Zie tweede deel van reactie.quote:Op zondag 5 oktober 2008 13:47 schreef MLI het volgende:
Bob, het zal toch echt kickboksen of karate moeten worden.
Ik ben het met je eens dat krav maga het beste is. Vooral met de mindset van deze "sport" in combinatie met de technieken. Uiterst agressief, doch nog meer effectief.quote:Op zondag 5 oktober 2008 14:00 schreef RedDevil085 het volgende:
Als ik een dochter zou hebben, zou ik haar al op jonge leeftijd op een krav maga cursus aanmelden of het haar zelf leren. Je tegenstander snel en effectief uitschakelen lijkt me een stuk praktischer dan hem/haar fysiek proberen uit te putten/beschadigen.
Als de keus echter uit kickboxen of karate zou bestaan, zou ik waarschijnlijk voor karate gaan. Een degelijke vechtsport die zowel in close als very-close combat (dus ook als je bijv. op de grond terecht zou komen) doeltreffend is.
Dat kan je na vier lessen karate al. Karate is meer op techniek denk ik. De echte lijdensweg van die twee is kickboxen. Vooral als je van die potjes sparren krijgt, 1 minuut vollop tegen elkaarquote:Op zondag 5 oktober 2008 14:43 schreef MLI het volgende:
. Maar dan kun je na een jaartje wel iemand KO'en als hij je probeert te wurgen. Het is het waard.
Ik twijfel niet aan mijn zelfredzaamheid. De keren dat ik gevochten heb, bleef ik ijzig beheerst en sloeg ik gewoon toe op het juiste moment. Maar de keer dat er iemand tegenover me staat die wél weet wat 'ie doet, dan heb ik natuurlijk wel een probleem.quote:Op zondag 5 oktober 2008 16:24 schreef Rnej het volgende:
sowieso is wennen aan een vechtsituatie niet heel slecht, dan reageer je namelijk veel beter mocht het ooit in het echt ervan komen....
Laat ik het zo zeggen, je leert bij kickboxen bijvoorbeeld niet hoe je moet reageren als iemand je wil neersteken omdat je dat gewoon niet nodig hebt bij de sport.quote:Op zondag 5 oktober 2008 16:38 schreef MLI het volgende:
[..]
Ik twijfel niet aan mijn zelfredzaamheid. De keren dat ik gevochten heb, bleef ik ijzig beheerst en sloeg ik gewoon toe op het juiste moment. Maar de keer dat er iemand tegenover me staat die wél weet wat 'ie doet, dan heb ik natuurlijk wel een probleem.
Dat punten bij elkaar meppen, dat spreekt me minder aan.
Volgens mij krijg je van zo'n beetje iedere vechtsport een betere conditie... Je kunt natuurlijk niet meteen beginnen te slaan en trappen... er word altijd even opgewarmd, stukje gerend etc... Ik denk trouwens dat je bij beide sporten ook voornamelijk de zones traint die je noemt (vanwege het trappen enzo), heb namelijk zelden een kickboxer/karateka gezien met een dikke reet :pquote:Op zondag 5 oktober 2008 17:32 schreef MLI het volgende:
Whehehe, ik kom die gast die geprobeerd heeft mij te wurgen wel elke week tegen. Als ik éénmaal wat geoefender ben:.
Maar OK, dan schiet ik het doel wel voorbij. Het is niet de bedoeling dat ik een moordmachine wordt.
Krijg je er als vrouw wel een mooi figuur van trouwens? Ik wil mijn wespentaille behouden, maar buik, billen, benen mogen wel vééééél gespierder. En hoe zit het met mijn conditie? Want die is echt tot het nulpunt gedaald (als in: na 3 minuten rennen kapot zijn_! )
Ik welquote:Op zondag 5 oktober 2008 18:34 schreef RedDevil085 het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je van zo'n beetje iedere vechtsport een betere conditie... Je kunt natuurlijk niet meteen beginnen te slaan en trappen... er word altijd even opgewarmd, stukje gerend etc... Ik denk trouwens dat je bij beide sporten ook voornamelijk de zones traint die je noemt (vanwege het trappen enzo), heb namelijk zelden een kickboxer/karateka gezien met een dikke reet :p
Toen het gebeurde kon ik geen signalement geven. De tweede keer dat ik hem zag, herkende ik hem echter wel direct maar toen was het al een week geleden. Bovendien, ik zit te wachten op een kans om die sigaret alsnog in zijn oog uit te kunnen drukken, maar tot nu toe zie ik hem altijd met een vriend lopen. Ik geloof niet zo in de politie ook. Hier in Brussel heb je echt niet veel aan die mensen. Ik ken d'r een paar goed en eerlijk is eerlijk, ze checken gewoon vooral de lekkere wijven en schrijven parkeertickets uit.quote:Op zondag 5 oktober 2008 18:14 schreef boem-dikkie het volgende:
Je weet wie het is die je heeft geprobeerd te wurgen? Waarom dien je geen aanklacht in?
quote:Tsja , en je krijgt er wel een redelijk figuur van denk ik. Over 't algemeen wat vet kwijtraken moet wel lukken en beenspieren zul je ook wel krijgen na een tijd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus zou ik inzetten op pepperspray oid. Is wel illegaal (ook in Belgique?). Then again, degene die jou bedreigt zal vast geen aangifte doen![]()
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 02:46 schreef DumDaDum het volgende:
Wat een topic weer
Voor je genoeg hebt geleerd om jezelf effectief te kunnen verdedigen ben je wel wat jaartjes verder. Helemaal als je vecht tegen iem die veel sterker / groter is....Idd!! Ben ooit ook begonnen met vechtsporten. En ik heb ook overwogen een Rottweiler te nemen. Maar dat mocht niet van de huisbaasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus zou ik inzetten op pepperspray oid. Is wel illegaal (ook in Belgique?). Then again, degene die jou bedreigt zal vast geen aangifte doen
![]()
Heb toen maar een dwergkonijn genomen die steeds in de hoek pieste en aan de plinten knabbelde![]()
Toen kon ik illegaal een busje spray kopen en daarna voelde ik me meteen veel veiliger
Vraiment Hollandaise
Ik zou het dan toch andersom redenerenquote:Op maandag 6 oktober 2008 23:26 schreef michail8 het volgende:
Ik zou op kickboxen gaan. Karate (en de vele andere oosterse vechtsporten) heb je weinig aan bij straatvechten... Al die mooi uitziende technieken zijn op straat niet praktisch (ik spreek uit ervaring, heb taekwondo gedaan).
Kickboxen leer je (staand) vechten, en dat gaat gewoon om het vechten (weliswaar voor punten), niet om hoe mooi de technieken eruit zien. Heb je dus meer aan op straat.
Bij kickboxen leer je zowel loskomen als technieken om uit te voeren als iemand je vastheeft.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 07:40 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik zou het dan toch andersom redeneren(zit ook op taekwondo). Kickboksen lijkt vrij veel op taekwondo: handig als je staat, handig als je een beetje afstand houdt, maar zodra de ander je vastheeft heb je dr niets meer aan. Of bijna niets. Je leert niet loskomen, het is geen zelfverdediging, maar echt een sport. Bij karate leren ze je meer technieken die ook op straat bruikbaar zijn.
Ik zou karate kiezen, heb toch het gevoel dat je daar van de 2 meer aan hebt in een echte vechtsituatie. Conditie krijg je met allebei (mits goede trainer) wel.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 02:46 schreef DumDaDum het volgende:
Wat een topic weer
Voor je genoeg hebt geleerd om jezelf effectief te kunnen verdedigen ben je wel wat jaartjes verder. Helemaal als je vecht tegen iem die veel sterker / groter is....PepperspraySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus zou ik inzetten op pepperspray oid. Is wel illegaal (ook in Belgique?). Then again, degene die jou bedreigt zal vast geen aangifte doen
Als je een beetje gemotiveerd bent en wat ervaring hebt met pepperspray kun je een busje van die meuk in je ogen krijgen en alsnog je ding doen... Het mooie van vechtsporten zoals Judo & Karate is overigens dat je geleerd word om de kracht/grootte/gewicht van je tegenstander tegen hem/haar te gebruiken... Dat daar een tijd overheen gaat voor je die technieken beheerst is logisch :S
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Sure.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 09:06 schreef RedDevil085 het volgende:
[..]
PeppersprayAls je een beetje gemotiveerd bent en wat ervaring hebt met pepperspray kun je een busje van die meuk in je ogen krijgen en alsnog je ding doen..
Je hoeft mij niet te geloven, vraag maar eens aan een willekeurige juut of hij iemand kent die nadat hij/zij een bus pepperspray op iemand had leeg gespoten nog steeds bedreigd werd...quote:
Het gaat er in zo'n geval niet alleen om of diegene er last van heeft. Het gaat erom dat je een mogelijkheid creeërt om weg te rennen, om hulp te roepen of hem aan te vallen. Hij/zij schrikt wanneer je hem in zijn ogen spuit.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:00 schreef RedDevil085 het volgende:
[..]
