abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62158432
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 21:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oproepen tot moord op andersdenkenden nuanceren. -weg-
Volgens mij gaat het hier om een een oorlosgsituatie waarbij er van te voren heen en weer is gedood.
Ik meen dat er ergens na stond:

"en als zij u om hulp vragen, help ze dan" ofzo.

Het is knip en plakwerk.
Niet letterlijk nemen wat dit betreft, past niet in huidige situatie en tijd.

Maar dit topic ging niet over Koran eigenlijk.

[ Bericht 7% gewijzigd door remlof op 05-10-2008 22:34:59 ]
pi_62158474
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 21:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oproepen tot moord op andersdenkenden nuanceren. -weg-
Even de door jou aangehaalde kwart vers plus de verzen er voor en erna, inclusief de hele verzen:
quote:
190. En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.

191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

192. Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol.
Wie valt nou wie aan omdat ze andersdenken. Verder toon je maar weer niets van de Koran te weten, je zou je schaar en lijm minder moeten gebruiken

[ Bericht 3% gewijzigd door remlof op 05-10-2008 22:35:23 ]
  zondag 5 oktober 2008 @ 21:48:24 #53
167595 mirved
Infobesitas
pi_62158537
In het jodendom staat heel veel van het geloof ter discussie en wordt actief meedenken en verandering gestimuleerd iets wat in het christendom toch minder is en bij de islam al helemaal niet.

Ben zelf overigens niet gelovig.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_62158641
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 21:48 schreef mirved het volgende:
In het jodendom staat heel veel van het geloof ter discussie en wordt actief meedenken en verandering gestimuleerd iets wat in het christendom toch minder is en bij de islam al helemaal niet.

Ben zelf overigens niet gelovig.
Heeft daarom de islam icm Joden en Christenen die onder haar leefden hand in hand voor wetenschappelijke revoluties gezorgd?
pi_62158850
Ik heb lang geleden weleens eerder een post van een ander (Islamitisch) forum hier neergezet over de correctie uitleg van deze Joodse citaten. Op dat andere forum was een Jood die in zijn tijd op dat forum later tot de Islam is bekeerd. Daarvoor was hij praktizerend Jood en had tevens in Israel gewoond en gestudeert. Sprak dus ook de taal en was zeer bekend met zijn (toendertijd nog) Joodse religie.
Hij heeft op dat forum deze citaten uitgebreid behandelt en zoals te verwachten blijkt dat de vork heel anders in de steel zit. Als iemand een deel ervan wilt teruglezen moet die maar in mijn postgeschiedenis gaan graven op FOK aangezien ik het vroeger hier weleens heb gecopy-past.

Ik heb zelf vroeger weleens een bekend boek gelezen van een Amerikaans Joodse auteur: The Jewish Way of Life. Hoewel ik de naam van de auteur niet meer weet is het zeker aan te raden om een beter inzicht te krijgen in het leven van een Orthodox Jood en ook onderlinge verschillen in de leer.
X
  zondag 5 oktober 2008 @ 22:14:25 #56
167595 mirved
Infobesitas
pi_62159564
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 21:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Heeft daarom de islam icm Joden en Christenen die onder haar leefden hand in hand voor wetenschappelijke revoluties gezorgd?
Ik heb het over dingen in het geloof ter discussie stellen niet over wetenschappelijk onderzoek.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_62159752
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 20:52 schreef schatje het volgende:
Die talmoed-citaten zijn vals en zijn veelal te vinden op neonazistische sites.
Wat ze allemaal uitspoken staat op realjewnews.com
pi_62159766
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 22:14 schreef mirved het volgende:

[..]

Ik heb het over dingen in het geloof ter discussie stellen niet over wetenschappelijk onderzoek.
Dat is natuurlijk onzin en evengoed als in de andere 2 monotheistische religies afhankelijk van de interpretatie. Kom daar bij een orthodoxe Jood niet aan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_62159770
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 22:14 schreef mirved het volgende:

[..]

Creativiteit komt als gevolg van dingen ter discussie stellen, kritisch kijken, eentonige kijk op dingen zonder verfrissing leidt tot niets anders.
  zondag 5 oktober 2008 @ 22:27:55 #60
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62160130
* Scaurus doet alleen mee als deze discussie in WFL verschijnt.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_62160578
Tis leuk geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')