SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Desunoto op 04-10-2008 10:31:53 ]
Ja, en die van mij ookquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 13:52 schreef trebremmit het volgende:
Leuk atlijd weer, mijn lijstje volgt binnenkort.
Helemaal naar 25 maar liefstquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 22:23 schreef Orbis het volgende:
Is het mogelijk om, in het geval van een ware openbaring, de lijst nog aan te passen of uit te breiden naar een, zeg, top 25?
inderdaad (niks te nadele van de rest). ik zie aardig wat overeenkomsten met de mijne. Misschien moet ik eens wat Built to Spill luisteren.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 23:03 schreef Intxaurraga het volgende:
Dit is een goede lijst:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Dukes of Hazzard in the classroom
Leuke lijst, staan er een stuks of 10 in die bij mij net buiten de top 100 vielen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 23:03 schreef Intxaurraga het volgende:
Dit is een goede lijst:
Ik weet het, het is een gewaagd planquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 23:12 schreef ranja het volgende:
[..]
Helemaal naar 25 maar liefstMaar ja, dat kan, geef het dan wel duidelijk aan in een nieuwe post en doe niet onverwachts je lijst editten.
Welke?quote:
Ik heb ook een shortlist met zo'n 180-200 er op. Daar begin ik gewoon mee met opvolgorde zetten dan kom je vanzelf bij 100 en dan is het pech voor de restquote:Op zondag 5 oktober 2008 13:18 schreef brother52 het volgende:
Net klaar met mijn shortlist.
Nu nog 99 schrappen en de rest op volgorde zien te krijgen.
Dat gaat waarschijnlijk nog sneller ook.quote:Op zondag 5 oktober 2008 13:19 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik heb ook een shortlist met zo'n 180-200 er op. Daar begin ik gewoon mee met opvolgorde zetten dan kom je vanzelf bij 100 en dan is het pech voor de restDat doe ik liever dan eerst schrappen tot 100 en dan pas op volgorde zetten.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 10:26 schreef Desunoto het volgende:same hereSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zeker doenquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 23:12 schreef ranja het volgende:
inderdaad (niks te nadele van de rest). ik zie aardig wat overeenkomsten met de mijne. Misschien moet ik eens wat Built to Spill luisteren.
Precies! Overigens gaat de maximaal vijf regel ten koste van Abbey Road en Help! van The Beatles in mijn lijst.quote:Op zondag 5 oktober 2008 16:43 schreef cafca het volgende:
FIjne lijst, methodmich, we komen er toch weer een behoorlijk aantal overeen, plus een paar artiesten met andere titels
Dan zou ik dat er maar even bij zetten.quote:
Mjah, ik heb mezelf een maximaal 1 opgelegd, met een paar uitzonderingen (1 hoge uitzondering met 3, als je bands en soloplaten samentelt). Anders was mijn shortlist gewoon nog langer geworden.quote:Op zondag 5 oktober 2008 17:08 schreef methodmich het volgende:
[..]
Precies! Overigens gaat de maximaal vijf regel ten koste van Abbey Road en Help! van The Beatles in mijn lijst.
En welke hoort niet n de 100 thuis*quote:brother52
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*qua stijl dan, opvallend afwijkend
quote:Op zondag 5 oktober 2008 20:14 schreef ranja het volgende:
[..]
En welke hoort niet n de 100 thuis*Voordat ik op de spoiler klikte dacht ik dat je Mew bedoeldeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*qua stijl dan, opvallend afwijkend
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
die ken ik nietquote:Op zondag 5 oktober 2008 20:32 schreef brother52 het volgende:
Voordat ik op de spoiler klikte dacht ik dat je Mew bedoelde
Past er qua stijl ook niet helemaal tussen. Maar ja, zolang slayer en the beatles en in staan, past eigenlijk bijna alles er wel bij.quote:
ik zal jouw lijst eens doorspitten, vermoed dat er voor mij veel interessants tussen staat.quote:Op maandag 6 oktober 2008 11:34 schreef cafca het volgende:
Ik ben dan wel geen tienermeisje, maareeh..... leuke lijst, overworld
Ik dank u. Zitten een paar dubbele namen in, maar ik kon het gewoon niet helpen (die artiesten zijn gewoon te goedquote:Op maandag 6 oktober 2008 11:34 schreef cafca het volgende:
Ik ben dan wel geen tienermeisje, maareeh..... leuke lijst, overworld
Hoe zou dat nou toch komen?quote:Op maandag 6 oktober 2008 13:34 schreef On het volgende:
Leuke lijst overworld, ik zie er een aantal die ik ook heb in de mijne.
de songs top 100 is natuurlijk nog veel leukerquote:Op maandag 6 oktober 2008 14:53 schreef pfaf het volgende:
JAAA!!!!![]()
Hoogtepunt van het jaar. Volgend weekend ga ik beginnen met puzzelen.
Daar doe ik niet eens aan mee...quote:Op maandag 6 oktober 2008 @ 15:09 schreef placebeau het volgende:
[..]
de songs top 100 is natuurlijk nog veel leuker
Maximaal 1 kan de boel makkelijker maken, maar ook veel moeilijker. Want welk album van welke artiest kies je dan?quote:Op zondag 5 oktober 2008 20:14 schreef cafca het volgende:
[..]
Mjah, ik heb mezelf een maximaal 1 opgelegd, met een paar uitzonderingen (1 hoge uitzondering met 3, als je bands en soloplaten samentelt). Anders was mijn shortlist gewoon nog langer geworden.
Bij songs vind ik het al te lastig, 2 per artiest lukt me net.quote:Op maandag 6 oktober 2008 17:21 schreef methodmich het volgende:
Maximaal 1 kan de boel makkelijker maken, maar ook veel moeilijker. Want welk album van welke artiest kies je dan?
Een dergelijke regel zou ik bij songs wel kunnen toepassen denk ik, bij albums vind ik dat te lastig.
Waarom 2 noteringen voor Wolfmother in je lijst?quote:Op zondag 5 oktober 2008 22:20 schreef brother52 het volgende:
[..]
Past er qua stijl ook niet helemaal tussen. Maar ja, zolang slayer en the beatles en in staan, past eigenlijk bijna alles er wel bij.
goed gezien!quote:Op maandag 6 oktober 2008 20:33 schreef peaceman het volgende:
Waarom 2 noteringen voor Wolfmother in je lijst?
Verkeerd geknipt en geplakt denk ik.quote:Op maandag 6 oktober 2008 20:33 schreef peaceman het volgende:
Waarom 2 noteringen voor Wolfmother in je lijst?
Valt toch wel mee? allemaal mainstream pop/rock, naar mijn idee.......quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:39 schreef leolinedance het volgende:
Mijn muzieksmaak is vrij divers zoals je kunt zien......
Tja je bent geblesseerd he, kan je niks aan doen johquote:
Tja, meestal heb ik toch wel één absolute favoriet per artiest, zoals let it bleed of this is the sea. Bij sommige artiesten heb ik inderdaad redelijk willekeurig gekozen. Bijvoorbeeld bij Chris Chameleon heb ik zitten twijfelen tussen 7de hemel en Ek Vir Jou, maar ik vond niet dat hij met 2 albums in de lijst thuishoorde.quote:Op maandag 6 oktober 2008 17:21 schreef methodmich het volgende:
[..]
Maximaal 1 kan de boel makkelijker maken, maar ook veel moeilijker. Want welk album van welke artiest kies je dan?
Een dergelijke regel zou ik bij songs wel kunnen toepassen denk ik, bij albums vind ik dat te lastig.
mwah, dubnobasswithmyheadman naast elk album Simply Red vind ik wel getuigen van een enorme diversiteit tussen goed en slechtquote:Op maandag 6 oktober 2008 20:46 schreef cafca het volgende:
[..]
Valt toch wel mee? allemaal mainstream pop/rock, naar mijn idee.......
Goed en slecht is jouw mening. Ik denk dat Simply Red meer cd's verkocht heeft dan Underworld..wie is hier nu slecht? Het is gewoon heel erg andersquote:Op maandag 6 oktober 2008 21:55 schreef knars het volgende:
[..]
mwah, dubnobasswithmyheadman naast elk album Simply Red vind ik wel getuigen van een enorme diversiteit tussen goed en slecht
Was ook niet bedoeld om je smaak af te zeiken hoor, maar meer om aan te geven dat er toch wel enige diversiteit in je lijstje zat, wat je zelf al aangafquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Goed en slecht is jouw mening. Ik denk dat Simply Red meer cd's verkocht heeft dan Underworld..wie is hier nu slecht? Het is gewoon heel erg anders
Ik zou zelf eerder voor Tourist gaan, ook al is die wel grijzer dan grijs gedraaid.quote:Ik zie trouwens net dat ik helaas St. Germain ben vergeten in mijn lijst. Die waren wel achteraan in de top 10 geďndigd..maar welke is dan beter, Boulevard of Tourist? Blijft lastig, zo'n lijst.
Het was bij mij alleen gebeurd met The Beatles denk ik. Die hebben wat mij betreft 8 albums die zo in een top 100 kunnen. In een top 150 was ik ook met Nick Cave & The Bad Seeds in de knel gekomen met zo'n regel.quote:Op maandag 6 oktober 2008 18:11 schreef ranja het volgende:
[..]
Bij songs vind ik het al te lastig, 2 per artiest lukt me net.
Bij albums heb ik er nog meer moeite mee. Nou valt dat ook wel weer mee want zoveel bands met 2 albums in de lijst heb ik ook weer niet en meer dan 2 is helemaal weinig. Maar een paar bands hebben gewoon teveel goede en redelijk gelijkwaardige albums uitgebracht dus limiteer ik mezelf niet. Afgezien van de 5 per 100 dan. Maar je kunt ook overdrijven met 6 of meer albums in een top 100 terwijl er meer dan duizend albums in je kast staan.
Ik zal binnenkort wel even een promotie-rondje langs de centrale topics doen voor de variatie.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 19:00 schreef GeorgKacher het volgende:
Het gaat kort door de bocht gezegd opnieuw een gevecht worden tussen metal- en indiegeweld.
Was ook niet mijn bedoeling om je smaak af te zeiken, maar in mijn geval meer om aan te geven dat het van een afstandje redelijk in dezelfde hoek zit..... Maar dat is met de meeste lijstjes wel, denk ik.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:56 schreef knars het volgende:
[..]
Was ook niet bedoeld om je smaak af te zeiken hoor, maar meer om aan te geven dat er toch wel enige diversiteit in je lijstje zat, wat je zelf al aangaf
Ah, bummer. Nu ja, ik moet toch nog één en ander wijzigen. Dat gaat wel goed komen. Toch jammer, geniaal album. Dan volgend jaar maar het album de eer gunnen die het toekomt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:01 schreef ranja het volgende:
[..]
dit is toch echt een 2008 album en mag dus nog niet meedoen.
Ok, ik merk het wel als je een nieuwe lijst post. Voorlopig heb je een top 19quote:Op woensdag 8 oktober 2008 07:42 schreef Orbis het volgende:
Ah, bummer. Nu ja, ik moet toch nog één en ander wijzigen. Dat gaat wel goed komen. Toch jammer, geniaal album. Dan volgend jaar maar het album de eer gunnen die het toekomt.
De reden dat hun tweede album er niet tussen staat is iets lulliger: ik moet het nog eens goed gaan beluisterenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 08:04 schreef ranja het volgende:
[..]
Ok, ik merk het wel als je een nieuwe lijst post. Voorlopig heb je een top 19
Het blijft natuurlijk de vraag of je het album volgend jaar nog zo goed vindt als nu, nu het nog nieuw en vers is. Vandaar ook die regel. Overigens, hun 2e album vind je niet goed (genoeg)?
Mooie lijst, kan me er goed in vindenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 23:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik heb me maar beperkt tot 1 album per band omdat ik daar toevallig zin in had. Verder erg weinig variatie, but I don't care.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |