren?
Dat is hetzelfde als dat ik een bedrijf opricht. Het splits in een rot deel met 1 miljoen schuld en een goed deel met 800.000 euro vermogen. Dan laat ik het rotte deel failliet gaan en cash ik de 800.000 euro.
Ik vraag me alleen af hoe dit in de praktijk zal gaan..quote:Op maandag 6 oktober 2008 00:04 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zit er nu héél veel geld in Fortis NV/SA en krijgen alle aandeelhouders een leuk dividend, waarna een simpele verzekeringsmaatschappij overblijft?
Een beetje het oude "Plof BV' principe dus, alleen dan nu met een NV, een overheid en aandeelhouders... Inderdaad, goed vraagstuk!quote:Op maandag 6 oktober 2008 00:14 schreef LXIV het volgende:
Ik hoorde op de VTM dat Fortis (het Vlaamse restant) 870 MILJARD schuld had uitstaan. DIe 16 miljard van Bos verdampen in een halve dag. En dan? Er een BV van maken en de eigenaren (aandeelhouders) verantwoordelijk maken? Dan krijg je voor ieder aandeel fortis een schuld van 2800 euro in de schoenen!quote:Op maandag 6 oktober 2008 00:25 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Een beetje het oude "Plof BV' principe dus, alleen dan nu met een NV, een overheid en aandeelhouders... Inderdaad, goed vraagstuk!
De "Plof BV" is tegenwoordig erg moeilijk gemaakt door allerlei wetten en regels, benieuwd hoe dit gaat in deze situatie dan... Alleen het verschil is nu wel dat er veel geld aanwezig in de Fortis Holding en de slechte onderdelen eruit zijn...
Hmm..quote:Op maandag 6 oktober 2008 00:27 schreef ChRoNiC het volgende:
De aandelen blijven genoteerd aan de aex, het zijn nog steeds aandelen in de holding alleen is de holding uitgehold. Dat houdt in dat alle dochters verkocht zijn op 1 na. Je bent nu dus aandeelhouder in een holding met alleen nog de internationale verzekeringstak van fortis in plaats van aandeelhouder in een grootbank.
Wat waarschijnlijk inhoudt dat de koers rap zal dalen. Ik zit overigens in hetzelfde schuitje, wat erg vervelend is maar het hoort bij de gok..
DIe 16 miljard verdampen de eerste 2 minuten na opening van de AEX tot niets.quote:Op maandag 6 oktober 2008 00:31 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Hmm..
Maar al dat geld dat verdiend is met deze verkopen?
Wat gaat daar dan mee gebeuren?
Ja, maar wat er aan bezittingen in zitten, die 16.8 miljard van Nederland en de rest wat de Fransen en Belgen inbrengen.quote:Op maandag 6 oktober 2008 00:27 schreef ChRoNiC het volgende:
De aandelen blijven genoteerd aan de aex, het zijn nog steeds aandelen in de holding alleen is de holding uitgehold. Dat houdt in dat alle dochters verkocht zijn op 1 na. Je bent nu dus aandeelhouder in een holding met alleen nog de internationale verzekeringstak van fortis in plaats van aandeelhouder in een grootbank.
Wat waarschijnlijk inhoudt dat de koers rap zal dalen. Ik zit overigens in hetzelfde schuitje, wat erg vervelend is maar het hoort bij de gok..
Hoezo? Houdt die holding geen waarde dan?quote:Op maandag 6 oktober 2008 00:33 schreef LXIV het volgende:
DIe 16 miljard verdampen de eerste 2 minuten na opening van de AEX tot niets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |