abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62245336
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 22:01 schreef ColdFeet het volgende:
Cute Maar is dat toetje stevig genoeg voor zo'n laag? Hoe had je dat gedaan?
Zo niet kan je een dijkje spuiten van botercreme
pi_62245457
Ja hoor dat is stevig genoeg, tis een mousse
Ik heb er met een lepel rolletjes van geschept en daar een laag mee gemaakt
Saartje
pi_62306784
ik heb mij vandaag aangeschaft bij de Taartwinkel: een taartzaag, biscuit- en botercrememix (even handig de eerste keer ), sky blue, orange en brown marron kleurstof, 1 zak marshmellows en 2 bussen poedersuiker eens even kijken hoever ik kom vandaag, heb ontstoken dus pijnlijke elleboog , ik begin met het maken van de fondant, maar eerst maar eens de drie topics doorlezen!!
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_62309536
zo, heb ruim 400 gram witte MMF en bijna 300 roze MMF. ik begon met de witte, en was veel te snel begonnen met m'n handen te kneden, dus dat duurde even. de roze marshmellows heb ik in een rond hoog ovenschaaltje gesmolten, en ook daarin de MMF gemaakt, met twee lepels. dat ging een stuk sneller en de handjes bleven schoon . nu maar eens kijken wat voor vulling ik wil, en dan straks bakken.. ik weet nu al dat ik er een nieuwe hobby bij heb

edit: ik heb nog een beetje oranje, bruine en blauwe MMF gemaakt. straks 2 van die kapsels bakken, ben benieuwd hoe dat gaat lukken, en dan morgen twee taartjes maken, een voor ons en een om weg te geven. . zal uiteraard foto's posten van het resultaat dan!

[ Bericht 17% gewijzigd door Wampi op 11-10-2008 19:51:21 ]
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:48:45 #55
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62314623
Wampi, als je wilt kneden met je handen maar het plakt te erg, kun je je handen van tevoren invetten met bijvoorbeeld bakspray van Dr. Oetker. Dit werkt erg fijn!
Ik spuit er ook de tafel mee in en de deegroller voordat ik ga rollen,

Ik wil volgende week een AH-kapsel verwerken tot een taart, met in elk geval kokossmaak.
De kapsels kan ik wegens droogte overgieten met malibu had ik bedacht, maar wat is daar lekker bij als vulling? Chocola, maar dat vindt het slachtoffer niet zo lekker volgens mij. Kokosbrood kan ook, maar dan wordt het wel een kokoshap.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_62314763
ja, bakspray had ik willen kopen tegelijk met m'n tweede lading marshmellows en poedersuiker.. helaas vergeten, maar die komt er zeker! heb trouwens nog helemaal geen deegroller, die vraag ik voor m'n verjaardag, dus ik moet even improviseren . maar aan tafel werken zou wel handig zijn ja, ik krijg echt last van mn rug van aan het aanrecht dat spul staan kneden..
oh, als vulling doe ik trouwens mascarpone met jam .
pi_62317985
pff, moeilijk, kapsels bakken! had alle biscuitmix (500 gr) gemaakt, was goed voor 3 ovenschalen . ingevet, volgegoten, hoppakee.. ik schrok na 30 minuten, want 1 zo'n ding was aan het overstromen . had ik zelf ook wel kunnen bedenken, de vorm niet helemaal vol gieten. volgende keer beter. een kwartier later waren ze dan klaar, heb ik ze laten afkoelen en geprobeerd ze uit de vorm te halen. maar HOE doe je dat! kan ik de volgende keer beter bakpapier in de vorm doen, want bij alle drie bleef de bovenkant plakken.. nu heb ik 1 laag kapsel, 1 middenhoog kapsel en 1 hoog (mits ik de hobbels eraf snij ). nou ja, van die laatste twee valt nog zeker nog wel wat te maken
pi_62318100
Ik zou inderdaad ook bakpapier gebruiken met schalen, maar ik ben daar eigenlijk niet zo van, veel te risicovol! Ik heb een springvorm van de blokker, 7 euro nog niet eens geloof ik, met antiaanbaklaag van 20 cm. Heb ook een 26 cm maar die is lager, ik vind die 20 mooier want dat is een hoge vorm. Spuit de vorm even in met bakspray en klaar, hartstikke mooie, rechte, hele kapsels. Eerste keer had ik hem ook vrij vol gegooid, ging het ook erboven uit maar wel recht erboven uit! Gewoon tot minimaal 2/3 vullen ongeveer houd ik aan, gaat echt altijd goed! Zou echt een springvorm kopen, ik kan niet meer zonder met bakken/kwarken etc.
pi_62318223
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 19:48 schreef PM-girl het volgende:
Wampi, als je wilt kneden met je handen maar het plakt te erg, kun je je handen van tevoren invetten met bijvoorbeeld bakspray van Dr. Oetker. Dit werkt erg fijn!
Ik spuit er ook de tafel mee in en de deegroller voordat ik ga rollen,

