abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62150425
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 15:50 schreef JaapLiekefan het volgende:
is Amsterdam echt zo'n allochtonen place to be dan? Ik ben er nog nooit geweest, dus heb echt geen idee..
Kom gewoon een keertje naar de open dag. Blijf je een dagje in A'dam hangen; dan weet je het.
pi_62150620
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 15:34 schreef lienelien het volgende:

[..]

Maar dat doet geen enkele HBO dacht ik zo
[..]

Ah leuk! Maar wat is er internationaal aan? Alleen dat de voertaal Engels is, of zijn de vakken ook internationaal gericht?
[..]

Nahh, eerder het blonde-tutjes-gehalte.
[..]

Kan natuurlijk, als je maar je best doet.
Tot nu toe merk ik nog weinig van het internationale, behalve dan dat ik echt alle nationaliteiten in mijn klas heb zitten, van Turkije naar Macedonië, Amerika, Engeland, Zimbabwe enzovoorts. Misschien dat dit later nog komt, het is nu echt allemaal nog basis. Alleen zal ik eerder gebruiken van internationale sources, dus Financial Times e.d. voor artikelen. En de stages gaan ook eerder naar het buitenland, wat ik ook wil.

Ik heb dit blok deze vakken:
Journalistic Research
Storytelling (In principe het vak Engels, alleen is de verwachting wel hoog, Engels moet direct goed zijn, grammaticaal, ze leren het je niet)
Multimedia Skills (Maken we nu een reportage voor, zag in deel 2 van dit topic dat ook voorkomen.. net voor het eerst een filmpje geschoten)
Global Economics
Society & Communication
Personal Development (Grootste bullshit vak)
Social Cultural Studies
pi_62150881
Klinkt leuk hoor!
Wat doe je precies bij Story Telling?
pi_62152021
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 17:12 schreef lienelien het volgende:
Klinkt leuk hoor!
Wat doe je precies bij Story Telling?
Momenteel een achtergrond schrijven over hetgeen waar wij een reportage over maken bij Media-Skills. Daar hebben wij een subcultuur gekozen, voor storytelling een 6 pagina lange 'essay' over het hoe en wat van de subcultuur. Eigenlijk zijn alle vakken nu nog aan elkaar gelinkt, bij Journalistic research is het weer de bedoeling te leren waar je de juiste bronnen vandaan plukt om vervolgens weer te gebruiken als achtergrondinformatie bij de reportage.

3 schriftelijke tentamens en 3 opdrachten er naast, reportage, essay voor sociology & achtergrondverhaal voor storytelling.

Tot nu toe vermaak ik mij wel, maar het is nog niet echt moeilijk.. gewoon doen. Overigens, zat net te kijken hoe een essay er uit moet zien, naar welke standaarden.. kom echt op zoveel Amerikaanse sites tegen waar je die essays kunt kopen Maar dat doen we maar niet . Tentamens ben ik wel benieuwd naar, moet voor het vak Mass communication 120 powerpoint sheets doornemen en ter ondersteuning een boek van 500 bladzijdes.
pi_62161195
De minorenmarkt gaat zo open! Spannend.
pi_62161327
Ah, dan zit tv na 5 minuten weer vol :p
pi_62162762
Ingeschreven. Ik blijf nog even kijken of er een minor is, die na een paar minuten al vol is.

Ik zie trouwens wel weinig klasgenoten op MSN. Zouden ze het vergeten zijn.iToch is het wel druk op de minorensite; krijg regelmatig foutmeldingen.

Update:
na 4 min:
Z813s2 Televisie 2 Vol

na 5 min:
Z818s2 Beeld 2 Vol

na 15 min:
Z807s2 Schrijven en redigeren 2 Vol

na 17 min:
Z809s2 Media Ondernemerschap 2 Vol

Damn gaat wel snel zo. Was dat vorig jaar ook Lien?

