quote:Ongelooflijk dat Reiziger er nog steeds bij zit zeg....
21-3-2002
Jaap Stam maakt weer deel uit van de selectie van het Nederlands elftal. De verdediger van Lazio Roma, die sinds zijn rentree na zijn schorsing 78 minuten in actie kwam, werd door de bondscoaches Dick Advocaat en Willem van Hanegem opgeroepen voor de oefeninterland met Spanje van woensdag.Het vertrouwen in de voorstopper is duidelijk groot bij de technische staf van Oranje. Sinds november, toen hij positief werd bevonden, zat hij een schorsing van vier maanden uit. De laatste interland die Stam speelde, was de oefeninterland in Kopenhagen tegen Denemarken.
Een andere redelijk verrassende naam in de 19-koppige selectie is die van Wilfred Bouma. De PSV'er is aan een allesbehalve sterk seizoen bezig maar heeft het geluk dat er weinig alternatieven zijn voor de linksback-positie. Door het wegvallen van de geblesseerde Giovanni van Bronckhorst lijkt vijfvoudig international Bouma opnieuw een kans te krijgen.
Ook Bouma's ploeggenoot Ronald Waterreus keert terug bij het Nederlands elftal. De doelman van PSV sukkelde lang met een elleboogblessure maar is inmiddels volledig hersteld.
Afvallers ten opzichte van de oefeninterland tegen Engeland zijn Ronald de Boer, Mario Melchiot, Patrick Paauwe, George Boateng en Van Bronckhorst. Kevin Hofland en Arthur Numan ontbraken tegen Engeland, maar zijn er woensdag in Rotterdam tegen Spanje wel weer bij.
De complete selectie:
Doel: Edwin van der Sar (Fulham), Ronald Waterreus (PSV)
Verdediging: Frank de Boer en Michael Reiziger (Barcelona), Wilfred Bouma en Kevin Hofland (PSV), Jaap Stam (Lazio Roma), Arthur Numan en Fernando Ricksen (Glasgow Rangers)
Middenveld: Mark van Bommel (PSV), Phillip Cocu (Barcelona), Edgar Davids (Juventus), Paul Bosvelt (Feyenoord)
Aanval: Patrick Kluivert en Marc Overmars (Barcelona), Jerrel Hasselbaink (Chelsea), Ruud van Nistelrooy (Manchester United), Roy Makaay (Deportivo la Coruña), Victor Sikora (Vitesse)
O ja... Ben trouwes absoluut niet voor Feyenoord (<-
)... PSV gaat vanavond winnen dan...
quote:Reiziger en Overmars ook wel...
Op donderdag 21 maart 2002 18:09 schreef _Fulton_ het volgende:
Sikora, Bouma en Numan
Die kunnen er wel uit!
quote:Reiziger eruit? echt niet dus he. Die gozer is 1 van de beste verdedigers van nederland en kan ook goed mee naar voren komen. Overmars is alleen leuk in het 4-3-3 systeem als vleugelspeler maar voor de rest kun je beter eene cht goeie middenvelder erin zetten. Bouma zit er alleen in omdat ze een gebrek hebben aan speleres op die plek en hij dus kennelijk de beste is van diegene die we dan over hebben.
Op donderdag 21 maart 2002 18:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Reiziger en Overmars ook wel...
Waarom Bouma er eigenlijk in zit, hij heeft dit jaar weinig gepresteerd vind ik!
quote:Ik ben ook een Ajax supporter en eigenlijk vind ik het wel prima dat ie er nog niet bij zit. Laat hem nou eerst maar een (langere) tijd constant spelen en dan komt het vanzelf wel. Vind het belangrijker dat ie nu voor Ajax goed speelt. Dan komt Oranje vanzelf wel. Iedereen vindt tegenwoordig maar dat jonge spelers een kans moeten krijgen, maar hij is natuurlijk ook nog erg jong.
Op donderdag 21 maart 2002 18:11 schreef keeper het volgende:
Nu zie ik het misschien te subjectief (being an Ajax-supporter), maar waarom krijgt van der Meyde nou niet eens een kans op rechts? Als Sikora en Bouma ook geselecteerd worden (en Makaay!)
Maar ja, wie in Nederland geeft eigenlijk kritiek hierop? We denken immers allemaal nog steeds de beste spelers van de wereld in huis te hebben
quote:Nou Watrereus in de basis,lijkt me duidelijk,van der Sar imiteerd de laatste weken veelvuldig Barthez.
Op donderdag 21 maart 2002 17:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:Ronald Waterreus keert terug bij het Nederlands elftal. De doelman van PSV sukkelde lang met een elleboogblessure maar is inmiddels volledig hersteld.
Ik vind dat de volgende spelers ontbreken:
- Andy van der Meyde, is naar mijn idee de enige nederlandse speler op dit moment die een goede voorzet kan geven en een man kan omspelen, we hebben toch problemen aan de rechterkant, dus deze keus leek mij niet meer dan logisch.
- Clarence Seedorf, laat op dit moment zijn klasse zien bij Inter, heeft alles al meegemaakt en is pas 25, hij heeft dus de routine die het nederlands elftal nodig heeft op het middenveld, vooral bij het eventueel wegvallen van Edgar Davuds i.v.m. de rechtzaken e.d.
- Edwin Zoetebier, keept geweldig goed op dit moment, is een zelfverzekerd keeper en zorgt achterin voor de rust, met de blunderende van de Sar alias "Barthez", op dit moment is dit naar mijn idee dus een goede keus.
Spelers die er naar mijn idee niet inhoren:
- Victor Sikora, een hele goede voetballer, heeft snelheid en een mooie aktie, alleen de pass ontbreekt, van der Meyde leek mij hiervoor een beter keus
- Marc Overmars, was een goede voetballer met veel snelheid, dit was zijn handelskenmerk, maar hij is deze snelheid verloren, en een Overmars zonder snelheid is geen goede voetballer, ik vind Zenden beter, maar die is geloof ik geblesseerd.
- Roy Makaay, er zijn te veel aanvallers geselecteerd, en van deze aanvallers vind ik Makaay de "slechtste".
Waar ik ook op hoop is dat 1 van de "Bondscoaches" Dennis Bergkamp vragen voor een mogelijke terugkeer bij het Nederlandse elftal, voor hem staat denk ik de deur altijd wagenwijd open, en hij kan het nog steeds. En ik weet zeker dat hij van toegevoegde waarde kan zijn voor Oranje, want vergeet niet, sinds dat hij weg is presteert Oranje niet naar eigen kunnen.
Pierre Van Hooydonk is goed bezig de laatste tijd, maar jammer voor hem zijn de anderen beter, de concurrentie voorin is moordend, Hasselbaink en van Nistelrooy, allebei topscorers van de Premiership. En over Kluivert hoef ik niks te zeggen denk ik, die heeft zijn klasse ruimschoots bewezen, alleen vind ik hem geen echte afmaker, hij is de laatste tijd meer gaan speler als een aanvallende middenvelder.
Met vriendelijke groet,
BansheeBoy is employing his knowledge ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door BansheeBoy op 21-03-2002 23:48]
quote:Pi-air van Hooijdonk.
Op donderdag 21 maart 2002 23:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Hallo,Ik vind dat de volgende spelers ontbreken:
quote:Geen reactie op mijn teskt ?
Op donderdag 21 maart 2002 23:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Hallo,Ik vind dat de volgende spelers ontbreken:
- Andy van der Meyde, is naar mijn idee de enige nederlandse speler op dit moment die een goede voorzet kan geven en een man kan omspelen, we hebben toch problemen aan de rechterkant, dus deze keus leek mij niet meer dan logisch.
- Clarence Seedorf, laat op dit moment zijn klasse zien bij Inter, heeft alles al meegemaakt en is pas 25, hij heeft dus de routine die het nederlands elftal nodig heeft op het middenveld, vooral bij het eventueel wegvallen van Edgar Davuds i.v.m. de rechtzaken e.d.
- Edwin Zoetebier, keept geweldig goed op dit moment, is een zelfverzekerd keeper en zorgt achterin voor de rust, met de blunderende van de Sar alias "Barthez", op dit moment is dit naar mijn idee dus een goede keus.
Spelers die er naar mijn idee niet inhoren:
- Victor Sikora, een hele goede voetballer, heeft snelheid en een mooie aktie, alleen de pass ontbreekt, van der Meyde leek mij hiervoor een beter keus- Marc Overmars, was een goede voetballer met veel snelheid, dit was zijn handelskenmerk, maar hij is deze snelheid verloren, en een Overmars zonder snelheid is geen goede voetballer, ik vind Zenden beter, maar die is geloof ik geblesseerd.
- Roy Makaay, er zijn te veel aanvallers geselecteerd, en van deze aanvallers vind ik Makaay de "slechtste".
Waar ik ook op hoop is dat 1 van de "Bondscoaches" Dennis Bergkamp vragen voor een mogelijke terugkeer bij het Nederlandse elftal, voor hem staat denk ik de deur altijd wagenwijd open, en hij kan het nog steeds. En ik weet zeker dat hij van toegevoegde waarde kan zijn voor Oranje, want vergeet niet, sinds dat hij weg is presteert Oranje niet naar eigen kunnen.
