abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62288094

Hij bewijst nu een solide van Minister van Financien te zijn. Hij deed de Algemene Beschouwingen al enorm goed, hield een vlammend betoog op Prinsjesdag en in deze crisis is hij tot nu toe rustig, vastberaden en spreekt met kennis van zaken.

Ik ben erg van hem onder de indruk geraakt deze week en blij dat hij onze Minister van Financien is.

vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:54:45 #62
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_62288124
Ik vond 'm gisteren in elk geval zeker overtuigend en kalmerend. Ik snap ook niet waarom sommigen zeiden dat hij nerveus leek. Eerder ontspannen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_62288148
Hij doet het inderdaad niet slecht..
Zal nooit op hem stemmen maar hij verdient wel een pluimpje met z'n optreden
pi_62288211
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 14:55 schreef kevin85 het volgende:
Dat
pi_62288258
Een goed Minister van Financiën, dat meet ik af aan de kwaliteit van zijn begrotingen, ik vermoed dat daar op zijn zachtst gezegd wel wat planken in zijn misgeslagen. Er zal fors minder geld uitgegeven kunnen worden door de overheid omdat zij minder inkomsten hebben, Bos is veel te optimistisch geweest. Pas als Bos er op had gestaan dat dure speeltjes als gratis schoolboeken, gesubsidieerde kinderopvang, enzovoort, niet in deze begroting plaats hadden kunnen vinden, dat had ik hem het voordeel van de twijfel gegeven. Nu absoluut niet.

[ Bericht 14% gewijzigd door Bolkesteijn op 10-10-2008 15:05:34 ]
pi_62288941
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 14:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
Een goed Minister van Financiën, dat meet ik af aan de kwaliteit van zijn begrotingen, ik vermoed dat daar op zijn zachtst gezegd wel wat planken in zijn misgeslagen. Er zal fors minder geld uitgegeven kunnen worden door de overheid omdat zij minder inkomsten hebben, Bos is veel te optimistisch geweest. Pas als Bos er op had gestaan dat dure speeltjes als gratis schoolboeken, gesubsidieerde kinderopvang, enzovoort, niet in deze begroting plaats hadden kunnen vinden, dat had ik hem het voordeel van de twijfel gegeven. Nu absoluut niet.
Owh.. je bedoelt die begroting die sluitend is, en ook nog eens aflost op onze staatsschuld?
Hoezo teveel geld uitgeven
pi_62289055
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 14:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
Puur omdat ie van de PvdA is? Of heb jij gegevens die beter zijn dan die van het cpb/cbs? Hij doet dingen die jij niet als prioriteit beschouwt, that's all.
pi_62289168
quote:
Was de hele PvdA maar zo bekwaam, dat zou goed voor het land zijn.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:39:34 #70
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_62289377
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 15:32 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Was de hele PvdA maar zo bekwaam, dat zou goed voor het land zijn.
Mja, los van al het populaire PvdA-gebash, is Bos op het moment wel een rots in de branding.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:40:22 #71
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_62289403
Ik weet eigenlijk niet of ie het nu zo bijzonder goed doet. De overname van Fortis was in feite onvermijdelijk en was waarschijnlijk gedaan door elke minister. Wellicht heeft hij er een betere deal uitgesleept met die 16,8 miljard dan iemand anders had gedaan, maar dat is koffiedik kijken. De laatste maatregel betreffende de 20 miljard moet zijn waarde nog maar bewijzen en valt bovendien in een trend van maatregelen die vele andere landen ook hebben genomen.

In tijden van crisis wordt de leider vaak opgehemeld (zie bijv. Giuliani) maar zou eerlijk gezegd niet weten of dat terecht is, op basis van de afgelopen weken.
pi_62289411
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 15:24 schreef Tja..1986 het volgende:
Owh.. je bedoelt die begroting die sluitend is
Laten we het rustig afwachten, ik ben er vrij zeker van dat de begroting over een maand niet meer sluitend is. Van het aflossen van staatsschuld is momenteel ook geen sprake meer, er zijn al tientallen miljarden geleend.
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 15:28 schreef thettes het volgende:
Of heb jij gegevens die beter zijn dan die van het cpb/cbs?
De gegevens die Bos heeft gebruikt zijn al lang niet meer actueel. De situatie is volstrekt anders geworden. Al Bos voorzichtiger was geweest met het uitgeven van geld dan zou hij minder afhankelijk zijn geweest van stagnerende inkomsten. Prinsjesdag is net een maand geleden, toen was de kredietcrisis al in zijn volle omvang bezig, dan moet je een marge in je begroting opbouwen want je weet dat het tot inkomstentegenvallers kan gaan leiden.
pi_62289653
Het gaat op dit moment ook heel erg om de rust die hij uitstraalt en het vertrouwen dat hij in boezemt. Over de begrotingen kun je van mening verschillen, dat is meer een politieke visie.

Maar als we dit een crisis noemen dan ben ik blij met deze minister. Er had zomaar iemand kunnen zitten met minder overwicht, minder verstand van zaken, minder visie en minder oplossend vermogen.
pi_62289677
hij deed het goed.
ik mag hem niet maar hoop dat hij de boeken in gaat als de verlosser...

trouwens had intens medelijden met balkenende. was afwezig omdat het slecht ging met zijn vader.
tja wat is geld dan relatief zeg ...
pi_62289709
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 15:49 schreef SCH het volgende:
Het gaat op dit moment ook heel erg om de rust die hij uitstraalt en het vertrouwen dat hij in boezemt. Over de begrotingen kun je van mening verschillen, dat is meer een politieke visie.
Functie van de Minister van Financiën is toch primair om de staatsfinanciën op orde te houden. Het huidige crisismanagement zal voor een groot deel door DNB worden aangestuurd.
pi_62289865
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 15:51 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Functie van de Minister van Financiën is toch primair om de staatsfinanciën op orde te houden. Het huidige crisismanagement zal voor een groot deel door DNB worden aangestuurd.
Gelukkig zijn de staatsfinancien ook op orde. Dat jij vindt dat kinderopvang niet door de overheid moet worden betaald, is een politieke opvatting maar zegt natuuriljk niks over de stand van zaken mbt de financien.

Natuurlijk speelt DNB een belangrijke rol maar uiteindelijk is Bos de baas en eindverantwoordelijk en ik denk dat zijn ministerie een behoorlijke vinger in de pap heeft.

Maar het kost je blijkbaar nogal moeite om iets positiefs over Bos te zeggen. Hoeft ook niet hoor.
pi_62289941
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 15:56 schreef SCH het volgende:
Gelukkig zijn de staatsfinancien ook op orde. Dat jij vindt dat kinderopvang niet door de overheid moet worden betaald, is een politieke opvatting maar zegt natuuriljk niks over de stand van zaken mbt de financien.
De staat gaat onherroepelijk minder geld binnen krijgen, die begroting kan dus simpelweg niet gehandhaafd worden. Als Bos niet aan al die speeltjes had toegegeven (en dat heeft dus volstrekt niks te maken met dat die speeltjes onzin zijn) dan had hij nu voldoende geld gehad om deze klap in zijn begroting op te vangen en dus had hij dan geen bezuinigingsmaatregelen af hoeven te kondigen over een maand. Het is dus niet dat ik die speeltje onzin vind, nee het is dat die speeltje zijn begroting krapper hebben gemaakt, had er niet aan toegegeven dan had je aan het einde van het begrotingsjaar wellicht nog wat geld gehad voor die dingen of niet, maar dan had je in ieder geval geen dingen belooft die je niet zeker waar kunt maken.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:43:56 #78
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_62291223
Als Zalm nog minister was geweest had ie die persconferentie gisteren gedaan met minstens tien sigaretten in de mond tegen de zenuwen, en waarschijnlijk een potje pillen binnen handbereik.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_62291930
Bos is mijn nieuwe held, ik hang een poster van hem boven mijn bed
pi_62292089
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 16:43 schreef Strani het volgende:
Als Zalm nog minister was geweest had ie die persconferentie gisteren gedaan met minstens tien sigaretten in de mond tegen de zenuwen, en waarschijnlijk een potje pillen binnen handbereik.
Ik waag te betwijfelen of Zalm dezelfde maatregelen had genomen. Er is wel veel lef voor nodig.
pi_62292151
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 17:15 schreef SCH het volgende:
Ik waag te betwijfelen of Zalm dezelfde maatregelen had genomen. Er is wel veel lef voor nodig.
Nee, dat valt mee. Dit soort maatregelen kun je in ieder boek over macro-economie vinden, het is niet dat Bos nou ineens heel slim handelt, hij doet precies wat je volgens het boekje moet doen. Alleen voor het vormen van een collectieve actie kun je imo credits naar een politicus laten gaan en Zalm had weldegelijk een grote naam binnen Europa.
pi_62292221
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 17:18 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee, dat valt mee. Dit soort maatregelen kun je in ieder boek over macro-economie vinden, het is niet dat Bos nou ineens heel slim handelt, hij doet precies wat je volgens het boekje moet doen. Alleen voor het vormen van een collectieve actie kun je imo credits naar een politicus laten gaan en Zalm had weldegelijk een grote naam binnen Europa.
Zalm had niet zo'n grote naam als financieel genie hoor. Meer als gezellig lachebekje.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:21:52 #83
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_62292250
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 17:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach kom, je denkt dat Zalm Fortis had laten omvallen?
pi_62292408
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 17:21 schreef Hephaistos. het volgende:

Ach kom, je denkt dat Zalm Fortis had laten omvallen?
Dat zeg ik niet. Ik ben alleen wel blij dat hij er nu niet zit. Hij was veel minder standvastig, veel nerveuzer en ik heb de indruk dat hij gewoon een stuk minder crisis-bestendig is dan Bos.
pi_62293109
Vind ook dat hij rust uitstraalt, dat is al heel wat. Stiekem heb ik ook het idee dat hij het eigenlijk wel 'leuk' vindt, dit soort dingen managen. Leuk is eigenlijk niet het goede woord, maar weet anders niet hoe ik het moet noemen.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_62293166
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 17:59 schreef Suijk het volgende:
Vind ook dat hij rust uitstraalt, dat is al heel wat. Stiekem heb ik ook het idee dat hij het eigenlijk wel 'leuk' vindt, dit soort dingen managen. Leuk is eigenlijk niet het goede woord, maar weet anders niet hoe ik het moet noemen.
Klopt wel denk ik. Er komt natuurlijk veel adrenaline vrij bij dit soort dingen. Ik hoop alleen dat hij het redt. Balkie is ook nog een keer afwezig omdat zijn vader op stereven ligt en Bos werkt wel erg hard en staat onder veel druk.
pi_62293249
Denk niet dat ie veel geslapen heeft de afgelopen twee weken nee...
pi_62293708
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 17:59 schreef Suijk het volgende:
Het zal hem iig wel een kick geven, ik kan me ook goed voorstellen dat dit Wouter Bos een prettig gevoel geeft; hij staat veel in de belangstelling, heeft veel macht en wint in populariteit, wat wil een politicus nog meer? Ok, af en toe wat meer slaap misschien
  zondag 12 oktober 2008 @ 12:19:07 #89
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_62324615
quote:
Idd, hij doet het beter dan ik het verwacht had
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_62324771
Zou nooit op 'm stemmen maar positief verrast heeft hij wel

alleen maar hopen dat dit niet meer stemmen voor de PvdA oplevert...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')