abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69026570
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 19:20 schreef Grumpey het volgende:
maar benzin, waarom reageer je niet op opmerkingen zoals: "ga bij een vereniging", of: "ga zelfstandig wonen".

Denk je dat het bij voorbaat kansloos is?
Zelfstandig wonen is op het moment financieel niet mogelijk, maar er zitten ook andere haken en ogen aan vast. Ik overweeg wel om dat in de eerste helft van volgend schooljaar misschien te gaan regelen. Het is een goed idee, en zeker niet kansloos, maar niet per direct een optie. Die andere haken en ogen heb ik nooit opgeschreven hier, maar het financiële plaatje wel. En daarom reageer ik op die suggestie niet meer, dat is even geen optie, en ik ben nog van plan dat ooit wel te doen.

Ga bij een vereniging is wat ingewikkelder. Ik heb daar moeite mee. Ik weet niet wat ik moet gaan doen, hoe, ik ben bang niet geaccepteerd te worden, ik voel me nu al wat futloos en ik weet dus ook een beetje niet waar ik de energie vandaan moet halen op het moment.
pi_69045531
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 19:30 schreef benzin het volgende:

[..]

Zelfstandig wonen is op het moment financieel niet mogelijk, maar er zitten ook andere haken en ogen aan vast. Ik overweeg wel om dat in de eerste helft van volgend schooljaar misschien te gaan regelen. Het is een goed idee, en zeker niet kansloos, maar niet per direct een optie. Die andere haken en ogen heb ik nooit opgeschreven hier, maar het financiële plaatje wel. En daarom reageer ik op die suggestie niet meer, dat is even geen optie, en ik ben nog van plan dat ooit wel te doen.

Ga bij een vereniging is wat ingewikkelder. Ik heb daar moeite mee. Ik weet niet wat ik moet gaan doen, hoe, ik ben bang niet geaccepteerd te worden, ik voel me nu al wat futloos en ik weet dus ook een beetje niet waar ik de energie vandaan moet halen op het moment.
mja ik begrijp dat er voor zelfstandig wonen meer nodig is dan alleen de wil om het te doen (financieel enzo)
maar die vereniging is net niet ingewikkeld !
je doet het gewoon, je laat je dopen en dan ben je er ingesmeten
vooral met de mensen die zich samen met jou laten dopen zal je snel een band hebben !
dus niet zeuren over "ik weet niet wat ik moet gaan doen", je wilt uitgaan en iets gaan drinken met mensen, wel daar dient een studentenvereniging voor en doordat je in je stamcafé meestal dezelfde mensen terugvindt kan je vrienschappen opbouwen
ik zat ook niet op kot dit jaar (hoop volgend jaar wel ) en ik ben zonder problemen gedoopt en ontgroend
  vrijdag 15 mei 2009 @ 10:11:55 #153
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_69047232
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 18:16 schreef benzin het volgende:
Uhm, zoals ik al boven zei, het was geen date, maar het was vriendschappelijk. Ik wilde meer met mensen afspreken om zo te proberen om te kijken of ik vriendschappen kon uitbouwen. En vanwege het feit dat ze niet onaardig tegen me was dacht ik dat wel te kunnen proberen.
Je gaat me niet vertellen dat als ze je leuk had gevonden je geen relatie had gewild. Ze deed afstandelijk omdat ze het ongemakkelijk vond, en je niet het idee wou geven dat ze je leuk vond. Het was dus gewoon een date. Vrienden maken doe je primair met mensen van je eigen geslacht.
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 19:30 schreef benzin het volgende:
Waarom ga je niet iets van een teamsport doen ofzo dan? Je maakt het jezelf wel enorm moeilijk zo, en het is een beetje vreemd dat je kennelijk enorm last hebt van je eenzaamheid maar er geen moeite voor wilt doen.Ik ben zelf na m'n studie naar Utrecht verhuisd, en omdat ik meer mensen wou leren kennen dan alleen collegas (ITers zijn niet enorme uitgaans types) ben ik gaan hockeyen. Ik denk dat ik ruim meer dan de helft van m'n vriendenkring hier in Utrecht (indirect) via hockey heb leren kennen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_69049985
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 10:11 schreef Catbert het volgende:

Je gaat me niet vertellen dat als ze je leuk had gevonden je geen relatie had gewild.
Dat is wel waar, maar het was op dat moment dus niet mijn bedoeling Ik vroeg me sindsdien al af waarom het nou fout was gegaan, en jouw idee is het eerste waarvan ik denk dat dat inderdaad best wel eens de reden zou kunnen zijn
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 10:11 schreef Catbert het volgende:

en het is een beetje vreemd dat je kennelijk enorm last hebt van je eenzaamheid maar er geen moeite voor wilt doen.
Ja, zo kan je het zien. Maar weet je, ik wil die moeite wel doen, maar het is voor mij eng. Ik heb zoveel slechte ervaringen dat ik zulke dingen voor mezelf heel moeilijk maak. En ik maak zo in mijn hoofd van heel veel dingen enorme obstakels, terwijl ik rationeel weet dat het niet zo eng kan zijn. En ik moet gewoon die angst/mijn denkbeelden overwinnen. En dat is lastig.

Voor veel mensen lijken zulk soort dingen kleine stappen, omdat het voor hun ook kleine stappen zijn. En voor mij zijn het veel grotere stappen omdat ik dat er in mijn hoofd van maak door dingen die ik eerder heb meegemaakt.

Dus ik wil wel moeite doen, maar de stappen kosten mij meer moeite dan de meeste mensen zich hier kunnen voorstellen. En dat is ok, want ik heb ook moeite om te snappen waarom sommige mensen straatvrees, smetvrees etc. hebben. En om uit die voor anderen rare denkbeelden te komen is tijd en veel doorzettingsvermogen nodig.

En ik geloof er wel meer dan ooit in dat ik ergens in mijn leven gewoon geen problemen meer heb op dit gebied. Ik kom er wel, alleen het is nu afhankelijk van mijn doorzettingsvermogen hoe lang dat gaat duren.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 12:55:39 #155
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69053050
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 11:26 schreef benzin het volgende:

[..]

Dat is wel waar, maar het was op dat moment dus niet mijn bedoeling Ik vroeg me sindsdien al af waarom het nou fout was gegaan, en jouw idee is het eerste waarvan ik denk dat dat inderdaad best wel eens de reden zou kunnen zijn
[..]

Ja, zo kan je het zien. Maar weet je, ik wil die moeite wel doen, maar het is voor mij eng. Ik heb zoveel slechte ervaringen dat ik zulke dingen voor mezelf heel moeilijk maak. En ik maak zo in mijn hoofd van heel veel dingen enorme obstakels, terwijl ik rationeel weet dat het niet zo eng kan zijn. En ik moet gewoon die angst/mijn denkbeelden overwinnen. En dat is lastig.

Voor veel mensen lijken zulk soort dingen kleine stappen, omdat het voor hun ook kleine stappen zijn. En voor mij zijn het veel grotere stappen omdat ik dat er in mijn hoofd van maak door dingen die ik eerder heb meegemaakt.

Dus ik wil wel moeite doen, maar de stappen kosten mij meer moeite dan de meeste mensen zich hier kunnen voorstellen. En dat is ok, want ik heb ook moeite om te snappen waarom sommige mensen straatvrees, smetvrees etc. hebben. En om uit die voor anderen rare denkbeelden te komen is tijd en veel doorzettingsvermogen nodig.

En ik geloof er wel meer dan ooit in dat ik ergens in mijn leven gewoon geen problemen meer heb op dit gebied. Ik kom er wel, alleen het is nu afhankelijk van mijn doorzettingsvermogen hoe lang dat gaat duren.
Als ik het topic een beetje doorlees heb ik het idee dat dat wel lang kan gaan duren.

Wat betreft mensen ontmoeten in een studentenstad, ik ben sinds gister aangekomen in de stad waar ik studeer maar moest een 2 persoons kamer boeken in een hostel. 1 persoons kamer hadden ze niet meer. Dus ik wist dat ik mn kamer moet delen met iemand anders. Je doet die deur dus open en je hebt geen idee wie het kan zijn. Blijkt wel een toffe gozer te zijn en nu gaan we morgen waarschijnlijk ff biosje pakken. Zo zie je maar hoe snel sociaal contact gelegd kan worden. Ik had er nul zin in om een kamer te delen maar het kon ff niet anders en dan eindig je toch die avond in bed en loop je elkaar wat verhalen te vertellen.

Die angst waar jij het over hebt zit volgens mij tussen je oren. Ik zelf was ook niet altijd mister social, maar een val in het diepe, en dan moet je wel. En dat is de manier waarop ik dat sort of geleerd heb.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 13:46:51 #156
247632 Waag-hals
Op het randje
pi_69054882
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:55 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Als ik het topic een beetje doorlees heb ik het idee dat dat wel lang kan gaan duren.

Wat betreft mensen ontmoeten in een studentenstad, ik ben sinds gister aangekomen in de stad waar ik studeer maar moest een 2 persoons kamer boeken in een hostel. 1 persoons kamer hadden ze niet meer. Dus ik wist dat ik mn kamer moet delen met iemand anders. Je doet die deur dus open en je hebt geen idee wie het kan zijn. Blijkt wel een toffe gozer te zijn en nu gaan we morgen waarschijnlijk ff biosje pakken. Zo zie je maar hoe snel sociaal contact gelegd kan worden. Ik had er nul zin in om een kamer te delen maar het kon ff niet anders en dan eindig je toch die avond in bed en loop je elkaar wat verhalen te vertellen.

Die angst waar jij het over hebt zit volgens mij tussen je oren. Ik zelf was ook niet altijd mister social, maar een val in het diepe, en dan moet je wel. En dat is de manier waarop ik dat sort of geleerd heb.
Heh, tikkie gay-ig die laatste post.

Financieel is het niet mogelijk zelfstandig te wonen? Onzin, leningen bij de IB kan je ook als scholier op het HBO krijgen. Werken tijdens je studie is ook mogelijk. Ik betaal me nu helemaal blauw om in m'n eentje een appartement te kunnen bewonen, hiervoor heb ik in een studentenhuis met 20 anderen gewoond. Overigens echt een aanrader voor jou, je gaat door hospiteren uiteindelijk toch met gelijkgestemden wonen, mits je eerlijk laat blijken wat voor een persoon je bent.

Studentenverenigingen zijn ook een heel goede optie. Ondanks dat je eerder hebt gelezen dat weinig varieteit is op dit soort clubs (wat een enorme onzin trouwens, diegene die dit zegt heeft er totaal geen verstand van) leer je hier afgezien van mensen kennen, ook veel over jezelf en hoe contacten te leggen met anderen. Zelf zit ik al jaren bij een heel gaaf dispuut op een studentenvereniging in Leiden en hoop hier nog een tijd mee te kunnen doen. Over 2 jaar iig mijn 2e lustrumreis, kan niet wachten!
Kamina, manlier than you could ever hope to be
  vrijdag 15 mei 2009 @ 20:45:59 #157
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69068997
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:46 schreef Waag-hals het volgende:

[..]

Heh, tikkie gay-ig die laatste post.

Financieel is het niet mogelijk zelfstandig te wonen? Onzin, leningen bij de IB kan je ook als scholier op het HBO krijgen. Werken tijdens je studie is ook mogelijk. Ik betaal me nu helemaal blauw om in m'n eentje een appartement te kunnen bewonen, hiervoor heb ik in een studentenhuis met 20 anderen gewoond. Overigens echt een aanrader voor jou, je gaat door hospiteren uiteindelijk toch met gelijkgestemden wonen, mits je eerlijk laat blijken wat voor een persoon je bent.

Studentenverenigingen zijn ook een heel goede optie. Ondanks dat je eerder hebt gelezen dat weinig varieteit is op dit soort clubs (wat een enorme onzin trouwens, diegene die dit zegt heeft er totaal geen verstand van) leer je hier afgezien van mensen kennen, ook veel over jezelf en hoe contacten te leggen met anderen. Zelf zit ik al jaren bij een heel gaaf dispuut op een studentenvereniging in Leiden en hoop hier nog een tijd mee te kunnen doen. Over 2 jaar iig mijn 2e lustrumreis, kan niet wachten!
Om even duidelijk te maken dat het niet gay is . In het hostel leven deel je over de hele wereld al snel je kamer met 2, 3 4 of misschien zelfs 5 anderen tussen de leeftijd van 18 en heel erg oud. Soms heb je er eikels tussen zitten, soms toffe gasten maar feit is wel dat je altijd wel moet qua sociaal contact. Je deelt immers, je hebt dus geen keus. Om die manier 'geforceerd' leren werkt wel.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_69072228
Benzin, ik denk echt dat je je moet focussen op lid worden van een studentenvereniging. Kijk es naar een overzicht van alle verenigingen in je stad, er zijn er zo belachelijk veel tegenwoordig. Er moeten meerdere verenigingen zijn die bij je passen. En als het ontgroenen je tegenstaat: er zijn ook verenigingen zonder ontgroeningen en die zijn er niet per definitie minder tof ofzo.

Je zegt bang te zijn dat je niet geaccepteerd wordt, maar ik weet zeker dat dat meevalt. Studenten zijn bij uitstek een bevolkingsgroep die openstaan voor nieuwe contacten, nieuwe mensen, nieuwe ervaringen. En - mocht je een rare kwibus zijn - ook voor jou staan ze open.

Je hele studententijd nu al afschrijven omdat je het eerste jaar nog geen vrienden voor het leven hebt gemaakt vind ik ronduit slachtofferig en getuigen van weinig doorzettingsvermogen. Geef jezelf eens een schop onder je kont, ook als je er misschien helemaal geen zin in hebt. Je bevindt je nu in een situatie dat je heel laagdrempelig ontzettend veel nieuwe mensen kunt ontmoeten. Lid worden van een studentenvereniging: doen!

(En een hele dikke streep door alle 'maar.. maar.. maar..' gedachten die nu door je hoofd schieten. DOEN! Als ik naast je zou staan zou ik je nu een schop onder je hol geven.)
pi_69072388
Studentenvereniging kan wel een grote stap zijn of niet iets wat bij diegene past.
Ik moet er zelf ook niet aan denken (ookal is die van mijn vriend wel weer leuk maar dat is in een heel andere stad). Bij het woord dopen lopen de kriebels al over mijn rug.
Maar ik ben wel meer van 1 op 1 contact of kleine groepjes, dus gewoon echt zelf op mensen af stappen en leuke plannen maken
pi_69073283
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 22:21 schreef Miss_S het volgende:
Studentenvereniging kan wel een grote stap zijn of niet iets wat bij diegene past.
Ik moet er zelf ook niet aan denken (ookal is die van mijn vriend wel weer leuk maar dat is in een heel andere stad). Bij het woord dopen lopen de kriebels al over mijn rug.
Maar ik ben wel meer van 1 op 1 contact of kleine groepjes, dus gewoon echt zelf op mensen af stappen en leuke plannen maken
Luister, er zijn een heleboel vooroordelen over studentenverenigingen. Ik had ze ook (en ben daarom ook pas als 5e jaars student ergens lid van geworden). En deels zijn die vooroordelen waar, maar die verenigingen moet je gewoon vermijden. Ik zit momenteel bij een studentenvereniging die níet aan ontgroenen doet, doordeweeks genoeg activiteiten organiseert om je volledige sociale leven mee te vullen (mocht je dat willen overigens; filmavonden, borrels, uitgebreide eetavonden, debatten, workshops, etc.) en in het bijzonder gericht is op Europa en vooral reizen binnen Europa (liftwedstrijden, excursies, uitwisselingen, etc.). Ik kan me niet voorstellen dat iemand als benzin niet bij zo'n club zou willen en passen. De drempel is zo verschrikkelijk laag, en je krijgt er veel voor terug. Voor iedere student is er wel een bijpassende studentenvereniging.

Extra tip: geef je op voor commissiewerk binnen een vereniging. Dan werk je gedurende een langere periode samen om bijvoorbeeld een evenement te organiseren, of een algemeen iets binnen de vereniging draaiende te houden. Een goede manier om intensief (wekelijks) met een man of 6-7 om te gaan Vriendschap ontstaat dan vanzelf als je elkaar ligt en van een biertje houdt.
pi_69073365
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 22:50 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Luister, er zijn een heleboel vooroordelen over studentenverenigingen. Ik had ze ook (en ben daarom ook pas als 5e jaars student ergens lid van geworden). En deels zijn die vooroordelen waar, maar die verenigingen moet je gewoon vermijden. Ik zit momenteel bij een studentenvereniging die níet aan ontgroenen doet, doordeweeks genoeg activiteiten organiseert om je volledige sociale leven mee te vullen (mocht je dat willen overigens; filmavonden, borrels, uitgebreide eetavonden, debatten, workshops, etc.) en in het bijzonder gericht is op Europa en vooral reizen binnen Europa (liftwedstrijden, excursies, uitwisselingen, etc.). Ik kan me niet voorstellen dat iemand als benzin niet bij zo'n club zou willen en passen. De drempel is zo verschrikkelijk laag, en je krijgt er veel voor terug. Voor iedere student is er wel een bijpassende studentenvereniging.

Extra tip: geef je op voor commissiewerk binnen een vereniging. Dan werk je gedurende een langere periode samen om bijvoorbeeld een evenement te organiseren, of een algemeen iets binnen de vereniging draaiende te houden. Een goede manier om intensief (wekelijks) met een man of 6-7 om te gaan Vriendschap ontstaat dan vanzelf als je elkaar ligt en van een biertje houdt.
Dat is waar zo'n vereniging is tof en zeker een goed idee
pi_69081192
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 22:21 schreef Miss_S het volgende:
je moet gewoon weten waar je je laat dopen (want er zijn er bij die idd echt te erg voor woorden zijn )
maar de meeste dopen zijn gewoon eventjes vuil worden, een paar vernederende opdrachtjes, een paar vuile dingen eten en je bent er vanaf
zo had ik wel het gevoel echt iets gedaan te hebbn om lid te mogen worden van de studentenkring
(en je krijgt er ook echt een sterke band door met je medeschachten van hetzelfde jaar )
ontgroening is op het einde van het jaar al niets meer, nog een lollig opdrachtje en het is gedaan
ben zo tevreden dat ik in het begin van het jaar mij laten dopen heb
pi_69081241
Ja, maar dat vernederende snap ik dus niet.......
Je weet dat je ook gewoon geaccepteerd kan worden zonder vernederd te hoeven worden he?
  zaterdag 16 mei 2009 @ 12:11:34 #164
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_69083227
studentenverenigingen hebben in het meeste gevallen helemaal geen ontgroening meer, dat is echt achterhaald om dat te denken.
pi_69083292
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 10:41 schreef Miss_S het volgende:
Ja, maar dat vernederende snap ik dus niet.......
Je weet dat je ook gewoon geaccepteerd kan worden zonder vernederd te hoeven worden he?
je moet dat zien als een soort test ..
bewijzen dat je het waard bent in een studentkring opgenomen te worden ofzo
het is ook maar 1 avond, de rest van het jaar (zelfs al ben je nog een heel jaar schacht) is dit niet zo
omdat je de doop samen met je medeschachten doormaakt vorm je ook onmiddellijk een sterke band,
de groep waarmee ik begin dit jaar gedoopt ben zijn nu ongeveer mijn beste vrienden
en wanneer je dan op het einde van het jaar volwaardig lid wordt na de ontgroening heb je een soort van respect gewonnen (en dat voel je ook, je hebt je bewezen )
ik weet niet hoe het in nederland is maar in belgië zijn het aantal studentenkringen zonder doop en ontgroening zeeeeeer schaars (om niet te zeggen dat ik er geen enkele ken)

ik hoop dat TS nu niet afgeschrikt is wnt dat is zeker niet nodig, het is echt de moeite waard !
pi_69083323
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 12:11 schreef Grumpey het volgende:
studentenverenigingen hebben in het meeste gevallen helemaal geen ontgroening meer, dat is echt achterhaald om dat te denken.
mss in nederland maar zeker niet in belgië (gelukkig xD)
en bedoel je dan ook geen doop meer?? of is het alleen ontgroening die wegvalt?
  zaterdag 16 mei 2009 @ 12:35:17 #167
122997 zquing
Drama Junk
pi_69083858
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 12:11 schreef Grumpey het volgende:
Alle fatsoenlijke hebben er 1
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_69083995
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 12:15 schreef _LotT het volgende:

[..]

mss in nederland maar zeker niet in belgië (gelukkig xD)
en bedoel je dan ook geen doop meer?? of is het alleen ontgroening die wegvalt?
In nederland kennen we alleen de termen inauguratie en de KMT (ontgroening). Ik heb geen idee hoe je die los van elkaar kunt zien.
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_69084297
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 12:40 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

In nederland kennen we alleen de termen inauguratie en de KMT (ontgroening). Ik heb geen idee hoe je die los van elkaar kunt zien.
inauguratie is dan wrs doop (in het begin van het jaar)
ik weet ook niet hoe je ze los vn elkr kunt zien wnt je moet gedoopt zijn om ontgroend te worden ..
maar Grumpey zei dat de meeste kringen geen ontgroening meer hadden en hij vermelde niets over de doop (of inauguratie) daarom dat ik het me afvroeg
pi_69085278
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 12:14 schreef _LotT het volgende:

[..]

