abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62196646
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 10:22 schreef Hekates het volgende:
TVP

Ik blijf het jammer vinden dat ze geen diepvriesvoer hebben getest bij de consumentenbond.

Clumsyclown, ik ben wel nieuwschierig, hoe lang heeft je kat prins gegeten? En hoe lang eet hij nu ander voer?
De kitten kreeg in het asiel Prins, en daar heeft hij een aantal weken gezeten, ik denk 6 ofzo. Toen de zak die hij uit het asiel kreeg op was is hij overgestapt, dus ik denk dat hij tien weken Prins heeft gehad. Hij krijgt nu sinds 3 weken Carocat. De oudere katten hebben een jaar lang supermarktvoer gekregen en daarbij is nu dus het verschil goed merkbaar.
pi_62196962
Ik dacht tot nu toe dat Prins alleen diepvries voer was. Maar blijkbaar zijn er van dit merk ook brokken? Weer wat geleerd!

Fijn dat je katten het zo duidelijk goed doen op dit andere voer. Merk je ook veranderingen in gedrag trouwens? Bijvoorbeeld actiever of aanhaliger etc?
pi_62197059
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 11:16 schreef Hekates het volgende:
Ik dacht tot nu toe dat Prins alleen diepvries voer was. Maar blijkbaar zijn er van dit merk ook brokken? Weer wat geleerd!

Fijn dat je katten het zo duidelijk goed doen op dit andere voer. Merk je ook veranderingen in gedrag trouwens? Bijvoorbeeld actiever of aanhaliger etc?
Jep, waren gewoon droge brokjes.

En qua gedrag is het lastig te beoordelen, omdat er dus een nieuwe kitten bij is gekomen. De 'oudere' twee ( die zijn pas anderhalf, maar gedroegen zich als bejaarden :p) hebben een ontzettende opleving, maar dat zou dus ook kunnen komen door de kitten die constant met ze speelt. Maar de energie die daarvoor nodig is, hebben ze dus wel.
pi_62203295
Het klinkt in ider geval alsof je poezen het allemaal goed doen. Heb je al ergens foto's gepost van je huistijgers? *hint hint*
pi_62209271
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 11:16 schreef Hekates het volgende:
Ook een van de weinige merken waarvoor niet op dieren (op welke wijze dan ook) wordt getest...helaas vinden die van mij het niet lekker...
pi_62223758
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 18:55 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ook een van de weinige merken waarvoor niet op dieren (op welke wijze dan ook) wordt getest...helaas vinden die van mij het niet lekker...
Sinds ik zelf aan het testen ben rauwe dingetjes is het me opgevallen dat mijn kat een boel dingen niet lekker vind, maar wel gaat eten als het maar voorgezet blijft worden. En voor zover ik kan zien heeft wel of niet lekker vinden meer te maken met hoe sterk het voer ruikt en hoeveel smaakstofjes er in zitten dan met of het voer goed is.

En met een boel geduld en veel aanmengen met dingen die hij wel lekker vind heb ik het intussen voor elkaar dat Fred een hele berg eet wat hij een paar maanden geleden nog geen blik waardig had gegund.

Wellicht kan je langzaam je kat aan Prins wennen als je dat echt graag wilt geven? Bijvoorbeeld door de brokken te mengen door de brokken die hij nu krijgt, zodat de geurtjes op elkaar lijken. Of door een beetje vocht van tonijn over de brokjes te sprenkelen zodat ze sterker ruiken.

Als je kat het een keer eet, kan je de door jouw toegevoegde smaakmakers langzaam gaan afbouwen.
pi_62230230
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:02 schreef Hekates het volgende:
Wellicht kan je langzaam je kat aan Prins wennen als je dat echt graag wilt geven?
Goeie tip maar inmiddels krijgen ze Royal Canin Oral want een heeft nogal last van tandsteen etc. Vis eten ze trouwens ook niet.... (rare katten he )
pi_62230314
Mijn poes krijgt altijd die C1000 huismerk dingen die op 1 stonden, nooit ergens last van, laatst eens afgewisseld met AH Excellent spul, was dat beest de hele dag lui en futloos en meuren dat de kattenbak deed
pi_62278644
Klein vraagje, mijn poes zit nu op felini nierdieet van hills, is dat van clinic net zo goed, of moet ik het er gewoon op wagen en het gaan bestellen ?
Net de dierenarts even gebeld en die vertelde mij dat clinic heel anders is als hills als in niet zo goed.
Zou dat kunnen zijn omdat ze clinic zelf niet verkopen ( de dierewinkel wel)en alleen hills dat ze het daarom beter vinden ?

[ Bericht 47% gewijzigd door Sorella op 10-10-2008 08:42:38 ]
pi_72309716
toch eindelijk maar eens carocat gekocht voor mn kat en het bevalt super. de gok maar genomen en 15 kilo 3mix gehaald, maar gelukkig vind arie het heerlijk, heeft veel meer energie, is gestopt met permanent in de rui zijn, en zn kattenacne is verdwenen
pi_72310117
ondanks speciaal voer voor tanden heeft Fire toch ontstoken tandvlees en veel tandplak wij mogen dus zijn tanden poetsen. Het beste kattenvoer ik weet het niet wat voor de een super is is voor de ander echt slecht. Wel denk ik dat de echte supermarkt zooi niet zo denderend is. Gezien de kleurstoffen en de hoeveelheden die een kat er van eet.
Of er echt verschil tussen clinic en hills zit weet ik niet. Je kunt wel de ingredienten lijst vergelijken. En er zijn idd DA's die alleen dat wat zijn verkopen het beste vinden.
pi_72312121
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:47 schreef Byte_Me het volgende:
toch eindelijk maar eens carocat gekocht voor mn kat en het bevalt super. de gok maar genomen en 15 kilo 3mix gehaald, maar gelukkig vind arie het heerlijk, heeft veel meer energie, is gestopt met permanent in de rui zijn, en zn kattenacne is verdwenen
Supervoer hè? Als je het helemaal goed wil doen neem je de volgende keer een specifieke smaak, dus kip vis of lam. Dat is namelijk superpremium voer, de 3-mix is 'gewoon'.
  maandag 31 augustus 2009 @ 16:21:58 #38
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_72312663
Ik ben over Carocat begonnen in het vorige deel, dus lang geleden, maar ik heb het eigenlijk nog steeds niet geprobeerd . Vind het ook vervelend dat het hier maar in één winkel te krijgen is, en dan 3kg zak oid. Wij kopen altijd liever een grotere zak, en al helemaal als het maar op één plek te halen is en wij daar speciaal heen moeten steeds.

Daarbij doet ie t ook prima op RC indoor long hair en dat kan uit, soit.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 31 augustus 2009 @ 16:35:07 #39
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_72313064
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:47 schreef Byte_Me het volgende:
Oohh, ik zit deel 1 dus net terug te lezen en daar las ik net dat jij het inderdaad ook wilde proberen. Wat gaf jij hem eerst en hoelang zit ie nu op Carocat?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_72314105
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 16:35 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Oohh, ik zit deel 1 dus net terug te lezen en daar las ik net dat jij het inderdaad ook wilde proberen. Wat gaf jij hem eerst en hoelang zit ie nu op Carocat?
eerst kreeg ie supermarktvoer, afwisselende merken. hij eet nu een paar weken carocat
pi_72314162
De kat van mijn schoonzus zit ook op de carocat (als het goed is) ik heb het haar aangeraden omdat van de tompoes die ze eerst gaf de ontlasting van de poes zo dun werd en het hele huis stonk ernaar. Dat is nu over
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')