Je hoeft mij niet te geloven, vraag maar eens aan een willekeurige juut of hij iemand kent die nadat hij/zij een bus pepperspray op iemand had leeg gespoten nog steeds bedreigd werd... In tegenstelling tot mace kun je wel degelijk "immuun" raken aan pepperspray...
Mjah... maar als je bijv. van achteren gegrepen word is het ook weer waardeloos... maar idd, terug naar de Karate vs Kickboxen discussie...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:05 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Het gaat er in zo'n geval niet alleen om of diegene er last van heeft. Het gaat erom dat je een mogelijkheid creeërt om weg te rennen, om hulp te roepen of hem aan te vallen. Hij/zij schrikt wanneer je hem in zijn ogen spuit.
Dit is tevens weer een hele andere discussie dus laten we maar stoppen
Maar het is niet waar de nadruk op ligtquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 09:00 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Bij kickboxen leer je zowel loskomen als technieken om uit te voeren als iemand je vastheeft.
Loskomen is ook geen prioriteit bij kickboxen maar je leert het wel degelijk.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:44 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Maar het is niet waar de nadruk op ligt. Heb zelf wel een paar lessen aan meegedaan, daarbij niets over loskomen geleerd. Helaas heb ik nog nooit een karate-les meegedaan, maar wat ik hoorde van mensen die ik wel ken, is dat ze vooral veel technieken en misbruik van de onwetendheid van een ander (teveel kracht zetten etc) leren maken.
Maar MLI, als ik zo hoor wat jij ervan wil, is het dan niet handiger om een cursus zelfverdediging te volgen? Hebben ze bij veel sportscholen ook wel. En anders, doe een paar proeflessen mee (is ook overal wel mogelijk, gratis) om te kijken wat beter aan je verwachtingen voldoet.
Ben je nu niet in de war met freefight. Dat is met klemmen loskomen. Kickboxen is gewoon incasseren en uitdelen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:46 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Loskomen is ook geen prioriteit bij kickboxen maar je leert het wel degelijk.
Uhm. Ik thai-kickbox zelf. Als iemand mij vastheeft mag ik knieeën, ellebogen, hoeken, duwen, en andere truukjes om los te komenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 17:11 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ben je nu niet in de war met freefight. Dat is met klemmen loskomen. Kickboxen is gewoon incasseren en uitdelen.
Oh jah, maar das logisch dat het mag met kickboxen. Ik zal persoonlijk meer onder de indruk zijn als ze mij met techniek onderuit weet te halen dan dat ze een beetje gaat meppen. Dat zal me vrij weinig doen, vooral als in de situatie die jij beschrijft.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 17:12 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Uhm. Ik thai-kickbox zelf. Als iemand mij vastheeft mag ik knieeën, ellebogen, hoeken, duwen, en andere truukjes om los te komen
Ik weet niet of je bij kickboxen mag clinchen maar dan is dat dus een verschil.
We leren tevens ook hoe je iemand moet omgooien etc. Want iemand op de grond = punten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 17:15 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Oh jah, maar das logisch dat het mag met kickboxen. Ik zal persoonlijk meer onder de indruk zijn als ze mij met techniek onderuit weet te halen dan dat ze een beetje gaat meppen. Dat zal me vrij weinig doen, vooral als in de situatie die jij beschrijft.
Hoe dan ook denk ik dat je als vrouw goed kan kickboxen, dat het je nog geen overwinning gaat geven op een gast die 30 kilo zwaarder is. Vooral niet als hij zelf ook sterk is. Dan denk ik dat je meer aan techniek sporten hebt. Karate in dit geval. Nogmaals, krav maga zou het meest ideale zijnquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 17:16 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
We leren tevens ook hoe je iemand moet omgooien etc. Want iemand op de grond = punten.
Jup. Denk dat kickboxen zoals al eerder gezegd niet hetgeen kan geven wat TS zoekt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 17:19 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Hoe dan ook denk ik dat je als vrouw goed kan kickboxen, dat het je nog geen overwinning gaat geven op een gast die 30 kilo zwaarder is. Vooral niet als hij zelf ook sterk is. Dan denk ik dat je meer aan techniek sporten hebt. Karate in dit geval. Nogmaals, krav maga zou het meest ideale zijn
ga dan op krav maga als je toch andere keuzes hebtquote:Op woensdag 8 oktober 2008 01:02 schreef MLI het volgende:
Ik begin gewoon met karate en als me dat niet bevalt, kijk ik verder.
Hoe past teakwondo in dit rijtje trouwens?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |