Zuid-Afrika.quote:Zuid-Afrika verbiedt Achmed de terrorist
KAAPSTAD - Achmed the Dead Terrorist mag niet meer op de Zuid-Afrikaanse televisie. Een reclame met een fragment van de pop aan de arm van buikspreker/ komiek Jeff Dunham is volgens de reclamecodecommissie in het land beledigend voor moslims. Dat meldde het Amerikaanse vakblad Variety vrijdag.
Het fragment waarin de pop roept: “Silence! I kill you!”, is in veel landen, waaronder Nederland, populair als ringtone.
De Zuid-Afrikaanse reclameautoriteit ASA kan er echter niet om lachen. ASA valt vooral over het feit dat Achmed één van de namen van de belangrijkste Islamitische profeet Mohammed is. Het is ook een zeer algemene Arabische jongensnaam.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 11:50 schreef Aboutaleb het volgende:
Zuid-Afrika.Respect voor mijn Afrikaanse broeders censuur.
alsof ze in china geen moslims (terroristen) hebben !quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 11:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Bovendien zegt Achmed zelf aan het eind:
J: You're muslim, right?
A: I don't think so.
J: You're not?
A: No, look on my ass. It says 'Made in China'.
(Zie mijn sig)
Dat niet alleen: 9 van de 10 zelfmoordterroristen op de wereld ZIJN moslim. Waarom moeten moslims zich beledigd voelen door het uitspreken van de waarheid? Overigens lees ik nergens dat moslims zich in ZA beledigd hebben gevoeld. Alleen dat de reclamecommissie DENKT dat ze zich beledigd zouden KUNNEN voelen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 12:08 schreef hollandFTW het volgende:
[..]
alsof ze in china geen moslims (terroristen) hebben !
China is trouwens ook 1 van de buurlanden van afghanistan.
maargoed, hij zegt idd dat hij geen moslim is, maar vind het sowieso raar dat ze zoiets verbieden, het is(was) niet alleen grappig bedoeld, miljoenen mensen vatten het ook zo op, en het is niet beledigend voor de moslims, tenzij zij zich allen aangesproken voelen onder het kopje "zelfmoordcommando"
quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 12:08 schreef Reraise het volgende:
who the fuck is Achmed???
quote:
quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 12:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat niet alleen: 9 van de 10 zelfmoordterroristen op de wereld ZIJN moslim. Waarom moeten moslims zich beledigd voelen door het uitspreken van de waarheid? Overigens lees ik nergens dat moslims zich in ZA beledigd hebben gevoeld. Alleen dat de reclamecommissie DENKT dat ze zich beledigd zouden KUNNEN voelen.
En dan klagen mensen hier over de zwakheid van de Nederlanders...
Welkom in de 21e eeuw, er is nu ook zoiets als internet!quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 12:38 schreef Reraise het volgende:
[..]
Ooh buikspreker??
Wanneer is die op de TV geweest dan in Nederland.
Die jeff dunbar zegt me niks
Op de IC mag je mobiel niet aan...quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 12:42 schreef One_of_the_few het volgende:
Zoiets verbieden, in wat voor tijd leven ze daar he.
Overigens een erg irritante ringtone als je op een IC afdeling loopt en soms mensen overlijden en er dan een mobiel afgaat met deze ringtone.
jawel hoor.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 12:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Op de IC mag je mobiel niet aan...
Censuur!quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 12:38 schreef Reraise het volgende:
[..]
Ooh buikspreker??
quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 12:42 schreef One_of_the_few het volgende:
Zoiets verbieden, in wat voor tijd leven ze daar he.
Overigens een erg irritante ringtone als je op een IC afdeling loopt en soms mensen overlijden en er dan een mobiel afgaat met deze ringtone.
Er is verdulleme geen ontkomen aan, aan die ongein.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 12:38 schreef Reraise het volgende:
[..]
Ooh buikspreker??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |