quote:
Ten eerste, ik heb geen weekend. Morgen 7-14 of later en dan zondagavond weer om 22.30 de nachtdienst in

En ten tweede, dit:
Vanmiddag viel de volgende brief van de vrienden van de RDW op de mat:
quote:
Onderwerp: Overtreding artikel 30, juncto artikel 2 WAM
Lieve Dean,
1. Op 13 augustus 2008 bleek bij registercontrole dat voor motorrijtuig met kenteken JT-88-KN, merk Volkswagen, geen geldige verzekering in het verzekeringsregister [Centraal Register WAM, CRWAM] stond geregistreerd.
Klopt! Auto geschorst en verzekering stopgezet voor onbepaalde tijd...
quote:
2. Uit opgave uit het kentekenregister bleek dat u op dat moment eigenaar/houder [kentekenhouder] was en dat de geldigheid van het kentekenbewijs niet was geschorst. Dit betekend dat u op de controledatum verantwoordelijk was voor het nakomen van de verzekeringsplicht.
Klopt wederom! Ik ben de eigenaar daarvan.
De auto was wel geschorst, alleen niet tijdig verlengd [bij in geschoten], maar betekend dat dat de schorsing automatisch opgeheven word? De schorsing is nu officieel opgeheven, want ben net naar het postkantoor geweest.
quote:
3. Het is mogelijk dat u toch verzekerd bent, maar dat uw verzekeringsmaatschappij verzuimd heeft uw verzekering in het verzekeringsregister te registreren. Als op 13 augustus 2008 wel een verzekering van kracht was dan kunt u dit aantonen door voor 21 oktober 2008 een "verklaring involge artikel 34 van de WAM" over te leggen. Deze verklaring dient u, samen met deze brief, te richten aan de RDW. Deze verklaring word op uw verzoek uitsluitend door uw verzekeringsmaatschappij of diens gevolmachtigd agent verstrekt.
Nee, ik was niet verzekerd, enige die wat verzuimd heeft ben ik zelf: om te bellen naar de verzekering toen de waarschuwing van de RDW op de mat viel omtrent de schorsing die afliep...
Er was geen verzekering van kracht, dus die verklaring kan ik niet krijgen.
Maar er is meer:
quote:
4. Als u geen verklaring 'artikel 34 WAM" kan overleggen, zal ik daarop uitmaken dat het motorrijtuig op 13 augustus 2008 niet was verzekerd. Dit levert een strafbaar feit op. Als u dit strafbare feit voor het eerst heeft begaan, zal het Centraal Justieel Incasso Bureau u een schikkingsvoorstel doen. Bij herhaalde overtreding zal de Officier van Justie de behandeling overnemen.
Hoogachtend en kusje

De directie van de RDW.
Klopt, de Passat was niet verzekerd, en kan dus geen verklarling overleggen. Ben van schrik later vanmiddag na het lezen van de brief naar de verzekeringsdude gefietst om er een verzekering op te gooien, schade beperken, voor zover mogelijk.
Dat betekend dat ik [zij het onbedoeld, en heb niet met de auto gereden, stond op het erf, uit het zicht van wat voor straat dan ook] een strafbaar feit ben begaan, de crimineel die ik ben. Dit is voor het eerst, dus neem voor het gemak maar aan dat dat 'schikkingsvoorstel' niks meer of minder is dan een fikse boete.
Hoogte boete: Onverzekerd rijden 320 euro http://www.onzinboetes.nl/juridisch/boetebase/Nu de vraag, heeft het nog zin om er iets aan te doen? Brief sturen ofzo? Ik ben per slot van rekenig geen crimineel die met opzet onverzekerd rondrijd. Was een wat onvoordelige samenloop van omstandigheden...
Maken ze verschil tussen het niet verzekerd zijn en het daadwerkelijk [bewust] onverzekerd rondrijden?
Of zit er niks anders op dan te wachten op de dikke acceptgiro die snel na de 21e op de mat zal vallen?

En ja, ik weet het, het is mijn eigen schuld, maar kon er eigenlijk even net niet meer bij dit... nja, dan moet het nieuwe voorraam en veerpoten voor de Golf maar even wachten tot volgend jaar

Lang verhaal kort: Kut! Kut! Kut! Hoerrrrrrr!