[ Bericht 38% gewijzigd door Toad op 06-10-2008 00:17:28 ]
pi_62165232
Tv en s&r gingen vorig jaar ook wel erg snel ja, na 5 en na 15 minuten vol. Sommige pas een dag later, sommige na een week en sommige nooit en welke ga jij nu doen dan? Ik had trouwens niet verwacht dat beeld zo snel vol zou zitten..
pi_62173889
Ik hoorde dat beeld niet zo veel mensen toelaat. Vooralsnog gekozen voor filosofie. Nog even mailen met de docent van Creatief Schrijven waar ze zich precies op gaan richten. Mogelijk dat ik dan nog ga overstappen, maar ik denk het niet.
pi_62174315
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 14:58 schreef Toad het volgende:
Ik hoorde dat beeld niet zo veel mensen toelaat. Vooralsnog gekozen voor filosofie. Nog even mailen met de docent van Creatief Schrijven waar ze zich precies op gaan richten. Mogelijk dat ik dan nog ga overstappen, maar ik denk het niet.
Ah, leuk hoor. Een meisje van mijn vorige stage heeft die minor ook gedaan, zij vond hem erg leuk en interessant.
Weinig les, veeeeel schrijven enzo

Ik wil ook weer naar school
Raar idee dat ik hierna alleen nog maar m'n scriptie hoef, en dan gewoon kan gaan werken... Wel op het MIM waarschijnlijk!
pi_62177275
Haha, waarom wil je weer naar school dan? Je gaat toch waarschijnlijk na je scriptie ook naar de UvA?

Word je tutor op het MIM?
pi_62178058
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 16:50 schreef Toad het volgende:
Haha, waarom wil je weer naar school dan? Je gaat toch waarschijnlijk na je scriptie ook naar de UvA?
Hmm, nee, ik heb met wat mensen gesproken die Media en Cultuur/televisiestudies doen, en dat is me iets te saai en theoretisch. Ook helemala niet op de toekomst gericht, juist alleenmaar het verleden herkouwen. Saai dus.
Maar ik wil nog wel wat leren zeg maar.. 3 jaar is zo kort!
quote:
Word je tutor op het MIM?
Denk ik al langer over, maar nu weet ik zeker dat ik na mijn scriptie ga solliciteren ja
Het helpt dan ook wel dat ik al 3 jaar op open dagen werk, bij tentamens surveilleer, en op studiekeuzeavonden presentaties over het MIM geef. Denk ik. Hoop ik.
pi_62185394
Media en Cultuur zou ik ook kunnen gaan doen. Ik heb over een paar maanden als het goed is gymnasium.
pi_62191713
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 21:16 schreef JaapLiekefan het volgende:
Media en Cultuur zou ik ook kunnen gaan doen. Ik heb over een paar maanden als het goed is gymnasium.
HUH?

Begin hem nu wel een beetje te knijpen voor de tentamens..
pi_62192440
Creatief schrijven zit vol. Hoef ik me daar ook niet meer druk over te maken.
pi_62204412
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 02:42 schreef Toad het volgende:
We staan op de opleidingenkaart:

http://www.villamedia.nl/opleidingenkaart/opleidingen-hbo/

euhh, jeej?
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 01:02 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

HUH?

Begin hem nu wel een beetje te knijpen voor de tentamens..
ach, als je bij de colleges bent geweest en de boeken hebt doorgelezen valt het echt allemaal wel mee
En je hebt nog genoeg herkansingen natuurlijk!
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 21:16 schreef JaapLiekefan het volgende:
verkeerde volgorde voor wat jij wil gaan doen. Je krijgt daar alleen theorie en 0 praktijk. En tijdens de bachelot krijg je vrij weinig over tv, dat komt pas in de master (als je dan televisiestudies kiest).
Je kan voor een baan zoals jij wil beter op hbo beginnen, zodat je leert hoe het werk op een redactie/hoe je produceert, en dan eventueel nog verder op de uni als je jezelf nog wil verbreden.
Met een universitaire studie weet je namelijk wel veel, maar je kán niets, dus ze zien je al aankomen op een redactie..
pi_62214635
ah oke, zo had ik het nog niet bekeken.

staan er trouwens nog boeiende dingen in die folders, die niet op de site staan? anders bestel ik die folders/brochures even.
pi_62231307
Hier tweede jaar RMP Hoeveel maanden van te voren zijn jullie begonnen met het zoeken naar een stage?
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:05:05 #70
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_62231503
Interessant.

Wil zelf liefst ook nog een studie volgen ergens in die richting.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_62231695
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:41 schreef JaapLiekefan het volgende:
ah oke, zo had ik het nog niet bekeken.

staan er trouwens nog boeiende dingen in die folders, die niet op de site staan? anders bestel ik die folders/brochures even.
Hmm, weet niet echt. Zijn vorig jaar nieuwe folders gemaakt. Maar je kan ze altijd even bestellen, kost niets, en er staat vast nog wel wat nuttigs in
pi_62231727
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:57 schreef aapie007 het volgende:
Hier tweede jaar RMP Hoeveel maanden van te voren zijn jullie begonnen met het zoeken naar een stage?

Hmm, in december ofzo? Was al wel in oktober/november op zoek, maar toen kreeg ik steeds te horen dat die bedrijven nog écht niet bezig waren met het zoeken naar stagiaires. Voor lange stages zijn ze al wel ver van te voren op zoek, maar er zijn sowieso niet heel erg veel bedrijven die staan te springen om iemand die maar 10 weken kan blijven.
Maar wat voor een stage zoek je? (tv, tijdschrift, krant, radio?) Ik weet wel wat adresjes
pi_62232050
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:12 schreef lienelien het volgende:

[..]

Hmm, in december ofzo? Was al wel in oktober/november op zoek, maar toen kreeg ik steeds te horen dat die bedrijven nog écht niet bezig waren met het zoeken naar stagiaires. Voor lange stages zijn ze al wel ver van te voren op zoek, maar er zijn sowieso niet heel erg veel bedrijven die staan te springen om iemand die maar 10 weken kan blijven.
Maar wat voor een stage zoek je? (tv, tijdschrift, krant, radio?) Ik weet wel wat adresjes
Ja dat hoorde ik al, je schijnt zelfs soms stages aan te "moeten" nemen van 3 maanden omdat het niet anders kan. Maar goed, als het een leuke leerzame stage is wil ik er ook wel wat langer blijvendenk ik Vind het moeilijk om te kiezen waar ik precies stage wil lopen, maar op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar tv.
wat een snelle reacties hier trouwens! super_O_
pi_62232898
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:23 schreef aapie007 het volgende:

[..]

Ja dat hoorde ik al, je schijnt zelfs soms stages aan te "moeten" nemen van 3 maanden omdat het niet anders kan. Maar goed, als het een leuke leerzame stage is wil ik er ook wel wat langer blijvendenk ik Vind het moeilijk om te kiezen waar ik precies stage wil lopen, maar op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar tv.
wat een snelle reacties hier trouwens! super_O_
Ja, nouja, die 2 weekjes.. Vaak kan je het dan wel zo regelen dat je gewoon naar je belangrijke colleges kan
Ik heb zelf een programma gemaakt voor net5, en het eea voor digitale tv tijdens mn stage. Niet heel moeilijk, maar wel heel leuk Was bij een productiebedrijfje in a'dam. Als je daar meer info over mocht willen, dan pm maar
Oh en nos headlines is ook echt heel leuk om te doen voor een korte stage! (als camjo op pad om nieuwsitems te maken, ook zelf monteren ed, en presenteren en filmen ed dus)
pi_62240902
Tweedejaars N&M meldt zich Ben opzoek naar een stage in de tijdschriftenwereld.. Tips?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')