Ik wil volgende week een AH-kapsel verwerken tot een taart, met in elk geval kokossmaak.
De kapsels kan ik wegens droogte overgieten met malibu had ik bedacht, maar wat is daar lekker bij als vulling? Chocola, maar dat vindt het slachtoffer niet zo lekker volgens mij. Kokosbrood kan ook, maar dan wordt het wel een kokoshap.
Banaan of ananas? Laagje ananasjam of zo of bananenmousse (met plakjes banaan)? Vanille kan ook gewoon.
Sanity is (not) statistical
pi_62318275
oh, duh, ook daarvoor gewoon bakspray natuurlijk. maar die had ik dus nog niet . ja, die schalen, ik vond ze het leukst van vorm van al m'n opties . ik vraag voor m'n verjaardag een halfronde vorm denk ik. springvormen heb ik wel, ook een siliconentaartvorm.

ga ik nu eens uitzoeken hoe en wat met knutselen met MMF .
  zondag 12 oktober 2008 @ 10:44:13 #61
94046 PM-girl
pi_62323274
kokos banaan, dat is wel een lekkere combi denk ik!
Waar smaakt malibu verder naar, behalve kokos?
*
  zondag 12 oktober 2008 @ 10:46:28 #62
94046 PM-girl
pi_62323306
Wampi, die bakspray is ook handig om de springvorm mee in te vetten inderdaad.Ik gebruik voor de bodem bakpapier en de randen spray ik in. Als hij wat plakt, gebruik ik een lange platte spatel zoals deze of een dun mesje om het kapsel los te snijden.
*
pi_62323390
Ik werk het liefste met siliconenvormen, dat gaat echt heel goed! Ik heb er nu 5 . En dan ook nog 12 kleine voor cupcakes en 4 kleine tulbandjes. En ook gewone springvormen btw. Als ik taarten maak voor de taart (en niet om te versieren) bv chocolademousse taart, dan gebruik ik eigenlijk altijd springvormen, met bakpapier.
pi_62323411
PMgirl, ik kan je trouwens niet verder helpen, ik vind kokos echt , dus geen idee wat er lekker bij is...
pi_62323525
PM, tremperen met malibu, een laag abrikozenjam, een laag lemoncurd en het mona toetje van de maand met passievruchteniets. Echt superlekker!
Saartje
pi_62326157
Tvp
Heb vandaag alle 3 de topics doorgelezen en vind het echt geweldig om te zien
  zondag 12 oktober 2008 @ 15:11:58 #67
94046 PM-girl
pi_62327798
Citroen had ik ook bedacht inmiddels! Dat is toch zo'n pakje met poeder wat je aanmaakt met melk oid?
Onee, dat is custard. Lemoncurd is een soort jam!

Lekker Maneki! Denk dat het jouw idee wordt, maar dan zonder het toetje. De bovenkant krijgt een iets minder smakelijke invulling
*
pi_62328378
Heeft iemand nog een link naar het recept voor die space cake?
  zondag 12 oktober 2008 @ 15:44:32 #69
331 Merel
Be here now.
pi_62328448
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 19:48 schreef PM-girl het volgende:
Ik wil volgende week een AH-kapsel verwerken tot een taart
Ik zoek die dingen in elke AH waar ik kom, maar kan ze nergens vinden Hebben ze die alleen maar bij enóóóórm grote AH's ofzo?
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_62328482
Kun je die rommel gewoon bij de AH halen? Dude!
pi_62329383
Zo, mijn eerste taart is af. Toch best een crime om zonder een deegroller aan de slag te gaan.. Bij het bakken van koekjes voldoet een dressing-shaker prima als deegroller, bij fondant ehh.. niet. Ik krijg het niet goed dun in een stuk uitgrerold. Buiten dat is m'n witte fondant te stevig, kan ik daar nog iets aan doen? Die heb ik maar niet gebruikt, behalve voor het kroontje. Ben ondanks dat toch best heel tevreden met dit eerste taartje!

Het is een cadeautje voor vrienden die twee weken terug hun tweede dochter kregen, de C en de F zijn de initialen van de meisjes .
pi_62329684
Wauwh! Mooi hoor wampi! Je ziet het er echt niet aan af dat je dit voor elkaar hebt gekregen zonder deegroller!
  zondag 12 oktober 2008 @ 17:16:47 #73
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_62330304
Kun je in plaats van een deegroller geen legen wijnfles gebruiken? Waarvan je het etiket goed hebt afgeschrobt, en goed gewassen natuurlijk??

Eventueel om het te koelen zou je er zelfs koud water in kunnen doen, met een soort van afsluiting erop (wellicht kurk terug duwen?)

Tevens tvp!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_62330993
Een stuk dik pvc-buis werkt ook goed als deegroller. Is nog lekker breed ook

Mooi resultaat wampi!
Saartje
pi_62333703
Waarom niet gewoon een deegroller kopen?
Sanity is (not) statistical
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')