Pierre Van Hooydonk is goed bezig de laatste tijd, maar jammer voor hem zijn de anderen beter, de concurrentie voorin is moordend, Hasselbaink en van Nistelrooy, allebei topscorers van de Premiership. En over Kluivert hoef ik niks te zeggen denk ik, die heeft zijn klasse ruimschoots bewezen, alleen vind ik hem geen echte afmaker, hij is de laatste tijd meer gaan speler als een aanvallende middenvelder.
Met vriendelijke groet,
BansheeBoy is employing his knowledge
quote:Eerst gooi je Makaay eruit omdat er te vele aanvallers zijn, maar haal je wel Van Hooyhonk erbij terwijl dat ook een aanvaller is.
Op zaterdag 23 maart 2002 17:01 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Geen reactie op mijn teskt ?
quote:PAUL BOSVELT BEDANKT VOOR ORANJE
Op zaterdag 23 maart 2002 22:16 schreef Jassie het volgende:
Ik heb gelezen dat Bosvelt heeft bedankt.
Staat op de Feyenoord site.
quote:Dat lijkt me een duidelijke zaak:Seedorf,als ze hem nog kennen in Zeist.
Op zaterdag 23 maart 2002 23:07 schreef RAiDEN het volgende:
Wie zal dan opgeroepen worden: v.d. Vaart of SeedorfBen benieuwd...
quote:Dat hij al een tijdje niet meer gespeeld heeft maakt ze niks uit daar in Zeist. De versleten Stam is ook opgeroepen bijvoorbeeld.
Op zaterdag 23 maart 2002 23:14 schreef CAZZO het volgende:[..]
Dat lijkt me een duidelijke zaak:Seedorf,als ze hem nog kennen in Zeist.
Hoe goed Van der Vaart ook mag zijn,hij is net weer in training en heeft sinds 10 Februari geen wedstrijd meer gespeelt.
quote:Landzaat dus..
Op zaterdag 23 maart 2002 23:14 schreef CAZZO het volgende:[..]
Dat lijkt me een duidelijke zaak:Seedorf,als ze hem nog kennen in Zeist.
Hoe goed Van der Vaart ook mag zijn,hij is net weer in training en heeft sinds 10 Februari geen wedstrijd meer gespeelt.
Maar met Willempie en Dick aan het roer kan het misschien toch nog wat worden!
Maar trap nu toch eens een paar mensen weg daaro (ik noem bijv. de broertjes De Boer)
quote:DAVIDS WEG!
Op maandag 25 maart 2002 13:14 schreef FrankyMcG het volgende:
Na hun wanprestatie in Ierland heb ik steeds minder binding gekregen met het NL-elftal!Maar met Willempie en Dick aan het roer kan het misschien toch nog wat worden!
Maar trap nu toch eens een paar mensen weg daaro (ik noem bijv. de broertjes De Boer)
Ik zou bijvoorbeeld Von Bommel en Van der Vaart op het middenveld zetten, Ruud in de spits en daar omheen een team bouwen!
(En dat zeg ik, als Feyenoorder!)
Alleen voor de back posities weet ik het niet zo snel, maar voor de rest is het toch vrij simpel om de beste spelers op te stellen.
quote:Emerton op rechtsback!
Op maandag 25 maart 2002 14:08 schreef yurko het volgende:Alleen voor de back posities weet ik het niet zo snel, maar voor de rest is het toch vrij simpel om de beste spelers op te stellen.
quote:Als dat zou kunnen...
Op maandag 25 maart 2002 14:11 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Emerton op rechtsback!
Van der Sar, Waterreus en Zoetebier: eigenlijk allemaal te oud!
quote:Flappie was inderdaad de enigste die zijn "niveau" haalde tegen Ierland!
Op maandag 25 maart 2002 14:18 schreef yurko het volgende:
Menzo ook te oud???
Een keeper mag voor mij best wel wat jaartjes achter zijn naam hebben. Denk dat v.d. Sar het nog niet verleerd is hoor.
Ik vind Zoetebier persoonlijk ook zeer goed spelen momenteel!
quote:het selectiebeleid is ook vreemd... ik noem de volgende namen..
Op dinsdag 26 maart 2002 10:08 schreef Dylan Dog het volgende:
Van Hooijdonk en in mindere mate Bosvelt hebben schijnbaar gewijgerd omdat ze het selectiebeleid vreemd vinden.
Stam,
Davids,
Landzaat,
Makaaij
Numan,
etc..
quote:Toet, toet, boing, boing!
Op dinsdag 26 maart 2002 10:10 schreef Frenkie het volgende:[..]
het selectiebeleid is ook vreemd... ik noem de volgende namen..
Stam,
Davids,
Slikken en Snuiven!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |