abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62151439
Beste mensen,

Ten eerste had ik een vraag over het beleid van de landmacht met betrekking tot "slechte" ogen. Na mijn vwo (ik zit nu in klas 5) wil ik voor de landmacht gaan werken. Als ik het allemaal goed begrepen heb dan moet ik dus volgend jaar (wanneer ik in de examenklas zit) solliciteren naar een bepaalde functie en dan krijg ik mogelijk een keuring e.d. Nu heb ik al even naar de vacatures gekeken -- naar officiersfuncties -- en gezien dat brillen en lenzen soms niet toegelaten zijn, maar soms staat er alleen de regel: "Er zijn speciale eisen ten aanzien van brildracht," zoals bijvoorbeeld bij Officier Infanterie (Korte Officiersopleiding). Als ik het dus goed begrijp mag je voor deze functie wel lenzen hebben maar geen bril?

Ik had ook nog een vraag over wat jullie aanraden om te gaan doen (een functie met verkorte officiersopleiding of het langere traject van 4,5 jaar).

Mijn excuses als deze vragen al ergens anders gesteld zijn. Ik kon niet echt iets vergelijkbaars vinden (alleen luchtmacht en slechte ogen leek er enigszins op).

Alvast bedankt.
pi_62151535
Qua bril/lenzen, je krijgt van Defensie een dienstbril, geen lenzen verstrekt, ook ken ik zat infanteristen die een bril hebben. De exacte eisen zou ik eigenlijk voor je na moeten vragen maar ik heb volgende week velddienst dus dat kan beter 'n ander doen.
De voorkeur gaat uit naar een bril want lenzen kunnen allemaal moeilijk gaan doen, en je hebt niet altijd te tijd om je lenzen uit te doen 's avonds, of je laat ze vallen in de drek enzo..
  zondag 5 oktober 2008 @ 17:41:01 #3
129707 Daemon19
Hattrick verslaafde..
pi_62151726
Ik heb daar ook naar gekeken en het was mij ook niet geheel duidelijk.
Of je de korte officiersopleiding of militaire wetenschappelijke opleiding gaat doen, ligt een beetje aan wat je eigen plannen zijn. Wil je echt carriere maken bij de landmacht (en direct een WO volgen - minstens 11,5 jaar) of is dit eerder een stap in je leven (voor mij persoonlijk - minstens 5,5 jaar).

Ik denk dat het verstandiger is om een bril te dragen (tenzij je de lange opleiding doet). Alleen persoonlijk lijkt me de Luchtmobiele brigade wel interessant, kom alleen een beetje tegenstrijdige info tegen.
Bij Officier Infanterie (Korte Officiersopleiding) staat "Er zijn speciale eisen ten aanzien van brildracht".
Bij Onderofficier Infanterie staat "Bril of lenzen zijn bij de pantserinfanterie toegestaan" en "Bril of lenzen zijn bij luchtmobiele infanterie niet toegestaan". En bij Soldaat Infanterie Luchtmobiel staat "Bril/lenzen: toegestaan".
Het lijkt me niet dat een soldaat wel een bril of lenzen mag dragen, een onderofficier geen van beide en een officier enkel een bril..

[ Bericht 2% gewijzigd door Daemon19 op 05-10-2008 19:41:46 ]
Hattrick: Red Daemons (506731)
"The first rule of business is to protect your investment."
  zondag 5 oktober 2008 @ 22:30:26 #4
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_62160247
Zelfs vliegers mogen tegenwoordig gelaserde ogen hebben. Nee, ken zat mensen met bril binnen alle functies in de KL, dus tenzij je een aparaat op wieltjes nodig hebt om goed te kijken zal het wel meevallen. Keuringen moet je sowieso hebben.
pi_62184624
Bedankt voor de reacties .

Mooi om te weten dat er niet zo moeilijk over gedaan wordt.

Ik ga denk ik (als alles met mijn opleiding goed gaat) de 4,5 jaar durende opleiding doen, omdat ik ook echt carrière wil maken bij de landmacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')