ik wist eigenlijk alles wel, behalve die 4 dingen over wikinomics. Ging dus best goed, maar het was, voor een 2e kaars tentamen, wel wat moeilijker dan ik had verwachtquote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:21 schreef Duim het volgende:
[..]
En hoe is het gegaan?![]()
Bij mij wel oké denk ik.
Madame lienelien heeft het gelijk geheel aan haar zijde.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:45 schreef lienelien het volgende:
een van mijn huisgenootjes doet interactieve media, richting cc, maar dat staat volgens mij voor concept en content. Dus ik denk dat dhr. Culo helemaal niets met het MIM te maken heeft
Die vier dingen wist ik ook niet. Alhoewel er nog een paar kleine dingetjes waren die ik niet wist, maar ach. Ik denk toch wel dat ik het gehaald hebquote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:49 schreef lienelien het volgende:
[..]
ik wist eigenlijk alles wel, behalve die 4 dingen over wikinomics. Ging dus best goed, maar het was, voor een 2e kaars tentamen, wel wat moeilijker dan ik had verwacht
Waarom zou je deeltijd willen doen? En schrijven is zeker een belangrijk onderdeel van de opleiding. Bij afstudeerprofiel RMP vooral voor tijdschriften/internet, en bij N&M vooral voor kranten ed.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:24 schreef Nexie het volgende:
Wauw, dit ziet er wel interessant uit, en nog in deeltijd ook! Ik vraag me alleen af of ik dan veel zou missen wat betreft projecten en samenwerking. Zo te zien is het dan wel maar een dag les per week (exclusief eventueel samen aan projecten werken gok ik zo), dan is het eventueel nog mogelijk om heen en weer te reizen in plaats van op kamers te gaan ook - goed voor de centjes
Edit: ik zie net dat alleen I&M deeltijd is, dat is dan weer jammer.
Ook zie ik veel beroepen in de categorie producer/redacteur, maar ik neem aan dat bijvoorbeeld teksten schrijven ook flink aan bod komt?
Sorry als ik vragen stel die al talloze keren gesteld zijn, ik heb niet alle delen gelezen![]()
Yep, interessant. Een topic om in de gaten te houden, *lurk*
Wel meer dan 2, hoorquote:Op zaterdag 17 januari 2009 01:03 schreef iBolt het volgende:
o m g ga je me vertellen dat er een speciaal topic is voor een opleiding vanwege 2 studenten? Kansloos zeg...
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 01:05 schreef iBolt het volgende:
volgens mij dit gewoon een verkapte ik-ben-een-kloon-van-een medewerker-van-HvA-en-maak-lekker-reclame-op-fok topic
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 01:44 schreef lienelien het volgende:
[..]
Waarom zou je deeltijd willen doen? En schrijven is zeker een belangrijk onderdeel van de opleiding. Bij afstudeerprofiel RMP vooral voor tijdschriften/internet, en bij N&M vooral voor kranten ed.
[..]
Wel meer dan 2, hoorEn voor veel mensen met vragen
![]()
[..]
Deeltijd vanwege het geld. Als ik het goed heb dan is het grootste verschil met communicatie opleidingen dan dat hier meer de focus ligt op media(productie) en bij communicatie meer richting bedrijfscommunicatie en dergelijke? Hoewel je volgens mij met beide opleidingen wel beide richting in zou kunnen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 01:44 schreef lienelien het volgende:
[..]
Waarom zou je deeltijd willen doen? En schrijven is zeker een belangrijk onderdeel van de opleiding. Bij afstudeerprofiel RMP vooral voor tijdschriften/internet, en bij N&M vooral voor kranten ed.
Hmm, tsjah, zoveel kost een studie nou ook weer niet.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:23 schreef Nexie het volgende:
[..]
Deeltijd vanwege het geld. Als ik het goed heb dan is het grootste verschil met communicatie opleidingen dan dat hier meer de focus ligt op media(productie) en bij communicatie meer richting bedrijfscommunicatie en dergelijke? Hoewel je volgens mij met beide opleidingen wel beide richting in zou kunnen.
Nee, dat klopt. Alleen komen de kosten van de kamer er nog bij, en het is mijn tweede opleiding dus ik zit zonder stufi, plus het feit dat ik pas een jaar of 27-28 ben wanneer ik aan het werk magquote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:27 schreef lienelien het volgende:
[..]
Hmm, tsjah, zoveel kost een studie nou ook weer niet.
Dat is wel jammer van communicatie dan, die richting, of reclame, lijkt me best interessant.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:27 schreef lienelien het volgende:
En dat is idd een van de grote verschillen. Maar met communicatie kom je echt niet zomaar op een redactie terecht van een tijdschrift of krant of tv oid.
En er zijn 5 verschillende afstudeerrichtingen dus
MMP gaat echt over het uitgeven van producten ja, en RMC over de communicatie daarachter, zoals reclamecampagnesquote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:41 schreef Nexie het volgende:
[..]
Nee, dat klopt. Alleen komen de kosten van de kamer er nog bij, en het is mijn tweede opleiding dus ik zit zonder stufi, plus het feit dat ik pas een jaar of 27-28 ben wanneer ik aan het werk mag
[..]
Dat is wel jammer van communicatie dan, die richting, of reclame, lijkt me best interessant.
Oh ja, ik zal voor de duidelijkheid even aangeven welke richtingen mij het meeste aantrokken:
- Redactie & Mediaproductie
- Media, Marketing & Publishing
- Reclame, Marketing & Communicatie
Het onderscheid tussen de laatste twee is me nog niet helemaal duidelijk, maar als ik het goed begrijp van de website is Media, Marketing & Publishing meer richting het daadwerkelijke verkopen van een product en ben jij met Reclame, Marketing & Communicatie meer de doelgroep analyserende persoon die advies uitbrengt over te gebruiken strategieën.
Daar hoef je niet bang voor te zijn hoor, zo'n hoog niveau is het allemaal nietquote:Ik vrees alleen dat mijn commercieel inzicht niet genoeg ontwikkeld zal zijn voor Media, Marketing & Publishing
Ja, ik word een beetje gek van mensen die maar blijven vragen naar de verschillen tussen MIM en MEM. De namen lijken vooral veel op elkaar. Maar bij MEM word je meer opgeleid tot eventmanager, dan uitgever of redacteur of journalist. MEM is meer dingen organiseren, en productie ed, MIM is de content daarvan dus juist.quote:Maar ik las dat deze opleiding ook nogal eens vergeleken werd met MEM, alleen zag ik op de site daarvan nog meer van die kreten die niet echt op mij van toepassing zijn. Bij MIM valt dat wel mee.
Nee, hoor. Goede kennis van de Nederlandse taal is wel nodigquote:Ik vraag me trouwens ook af of je altijd al veel gelezen/geschreven/nieuws gevolgd moet hebben om zo'n opleiding te kunnen volgen. Ik deed geen van allen echt opvallend veel, alleen was ik altijd bovengemiddeld goed in talen
Kijk! Dat is nuttige info, dan kan MMP ook al van het lijstjequote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:55 schreef lienelien het volgende:
[..]
MMP gaat echt over het uitgeven van producten ja, en RMC over de communicatie daarachter, zoals reclamecampagnes
Dat is mooi. Ik zoek het denk ik ook meer in de richting van reclame, het schrijven van teksten of redactie, het hardcore commerciele gebeuren laat ik dan wel aan collega's overquote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:55 schreef lienelien het volgende:
[..]
Daar hoef je niet bang voor te zijn hoor, zo'n hoog niveau is het allemaal niet
Teruglezend in het topic merkte ik inderdaad dat het onderwerp nogal eens aangekaart was, vandaar dat ik met een korte vraag voor minimale irritatie gingquote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:55 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ja, ik word een beetje gek van mensen die maar blijven vragen naar de verschillen tussen MIM en MEM. De namen lijken vooral veel op elkaar. Maar bij MEM word je meer opgeleid tot eventmanager, dan uitgever of redacteur of journalist. MEM is meer dingen organiseren, en productie ed, MIM is de content daarvan dus juist.