je moet dat zien als een soort test ..
bewijzen dat je het waard bent in een studentkring opgenomen te worden ofzo
het is ook maar 1 avond, de rest van het jaar (zelfs al ben je nog een heel jaar schacht) is dit niet zo
omdat je de doop samen met je medeschachten doormaakt vorm je ook onmiddellijk een sterke band,
de groep waarmee ik begin dit jaar gedoopt ben zijn nu ongeveer mijn beste vrienden
en wanneer je dan op het einde van het jaar volwaardig lid wordt na de ontgroening heb je een soort van respect gewonnen (en dat voel je ook, je hebt je bewezen )
ik weet niet hoe het in nederland is maar in belgië zijn het aantal studentenkringen zonder doop en ontgroening zeeeeeer schaars (om niet te zeggen dat ik er geen enkele ken)

ik hoop dat TS nu niet afgeschrikt is wnt dat is zeker niet nodig, het is echt de moeite waard !
Dat je een ontgroening moet doorstaan om respect te krijgen staat mij al tegen. Net zoals dat je vernedert moet worden om geaccepteerd te worden.
Klopt toch iets niet? Maar goed als het inderdaad bij je past is het leuk.
Maar in Nederland zijn er sowieso ook een paar met een 'normale' ontgroening.
pi_69085354
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 12:35 schreef zquing het volgende:

[..]

Alle fatsoenlijke hebben er 1
Dat noemt hij 'fatsoenlijk'
Cool story, Hansel.
pi_69085421
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 13:34 schreef Miss_S het volgende:

Dat je een ontgroening moet doorstaan om respect te krijgen staat mij al tegen. Net zoals dat je vernedert moet worden om geaccepteerd te worden.
Klopt toch iets niet? Maar goed als het inderdaad bij je past is het leuk.
Maar in Nederland zijn er sowieso ook een paar met een 'normale' ontgroening.
de ontrgoening is niet meer vernederend (gwn nog een lollig opdrachtje) maar de doop is dit wel deels ..
ja ik kan verstaan dat je je hier niet goe bij voelt (op het moment zelf vond ik het ook niet zo lollig xD) maar achteraf heb je wel het gevoel je bewezen te hebbn (wat vooral als meisje wel leuk was omdat de meerderheid jongens waren )
pi_69085520
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 13:40 schreef _LotT het volgende:

[..]

de ontrgoening is niet meer vernederend (gwn nog een lollig opdrachtje) maar de doop is dit wel deels ..
ja ik kan verstaan dat je je hier niet goe bij voelt (op het moment zelf vond ik het ook niet zo lollig xD) maar achteraf heb je wel het gevoel je bewezen te hebbn (wat vooral als meisje wel leuk was omdat de meerderheid jongens waren )
Maar waarom zou jij je tegenover je vrienden moeten bewijzen? Want daar gaat dit topic uiteindelijk over.
Die staan volgens mij op hetzelfde niveau als jij en niet hoger, anders begin je al verkeerd.
pi_69085554
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 12:53 schreef _LotT het volgende:

[..]

inauguratie is dan wrs doop (in het begin van het jaar)
ik weet ook niet hoe je ze los vn elkr kunt zien wnt je moet gedoopt zijn om ontgroend te worden ..
maar Grumpey zei dat de meeste kringen geen ontgroening meer hadden en hij vermelde niets over de doop (of inauguratie) daarom dat ik het me afvroeg
Wat Grumpey zegt is onzin. Verenigingen met een ontgroening(variërend van 2 tot 5 weken) zijn in Nederland veruit in de meerderheid.
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 13:46:07 #175
122997 zquing
Drama Junk
pi_69085582
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 13:43 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Maar waarom zou jij je tegenover je vrienden moeten bewijzen? Want daar gaat dit topic uiteindelijk over.
Die staan volgens mij op hetzelfde niveau als jij en niet hoger, anders begin je al verkeerd.
Dat is dan ook niet de strekking van een ontgroening. Verticaal gezien maak je vrienden, want iedereen maakt het zelfde door. Hiearchie hoort gewoon bij een vereniging, maar dat houdt niet in dat je geen vrienden zou kunnen maken daar.
pi_69085905
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 13:43 schreef Miss_S het volgende:

[..]

je moet je niet bewijzen tegenover je vrienden wnt die zijn meestal schachten zoals jij
je moet je in de 1e week van het schooljaar bewijzen tegenover het praesidium en de oudere jaren
(die staan wel hoger in rang als jij, ze dragen hun lint rechts of hebbn een praesidiumlint)
na die 1e week heb je bewezen dat je het waard bent een schacht van hun kring te zijn en leer je hen beter kennen
en meestal (of je moet een heel botsend karakter hebbn xD) word je dan ook bevriend met hun
na die 1e week merk je dan ook bijna niets meer van rangen ofzo, je ziet het enkel nog aan de lintjes
pi_69085942
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 13:44 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Wat Grumpey zegt is onzin. Verenigingen met een ontgroening(variërend van 2 tot 5 weken) zijn in Nederland veruit in de meerderheid.
dan valt het in belgië nog mee, onze ontgroening duurde maar een weekje
pi_69085985
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 13:46 schreef zquing het volgende:

[..]

Dat is dan ook niet de strekking van een ontgroening. Verticaal gezien maak je vrienden, want iedereen maakt het zelfde door. Hiearchie hoort gewoon bij een vereniging, maar dat houdt niet in dat je geen vrienden zou kunnen maken daar.
dat dus
  zaterdag 16 mei 2009 @ 22:50:21 #179
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_69101412
Jemig, ik breng wat los, laten we het topic bij Benzin houden, maar wat ik kort bedoelde is dat je verenigingen die voor studenten zijn veel breder kunt definieren dan alle corperale verenigingen. Studieverenigingen, sportverenigingen, gezelligheidsverenigingen zijn verruit in de meerderheid boven de klassieke corpsen of aftreksels daarvan. Dat zijn net zo goed verenigingen waar Benzin veel baat bij zou hebben, temeer omdat hij mij wel het type lijkt die op zou zien tegen een ontgroening en de bewijzingsdrang die bij dat soort verenigingen toch zeker wel aanwezig is bij mensen. Wat Benzin nodig heeft is een leuke, gezellige, pretentieloze club mensen waarbij hij zich makkelijk thuisvoelt en waar hij gewoon in wordt opgenomen, idealiter met dezelfde intresses.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 23:09:58 #180
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_69102154
TS wil het niet graag genoeg.
------------------
pi_69102771
Krijg het idee dat TS gewoon trap onder zijn hol nodig heeft.

Begrijp dat kut voelt hoe het nu gaat, maarja met dat alleen kom je niet verder.
............................
  zaterdag 16 mei 2009 @ 23:30:07 #182
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69103011
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 23:09 schreef Trigalti het volgende:
^^ eensch.
KuikenGuppy
pi_69103298
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 22:50 schreef Grumpey het volgende:
Jemig, ik breng wat los, laten we het topic bij Benzin houden, maar wat ik kort bedoelde is dat je verenigingen die voor studenten zijn veel breder kunt definieren dan alle corperale verenigingen. Studieverenigingen, sportverenigingen, gezelligheidsverenigingen zijn verruit in de meerderheid boven de klassieke corpsen of aftreksels daarvan. Dat zijn net zo goed verenigingen waar Benzin veel baat bij zou hebben, temeer omdat hij mij wel het type lijkt die op zou zien tegen een ontgroening en de bewijzingsdrang die bij dat soort verenigingen toch zeker wel aanwezig is bij mensen. Wat Benzin nodig heeft is een leuke, gezellige, pretentieloze club mensen waarbij hij zich makkelijk thuisvoelt en waar hij gewoon in wordt opgenomen, idealiter met dezelfde intresses.
kan dit uit ervaring beamen
pi_69105399
Ik ben geschokt na het lezen van LoT's en andere studievereniging verhalen. Je laat jezelf vernederen en commanderen zodat ze je ''opnemen'' in de groep? Je verlaagt jezelf tot het laatste niveau om geaccepteerd door heikneuters die je laten rollen in kots (letterlijk, heb ik wel eens gehoord :S )

Echt, ongelovelijk, mensen die zich laten 'ontgroenen', maarja whatever floats your boat I guess.
  zondag 17 mei 2009 @ 00:46:19 #185
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_69105897
Voordat hier weer reactie op komt: laten we dit topic bij Benzin houden aub.
pi_69107703
Gast, wordt is heel snel lid van een studentenvereniging (geen studievereniging), of ga regelmatig sporten op de campus. Bij ons in Delft zit bij circuittraining een hoop aantrekkelijke chicks waarmee je makkelijk contact kan leggen.

Bij mij heeft dat eerste geholpen om nieuwe mensen te leren kennen.
pi_69130306
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 23:09 schreef Trigalti het volgende:
En dat maak je op uit...?

Ik wil heel graag een verbetering van mijn situatie, alleen is het voor mij niet zo makkelijk. Ik ben niet te beroerd om iets te doen, maar het moet wel voor mij 'te doen' zijn.
  zondag 17 mei 2009 @ 21:21:16 #188
122997 zquing
Drama Junk
pi_69131396
quote:
Op zondag 17 mei 2009 20:54 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik wil heel graag een verbetering van mijn situatie, alleen is het voor mij niet zo makkelijk. Ik ben niet te beroerd om iets te doen, maar het moet wel voor mij 'te doen' zijn.
Het feit dat je zegt dat 't "voor mij te doen moet zijn". Zolang JIJ niet verandert verandert je omgeving ook niet
  maandag 18 mei 2009 @ 10:25:48 #189
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_69143136
quote:
Heb je al iets gedaan dan? Nee. Iedereen hier raadt je aan om bijvoorbeeld bij een studenten(sport)vereniging te gaan. Doe dat dan gewoon! Ik heb zelf ook al aangegeven dat ik toen ik in Utrecht kwam wonen ben gaan hockeyen, en dat is een erg goeie manier om mensen te leren kennen. Je hebt bovendien altijd een gespreksonderwerp.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_69201915
quote:
Op maandag 18 mei 2009 10:25 schreef Catbert het volgende:

Heb je al iets gedaan dan? Nee. Iedereen hier raadt je aan om bijvoorbeeld bij een studenten(sport)vereniging te gaan. Doe dat dan gewoon! Ik heb zelf ook al aangegeven dat ik toen ik in Utrecht kwam wonen ben gaan hockeyen, en dat is een erg goeie manier om mensen te leren kennen. Je hebt bovendien altijd een gespreksonderwerp.
Ik vind het niet echt leuk dat je net doet of ik niets bereikt heb. Als je kijkt naar hoe ik een jaar geleden was dan is het nu veel beter. Ik ben zekerder, socialer, ik werk nu en ik voel me al veel beter dan toen. Ik ben door beroerd veel ellende en rotsituaties gegaan om te komen waar ik nu ben. En ondanks dat ik er nog lang niet ben heb ik toch veel bereikt, en dat is voor mij zwaar geweest.

Het zou fijn zijn als ik jullie zou kunnen laten voelen wat ik voel. Jullie laten meemaken waar ik doorheen ben gegaan. Kijk, voor jou zijn zoveel dingen simpel die voor mij ingewikkeld zijn.

Ik ben het verder eigenlijk eens met je advies, en het is op zich ook een goed advies. Maar probeer je een beetje in te leven voordat je net doet of ik niets heb bereikt.
  woensdag 20 mei 2009 @ 08:18:01 #191
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_69214587
De topics van Benzin lopen al een tijdje, en wat hij zegt over de vooruitgang klopt natuurlijk zeker. Je komt van ver, en ik vind dat je echt super vooruit bent gegaan met het begin wat je hier meldde.

Wat mensen in dit topic nu vooral aangeven is dat je niet bij de pakken neer moet zitten en je studententijd maar gewoon moet afschrijven. Ondanks dat het vooruitgang is dat je leven op dit moment dragelijk is in plaats van ondragelijk, willen we natuurlijk allemaal in dit topic dat je het leven zelfs gewoon echt leuk gaat vinden, en daarvoor is dezelfde inzet nodig als je in voorgaande topics zo goed liet zien, even doorzetten dus.
  woensdag 20 mei 2009 @ 08:42:19 #192
203229 Elfy
Care for a cup of cloud?
pi_69215040
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 18:30 schreef benzin het volgende:

Ok, op naar waar dit topic eigenlijk voor bedoeld WAS, ik doe dus soms iets met klasgenoten, maar ik heb verder niet echt het gevoel dat ik er echt een band mee heb. Aan het eind van de dag gaat ieder zijn eigen weg.

Nou heb ik ook een gebrekkige ervaring wat dat betreft omdat ik nooit vrienden heb gehad, dus misschien zie ik dat fout, maar zo voelt het wel.

Om mijn 'kansen' wat te spreiden om andere mensen goed te leren kennen/vrienden te maken denk ik dat ik graag meer mensen zou willen ontmoeten buiten mijn studie. Nou heb ik geen enkel idee hoe/waar.

Ik denk dat ik er nog niet aan toe ben om bv. in mijn eentje in een uitgaansgelegenheid ofzo te gaan zitten en contact te leggen. Het zou fijn zijn als ik iets kon vinden zoals mijn studie. Gewoon langzaam eigenlijk tijdens activiteiten contact leggen met andere mensen. Ik heb echter geen enkel idee waar ik zoiets moet zoeken.

In ieder geval hoop ik iemand blij te hebben kunnen maken met mijn statusupdate
Nou ben ik er zelf nooit heengeweest omdat ik vrij content ben met mn oppervlakkige contacten waar ik soms close mee word, maar de borrel van de studievereniging of zelfs studentenvereniging lijkt me dan wel wat voor jou.

En dat is trouwens ook wel iets hè, ik begrijp dat je smacht naar hechte banden. Van die vriendengroepjes met insiderjokes. Maar misschien voelt het voor jezelf ook beter om niet al té graag te willen. Geniet van de leuke contacten die je dan nu wel opdoet. Zoals je ziet, het ligt niet aan jou. Mensen volgen je en doen graag met je mee. Dus een paar hechtere contacten kunnen dan ook vanzelf ontstaan.
Ook hoeft een hecht contact niet altijd hecht te zijn. Het zijn vrienden, geen familie. Het kan zijn dat je de ene keer een maand niets hebt met iemand en opeens kun je soms een paar maanden weer dik met ze zijn.

In je eentje uitgaan is trouwens nooit erg gezellig, ook als je superveel zelfvertrouwen hebt. Zo kun je wel contact leggen met kennissen, vraag of ze zin hebben uit te gaan en of ze bepaalde leuke plekjes kennen die jij nog niet kent.
~I tried to be diplomatic, but mostly I just lied a lot.~
  woensdag 20 mei 2009 @ 16:06:01 #193
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69229595
quote:

[..]

Vertel eens wat je al hebt gedaan!
KuikenGuppy
pi_69291389
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 16:06 schreef Burdie het volgende:

[..]

Vertel eens wat je al hebt gedaan!
Ik werk nu, ik doe meer pogingen om sociaal te doen. (En ik begin elke paar weken met sporten, maar dat houd ik nog niet echt vol)

Ik doe gewoon veel meer. Vroeger zou ik nooit zo gemakkelijk iemand hebben aangesproken, nooit zo actief geweest. Het lukt nu eindelijk om redelijk met mensen om te gaan.
pi_69319961
ik kan het niet helpen maar ik begin me steeds meer aan je te ergeren ts. In het begin van je topic had ik sympathie en bedacht ook een rijtje adviezen die al gegeven zijn. Maar het lijkt wel of je gewoon niet wilt veranderen. Alles is moeilijk, moeilijk, moeilijk en je verleden maakt het volgens jezelf allemaal nog moeilijker.
Als ik zo iemand in het echt zou ontmoeten zou ik ook snel afhaken. Het klinkt allemaal veel te slachtofferig.

Misschien moet je maar eens overwegen in therapie te gaan. En dit bedoel ik niet sarcastisch. Als je echt zo weinig sociale vaardigheden hebt aangeleerd vroeger van je ouders, moet je die alsnog aanleren. En in je eentje is dat voor iedereen moeilijk. Zoek daar gewoon hulp bij. En dan niet lekker vrijblijvend hier op een forum maar gewoon in het echt.

En doe wat met de andere adviezen hier. Op kamers, sociaal bijbaantje, studentensportvereniging en studentenvereniging. In je tweede jaar kan je daar nog best lid van worden, maar voor je het weet ben je klaar met studeren en dan is je kans verkeken. En ga jezelf nou niet voorhouden dat het daarna misschien beter wordt. Ik heb mijn meeste vrienden nog uit mijn studententijd. Collega's zijn collega's, leuk maar je werkt al met elkaar en sociaal buiten je werk doen gebeurt gewoon haast niet.
pi_69320097
Ik weet niet...mensen zijn behoorlijk hard hier voor TS Als je zijn postgeschiedenis kent, weet je dat hij echt van ver komt. Het is niet eerlijk om de kleine beetjes vooruitgang die hij boekt te bagatalliseren.

Laat hem nou gewoon in zn eigen tempo verder gaan ipv met de standaard "ga bij een sportclub/studentenvereniging/therapie" oplossingen te komen.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_69321594
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 11:12 schreef Goldmund het volgende:
ik kan het niet helpen maar ik begin me steeds meer aan je te ergeren ts.
Dat mag. Hoogstwaarschijnlijk zou ik mezelf ook ergeren aan iemand waarvan ik het idee krijg dat al mijn inspanningen en adviezen aan die persoon in een bodemloze put verdwijnen. (Zelfs als het niet zo is en de situatie genuanceerder is dan jij denkt.)
quote:
Maar het lijkt wel of je gewoon niet wilt veranderen. Alles is moeilijk, moeilijk, moeilijk en je verleden maakt het volgens jezelf allemaal nog moeilijker.
Ik ben daar al meerdere keren op ingegaan. De wil om te veranderen is er wel. De middelen om dat te doen zijn er te weinig, omdat mijn leven keer op keer in de war wordt geschopt door disproportioneel veel 'shit' en invloeden van buitenaf. Maar dat is nu eenmaal zo, en hoewel het zwaar is ben ik wel behoorlijk aan het vechten. Dingen gaan vanaf dit punt enkel beter worden.

Ik ben ongelofelijk trots op wat ik heb bereikt. Ja, dingen zijn nog steeds heel slecht. Maar ik ben wel van -1000 naar -300 geklommen. Ik voel me al zoveel beter. Dit is al beter dan ik ooit had durven dromen.
quote:
Als ik zo iemand in het echt zou ontmoeten zou ik ook snel afhaken. Het klinkt allemaal veel te slachtofferig.
Prima. Maar je moet je wel beseffen dat ik in het echt nooit iets van mijn gevoelens laat merken. Juist het feit dat ik hier anoniem en vrij over mijn problemen kan schrijven maakt deze plek voor mij een uitlaatklep.

En ik schrijf hier dan ook over de dingen waar ik mee zit en die niet goed zijn. De dingen die goed gaan en waar ik tevreden over ben schrijf ik hier nooit over. De dingen waar ik echt enthousiast over ben toon ik hier niet. Ik heb veel meer te bieden dan dat negatieve stuk(je) van mezelf wat ik hier laat zien.

Ik ben ervan overtuigd dat de mensen met wie ik van dag tot dag omga het niet doorhebben dat ik van binnen zo negatief kan zijn. En zeker de laatste maanden ben ik volgens mij sowieso gewoon een positief en opgewekt persoon geworden, ook omdat de situatie in mijn leven zo is verbeterd. Zelfs al zou het niet meer beter worden, en daar ga ik wel vanuit/hard aan werken, dan zou ik kunnen leven met de persoon die ik ben geworden.

[ Bericht 0% gewijzigd door benzin op 23-05-2009 16:17:28 ]
  zondag 24 mei 2009 @ 00:26:46 #198
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_69340171
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 11:19 schreef Flashwin het volgende:
Ik weet niet...mensen zijn behoorlijk hard hier voor TS Als je zijn postgeschiedenis kent, weet je dat hij echt van ver komt. Het is niet eerlijk om de kleine beetjes vooruitgang die hij boekt te bagatalliseren.

Laat hem nou gewoon in zn eigen tempo verder gaan ipv met de standaard "ga bij een sportclub/studentenvereniging/therapie" oplossingen te komen.
1. Het is fok en
2. Als hij na heel veel goede adviezen van mensen hier, helemaal géén van die adviezen opvolgt, en dan nog altijd zit te miepen dat er weinig verandert aan de situatie, sja, dan begint de koek na een aantal maanden toch wel redelijk op te raken .
KuikenGuppy
  maandag 25 mei 2009 @ 10:45:19 #199
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_69375657
Nogmaals, Benzin, waarom ben je nog niet bij een studentensportvereniging gegaan? Je zegt dat je sporten niet volhoudt, wat doe je dan, fitness? Dat bedoelen we dus niet...
pi_69389265
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:45 schreef Catbert het volgende:
Nogmaals, Benzin, waarom ben je nog niet bij een studentensportvereniging gegaan? Je zegt dat je sporten niet volhoudt, wat doe je dan, fitness? Dat bedoelen we dus niet...
Combinatie van factoren:
1. Ik wil eerst wat fitter zijn om goed voor de dag te kunnen komen (en omdat ik dat al niet vol houd schuift de rest ook op)
2. Ik weet niet goed welke vereniging, wat ik ervan moet verwachten.
3. Ik woon nog thuis, niet in de studentenstad (Hoewel ik daar uiteraaraard ook op een sportvereniging zou kunnen gaan natuurlijk)
4. Ik twijfel of het zin heeft. Toen ik kleiner was sportte ik, en ik had buiten de sportclub met die mensen helemaal niets. Ik wil juist wel daarbuiten contact.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')