Datquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 14:55 schreef kevin85 het volgende:
Hij doet het inderdaad niet slecht..
Zal nooit op hem stemmen maar hij verdient wel een pluimpje met z'n optreden
Owh.. je bedoelt die begroting die sluitend is, en ook nog eens aflost op onze staatsschuld?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 14:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
Een goed Minister van Financiën, dat meet ik af aan de kwaliteit van zijn begrotingen, ik vermoed dat daar op zijn zachtst gezegd wel wat planken in zijn misgeslagen. Er zal fors minder geld uitgegeven kunnen worden door de overheid omdat zij minder inkomsten hebben, Bos is veel te optimistisch geweest. Pas als Bos er op had gestaan dat dure speeltjes als gratis schoolboeken, gesubsidieerde kinderopvang, enzovoort, niet in deze begroting plaats hadden kunnen vinden, dat had ik hem het voordeel van de twijfel gegeven. Nu absoluut niet.
Puur omdat ie van de PvdA is? Of heb jij gegevens die beter zijn dan die van het cpb/cbs? Hij doet dingen die jij niet als prioriteit beschouwt, that's all.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 14:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
Een goed Minister van Financiën, dat meet ik af aan de kwaliteit van zijn begrotingen, ik vermoed dat daar op zijn zachtst gezegd wel wat planken in zijn misgeslagen. Er zal fors minder geld uitgegeven kunnen worden door de overheid omdat zij minder inkomsten hebben, Bos is veel te optimistisch geweest. Pas als Bos er op had gestaan dat dure speeltjes als gratis schoolboeken, gesubsidieerde kinderopvang, enzovoort, niet in deze begroting plaats hadden kunnen vinden, dat had ik hem het voordeel van de twijfel gegeven. Nu absoluut niet.
Was de hele PvdA maar zo bekwaam, dat zou goed voor het land zijn.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 14:55 schreef kevin85 het volgende:
Mja, los van al het populaire PvdA-gebash, is Bos op het moment wel een rots in de branding.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:32 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Was de hele PvdA maar zo bekwaam, dat zou goed voor het land zijn.
Laten we het rustig afwachten, ik ben er vrij zeker van dat de begroting over een maand niet meer sluitend is. Van het aflossen van staatsschuld is momenteel ook geen sprake meer, er zijn al tientallen miljarden geleend.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:24 schreef Tja..1986 het volgende:
Owh.. je bedoelt die begroting die sluitend is
De gegevens die Bos heeft gebruikt zijn al lang niet meer actueel. De situatie is volstrekt anders geworden. Al Bos voorzichtiger was geweest met het uitgeven van geld dan zou hij minder afhankelijk zijn geweest van stagnerende inkomsten. Prinsjesdag is net een maand geleden, toen was de kredietcrisis al in zijn volle omvang bezig, dan moet je een marge in je begroting opbouwen want je weet dat het tot inkomstentegenvallers kan gaan leiden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:28 schreef thettes het volgende:
Of heb jij gegevens die beter zijn dan die van het cpb/cbs?
Functie van de Minister van Financiën is toch primair om de staatsfinanciën op orde te houden. Het huidige crisismanagement zal voor een groot deel door DNB worden aangestuurd.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:49 schreef SCH het volgende:
Het gaat op dit moment ook heel erg om de rust die hij uitstraalt en het vertrouwen dat hij in boezemt. Over de begrotingen kun je van mening verschillen, dat is meer een politieke visie.
Gelukkig zijn de staatsfinancien ook op orde. Dat jij vindt dat kinderopvang niet door de overheid moet worden betaald, is een politieke opvatting maar zegt natuuriljk niks over de stand van zaken mbt de financien.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Functie van de Minister van Financiën is toch primair om de staatsfinanciën op orde te houden. Het huidige crisismanagement zal voor een groot deel door DNB worden aangestuurd.
De staat gaat onherroepelijk minder geld binnen krijgen, die begroting kan dus simpelweg niet gehandhaafd worden. Als Bos niet aan al die speeltjes had toegegeven (en dat heeft dus volstrekt niks te maken met dat die speeltjes onzin zijn) dan had hij nu voldoende geld gehad om deze klap in zijn begroting op te vangen en dus had hij dan geen bezuinigingsmaatregelen af hoeven te kondigen over een maand. Het is dus niet dat ik die speeltje onzin vind, nee het is dat die speeltje zijn begroting krapper hebben gemaakt, had er niet aan toegegeven dan had je aan het einde van het begrotingsjaar wellicht nog wat geld gehad voor die dingen of niet, maar dan had je in ieder geval geen dingen belooft die je niet zeker waar kunt maken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:56 schreef SCH het volgende:
Gelukkig zijn de staatsfinancien ook op orde. Dat jij vindt dat kinderopvang niet door de overheid moet worden betaald, is een politieke opvatting maar zegt natuuriljk niks over de stand van zaken mbt de financien.
Ik waag te betwijfelen of Zalm dezelfde maatregelen had genomen. Er is wel veel lef voor nodig.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 16:43 schreef Strani het volgende:
Als Zalm nog minister was geweest had ie die persconferentie gisteren gedaan met minstens tien sigaretten in de mond tegen de zenuwen, en waarschijnlijk een potje pillen binnen handbereik.
Nee, dat valt mee. Dit soort maatregelen kun je in ieder boek over macro-economie vinden, het is niet dat Bos nou ineens heel slim handelt, hij doet precies wat je volgens het boekje moet doen. Alleen voor het vormen van een collectieve actie kun je imo credits naar een politicus laten gaan en Zalm had weldegelijk een grote naam binnen Europa.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 17:15 schreef SCH het volgende:
Ik waag te betwijfelen of Zalm dezelfde maatregelen had genomen. Er is wel veel lef voor nodig.
Zalm had niet zo'n grote naam als financieel genie hoor. Meer als gezellig lachebekje.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 17:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, dat valt mee. Dit soort maatregelen kun je in ieder boek over macro-economie vinden, het is niet dat Bos nou ineens heel slim handelt, hij doet precies wat je volgens het boekje moet doen. Alleen voor het vormen van een collectieve actie kun je imo credits naar een politicus laten gaan en Zalm had weldegelijk een grote naam binnen Europa.
Ach kom, je denkt dat Zalm Fortis had laten omvallen?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 17:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik waag te betwijfelen of Zalm dezelfde maatregelen had genomen. Er is wel veel lef voor nodig.
Dat zeg ik niet. Ik ben alleen wel blij dat hij er nu niet zit. Hij was veel minder standvastig, veel nerveuzer en ik heb de indruk dat hij gewoon een stuk minder crisis-bestendig is dan Bos.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 17:21 schreef Hephaistos. het volgende:
Ach kom, je denkt dat Zalm Fortis had laten omvallen?
Klopt wel denk ik. Er komt natuurlijk veel adrenaline vrij bij dit soort dingen. Ik hoop alleen dat hij het redt. Balkie is ook nog een keer afwezig omdat zijn vader op stereven ligt en Bos werkt wel erg hard en staat onder veel druk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 17:59 schreef Suijk het volgende:
Vind ook dat hij rust uitstraalt, dat is al heel wat. Stiekem heb ik ook het idee dat hij het eigenlijk wel 'leuk' vindt, dit soort dingen managen. Leuk is eigenlijk niet het goede woord, maar weet anders niet hoe ik het moet noemen.
Het zal hem iig wel een kick geven, ik kan me ook goed voorstellen dat dit Wouter Bos een prettig gevoel geeft; hij staat veel in de belangstelling, heeft veel macht en wint in populariteit, wat wil een politicus nog meer? Ok, af en toe wat meer slaap misschienquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 17:59 schreef Suijk het volgende:
Vind ook dat hij rust uitstraalt, dat is al heel wat. Stiekem heb ik ook het idee dat hij het eigenlijk wel 'leuk' vindt, dit soort dingen managen. Leuk is eigenlijk niet het goede woord, maar weet anders niet hoe ik het moet noemen.
Idd, hij doet het beter dan ik het verwacht hadquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 14:55 schreef kevin85 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |