abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 11:29:34 #1
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_62101914
Zoals zo vaak ben ik door grenswetenschap.nl weer geduid op een bijzonder interessante vondst. Dit keer bij Rennes le Chateau, welke het afgelopen jaar zich heeft afgespeeld maar in mijn ogen niet of nauwelijks de revu is gepasseerd.

Bron: Bloodline the movie (Grenswetenschap.nl)

We kennen allemaal de Davinci code en daarin geportretteerd het gebruik van anechrams, verwijzingen en geheimen welke zich vanuit de oudheid naar recentere tijden hebben verplaatst.
Dit alles gemixed met tempeliers en Bérenger Saunière die spontaan rijk werd en de mythes en verhalen van Jezus Christus hemzelf.

Een korte omschrijving van Bérenger Saunière is wel op zijn plaats:
quote:
In 1885 was Rennes-le-Château vervallen tot een klein provinciedorp. Dat jaar werd ene Bérenger Saunière benoemd tot priester van het dorp. Met veel moeite schraapte deze Saunière wat geld bij elkaar om de vervallen kerk te kunnen restaureren. Saunière zou hier iets gevonden hebben waardoor hij voor het oog van de buitenwereld heel erg rijk leek. Het is echter bekend dat hij zich bezighield met oplichtingspraktijken, en eigenlijk bestaan er alleen maar gegevens over grote schulden die hij heeft gemaakt. Ook na zijn dood is niets van zijn rijkdom teruggevonden.

De legende van Saunière verhaalt het volgende: In één van de pilaren van het altaar (deze pilaar was afkomstig uit de tijd van de Westgoten) vond Saunière drie stukken perkament. Onder een steen vóór het altaar vonden de werklieden een pot met gouden munten, een Westgotische ketting en een armband, en een 13e-eeuwse gouden beker. Nadat de koster nóg een stuk perkament vond, begon Saunière in het geheim grootschalige opgravingen in de kerk en op het kerkhof. Blijkbaar heeft hij daarbij iets gevonden, want korte tijd later ging Saunière zich als een rijk man gedragen. Hij liet de kerk grootschalig opknappen, bouwde voor zichzelf een luxe villa en voor zijn boekenverzameling bouwde hij een toren, genoemd naar Maria Magdalena, La Tour Magdala. Op 22 januari 1917 overlijdt Saunière aan de gevolgen van een beroerte. Zijn geheim en bezittingen droeg hij over aan zijn trouwe huishoudster Marie Denarnaud. De vraag blijft natuurlijk wat Sauniere gevonden heeft. Inmiddels zijn er duizenden mensen over de hele wereld op zoek naar dit geheim.
Bovenstaand verhaal lijkt na recent onderzoek meer dan waarheid te zijn.
Vermeende archeoloog Ben Hammott, blijkt met aanwijzingen en tips, vanuit zijn woonplaats in Engeland, het raadsel in Rennes-le-Château, Frankrijk te hebben opgelost.
Wat volgd is een Davinci Code achtig tafareel waarin oude flessen met briefjes, verwijzingen doormiddel van houten figuren en opgegraven stenen met inscripties een grote rol blijken te spelen.

Na wat raadsal achtige briefjes, vermeend van Saunière, te hebben ontcijferd is Hammott gestuit op een graf wat tot op heden nog niet onthuld is. Wat erin ligt is wel op camera gezien doormiddel van het laten zakken van een kleine camera in een ondergrondse ruimte, ergens in de buurt van het Chateau. Daarop is een lijkgewaad met vermoedelijk een lijk van de Tempeliers te zien. Dit lijk, te zamen met een aantal zeer aparte schatten zoals bekers, boek(en)/Codex, kisten en gouden munten lijkt de volgende stap te zijn in dit avontuur.

Na wat zoeken en linken kom je op wat relevantere informatie op de site van Hammot.
In mijn vluchtige zoektocht heb ik nog niet overal goed op kunnen inlezen, maar een van de belangrijkste punten zijn de bevindingen en aanwijzingen die gevonden zijn. Deze zijn hier te bekijken:
http://www.benhammott.com/ben_hammott_discoveries.html

Vermoed wordt, is dat deze baluster de oorzaak is van Sauniere zijn spontane rijkdom, waarschijnlijk heeft hierin het object gezet wat belangrijke informatie bevatte.

Het glazen voorwerp wat ook in Hammott zijn bezit is, pastte tevens precies in de baluster.

Er is een documentaire ondwerg genaamd Bloodline the Movie waarin verder wordt gegaan over de gedachte dat Jezus en Maria getrouwd zouden zijn geweest.

Op Youtube is al veel informatie en stukken te vinden, hieronder een paar interessante links:

Bloodline - Cocteau Mural
Bloodline - Ben tomb

Bloodline - Ben explains clues

Bloodline - BB explains priory meetings

Bloodline - Sauniere's Chalice

Echt, of hebben we weer te maken met een hoax?
Ik denk van niet, lees jezelf in en vul dit topic met informatie.

Bron: http://www.benhammott.com
Bron:

[ Bericht 0% gewijzigd door Ticker op 03-10-2008 11:37:17 ]
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 11:43:31 #2
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_62102189
ah, interessant

Saunière had ik van gehoord en ook heel wat van de sterke verhalen er omheen. Die lijkwade en verdere ontwikkelingen zijn wel nieuw voor me.

al vind ik die lijkwade er wel errug goed uitzien voor een lapje stof van een paar honderd jaar oud
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 12:08:57 #3
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_62102673
Zo heb ik dezelfde tekens die de tempeliers op pech cardou hebben gegraveerd terug gevonden in Cambron Henegouwe zodat de link met Yves de lessines (de werkelijke schrijver van L'atendu (centuries) ) weer rond is.

Dit allemaal is ook weer direct verbonden met het myssterie van "het lam van god" "de rechtvaardige rechters

Ticker ik zal je een PM sturen met een link naar een forum waar dit juist allemaal in behandeling is
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 12:11:00 #4
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_62102724
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 11:43 schreef teamlead het volgende:
al vind ik die lijkwade er wel errug goed uitzien voor een lapje stof van een paar honderd jaar oud
ja, dat is ook mijn eerste gedachte... het ziet er ook wel erg gecomposeerd uit met die davidsster enzo.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 12:23:09 #5
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_62102956
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 12:08 schreef merlin693 het volgende:
Zo heb ik dezelfde tekens die de tempeliers op pech cardou hebben gegraveerd terug gevonden in Cambron Henegouwe zodat de link met Yves de lessines (de werkelijke schrijver van L'atendu (centuries) ) weer rond is.

Dit allemaal is ook weer direct verbonden met het myssterie van "het lam van god" "de rechtvaardige rechters

Ticker ik zal je een PM sturen met een link naar een forum waar dit juist allemaal in behandeling is
Ik smul hiervan en wacht met smart af!
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 12:24:00 #6
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_62102974
Merlin: je mag ook hier die info posten die blijkbaar op een ander forum al staat hoor
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 12:24:56 #7
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_62102993
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 12:11 schreef Flurry het volgende:

[..]

ja, dat is ook mijn eerste gedachte... het ziet er ook wel erg gecomposeerd uit met die davidsster enzo.
Bekijk de filmpjes, plaatjes zeggen minder.
pi_62103074
Ik ben benieuwd. TVP derhalve
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 14:29:12 #9
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_62105818
quote:
Merlin: je mag ook hier die info posten die blijkbaar op een ander forum al staat hoor
dat heb ik al eens gedaan maar de manier hoe hier users belachelijk worden gemaakt maakt het dat ik niet meer de behoefte om er op fok diep op in te gaan
pi_62106168
tvptje voor nu
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  Moderator vrijdag 3 oktober 2008 @ 15:43:44 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_62107609
Oehhh dit is interessant. Ik heb hier ooit op Discovery een documentaire over gezien, welke werd gepresenteerd door een een man van...mwah...ik schat achter in de 50, met een witte korte baard en wit haar. Was een heel erg interessante documentaire (vond ik) die hier ook over ging.

Ik heb die documentaire 2x gezien, maar daarna nooit meer, en ik hoop hem toch nog een keer te zien. Dat ging ook over bekende schilders en dergelijke, volgens mij Leonardo Da Vinci, die een schilderij had gemaakt waarop op de achtergrond een of ander graf was te zien. Dat graf had dan echt bestaan, want de locatie bestaat ook echt, maar het graf was gesloopt.

Het ging inderdaad ook over dat plaatsje Rennes-le-Chateau, over dat kasteel/klooster op die berg. Vervolgens ging het naar mijn mening behoorlijk ver, want ze kwamen toen met een landkaart van het gebied en als je dan een aantal punten met elkaar verbond, waaronder een aantal bergpunten, dan vormde dat uiteindelijk een perfect pentagram.

Dat stukje ging mij persoonlijk wat ver, maar op een gegeven moment kregen ze het ook over wat het geheim nou precies was. Was het 'De heilige graal' als een echte beker, of was het een koninklijke bloedlijn. Heel mooi gebracht, want in het latijn (dacht ik) is het dan 'San greal' of 'Sang real'. Tevens lieten ze een paar seconden film zien van een oude man, ik ben zijn naam kwijt, die dus een afstammeling was van die bloedlijn, en toen ze hem vroegen van "het teken, dat is een pentagram he?" toen was zijn reactie "dat mag ik niet zeggen".

Nu heb ik ooit ook es gehoord dat oude man op dat stukje film een fantast was, of in ieder geval zou het niet waar zijn wat hij zei, maar het voor mij een enorm interessante documentaire die ik werkelijk waar opvrat. Er werd oog nog melding gemaakt van een lijst met namen die allemaal tot de Orde zouden behoren ofzoiets, en daarop kwamen dus heel veel bekende namen uit de oudheid voor.

Echt bijster interessant, ik heb helaas die documentaire op die 2x na nooit meer gezien.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_62109107
Heel interessant dit allemaal. Ik wil die docu zeker even gaan bekijken. Iemand een idee of hij online staat? En dat forum waar merlin693 het over heeft zou ik ook wel eens willen bekijken. Dus als je die mij ook kan toesturen. Bvd.
pi_62112982
Als Ticker mij de link naar dat forum ook zou willen PMen?

Bijzonder interessant dit!
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 20:28:37 #14
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_62113758
ja hoi

kijk.. natuurlijk is dit interessant en natuurlijk willen we er meer over weten.. maar tis natuurlijk niet de bedoeling dat de posts in dit topic beperkt blijven tot "pm mij de link even" .
pi_62113850
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 20:28 schreef teamlead het volgende:
ja hoi

kijk.. natuurlijk is dit interessant en natuurlijk willen we er meer over weten.. maar tis natuurlijk niet de bedoeling dat de posts in dit topic beperkt blijven tot "pm mij de link even" .
Dan moet ik dus eerst het linkje krijgen

Wellicht dat merlin wil voorkomen dat het forum al daar vervuild wordt met gespam.. maar zo te zien zijn de mensen in dit topic oprecht geinteresseerd in dit verhaal..

zal zelf wel even op zoek gaan
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 20:35:19 #16
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_62113912
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 20:32 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Dan moet ik dus eerst het linkje krijgen

Wellicht dat merlin wil voorkomen dat het forum al daar vervuild wordt met gespam..
maar zo te zien zijn de mensen in dit topic oprecht geinteresseerd in dit verhaal..

zal zelf wel even op zoek gaan
dat was nou net ook mijn bedoeling hier

Zoals ik al aangaf: wat mij betreft is er geen reden om de discussie niet ook hier te voeren, waarbij info van een ander forum net zo welkom is uiteraard.

Voor wat betreft gebash: daar zullen wij uiteraard sterk op letten. Alleen: Het is ook niet de bedoeling dat er geen kritische noot meer geplaatst mag worden natuurlijk
pi_62115921
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 14:42 schreef Boswachtertje het volgende:
tvptje voor nu
Dat dus!

Oh, en:
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 20:35 schreef teamlead het volgende:

Voor wat betreft gebash: daar zullen wij uiteraard sterk op letten. Alleen: Het is ook niet de bedoeling dat er geen kritische noot meer geplaatst mag worden natuurlijk
Dat dus!
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 12:25:01 #18
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_62124839
quote:
Oehhh dit is interessant. Ik heb hier ooit op Discovery een documentaire over gezien, welke werd gepresenteerd door een een man van...mwah...ik schat achter in de 50, met een witte korte baard en wit haar. Was een heel erg interessante documentaire (vond ik) die hier ook over ging.
Dat was Henry Lincoln mede auteur van Holy Blood Holy Grail...het begon allemaal met een documantaire die hij voor de BBC maakte in de jaren 70 voor de serie chronicles genaamd "The shadow of theTemplar"

Een aantal delen heb ik ooit wel upgeload dus die zouden bij youtube of google video aanwezig moeten zijn

Rennes le Chateau heete vroeger Rhedea en was een oude hoofdstad van de Visighoten

hier een interesante torrent link naar een mooie samenvatting van het verhaal

http://www.torrentz.com/b71a145bfd7bcf5ed25f2f413e3e49a84ebac006

het graf van Sauniere

Dit graf is later verplaats dichtnij La tour de magdalene omdat door het Davinciecode fenomeen de begraafplaats werd overspoelt door DaVincicode toeristen

Natuurlijk is dit gelul aangezien dat geen gewijde grond is

Gelukkig ben ik er een paar keer voor dit fenomeen geweest en heb dus ongestoord foto's kunnen maken van de begraafplaats en de kerk

[ Bericht 5% gewijzigd door merlin693 op 04-10-2008 12:48:59 ]
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 21:09:43 #19
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_62135312
quote:
FOREWORD
Like many others I have been curious about the Rennes-le-Château area for over ten years, ever since I read The Holy Blood and the Holy Grail by Baigent, Leigh and Lincoln. But it wasn’t until I read The Tomb of God by Andrews and Schellenberger that I realized that there might be a connection between a mountain in the Roussillon region of France and Freemasonry. My first thoughts were that perhaps the solution to the Rennes-le-Château mystery lay within the Masonic ritual and that likewise the “long lost secret,” which all Freemasons are taught to seek, might be tied up with Rennes-le Château. This particular puzzle has literally captured the imagination of millions. The manuscripts, though, which point to a solution were supposedly found in a "hollow column" and this adds a strange Masonic "dimension" to it.
My early discoveries quickly confirmed that the location of Pech Cardou is encoded within the Masonic ritual and my first reaction was that I had stumbled onto a Masonic secret from a higher rank than one of those that I hold. My enquiries in this area soon allayed my fears and my natural curiosity did the rest, driving me over the next two years to a solution of the puzzle. As I progressed with my research and more fellow-Masons became aware of where my findings were going, I was asked more than once, “Why are you doing this?” I am a “middle ranking” Freemason and this question has caused me more than a little reflection; I have therefore devoted a few pages of this foreword to explaining why I have decided to publish my findings.
At an early stage my research was providing evidence that beneath this Masonic ritual encoding of geographic landmarks identifying Pech Cardou, there appeared to be something else equally intriguing. It appears that particular lines of longitude may have been allocated to mark the resting-places of something of immense importance on its journey from the East to the West.
It is strange how this investigation expanded from the early discoveries of codes within the Masonic ritual to encompass much of France and particularly Paris. In the process, what had been a background curiosity became the focus of a large part of the last two years of my life. I am, however, convinced that this information is not so much a secret of Freemasonry, but more a secret of which Freemasonry is but a part.
My next comments are of necessity made from the perspective of an English Freemason; I am after all English and my Masonic activities come under the jurisdiction of the Grand Lodge of England. That a few people who already know of the secret which I have uncovered are Freemasons is beyond doubt but I suspect that this probably accompanies their membership in Freemasonry, rather than being the result of it. Which brings me back to the question of whether I should publish my findings, which are unavoidably heavily laden with Masonic ritual and symbolism, and this has caused me some self-doubt. It has proved impossible for me to unfold this story without disclosing some Masonic ritual, in fairness not as much as recent U.K. television programs. My problem is that I come from the “I prefer our ritual to be mysterious” side of the debate. An eminent Masonic colleague put it very well in saying that “our ritual is like a present, it should be nicely wrapped so that it comes as a pleasant surprise to any new candidate.” There is however, a considerable difference between disclosing our ritual, which might indeed take some of the “shine” off the initiation of candidates, and an open debate on our historical origins.
Freemasonry generally is passing through a difficult period. In the U.K. it is currently subject to discriminating laws on disclosure that do not apply to similar organisations. In the U.S.A. membership is also falling. Whether these matters are transient or signal the onset of a more profound change for Freemasonry, no one really knows. This investigation will show that the raison d’être of Freemasonry has been subject to continual watering down and if you do that to any organisation the membership may eventually question why they joined.
The other problem for Freemasonry, the current public unease that Masonry is a secret society, probably owes much to the “hang over” of the quite proper obsessive secrecy of the war
years. In recent times, the senior ruling body of English Freemasonry, The United Grand Lodge of England, has gone to considerable lengths to make Freemasonry more open. Indeed, the second most senior person in English Freemasonry, Lord Farnham, the Pro Grand Master (and the "Pro" is not an abbreviation), recently stated that the only secrets in Freemasonry are the passwords and associated signs given to identify one’s status as a Freemason. The problem here is that this openness removes one of the attractions for joining Freemasonry, the boost to one’s self esteem of being admitted to a secret that others don’t know.
The concept of Masonic secrecy certainly does not bear the test of time. After the creation of The United Grand Lodge of England in 1717, indeed right up until the first quarter of this century, public parades in full regalia were commonplace. These parades only stopped because the general population found the sight of hundreds of middle-aged men parading through the streets in aprons a matter for ridicule: plus ça change plus c'est la même chose.
In the early days of recorded Freemasonry it was also quite normal to publish one’s views on its origins and history. Much of current Masonic knowledge owes a debt to those early Masons such as Dr. Anderson. The nineteenth century saw an explosion of publications advancing this or that particular theory on the origins and meaning of Freemasonry. The very idea that the publication of research is a matter that should be restricted to “secret Masonic only” circulation has no historical basis. It is true that, from time to time, a Grand Lodge may offer an adverse comment on a publication within its jurisdiction that it feels is inappropriate to the reputation or perception of Freemasonry, but that is no different from the protective action that any organisation would take. If there is any basis to the suggestion that any Grand Lodge opposes the publication of research, then there would be a censorship department and a publishing facility within Freemasonry and neither exists.
One only has to read the Internet pages under Freemasonry to see that, particularly in America, very open and lively discussions on the topic of Freemasonry are in progress, and it is noteworthy that the many Grand Lodges have established their own Internet sites. The two leading research lodges within English Freemasonry have been kept abreast of my findings and have been aware of my interest in publishing this work for some time. To date no one has suggested that I should not do so.
Indeed, no less an authority than John Hamill, the curator of the Grand Lodge of England library, addressed this very issue46 .
Whether we shall ever discover the true origins of Freemasonry is open to question.
In conclusion, I can say that nothing that I have uncovered has altered my regard for the good work that Freemasonry does and the pleasure that it brings to so many. Speaking entirely for myself, I find it perfectly satisfactory, as the reader will discover, to find that our heritage is rooted in chivalry rather than construction.
As I have just explained, this book recounts an investigation that started off looking into a secret in the south of France. The fact that it quickly became apparent that the mystery embraced Freemasonry and then went on to uncover a conspiracy is particularly intriguing. It appears that certain people in France have been prepared to ensure that the symbolism of the Knights Templar is preserved in the arrangement of certain public buildings particularly in Paris. There does not appear to be any malevolence behind these actions, simply a desire to say “we did that.” An undertaking of this magnitude must have some eventual aim or goal towards which each action is aimed but that has not been so easy to uncover. These are people who appear to have no ambitions for power, simply backroom boys and king-makers who seem content to know that world events are moving in the direction they approve of.
ook al is dit gedateerd , het boek schept een goede kijk op het geheel