Ik vrees van niet, de eerste was een compleet ander soort opleiding (Informatica). Wel HBO dus misschien dat ik enkele van die bijvakken mag skippenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:55 schreef lienelien het volgende:
[..]
Maar als dit je 2e opleiding zou worden, dan neem ik aan dat je het propedeusejaar mag overslaan?
RMC is wel redelijk commercieel gericht, hoor.. RMP is echt het schrijven van teksten en redactie dus edquote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:35 schreef Nexie het volgende:
Dat is mooi. Ik zoek het denk ik ook meer in de richting van reclame, het schrijven van teksten of redactie, het hardcore commerciele gebeuren laat ik dan wel aan collega's over
Dat krijg je idd bij RMC jaquote:Ik heb ooit bedrijfseconomie gestudeerd (niet afgemaakt), dat was het echt niet. Als het een vak is van de gehele opleiding lukt het wel, maar geen gehele opleiding. Voornamelijk de "persoonlijke" vakken (hoe mensen te stimuleren om te werken of kopen) vond ik toen leuk. RMC lijkt daarin wel te voorzien.
[..]
Ja ik bedoelde vooral wanneer ik een voorlichting geef op zo'n studiekeuzeavond op een middelbare school. Heel veel mensen stellen die vraag, enkel omdat de namen op elkaar lijken:)quote:Teruglezend in het topic merkte ik inderdaad dat het onderwerp nogal eens aangekaart was, vandaar dat ik met een korte vraag voor minimale irritatie gingEn het heeft zeker geholpen, ik denk dat MEM ook af mag gaan vallen.
[..]
Hmm, nou, dan kan je iig vrijstelling krijgen voor Computervaardighedenquote:Ik vrees van niet, de eerste was een compleet ander soort opleiding (Informatica). Wel HBO dus misschien dat ik enkele van die bijvakken mag skippen
Thanks! Toch eens kijken of ik daarbij aanwezig kan zijn, dan. Een beetje de moeite waard volgens jou?quote:Op maandag 19 januari 2009 14:23 schreef lienelien het volgende:
Ja 7 februari is er idd een open dag! Van 10u tot 14u volgens mij
Ohh nog steeds? Dacht dat jij inmiddels klaar wasquote:
Kennen wij elkaar?quote:Op maandag 19 januari 2009 15:08 schreef Nexie het volgende:
[..]
Ohh nog steeds? Dacht dat jij inmiddels klaar was
uiteraard, en je kan vragen stellenquote:e: kun je me daar nog iets vertellen wat ik hier nog niet gezien heb dan?
Nope, ik las het topic!quote:Op maandag 19 januari 2009 15:34 schreef lienelien het volgende:
[..]
Kennen wij elkaar?
Ik moet mn scriptie nog schrijven.
Ben benieuwdquote:Op maandag 19 januari 2009 15:34 schreef lienelien het volgende:
[..]
uiteraard, en je kan vragen stellen
Je krijg iig. een supertofcool MIM shirt...quote:Op maandag 19 januari 2009 15:36 schreef Nexie het volgende:
[..]
Nope, ik las het topic!
[..]
Ben benieuwdKom waarschijnlijk wel even langs dan.
Ehhhm, nee dat is al een tijdje niet meer.. Wel een pen enzoquote:Op maandag 19 januari 2009 15:43 schreef Toad het volgende:
[..]
Je krijg iig. een supertofcool MIM shirt...
Als je de enquete invult...
toch?
feestenquote:
quote:Op maandag 19 januari 2009 15:47 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ehhhm, nee dat is al een tijdje niet meer.. Wel een pen enzo![]()
O ja das waar!quote:
nee, ik wil stiekem best graag een jaartje op het mim gaan werken al tutor, had ik dat niet al eens gezegd? En daarna op de redactie van iets als het jeugdjournaal of klokhuis, of iig iets richting infotainment)
quote:Op woensdag 21 januari 2009 02:14 schreef Toad het volgende:
hey lienelien, je bent op tv. de nachtvulling op de PO waarin ze allerlei programma's kort uitleggen.
Leuk!quote:Op zondag 1 februari 2009 23:05 schreef Toad het volgende:
Dinsdag begin ik met m'n minor filosofie.
Als ik tenminste dan weer beter ben....![]()
quote:Op zondag 1 februari 2009 23:13 schreef Toad het volgende:
Ik heb nog 2 dingen die ik moet inleveren.
Valt ook wel mee.
wat?quote:Op maandag 2 februari 2009 19:33 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Jij maakte me echt bang voordat ik aan de opleiding begon.
Geen idee. Je schijnt hiermee meer met databases bezig te zijn?quote:Op maandag 2 februari 2009 18:04 schreef JobRietbergen het volgende:
heey,
ik heb voor zover mogelijk een beetje door alle topics gebladerd en ben al een stuk wijzer geworden over de opleiding..zal zeker ook aanwezig zijn om te komen kijken op de open dag.
toch heb ik nog een paar vragen
- hoe technisch is de richting informatie en media (communication and multimedia design) en weet iemand toevallig waarin deze verschilt van andere communication and multimedia design opleidingen.
Je kunt het zo creatief maken als je zelf wilt. In het eerste jaar heb je alleen maar multiple-choice toetsen, en dus geen essays waar je je eigen denkwijze kunt spuien. Ook zijn projecten aan strenge regels gebonden qua inhoud. Ook zijn je studiegenoten nogal conformistisch, en wordt out-of-the-box-denken niet echt gewaardeerd.quote:- ik ben iemand die veel bezig wil zijn, hou van conceptueel denken en zit altijd te bedenken hoe dingen beter kunnen worden gestyled en gepromoot, past de MIM dan bij mij? oftewel komt er genoeg creativiteit aan bod en dan niet alleen in de zin van ontwerpen maar ook creatief denken?
Zie website! Die hebben veel meer getypt dan iedereen hier zal doenquote:- wat is nou precies het grote verschil tussen de vijf afstudeer richtingen?
Als je net van de middelbare school komt zal het schrikken zijn. Je voelt je verwaarloosd. Maar da's ook wel logisch, met 1300 eerstejaars kun je niet verwachten dat iemand aan je vraagt hoe het met je zusjes is. Voor mij is het genoeg, want ik hou niet van gezeur aan m'n kop. Maar dat hangt dus van de persoon af. Kwaliteit is soms wel ver onder de maat.quote:- is er ondanks de grote van de HVA toch genoeg individuele begeleiding?
Geen dankquote:alvast bedankt voor de antwoorden
Ik was nog nooit op het Singelgrachtgebouw geweest, of had ook maar enige info over de opleiding gehad. Vervolgens verkondigde hier op het forum dat ik de opleiding zou gaan doen en jij zat een beetje spelfouten te constateren.quote:
gossiejquote:Op maandag 2 februari 2009 19:46 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Ik was nog nooit op het Singelgrachtgebouw geweest, of had ook maar enige info over de opleiding gehad. Vervolgens verkondigde hier op het forum dat ik de opleiding zou gaan doen en jij zat een beetje spelfouten te constateren.
hihi, jij hebt écht een kutgroepje hè?quote:Op maandag 2 februari 2009 19:45 schreef Koewam het volgende:
Ook zijn je studiegenoten nogal conformistisch, en wordt out-of-the-box-denken niet echt gewaardeerd.
Ik snap niet hoe jij die twee namen aan elkaar linkt? Informatie en Media heet namelijk gewoon Informatie en Media, en niet communication and multimedia design..quote:Op maandag 2 februari 2009 18:04 schreef JobRietbergen het volgende:
- hoe technisch is de richting informatie en media (communication and multimedia design) en weet iemand toevallig waarin deze verschilt van andere communication and multimedia design opleidingen.
Ik denk dat jij het slecht getroffen hebt met je groepsleden, in onze klas zijn de projecten juist erg creatief en origineel!quote:Ook zijn je studiegenoten nogal conformistisch, en wordt out-of-the-box-denken niet echt gewaardeerd
Gezellig, ik ben d'r ookquote:Op maandag 2 februari 2009 23:28 schreef JobRietbergen het volgende:
je hebt helemaal gelijk! ik haalde 2 studies door elkaar heen beetje dom..
maarja in ieder geval bedankt voor de info tot dusver, ik zal op de open dag nog een heleboel info moeten verzamelen en dan zien we wel weer verder..
Geheimquote:Op donderdag 5 februari 2009 23:45 schreef Koewam het volgende:
Ik zie dat iig niet staan bij de toelatingseisen op de website. Wat is je bron?
Echt?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 01:12 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Nog 843 leerlingen over van de 1300(?), en nog steeds dalende..
Op het intranet heb je een hele handige functie onder het kopje 'persoonlijk'. Je kan hier namelijk drukken op 'e-mailadressen' en dan 'PV-ALL'(alle propedeuseleerlingen) selecteren. Gisterochtend voor de grap eens gedaan, toen was het 847. Een krappe acht uur later was dit 843. Misschien niet 100% betrouwbaar, maar ik geloof het wel.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef lienelien het volgende:
waren er trouwens 1200-nogwat.
Maar hoe weet je dat zo precies? Had het er oas nog met een klasgenootje over, hoeveel er al zouden zijn afgevallen.
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 10:21 schreef lienelien het volgende:
Ik ging gisteren trouwens een voorlichting over het MIM geven op een middelbare school. Top 3 meest domme vragen.
- Is het duur?
- Hoeveel jaar duurt het?
- Heb je gym?
Nee, bij de HvA zijn geen parkeerplekken. Je kan je auto wel kwijt in de parkeergarage bij het waterlooplein (5 minuten lopen) of in de Anne Frankstraat (10 mins lopen). Of je auto bij de Arena neerzetten, dus goedkoop parkeren, en ook nog een gratis metrokaartje krijgen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:13 schreef JaapLiekefan het volgende:
kan je je auto goed parkeren bij de hvA morgen?
en waar is het nou precies? morgen is toch de opendag van 10.00 - 14.00?
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:57 schreef JaapLiekefan het volgende:
Ben er vandaag geweest. Wie was jij trouwens Lienelien? Ik heb geen namen onthouden, alleen ene Erik-Jan ofzo.
Anyway: mooie school, studie lijkt me wel leuk maar wel "makkelijk" en schrok nogal van de hoeveelheid meiden. Samen met nog één jongen was ik de enige jongen. Vond ik eerlijk gezegd nogal jammer. Kwam nogal over als een makkelijke 'meidenopleiding' zoals mijn vader het noemde.
Tsjah, nouja, ik grap nog wel eens dat je een MIM-meisje kan herkennen aan blond haar, skinny jeans en een flesje spa in de hand. Maar gelukkig is niet iedereen zo (waaronder ikquote:Op zaterdag 7 februari 2009 18:25 schreef JaapLiekefan het volgende:
Nja, het viel me gewoon echt op dat er ontzettend veel 'barbiepopjes' rondliepen. Allemaal volgeplamuurd, hip gekleed enzo. Leuk om te zien... maar ik vond het wel jammer dat het overkwam als een 'meidenopleiding' maar dat is dus niet zo? Want ik was echt de enige jongen op een gegeven moment.
Haha, wat had je dan verwacht?quote:Maar wel echt een heel mooi gebouw en leuke buurt. Heel anders dan ik verwacht had.
Bij de open dag misschien, in het propedeusejaar is dit 40% jongen denk ik.quote:Op zondag 8 februari 2009 13:37 schreef JaapLiekefan het volgende:
Die indruk had ik dus ook. Hoe is die verdeling eerste jaar dan? Ik had namelijk het idee dat van de 10 mensen er 9 meisjes waren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |