Volgens mij gaat het hier om een een oorlosgsituatie waarbij er van te voren heen en weer is gedood.quote:Op zondag 5 oktober 2008 21:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Oproepen tot moord op andersdenkenden nuanceren. -weg-
Even de door jou aangehaalde kwart vers plus de verzen er voor en erna, inclusief de hele verzen:quote:Op zondag 5 oktober 2008 21:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Oproepen tot moord op andersdenkenden nuanceren. -weg-
Wie valt nou wie aan omdat ze andersdenken. Verder toon je maar weer niets van de Koran te weten, je zou je schaar en lijm minder moeten gebruikenquote:190. En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.
191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.
192. Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol.
Heeft daarom de islam icm Joden en Christenen die onder haar leefden hand in hand voor wetenschappelijke revoluties gezorgd?quote:Op zondag 5 oktober 2008 21:48 schreef mirved het volgende:
In het jodendom staat heel veel van het geloof ter discussie en wordt actief meedenken en verandering gestimuleerd iets wat in het christendom toch minder is en bij de islam al helemaal niet.
Ben zelf overigens niet gelovig.
Ik heb het over dingen in het geloof ter discussie stellen niet over wetenschappelijk onderzoek.quote:Op zondag 5 oktober 2008 21:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heeft daarom de islam icm Joden en Christenen die onder haar leefden hand in hand voor wetenschappelijke revoluties gezorgd?
Wat ze allemaal uitspoken staat op realjewnews.comquote:Op zondag 5 oktober 2008 20:52 schreef schatje het volgende:
Die talmoed-citaten zijn vals en zijn veelal te vinden op neonazistische sites.
Dat is natuurlijk onzin en evengoed als in de andere 2 monotheistische religies afhankelijk van de interpretatie. Kom daar bij een orthodoxe Jood niet aan.quote:Op zondag 5 oktober 2008 22:14 schreef mirved het volgende:
[..]
Ik heb het over dingen in het geloof ter discussie stellen niet over wetenschappelijk onderzoek.
Creativiteit komt als gevolg van dingen ter discussie stellen, kritisch kijken, eentonige kijk op dingen zonder verfrissing leidt tot niets anders.quote:Op zondag 5 oktober 2008 22:14 schreef mirved het volgende:
[..]
Ik heb het over dingen in het geloof ter discussie stellen niet over wetenschappelijk onderzoek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |