Zelfstandig wonen is op het moment financieel niet mogelijk, maar er zitten ook andere haken en ogen aan vast. Ik overweeg wel om dat in de eerste helft van volgend schooljaar misschien te gaan regelen. Het is een goed idee, en zeker niet kansloos, maar niet per direct een optie. Die andere haken en ogen heb ik nooit opgeschreven hier, maar het financiële plaatje wel. En daarom reageer ik op die suggestie niet meer, dat is even geen optie, en ik ben nog van plan dat ooit wel te doen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 19:20 schreef Grumpey het volgende:
maar benzin, waarom reageer je niet op opmerkingen zoals: "ga bij een vereniging", of: "ga zelfstandig wonen".
Denk je dat het bij voorbaat kansloos is?
mja ik begrijp dat er voor zelfstandig wonen meer nodig is dan alleen de wil om het te doen (financieel enzo)quote:Op donderdag 14 mei 2009 19:30 schreef benzin het volgende:
[..]
Zelfstandig wonen is op het moment financieel niet mogelijk, maar er zitten ook andere haken en ogen aan vast. Ik overweeg wel om dat in de eerste helft van volgend schooljaar misschien te gaan regelen. Het is een goed idee, en zeker niet kansloos, maar niet per direct een optie. Die andere haken en ogen heb ik nooit opgeschreven hier, maar het financiële plaatje wel. En daarom reageer ik op die suggestie niet meer, dat is even geen optie, en ik ben nog van plan dat ooit wel te doen.
Ga bij een vereniging is wat ingewikkelder. Ik heb daar moeite mee. Ik weet niet wat ik moet gaan doen, hoe, ik ben bang niet geaccepteerd te worden, ik voel me nu al wat futloos en ik weet dus ook een beetje niet waar ik de energie vandaan moet halen op het moment.
Je gaat me niet vertellen dat als ze je leuk had gevonden je geen relatie had gewild. Ze deed afstandelijk omdat ze het ongemakkelijk vond, en je niet het idee wou geven dat ze je leuk vond. Het was dus gewoon een date. Vrienden maken doe je primair met mensen van je eigen geslacht.quote:Op donderdag 14 mei 2009 18:16 schreef benzin het volgende:
Uhm, zoals ik al boven zei, het was geen date, maar het was vriendschappelijk. Ik wilde meer met mensen afspreken om zo te proberen om te kijken of ik vriendschappen kon uitbouwen. En vanwege het feit dat ze niet onaardig tegen me was dacht ik dat wel te kunnen proberen.
Waarom ga je niet iets van een teamsport doen ofzo dan? Je maakt het jezelf wel enorm moeilijk zo, en het is een beetje vreemd dat je kennelijk enorm last hebt van je eenzaamheid maar er geen moeite voor wilt doen.Ik ben zelf na m'n studie naar Utrecht verhuisd, en omdat ik meer mensen wou leren kennen dan alleen collegas (ITers zijn niet enorme uitgaans types) ben ik gaan hockeyen. Ik denk dat ik ruim meer dan de helft van m'n vriendenkring hier in Utrecht (indirect) via hockey heb leren kennen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 19:30 schreef benzin het volgende:
Ga bij een vereniging is wat ingewikkelder. Ik heb daar moeite mee. Ik weet niet wat ik moet gaan doen, hoe, ik ben bang niet geaccepteerd te worden, ik voel me nu al wat futloos en ik weet dus ook een beetje niet waar ik de energie vandaan moet halen op het moment.
Dat is wel waar, maar het was op dat moment dus niet mijn bedoeling Ik vroeg me sindsdien al af waarom het nou fout was gegaan, en jouw idee is het eerste waarvan ik denk dat dat inderdaad best wel eens de reden zou kunnen zijnquote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:11 schreef Catbert het volgende:
Je gaat me niet vertellen dat als ze je leuk had gevonden je geen relatie had gewild.
Ja, zo kan je het zien. Maar weet je, ik wil die moeite wel doen, maar het is voor mij eng. Ik heb zoveel slechte ervaringen dat ik zulke dingen voor mezelf heel moeilijk maak. En ik maak zo in mijn hoofd van heel veel dingen enorme obstakels, terwijl ik rationeel weet dat het niet zo eng kan zijn. En ik moet gewoon die angst/mijn denkbeelden overwinnen. En dat is lastig.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:11 schreef Catbert het volgende:
en het is een beetje vreemd dat je kennelijk enorm last hebt van je eenzaamheid maar er geen moeite voor wilt doen.
Als ik het topic een beetje doorlees heb ik het idee dat dat wel lang kan gaan duren.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:26 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat is wel waar, maar het was op dat moment dus niet mijn bedoeling Ik vroeg me sindsdien al af waarom het nou fout was gegaan, en jouw idee is het eerste waarvan ik denk dat dat inderdaad best wel eens de reden zou kunnen zijn![]()
[..]
Ja, zo kan je het zien. Maar weet je, ik wil die moeite wel doen, maar het is voor mij eng. Ik heb zoveel slechte ervaringen dat ik zulke dingen voor mezelf heel moeilijk maak. En ik maak zo in mijn hoofd van heel veel dingen enorme obstakels, terwijl ik rationeel weet dat het niet zo eng kan zijn. En ik moet gewoon die angst/mijn denkbeelden overwinnen. En dat is lastig.
Voor veel mensen lijken zulk soort dingen kleine stappen, omdat het voor hun ook kleine stappen zijn. En voor mij zijn het veel grotere stappen omdat ik dat er in mijn hoofd van maak door dingen die ik eerder heb meegemaakt.
Dus ik wil wel moeite doen, maar de stappen kosten mij meer moeite dan de meeste mensen zich hier kunnen voorstellen. En dat is ok, want ik heb ook moeite om te snappen waarom sommige mensen straatvrees, smetvrees etc. hebben. En om uit die voor anderen rare denkbeelden te komen is tijd en veel doorzettingsvermogen nodig.
En ik geloof er wel meer dan ooit in dat ik ergens in mijn leven gewoon geen problemen meer heb op dit gebied. Ik kom er wel, alleen het is nu afhankelijk van mijn doorzettingsvermogen hoe lang dat gaat duren.
Heh, tikkie gay-ig die laatste post.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Als ik het topic een beetje doorlees heb ik het idee dat dat wel lang kan gaan duren.
Wat betreft mensen ontmoeten in een studentenstad, ik ben sinds gister aangekomen in de stad waar ik studeer maar moest een 2 persoons kamer boeken in een hostel. 1 persoons kamer hadden ze niet meer. Dus ik wist dat ik mn kamer moet delen met iemand anders. Je doet die deur dus open en je hebt geen idee wie het kan zijn. Blijkt wel een toffe gozer te zijn en nu gaan we morgen waarschijnlijk ff biosje pakken. Zo zie je maar hoe snel sociaal contact gelegd kan worden. Ik had er nul zin in om een kamer te delen maar het kon ff niet anders en dan eindig je toch die avond in bed en loop je elkaar wat verhalen te vertellen.
Die angst waar jij het over hebt zit volgens mij tussen je oren. Ik zelf was ook niet altijd mister social, maar een val in het diepe, en dan moet je wel. En dat is de manier waarop ik dat sort of geleerd heb.
Om even duidelijk te maken dat het niet gay isquote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:46 schreef Waag-hals het volgende:
[..]
Heh, tikkie gay-ig die laatste post.
Financieel is het niet mogelijk zelfstandig te wonen? Onzin, leningen bij de IB kan je ook als scholier op het HBO krijgen. Werken tijdens je studie is ook mogelijk. Ik betaal me nu helemaal blauw om in m'n eentje een appartement te kunnen bewonen, hiervoor heb ik in een studentenhuis met 20 anderen gewoond. Overigens echt een aanrader voor jou, je gaat door hospiteren uiteindelijk toch met gelijkgestemden wonen, mits je eerlijk laat blijken wat voor een persoon je bent.
Studentenverenigingen zijn ook een heel goede optie. Ondanks dat je eerder hebt gelezen dat weinig varieteit is op dit soort clubs (wat een enorme onzin trouwens, diegene die dit zegt heeft er totaal geen verstand van) leer je hier afgezien van mensen kennen, ook veel over jezelf en hoe contacten te leggen met anderen. Zelf zit ik al jaren bij een heel gaaf dispuut op een studentenvereniging in Leiden en hoop hier nog een tijd mee te kunnen doen. Over 2 jaar iig mijn 2e lustrumreis, kan niet wachten!
Luister, er zijn een heleboel vooroordelen over studentenverenigingen. Ik had ze ook (en ben daarom ook pas als 5e jaars student ergens lid van geworden). En deels zijn die vooroordelen waar, maar die verenigingen moet je gewoon vermijden. Ik zit momenteel bij een studentenvereniging die níet aan ontgroenen doet, doordeweeks genoeg activiteiten organiseert om je volledige sociale leven mee te vullen (mocht je dat willen overigens; filmavonden, borrels, uitgebreide eetavonden, debatten, workshops, etc.) en in het bijzonder gericht is op Europa en vooral reizen binnen Europa (liftwedstrijden, excursies, uitwisselingen, etc.). Ik kan me niet voorstellen dat iemand als benzin niet bij zo'n club zou willen en passen. De drempel is zo verschrikkelijk laag, en je krijgt er veel voor terug. Voor iedere student is er wel een bijpassende studentenvereniging.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:21 schreef Miss_S het volgende:
Studentenvereniging kan wel een grote stap zijn of niet iets wat bij diegene past.
Ik moet er zelf ook niet aan denken (ookal is die van mijn vriend wel weer leuk maar dat is in een heel andere stad). Bij het woord dopen lopen de kriebels al over mijn rug.
Maar ik ben wel meer van 1 op 1 contact of kleine groepjes, dus gewoon echt zelf op mensen af stappen en leuke plannen maken
Dat is waarquote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:50 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Luister, er zijn een heleboel vooroordelen over studentenverenigingen. Ik had ze ook (en ben daarom ook pas als 5e jaars student ergens lid van geworden). En deels zijn die vooroordelen waar, maar die verenigingen moet je gewoon vermijden. Ik zit momenteel bij een studentenvereniging die níet aan ontgroenen doet, doordeweeks genoeg activiteiten organiseert om je volledige sociale leven mee te vullen (mocht je dat willen overigens; filmavonden, borrels, uitgebreide eetavonden, debatten, workshops, etc.) en in het bijzonder gericht is op Europa en vooral reizen binnen Europa (liftwedstrijden, excursies, uitwisselingen, etc.). Ik kan me niet voorstellen dat iemand als benzin niet bij zo'n club zou willen en passen. De drempel is zo verschrikkelijk laag, en je krijgt er veel voor terug. Voor iedere student is er wel een bijpassende studentenvereniging.
Extra tip: geef je op voor commissiewerk binnen een vereniging. Dan werk je gedurende een langere periode samen om bijvoorbeeld een evenement te organiseren, of een algemeen iets binnen de vereniging draaiende te houden. Een goede manier om intensief (wekelijks) met een man of 6-7 om te gaanVriendschap ontstaat dan vanzelf als je elkaar ligt en van een biertje houdt.
je moet gewoon weten waar je je laat dopen (want er zijn er bij die idd echt te erg voor woorden zijnquote:Op vrijdag 15 mei 2009 22:21 schreef Miss_S het volgende:
Studentenvereniging kan wel een grote stap zijn of niet iets wat bij diegene past.
Ik moet er zelf ook niet aan denken (ookal is die van mijn vriend wel weer leuk maar dat is in een heel andere stad). Bij het woord dopen lopen de kriebels al over mijn rug.
Maar ik ben wel meer van 1 op 1 contact of kleine groepjes, dus gewoon echt zelf op mensen af stappen en leuke plannen maken
je moet dat zien als een soort test ..quote:Op zaterdag 16 mei 2009 10:41 schreef Miss_S het volgende:
Ja, maar dat vernederende snap ik dus niet.......
Je weet dat je ook gewoon geaccepteerd kan worden zonder vernederd te hoeven worden he?
mss in nederland maar zeker niet in belgiëquote:Op zaterdag 16 mei 2009 12:11 schreef Grumpey het volgende:
studentenverenigingen hebben in het meeste gevallen helemaal geen ontgroening meer, dat is echt achterhaald om dat te denken.
Alle fatsoenlijke hebben er 1quote:Op zaterdag 16 mei 2009 12:11 schreef Grumpey het volgende:
studentenverenigingen hebben in het meeste gevallen helemaal geen ontgroening meer, dat is echt achterhaald om dat te denken.
In nederland kennen we alleen de termen inauguratie en de KMT (ontgroening). Ik heb geen idee hoe je die los van elkaar kunt zien.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 12:15 schreef _LotT het volgende:
[..]
mss in nederland maar zeker niet in belgië(gelukkig xD)
en bedoel je dan ook geen doop meer?? of is het alleen ontgroening die wegvalt?
inauguratie is dan wrs doop (in het begin van het jaar)quote:Op zaterdag 16 mei 2009 12:40 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
In nederland kennen we alleen de termen inauguratie en de KMT (ontgroening). Ik heb geen idee hoe je die los van elkaar kunt zien.
Dat je een ontgroening moet doorstaan om respect te krijgen staat mij al tegen. Net zoals dat je vernedert moet worden om geaccepteerd te worden.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 12:14 schreef _LotT het volgende:
[..]
je moet dat zien als een soort test ..
bewijzen dat je het waard bent in een studentkring opgenomen te worden ofzo
het is ook maar 1 avond, de rest van het jaar (zelfs al ben je nog een heel jaar schacht) is dit niet zo
omdat je de doop samen met je medeschachten doormaakt vorm je ook onmiddellijk een sterke band,
de groep waarmee ik begin dit jaar gedoopt ben zijn nu ongeveer mijn beste vrienden![]()
en wanneer je dan op het einde van het jaar volwaardig lid wordt na de ontgroening heb je een soort van respect gewonnen (en dat voel je ook, je hebt je bewezen)
ik weet niet hoe het in nederland is maar in belgië zijn het aantal studentenkringen zonder doop en ontgroening zeeeeeer schaars (om niet te zeggen dat ik er geen enkele ken)
ik hoop dat TS nu niet afgeschrikt is wnt dat is zeker niet nodig, het is echt de moeite waard !
de ontrgoening is niet meer vernederend (gwn nog een lollig opdrachtje) maar de doop is dit wel deels ..quote:Op zaterdag 16 mei 2009 13:34 schreef Miss_S het volgende:
Dat je een ontgroening moet doorstaan om respect te krijgen staat mij al tegen. Net zoals dat je vernedert moet worden om geaccepteerd te worden.
Klopt toch iets niet? Maar goed als het inderdaad bij je past is het leuk.
Maar in Nederland zijn er sowieso ook een paar met een 'normale' ontgroening.
Maar waarom zou jij je tegenover je vrienden moeten bewijzen? Want daar gaat dit topic uiteindelijk over.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 13:40 schreef _LotT het volgende:
[..]
de ontrgoening is niet meer vernederend (gwn nog een lollig opdrachtje) maar de doop is dit wel deels ..
ja ik kan verstaan dat je je hier niet goe bij voelt (op het moment zelf vond ik het ook niet zo lollig xD) maar achteraf heb je wel het gevoel je bewezen te hebbn (wat vooral als meisje wel leuk was omdat de meerderheid jongens waren)
Wat Grumpey zegt is onzin. Verenigingen met een ontgroening(variërend van 2 tot 5 weken) zijn in Nederland veruit in de meerderheid.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 12:53 schreef _LotT het volgende:
[..]
inauguratie is dan wrs doop (in het begin van het jaar)
ik weet ook niet hoe je ze los vn elkr kunt zien wnt je moet gedoopt zijn om ontgroend te worden ..
maar Grumpey zei dat de meeste kringen geen ontgroening meer hadden en hij vermelde niets over de doop (of inauguratie) daarom dat ik het me afvroeg
Dat is dan ook niet de strekking van een ontgroening. Verticaal gezien maak je vrienden, want iedereen maakt het zelfde door. Hiearchie hoort gewoon bij een vereniging, maar dat houdt niet in dat je geen vrienden zou kunnen maken daar.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 13:43 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Maar waarom zou jij je tegenover je vrienden moeten bewijzen? Want daar gaat dit topic uiteindelijk over.
Die staan volgens mij op hetzelfde niveau als jij en niet hoger, anders begin je al verkeerd.
je moet je niet bewijzen tegenover je vrienden wnt die zijn meestal schachten zoals jijquote:Op zaterdag 16 mei 2009 13:43 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Maar waarom zou jij je tegenover je vrienden moeten bewijzen? Want daar gaat dit topic uiteindelijk over.
Die staan volgens mij op hetzelfde niveau als jij en niet hoger, anders begin je al verkeerd.
dan valt het in belgië nog mee, onze ontgroening duurde maar een weekjequote:Op zaterdag 16 mei 2009 13:44 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Wat Grumpey zegt is onzin. Verenigingen met een ontgroening(variërend van 2 tot 5 weken) zijn in Nederland veruit in de meerderheid.
dat dusquote:Op zaterdag 16 mei 2009 13:46 schreef zquing het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet de strekking van een ontgroening. Verticaal gezien maak je vrienden, want iedereen maakt het zelfde door. Hiearchie hoort gewoon bij een vereniging, maar dat houdt niet in dat je geen vrienden zou kunnen maken daar.
kan dit uit ervaring beamenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 22:50 schreef Grumpey het volgende:
Jemig, ik breng wat los, laten we het topic bij Benzin houden, maar wat ik kort bedoelde is dat je verenigingen die voor studenten zijn veel breder kunt definieren dan alle corperale verenigingen. Studieverenigingen, sportverenigingen, gezelligheidsverenigingen zijn verruit in de meerderheid boven de klassieke corpsen of aftreksels daarvan. Dat zijn net zo goed verenigingen waar Benzin veel baat bij zou hebben, temeer omdat hij mij wel het type lijkt die op zou zien tegen een ontgroening en de bewijzingsdrang die bij dat soort verenigingen toch zeker wel aanwezig is bij mensen. Wat Benzin nodig heeft is een leuke, gezellige, pretentieloze club mensen waarbij hij zich makkelijk thuisvoelt en waar hij gewoon in wordt opgenomen, idealiter met dezelfde intresses.
En dat maak je op uit...?quote:
Het feit dat je zegt dat 't "voor mij te doen moet zijn". Zolang JIJ niet verandert verandert je omgeving ook nietquote:Op zondag 17 mei 2009 20:54 schreef benzin het volgende:
[..]
En dat maak je op uit...?
Ik wil heel graag een verbetering van mijn situatie, alleen is het voor mij niet zo makkelijk. Ik ben niet te beroerd om iets te doen, maar het moet wel voor mij 'te doen' zijn.
Heb je al iets gedaan dan? Nee. Iedereen hier raadt je aan om bijvoorbeeld bij een studenten(sport)vereniging te gaan. Doe dat dan gewoon! Ik heb zelf ook al aangegeven dat ik toen ik in Utrecht kwam wonen ben gaan hockeyen, en dat is een erg goeie manier om mensen te leren kennen. Je hebt bovendien altijd een gespreksonderwerp.quote:Op zondag 17 mei 2009 20:54 schreef benzin het volgende:
Ik wil heel graag een verbetering van mijn situatie, alleen is het voor mij niet zo makkelijk. Ik ben niet te beroerd om iets te doen, maar het moet wel voor mij 'te doen' zijn.
Ik vind het niet echt leuk dat je net doet of ik niets bereikt heb. Als je kijkt naar hoe ik een jaar geleden was dan is het nu veel beter. Ik ben zekerder, socialer, ik werk nu en ik voel me al veel beter dan toen. Ik ben door beroerd veel ellende en rotsituaties gegaan om te komen waar ik nu ben. En ondanks dat ik er nog lang niet ben heb ik toch veel bereikt, en dat is voor mij zwaar geweest.quote:Op maandag 18 mei 2009 10:25 schreef Catbert het volgende:
Heb je al iets gedaan dan? Nee. Iedereen hier raadt je aan om bijvoorbeeld bij een studenten(sport)vereniging te gaan. Doe dat dan gewoon! Ik heb zelf ook al aangegeven dat ik toen ik in Utrecht kwam wonen ben gaan hockeyen, en dat is een erg goeie manier om mensen te leren kennen. Je hebt bovendien altijd een gespreksonderwerp.
Nou ben ik er zelf nooit heengeweest omdat ik vrij content ben met mn oppervlakkige contacten waar ik soms close mee word, maar de borrel van de studievereniging of zelfs studentenvereniging lijkt me dan wel wat voor jou.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 18:30 schreef benzin het volgende:
Ok, op naar waar dit topic eigenlijk voor bedoeld WAS, ik doe dus soms iets met klasgenoten, maar ik heb verder niet echt het gevoel dat ik er echt een band mee heb. Aan het eind van de dag gaat ieder zijn eigen weg.
Nou heb ik ook een gebrekkige ervaring wat dat betreft omdat ik nooit vrienden heb gehad, dus misschien zie ik dat fout, maar zo voelt het wel.
Om mijn 'kansen' wat te spreiden om andere mensen goed te leren kennen/vrienden te maken denk ik dat ik graag meer mensen zou willen ontmoeten buiten mijn studie. Nou heb ik geen enkel idee hoe/waar.
Ik denk dat ik er nog niet aan toe ben om bv. in mijn eentje in een uitgaansgelegenheid ofzo te gaan zitten en contact te leggen. Het zou fijn zijn als ik iets kon vinden zoals mijn studie. Gewoon langzaam eigenlijk tijdens activiteiten contact leggen met andere mensen. Ik heb echter geen enkel idee waar ik zoiets moet zoeken.
In ieder geval hoop ik iemand blij te hebben kunnen maken met mijn statusupdate
Vertel eens wat je al hebt gedaan!quote:Op zondag 17 mei 2009 20:54 schreef benzin het volgende:
[..]
En dat maak je op uit...?
Ik werk nu, ik doe meer pogingen om sociaal te doen. (En ik begin elke paar weken met sporten, maar dat houd ik nog niet echt vol)quote:
Dat mag. Hoogstwaarschijnlijk zou ik mezelf ook ergeren aan iemand waarvan ik het idee krijg dat al mijn inspanningen en adviezen aan die persoon in een bodemloze put verdwijnen. (Zelfs als het niet zo is en de situatie genuanceerder is dan jij denkt.)quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:12 schreef Goldmund het volgende:
ik kan het niet helpen maar ik begin me steeds meer aan je te ergeren ts.
Ik ben daar al meerdere keren op ingegaan. De wil om te veranderen is er wel. De middelen om dat te doen zijn er te weinig, omdat mijn leven keer op keer in de war wordt geschopt door disproportioneel veel 'shit' en invloeden van buitenaf. Maar dat is nu eenmaal zo, en hoewel het zwaar is ben ik wel behoorlijk aan het vechten. Dingen gaan vanaf dit punt enkel beter worden.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:12 schreef Goldmund het volgende:
Maar het lijkt wel of je gewoon niet wilt veranderen. Alles is moeilijk, moeilijk, moeilijk en je verleden maakt het volgens jezelf allemaal nog moeilijker.
Prima. Maar je moet je wel beseffen dat ik in het echt nooit iets van mijn gevoelens laat merken. Juist het feit dat ik hier anoniem en vrij over mijn problemen kan schrijven maakt deze plek voor mij een uitlaatklep.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:12 schreef Goldmund het volgende:
Als ik zo iemand in het echt zou ontmoeten zou ik ook snel afhaken. Het klinkt allemaal veel te slachtofferig.
1. Het is fok enquote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:19 schreef Flashwin het volgende:
Ik weet niet...mensen zijn behoorlijk hard hier voor TSAls je zijn postgeschiedenis kent, weet je dat hij echt van ver komt. Het is niet eerlijk om de kleine beetjes vooruitgang die hij boekt te bagatalliseren.
Laat hem nou gewoon in zn eigen tempo verder gaan ipv met de standaard "ga bij een sportclub/studentenvereniging/therapie" oplossingen te komen.
Combinatie van factoren:quote:Op maandag 25 mei 2009 10:45 schreef Catbert het volgende:
Nogmaals, Benzin, waarom ben je nog niet bij een studentensportvereniging gegaan? Je zegt dat je sporten niet volhoudt, wat doe je dan, fitness? Dat bedoelen we dus niet...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |