abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70462666
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 00:00 schreef Burdie het volgende:
Misschien is theatersport een idee?
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 20:58 schreef xprotagonistx het volgende:

[..]

Ik realiseerde me een paar jaar geleden dat ik een sociale freak was. Ik ben toen lid geworden bij een studentenroeivereniging en dat is een van de betere keuzes uit m'n leven geweest.
Ik vind het allebei goede suggesties die het overwegen waard zijn.
  maandag 29 juni 2009 @ 00:21:46 #227
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_70464697
benzin laten we eerlijk zijn, je gaat niet snel mensen ontmoeten in een stad als je er zelf niet woont.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_70469902
Bijbaan met collega's zoeken is ook een idee. En een studentenhuis, maar dan moet je daar eerst wel in zien te komen met die enorme vraag en het kleine aanbod.

Je gevoel bij je studiegenoten dat het toch vrij oppervlakkig is, is herkenbaar. Realiseer je dat vriendschap moet groeien en dat het tijd nodig heeft. Zitten er mensen bij je studiegenoten waarbij je echt het gevoel hebt dat er en klik is? Je kunt natuurlijk bij die personen ook eens voorstellen buiten school af te spreken, een x naar het terras oid. Laat gewoon merken dat je dat erg leuk zou vinden.

En kansen spreiden he! Het is inderdaad slim om naast je studie lid te worden bij een (sport)vereniging en een bijbaan te zoeken, dan komt het echt wel goed.

Succes!
pi_70470705
quote:
Op maandag 29 juni 2009 00:21 schreef MoneyTalks het volgende:
benzin laten we eerlijk zijn, je gaat niet snel mensen ontmoeten in een stad als je er zelf niet woont.
Nja, het hoeft ook niet per se in die stad. De nadruk ligt meer op het mensen ontmoeten
pi_70471625
Gaap, dit topic pruttelt al eeuwen voort en elke update bestaat alleen maar uit 'ik weet nog steeds niet wat ik moet doen'. Benzin, kerel, misschien wordt het is tijd om dingen te gaan doen waar je niet helemaal 100% achter staat of die je gewoon ronduit eng vindt. Het begin van het nieuwe collegejaar over enkele maanden is een mooi moment om te beginnen met de new and improved Benzin. Ga op een roeiclub, doe een cursus wandklimmen (boeit jou het wat, leuk!), sluit je aan bij een theatervereniging of stap es binnen bij de intro van een laagdrempelige studentenvereniging (ik persoonlijk ben fan van AEGEE, die zitten verspreid door het hele land in de verschillende studentensteden - de nadruk van die vereniging ligt op reizen binnen Europa, liftwedstrijden, excursies, uitwisselingen, etc; een érg leuke en open club mensen ). Maar in ieder geval: doe iets. Het enige wat je doet is overwegen, overwegen, overwegen, alsof er maar één juiste optie is die je met beide handen moet grijpen en die jou uit je sociale isolement gaat trekken. Terwijl de waarheid is dat hoe meer hengeltjes je uitwerpt (dus hoe meer acties je onderneemt op verschillende terreinen), hoe meer succes je zult hebben. Ik weet zeker dat als jij het advies van de mensen hier opvolgt je sociale leven over een jaar een stuk kleuriger zal zijn.

Succes
pi_70509922
Je gedrag is aardig diep ingesleten zo te horen. Er zijn hier inmiddels 101 opties genoemd die allemaal 'het overwegen waard zijn', maar ben je het stadium van overwegen niet een beetje zat? Als je blijft overwegen wat de beste keuze is dan gebeurd er nog steeds niks. Stel dat je iets kiest en het bevalt je niet, so what? Dan kies je opnieuw en dan voor iets anders. Ik heb zelf in mijn studententijd meerdere cursussen en sporten geprobeerd en ik kwam er dan vaak achter dat ik toch niet zo leuk vond. Dan hield ik er gewoon weer mee op en zocht iets anders. Van alles uitproberen vond ik iig erg leuk omdat ik er zo achter gekomen ben wat ik écht tof vind om te doen.

Maar ok, als het echt zo diep zit bij jou kan je best overwegen om dit stapsgewijs aan te pakken. Kennlijk is gelijk op kamers gaan of lid worden van een vereniging voor jou een hele stap. Je kan ook eerst een keer een bijeenkomst bijwonen of een proefles doen van een cursus of sport. Daarna kan je bv. een cursus/sport gaan doen van 4 weken. Verwacht dan niet direct diepgaande contacten, maar hee je bent wel 'out there'. Als je dat hebt gedaan kan je eens iets met een langere termijn proberen, bv. 8 of 12 weken. En dan iets wat jou leuk lijkt, dus niet om dwangmatig mensen te ontmoeten. Dat is een bijeffect wat vanzelf ontstaat. Vervolgens kan je een nog grotere stap zetten, bv. lid worden van een vereniging. Er zijn er zat die lekker vrijblijvend zijn en geen ontgroening hebben. Dan kan je net zo vaak gaan als je wilt en kan je zelf het tempo bepalen. Wederom: doe wat JIJ leuk vindt, het mensen ontmoeten komt dan echt vanzelf. Als je dat allemaal goed bevalt zou ik als ik jou was uiteindelijk op kamers gaan met leuke en gezellige huisgenoten. Zodat je er op een dag achter komt dat je toch best wel een leuk sociaal leven hebt .

Samenvatting: ga van kleine naar grotere stappen. Wees niet te hard voor jezelf, maar ga het wel aan. Je zelfvertrouwen zal er enorm van groeien. Succes!
  dinsdag 30 juni 2009 @ 12:04:26 #232
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_70510103
Ondertussen zijn we weer weken verder en is er nog steeds niks ondernomen
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  dinsdag 30 juni 2009 @ 12:08:16 #233
107445 Jajong
Hadouken!
pi_70510223
Ga bij 't corps! Kan je geforceerde nepvrienden maken, chill joh.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_70510771
quote:
Op maandag 29 juni 2009 10:28 schreef benzin het volgende:

[..]

Nja, het hoeft ook niet per se in die stad. De nadruk ligt meer op het mensen ontmoeten
Je moet sowieso iets proberen kerel. Anders ben je straks 5 jaar verder en kan je jezelf wel voor je kop schoppen dat je niks hebt geprobeerd. Niks ergers dan je tijd verspillen met passiviteit (als gevolg van gebrek aan durf of wat dan ook).
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_70511296
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:08 schreef Jajong het volgende:
Ey spoorrrrknorrrr, ik maak contacten veurrrrr het leven, ja? Met mijn netwerrrrrk ben ik strrraks topmanagerrrrr, en jij zult een arrrbeiderrr zijn.
Cool story, Hansel.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:14:54 #236
154880 Bolter
Awesomeness
pi_70512164
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:45 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ey spoorrrrknorrrr, ik maak contacten veurrrrr het leven, ja? Met mijn netwerrrrrk ben ik strrraks topmanagerrrrr, en jij zult een arrrbeiderrr zijn.
Jij bent er wel enorm mee bezig dat je straks in R'dam gaat studeren he?
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:18:41 #237
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_70512285
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:08 schreef Jajong het volgende:
Laten we er geen "studentenvereniging " topic van maken, niet elke vereniging is corporaal.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 1 juli 2009 @ 00:30:58 #238
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_70533650
Benzin, de introductieweken zijn er over een maand of twee. Doe het.
pi_70534198
Benzin, waar studeer je nou eigenlijk, en wat precies? Je woont dus niet op kamers? Sorry, maar heb geen zin om het hele topic door te spitten....

Verder, ik sluit me aan met de posts hierboven, je moet gewoon een keer wat gaan doen en niet constant overwegen, ik weet het, het is lastig, maar wel de beste manier.... Zoals je nu bezig bent, schiet het ook niet op, ofwel? ACTIEEEEEE
pi_70786982
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 00:58 schreef Stefanovich het volgende:
Benzin, waar studeer je nou eigenlijk, en wat precies? Je woont dus niet op kamers? Sorry, maar heb geen zin om het hele topic door te spitten....
Ik probeer wel wat anoniem te blijven ja

Ik doe een technische studie (technisch als in 0 meisjes) in Utrecht.

Ik woon niet op kamers. Dat is meerdere keren hier geadviseerd, maar ik kan het niet bekostigen. Ik ben nu wat dingen aan het regelen om mijn financiële situatie op orde te krijgen. Als dat lukt dan wordt op kamers gaan waarschijnlijk mogelijk. Ik ben dan nog steeds niet zeker of ik wel volwassen genoeg ben om dat te regelen
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 00:58 schreef Stefanovich het volgende:
Verder, ik sluit me aan met de posts hierboven, je moet gewoon een keer wat gaan doen en niet constant overwegen, ik weet het, het is lastig, maar wel de beste manier.... Zoals je nu bezig bent, schiet het ook niet op, ofwel? ACTIEEEEEE
Ik weet het. Maar het is heel lastig.

Het is voor mij al een zware taak mezelf 's ochtend uit bed te krijgen en mezelf aan te kleden. En dan heb ik nog niets gedaan. Zeker als er dan 's middags werk wacht heb ik er een zware taak aan om daarheen te gaan en te werken. Ik probeer de laatste tijd te sporten, maar de laatste weken 'spijbel' ik vaak van die plicht.

Het kost mezelf zoveel energie om mezelf te motiveren/vooruit te slepen dat ik 's avonds dolgelukkig ben als de dag weer voorbij is. Aan de andere kant voel ik mezelf vaak teleurgesteld omdat ik die dag meer had willen bereiken.

En bij veel dingen die ik wil doen heb ik naast een motivatiegebrek last van angst en ongemakkelijke gevoelens.

Het is zoooo makkelijk om niet aan de lange termijn te denken en gewoon te doen wat op de heel korte termijn het fijnst voelt. En dat is enorm slecht inderdaad en ik zou het moeten doen maar ik heb moeite mezelf ertoe aan te zetten.

Soms zou ik willen dat ik een weekje in het hoofd kon meekijken met iemand die succesvol is, sociaal is en een hoop onderneemt. Om te kijken hoe diegene denkt, hoe diegene met tegenslagen omgaat, hoe diegene zijn prioriteiten stelt, hoe diegene zich motiveert, maar vooral hoe diegene zich voelt denk ik.

Ik zou zo blij zijn als ik mezelf makkelijk tot actie kon aanzetten.
  woensdag 8 juli 2009 @ 18:37:06 #241
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_70787642
benzin, je bent een huilie.
KuikenGuppy
  woensdag 8 juli 2009 @ 18:50:43 #242
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_70788015
Ik vind dat je nog steeds enorm veel excuses zit te verzinnen. Je zit in Utrecht verdomme, DE studentenstad van Nederland. Als je zo depri bent dat je niet je bed uit kan komen moet je professionele hulp zoeken in plaats van hier in dit topic te zitten huilen.
  woensdag 8 juli 2009 @ 19:06:46 #243
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_70788510
Jezus vent, ten eerste, IEDEREEN kan in Nederland een kamer betalen, hoezo jij niet?

Ten tweede, je hebt moeite net jezelf tot actie dwingen. Je wilt geen dingen doen die je moet doen, je wilt niet werken, je wilt niet opstaan in de ochtend. Zoek niet verder naar een 'probleem' want het is eenvoudig definieerbaar. Verschuil je niet in excuses over hoe moeilijk je in elkaar steekt en wat er mentaal allemaal aan schort. Je bent LUI.

En dat zijn heel veel mensen. Maar of je hebt er vrede mee, of je houdt ermee op lui te zijn. Want een andere oplossing is er niet.
Ik wens je een dolfijne dag
  woensdag 8 juli 2009 @ 19:24:37 #244
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_70789110
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:50 schreef Catbert het volgende:
Ik vind dat je nog steeds enorm veel excuses zit te verzinnen. Je zit in Utrecht verdomme, DE studentenstad van Nederland.
Zullen wij 'm een keertje mee op stap nemen? Ik heb ook in Utrecht gestudeerd en daar echt de beste tijd 'ever' gehad .
KuikenGuppy
pi_70793788
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 19:06 schreef Pinterman het volgende:
Ten tweede, je hebt moeite net jezelf tot actie dwingen. Je wilt geen dingen doen die je moet doen, je wilt niet werken, je wilt niet opstaan in de ochtend. Zoek niet verder naar een 'probleem' want het is eenvoudig definieerbaar. Verschuil je niet in excuses over hoe moeilijk je in elkaar steekt en wat er mentaal allemaal aan schort. Je bent LUI.

En dat zijn heel veel mensen. Maar of je hebt er vrede mee, of je houdt ermee op lui te zijn. Want een andere oplossing is er niet.
Misschien ben ik wel lui. Hoe kom ik ervan af? Want dat is zwaar. Waarom hebben 'niet luie mensen' daar dan geen moeite mee?
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:10:09 #246
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_70794982
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 19:06 schreef Pinterman het volgende:
Jezus vent, ten eerste, IEDEREEN kan in Nederland een kamer betalen, hoezo jij niet?

Dat dus! waarom jij niet?
pi_70796136
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:38 schreef benzin het volgende:

[..]

Misschien ben ik wel lui. Hoe kom ik ervan af? Want dat is zwaar. Waarom hebben 'niet luie mensen' daar dan geen moeite mee?
Of misschien zeg je wel iets te vaak "misschien" Je lijkt net een klein onzeker kind man. Grow up.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:40:38 #248
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_70796277
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:38 schreef benzin het volgende:

Door het gewoon te doen in plaats van er iedere keer over na te denken.
pi_70804887
Benzin, zet gewoon es wat doelen voor jezelf op papier waar je niet onderuit kunt. Dus niet elke ochtend dingen gaan overwegen en vervallen in een misschien-misschien-misschien verhaal, maar gewoon duidelijke doelen die je vertellen wat je gaat doen. Dus maandag -> inschrijven bij twee huisjesmelkers, dinsdag -> introprogramma van drie studentenvereniging bekijken, woensdag -> ergens sporten in teamverband, donderdag -> etc, etc. Zo sta je niet elke ochtend te twijfelen voor de spiegel én bereik je nog es wat. Een win-win-situatie.
pi_70806677
Benzin, volgens mij heb je heel hard professionele hulp nodig om hier uit te komen. Wij kunnen hier keer op keer suggesties en oplossingen bieden, maar het is nu wel duidelijk dat het je niet alleen lukt om over je angsten en onzekerheden uit te stappen.

In therapie zou je kunnen werken aan het afrekenen met die irreele angsten. Iemand die je helpt om je gezonde volwassen kant naar buiten te laten komen. Wellicht zou iets als groepstherapie ook wel ideaal voor je zijn om te 'oefenen' in functioneren in een groep.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')