link volgt later

edit:dacht ff de rar te kunen posten maar moet nog ff wat inrichten zodat het werkt

voor de ongeduldigen "The long lost secrets off Freemasonary and Rennes Le Chateau"

[ Bericht 1% gewijzigd door merlin693 op 04-10-2008 21:27:50 ]
  zondag 5 oktober 2008 @ 22:27:58 #20
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_62160132
Heerlijk sfeervol topic ga ik eens lekker doorlezen in het nare weer ..
Minds are like parachutes. They only function when open.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 08:47:31 #21
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
  woensdag 8 oktober 2008 @ 09:12:44 #22
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_62223958
Waar ik dit topic begon, met een iets wat aangepaste openings post dan die van Grenswetenschap zelf, moet ik hem hier toch wat bijschaven.

Wat verteld werd in het orginele bericht op grenswetenschap, was dat vermoedelijk het overschot was gevonden van Maria Magdalena.
Hoewel er niet duidelijk op in is gegaan, heb ik dit verbasterd in wat ik zag. Een stoffelijk overschot van een tempelier.
Wat blijkt is dat de tempeliers een eed hadden afgelegd om de stoffelijk overschotten van zowel Jezus als Maria te beschermen.

Het lijk wat er in de tombe ligt is niet van een tempelier, maar van een vrouw. Een vrouw waarvan onderzoeken (welke blijkbaar zonder in de tombe te komen, toch konden gebeuren) aantonen dat deze uit het Midden Oosten komt, en van begin van de jaartelling afkomstig is.

Sauniere heeft in zijn kerk een beeld gemaakt van Maria, dat beeld blijkt op dezelfde manier de handen gevouwen te hebben als dit lijk.
Als dit klopt en deze puzzel is nu inderdaad ontrafeld, dan zijn de verhalen over de kennis van Sauniere over de dood van Maria waar.
Dan zijn Jezus en Maria getrouwd geweest, en is Jezus nooit dood van het kruis gehaald, maar weldegelijk levend. Diverse aanwijzingen in de Rennes le Chateau duiden hier op.

(Handen op het altaar in detail)

(Handen van het lijk)
quote:
Met andere woorden, de apostelen werden genept en de Kerkfabriek van Rome nept bewust de gelovigen; ze maakten (omwille van de verrijzenis) van Jezus een bovennatuurlijke zoon van God die geboren werd uit een maagd en wonderen kon verrichten terwijl omstanders er met de neus bovenop stonden. Overigens beweert een anonieme Vaticaan-insider in de must see film Bloodline dat de Priorij van Sion eigenlijk gewoon het Vaticaan is. De religieuze top schijnt geheel op de hoogte te zijn van het geheim en wacht tot op goede moment om het te openbaren.

Laat vandaag voor ons het goede moment zijn. GW zou GW niet zijn moesten we u de belangrijkste voetage niet tonen. Aanschouwt u nu de restanten van wat hoogstwaarschijnlijk ooit Maria Magdalena was:

(Maria Magdalena?)

Het lijk werd ontdekt door de redelijk onorthodox werkende archeoloog Ben Hammott. Op internet staan beelden van het bedekte lijk, maar om het in ontmaskerde staat te zien moest u tot op heden terecht bij de film Bloodline. De tombe waar het lijk ligt, samen met goudstukken, gouden bekers en houten kruisen, is (nog) niet toegankelijk en kon men alleen met benaderen door met stokken een camera door een smalle grotopening te duwen. Op dezelfde manier werd het tempelierskleed dat het lijk bedekte gescheurd (onorthodox dus) en het lichaam bloot gelegd.

Wat te zien is overtreft de stoutste verwachtingen. De handen van het gemummificeerde lijk zijn op een aparte manier gevouwen en het gelaat lijkt op dat van een vrouw. Het is duidelijk dat de priester van Rennes le Chateau, Bérenger Saunière, op de hoogte was van deze restanten want op het altaar van zijn kerk staat een beeltenis van Maria Magdalena die haar handen op identiek dezelfde manier samenhoudt:
Bron: http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=2311

[ Bericht 1% gewijzigd door Ticker op 08-10-2008 10:14:53 ]
  woensdag 8 oktober 2008 @ 09:45:29 #23
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_62224756
quote:
Een van de tips die Sauniere heeft nagelaten schuilt in de 14de passage van de kruisweg. In ieder andere normale kerk zien we daarop de doodgekruisigde Jezus die door zijn discipelen in een graftombe wordt gedragen. Dat is in Rennes le Chateau ook het geval, maar daar staat er nog een extra maan op afgebeeld. Het gegeven speelt zich dus nadrukkelijk 's nachts af.

Niets aan het handje, zou je denken, ware het niet dat het volgens de Joodse wetten verboden is om een dood lichaam 's nachts aan te raken. De enige manier waarop het tafereel dus kan stroken met de toen geldende geloofswetten is dat het geen lijk betrof, maar een levende man.
Bron: http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=2297
  woensdag 8 oktober 2008 @ 09:47:43 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62224801
TVP. Rennes le Chateau .
Niet meer actief op Fok!
pi_62224965
tvp... interessant!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:32:17 #26
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_62233948
Ik heb nog al wat sfeerplaatjes van de omgeving ronf rennes le Chateau en Carcasonne

Moet ik die in deze draad plaatsen Ticker ?
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:43:51 #27
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:54:09 #28
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_62234552
Krijg nou wat?

Sauniere heeft dus schilderijen gemaakt met het werkelijke verhaal? Met nummers van volgorde eronder.

Heb je er meer?
pi_62234638
Heel interessan dit, tvp
R.E.B.E.L. - Reaching Everybody By Exposing Lies
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
Remember, Jesus died for our sins. So if you don't sin, he died for nothing.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 17:02:46 #30
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_62236346
heb ze allemaal Ticker !! ze hangen rondom aan de muur binnen in de kerk , ook heb ik fotos van de originele plek wat Pousin als decor gebruikt voor zijn Schilderijen (Et in Arcadia Ego enz)

[ Bericht 23% gewijzigd door merlin693 op 08-10-2008 17:14:55 ]
  woensdag 8 oktober 2008 @ 19:58:10 #31
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_62240850
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 17:02 schreef merlin693 het volgende:
heb ze allemaal Ticker !! ze hangen rondom aan de muur binnen in de kerk , ook heb ik fotos van de originele plek wat Pousin als decor gebruikt voor zijn Schilderijen (Et in Arcadia Ego enz)
Posten?
  woensdag 8 oktober 2008 @ 21:05:31 #33
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_62243246
quote:
excuseer hoor...

maar ik vind de afbeelding eerder lijken op "schemering" dan "nachtelijk" Hetgeen weer strookt met het NT, waarin staat dat de discipelen het lichaam van Christus nog voor de zonsondergang wilden begraven
  woensdag 8 oktober 2008 @ 21:28:09 #34
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_62244081
Mogelijk.

Maar toch zie ik een donkere lucht.
Moeten we het hier houden op mis-interpetatie?

Ik denk dat zoiets als licht of donker makkelijk uit te sluiten is?

Nog inhakend; er is een maan te bezichtigen. Nou heb je die overdag ook weleens, maar dit is geen kunstige representatie.
Hier wordt een verhaal verteld.
Sauniere verteldt dit op deze manier volgens mij met een reden?

[ Bericht 39% gewijzigd door Ticker op 08-10-2008 21:34:07 ]
  woensdag 8 oktober 2008 @ 23:42:25 #35
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_62248676
Het is net alsof het in "Levels" van Initiatie is bedoeld.

de volgende hint buiten het normaal betrede pad was het boek

la-vraie-langue-celtique

http://www.rlcresearch.com/2008/09/01/la-vraie-langue-celtique/

De Ingang na het oud Visoghotisch kerkje waar sauniere priester was

Deze inscripties staan boven de ingang

De Ingang van het kerkhof van de kerk

Het altaar wat hij gebruikte toen hij ge-exomuniceerd was door de kerk

[ Bericht 61% gewijzigd door merlin693 op 09-10-2008 00:16:53 ]
  donderdag 9 oktober 2008 @ 00:22:12 #36
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_62249632
Hier nog ff wat plaatjes VANUIT Latour de Magdalene

Hierboven heb ik een stuk marmer gevonden waar aan de onderkant cement was bevestigd....De Visighoten hebben Rome veroverd in 400 na Chr en hebben het recept van cement meegenomen wat alter verloren is gegaan.

Ook hiervan heb ik Foto bewijzen van vierkante stene gegoten uit cement en kiezels die de omgeving bezaaien (vanuit marsielle gezien is daar een route naar Languedoc die eindigd in deze vallei)

moet nog overleggen welke fotos ik verder nog kan tonen en welke niet gezien de niuewe ontwikkelingen rondom rennes.

[ Bericht 19% gewijzigd door merlin693 op 09-10-2008 00:44:35 ]
  donderdag 9 oktober 2008 @ 02:44:01 #37
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_62251217
Erg interessant dit.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 09:06:08 #38
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_62252586
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 23:42 schreef merlin693 het volgende:
Het is net alsof het in "Levels" van Initiatie is bedoeld.

de volgende hint buiten het normaal betrede pad was het boek

la-vraie-langue-celtique

http://www.rlcresearch.com/2008/09/01/la-vraie-langue-celtique/

[ afbeelding ]

De Ingang na het oud Visoghotisch kerkje waar sauniere priester was

[ afbeelding ]

Deze inscripties staan boven de ingang

[ afbeelding ]

De Ingang van het kerkhof van de kerk

[ afbeelding ]

Het altaar wat hij gebruikte toen hij ge-exomuniceerd was door de kerk

Merlin kan je misschien aangeven welke hints en rariteiten er te zien zijn op de foto's.
Voor een leek en zelfs voor mij is het lastig in een oog opslag eruit te halen of te vertalen wat er staat.

Welke erg leuk allemaal!
  donderdag 9 oktober 2008 @ 09:21:39 #39
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_62252917
quote:
The late Flemish author and researcher Jos Bertaulet published a book in 1991, putting forward the theory that Boudet had hidden a phonetical code in La Vraie Langue Celtique. In his book The lost King and the Sources of the Grail Legends, Bertaulet deciphered the Boudet-code which led him to the sanctuary of Notre-Dame de Marceille where he discovered a secret vault along the bank of the river. This vault features prominently in the works of some contemporary French and Dutch researchers who, amongst other things, claim that is was once the hiding place of the Ark of the Covenant or the Arma Christi.
Blijf me verbazen over de snelheid waarin zich in de afgelopen tijd veel raadsel opgelost lijken te worden.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 11:30:48 #40
231008 theRaven
www.rlcresearch.com
pi_62255731
Beste allemaal,

Het Bloodline verhaal is wat mij betreft 100% hoax. Je kunt dat redelijk gemakkelijk aantonen. Zie de uitgebreide analyse op mijn website achter dit linkje.

Prachtig verhaal, mooie documentaire. Just don't take it for fact

Raven
  donderdag 9 oktober 2008 @ 11:59:42 #41
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_62256333
Hoi Raven,

Is bloodline al in zn geheel ergens te bekijken ? (indien je een linkje hebt PM m maar ff )'

bij voorbaat dank

jasper aka jasper-TTT
  donderdag 9 oktober 2008 @ 12:19:18 #42
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_62256772
Merlin ik heb gister bloodline gedownload via een nieuwsserver.

Ik ben bang dat dit inderdaad een hoax is.
Ik heb flarden zitten kijken, maar het over the top camera werk baarde mij een beetje zorgen.
Dat doe je niet als je een serieuse docu aan het maken bent.

Toch ga ik hem eens goed bekijken.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 12:31:10 #43
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_62257067
Hoi Ticker,

Dat vermoeden kreeg ik een jaar geleden ook toen ze de release maar bleven uitstellen.

Voor de echte ontwikkelingen moet ik je weer naar die andere link verwijzen.

TheRaven is daar ook een gerespecteerd onderzoeker

P.S. PM me de nzb maar ff Ticker
  donderdag 9 oktober 2008 @ 20:34:07 #44
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_62269294
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:30 schreef theRaven het volgende:
Beste allemaal,

Het Bloodline verhaal is wat mij betreft 100% hoax. Je kunt dat redelijk gemakkelijk aantonen. Zie de uitgebreide analyse op mijn website achter dit linkje.

Prachtig verhaal, mooie documentaire. Just don't take it for fact

Raven
Vetjes. Meteen ff jouw site gebookmarked. Later ff doorsnuffelen. Heb die film gister ook toevallig binnengetrokken.

Voor de Usenet liefhebber: nzbtje
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
  donderdag 9 oktober 2008 @ 21:32:25 #45
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_62271026
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 21:28 schreef Ticker het volgende:
Mogelijk.

Maar toch zie ik een donkere lucht.
Moeten we het hier houden op mis-interpetatie?

Ik denk dat zoiets als licht of donker makkelijk uit te sluiten is?

Nog inhakend; er is een maan te bezichtigen. Nou heb je die overdag ook weleens, maar dit is geen kunstige representatie.
Hier wordt een verhaal verteld.
Sauniere verteldt dit op deze manier volgens mij met een reden?
Ik twijfel er niet aan dat er iets meer achter zit inderdaad... wat het is? geen idee... maar er is daar een verhaal.
Da's nou net zo fascinerend. Alle voor de hand liggende verklaringen en alle wat verder gezochte verklaringen zijn inmiddels wel ontkracht... maar toch weten we nog steeds niet wat er daar aan de hand is/was
pi_62274703
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 12:08 schreef merlin693 het volgende:

TVP
Over welk forum zou jij het nou hebben
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:37:46 #47
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_62289315

de grot die de locale bevolking de maria grto heeft genoemd
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:40:06 #48
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_62289396
hmmm ik zie dat mn plaatjes afgesneden worden door de replique software

Heeft een modje mischien advies in welk formaat ik ze aan moet bieden en met welk proggie ik dit in bulk kan doen ?
  maandag 13 oktober 2008 @ 23:09:20 #49
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_62365216
Ik heb hem zojuist helemaal gekeken, en moet echt terug komen op wat ik eerder schreef.
Deze docu mag dan wat flashy eruit zien, maar ik geloof het wel.

De vraag is alleen, speelt de priorij een spel? Hebben zij doelbewust bepaalde sporen achtergelaten?
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:23:22 #50
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_62373861
probleem is dar die grot waar hij die kist in vind al zo vaak bezocht is...die bovenstaande foto is als ik de docu goed zag dezelfde grot
pi_62382869
Weet iemand wanneer de opgravingen gaan beginnen? Aan het einde van de film wordt er gezegd dat de franse overheid samen met Ben Hammot zal gaan graven naar de gevonden tombe.

Als je op deze site http://www.bloodline-themovie.com/news/ kijkt is er na eind juli geen nieuws meer terwijl ze melden op korte termijn met exciting nieuws te komen.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:44:08 #52
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_62385304
Gezien de eerdere beweringen die ze gedaan hebben mbt het uitgevn van de docu/film schat ik dat je daar nog wel een tijd op kunt wachten.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:35:59 #53
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_62390402
T'is inderdaad wel vreemd Merlin..

Aan de ene kant zit er veel overtuiging in, aan de andere kant vraag ik mezelf wel af of bepaalde delen 'echt' zijn.

Die man, waar ik even niet op de naam van kan komen, met het haar op het puntje van zijn neus.
Die scene wordt op zoveel mogelijke camera posities geschoten.. Dat iemand zich gewoon ongemakkelijk moet voelen als hij in zo'n (voor hem waarschijnlijke rare) situatie geplaatst wordt.
Daarnaast spelen de meeste 'cafe interviews' zich pal voor de winkel ruit af.. zodat elk ander persoon de persoon die informatie door speelt zo kan zien zitten.

En toch.. zit het realisme erin.
De manier hoe sommige mensen enthousiast kunnen reageren als iets gevonden is. De angst als het bij iemand wat te heet onder zijn voeten wordt..

Tijd zal het leren...?
Ik hoop het.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:22:16 #54
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_62641972
Einde..

Bloodline, de hoax
quote:
Uit bovenstaande bevindingen mijnerzijds wil ik eigenlijk gewoon zeggen dat het verhaal van de Bloodline een aardig in elkaar gezette hoax lijkt te zijn, helaas.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik niet achter de bedoelingen van de makers van de film zou staan. Naast misschien een zeker commercieel succes willen ze slechts zaken onder de publieke aandacht brengen. Zaken die binnen de zogenaamde gevestigde orde door zekere lieden maar moeilijk geaccepteerd lijken te kunnen worden. Helaas prikt iedere expert op het gebied van het Rennes-le-Chateau mysterie direct door de verkondigde waarheden heen en dit doet de zaak geen goed.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 18:31:19 #55
202348 Susi
Temple of Love
pi_62648939
Nohhh...
pi_62787468
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 12:19 schreef Ticker het volgende:
Merlin ik heb gister bloodline gedownload via een nieuwsserver.
Zou jij of iemand anders een linkje kunnen posten, waar Bloodline te downloaden is?
Slokkie bier
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:11:27 #57
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_62842627
probeer eens bij isohunt tracker daaar kun je m vinden

P.S. check je PM

[ Bericht 20% gewijzigd door merlin693 op 31-10-2008 17:20:09 ]
pi_62937488
tvp
pi_62943547
Hoax of niet, ik vond het redelijk vermakelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')