abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62090151
Ik zit heel erg in de knoop met mezelf en ben bang dat het alleen maar erger gaat worden. Op dit moment ben ik 20 jaar en ik heb nog nooit een vriendin gehad. Natuurlijk zeggen mensen dan dat er zat andere mannen van 20 zijn die ook nog nooit een vriendin hebben gehad maar ik heb het gevoel dat ik er echt nooit een ga krijgen.

Omdat ik een zware jeugd heb gehad, veel ben gepest etc. kan ik niet meer normaal met mensen omgaan. Ik kan niet meer normaal in een groep zitten bijvoorbeeld en meelachen met de mensen tenzij de grap echt op mij is gericht. In plaats daarvan probeer ik zodra er een grap gemaakt wordt iets te drinken, iets te eten of iets te lezen zodat de mensen hopelijk niet doorhebben dat ik gewoon echt niet weet hoe ik moet reageren. Ook in het openbaar vervoer heb ik er erg veel moeite mee als er bijvoorbeeld mensen tegenover me gaan zitten. Ik durf vaak niet eens in het raam te kijken omdat ik bang ben dat ik de mensen via spiegelbeeld per ongeluk aankijk. Toch weiger ik om de hele reis naar de grond te staren dus kijk ik wel gewoon om me heen maar in dat soort situaties ben ik enorm gespannen wat ook echt van mijn gezicht is af te lezen.

Het ergste van alles is dat ik een scoliose, oftewel een verkromming van 40 graden, in mijn rug heb wat me echt enorm onzeker maakt. Ik heb er een enorme hekel om over straat te lopen, elke dag weer, omdat ik gewoon weet dat ik niet rechtop kan lopen hoe hard ik ook probeer.
Door deze afwijking heb ik eigenlijk totaal geen zin meer in het leven maar een zelfmoordpoging gaat me ook weer te ver.

Nu is het ook zo dat ik een broertje van 14 jaar heb. Hij is een enorme uitslover, drinkt al alcohol en heeft al zat vriendinnen gehad. Ik probeer me er niks van aan te trekken maar het wilt gewoon niet lukken. Zelf heb ik nog nooit alcohol gedronken omdat ik heel erg bang ben dat ik rare dingen ga doen waardoor mensen die scoliose gaan zien. Ik weet dat er een moment komt dat mijn broertje met een vriendin hier thuis komt en het bed in duikt en daar ben ik als de dood voor.
Tok.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 21:54:59 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_62090348
Om een meisje aan je te binden zal je toch echt moeten werken aan je sociale vaardigheden. Zoek een groep mensen op met dezelfde intresses als jij. Praat mee. Als je in het OV bent, kijk mensen expres kort aan. Geef een knikje en glimlach. Wedden dat je er eentje terug krijgt?

Stapje voor stapje kom je er wel. Zelfs als je het gevoel hebt dat je een enorme achterstand verwerken moet. Maar je moet er wel werk voor verzetten. En sons gewoon dingen doen waar je echt als de dood voor bent.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_62090429
Agh ik ben ook een loser, dus dat maakt je niet de enige
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_62090501
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 21:54 schreef SpecialK het volgende:
Om een meisje aan je te binden zal je toch echt moeten werken aan je sociale vaardigheden. Zoek een groep mensen op met dezelfde intresses als jij. Praat mee. Als je in het OV bent, kijk mensen expres kort aan. Geef een knikje en glimlach. Wedden dat je er eentje terug krijgt?

Stapje voor stapje kom je er wel. Zelfs als je het gevoel hebt dat je een enorme achterstand verwerken moet.
Mensen aankijken is zo geweldig Die reacties zijn zo mooi...

Ik heb echter 1 belangrijke tip: Noooooit doen bij van die petjes/handtasjes tuig met burbery kleren
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_62090630
Met die onzekerheid kom je nergens. Wees niet bang om een reactie te krijgen die je niet verwacht.

Zoals SpecialK al zegt, probeer gewoon kleine gebaren te maken als je buiten bent. Glimlach en groet gewoon iedereen die je aan kijkt. Zo kun je beetje bij beetje oefenen. De meeste mensen die zich van punt A naar B verplaatsen in het openbaar vervoer, willen best communiceren met anderen, het enige probleem is meestal dat er geen onderwerp is. Dus zorg er zelf gewoon voor dat er ergens over te praten valt, bijvoorbeeld over het weer of het vervoersmiddel dat weer eens te laat is.

Succes en neem vooral niet je broertje als voorbeeld/uitgangspunt .
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_62090712
Het enige wat je kunt doen is het denk ik toch gewoon eens proberen. Kijk mensen eens aan in de bus, maar ga dan weer niet zitten staren. Lach eens mee om een grap. Zeg eens spontaan "hoi" als iemand jou aankijkt, hoef je niets mee te bedoelen, gewoon zeggen en weer verder lopen.

En heb schijt aan wat je broertje doet, iedereen is weer anders. Je staat er toch zelf voor.
pi_62091010
Wat SpecialK zegt: doen waar je bang voor bent. Wat heb je te verliezen? Nog eens 60 jaar mensen niet in de ogen durven te kijken? Nog eens 60 jaar nooit es tegen een meisje aanschurken? ( oké, dat laatste klinkt wel erg jaren '60

Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat als je vriendelijk en eerlijk bent tegen de mensen om je heen, het best wel goed met je komt. Jouw vrienden (die zelf ook zo hun onzekerheden hebben) kunnen het misschien wel waarderen als je zegt dat je niet zo goed weet hoe je om moet gaan met grapjes die tegen je gericht zijn. Dan kunnen ze daar rekening mee houden. Al weet ik natuurlijk niet of het zulke goeie vrienden van je zijn. Als ze je vervolgens 3x zo hard aanpakken weet je natuurlijk ook genoeg
pi_62091299
Je denkt veel te veel na...
als je al zegt dat je speciaal een slok neemt of iets eet als er gelachen wordt dan denk je veel te veel na....

Ooit jezelf al eens wat (te) veel alcohol ingegooid zodat je eigenlijk niet meer onzeker bent? Vraag me af of je dan wel over die drempel kan gaan. Als dat wel zo is dan is het gewoon een kwestie van die onzekerheid kwijt te spelen terwijl je ook nuchter bent (makkelijker gezegd dan gedaan, maar daar komt het wel op neer)
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_62092048
misschien kun je proberen een rol te spelen als je in de bus zit. Je gaat er dan inzitten als een zelfverzekerd mens, of je doet iig alsof. Zo zie je dat mensen er helemaal niet raar op reageren.Onzekere mensen zijn niet echt aantrekkelijk. Ik denk dat je moet proberen dit te doorbreken. Vrolijk van je afkijken helpt al heel erg. Zo spreken mensen je ook eerder aan en kun je je contacten uitbreiden. Mensen zijn niet zo bevooroordeeld als je denkt denk ik. Eigenlijk kan er ook maar weinig gebeuren als je gewoon hoi zegt of iemand aankijkt.
Misschien kun je bij de dokter om een soort van cursus vragen. Er zijn vast wel goede cursussen voor sociale vaardigheden waar je wat aan hebt.
Je moet er echter wel wat aan willen doen!!!!!
succes
  donderdag 2 oktober 2008 @ 22:42:20 #10
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_62092455
Tja.....psy...loog en aichter niets voor je al was het maar om met je onzekerheid te leren omgaan,
je maakt je druk om echt niets....people dont care about you....
at least most people dont....so dont care about them.
Welcome Mr. President, How can we serve you,
pi_62092552
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 22:42 schreef WallOfStars het volgende:
Tja.....psy...loog en aichter niets voor je al was het maar om met je onzekerheid te leren omgaan,
Dat denk ik dus!!!!!!! De meesten maken ze zich alleen druk over zichzelf
pi_62095536
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 22:42 schreef WallOfStars het volgende:
ik dacht vroeger ook altijd dat mensen altijd naar mij keken en mij be- of veroordeelden...
wie weet deden ze dat ook wel (ik weet dat het niet zo is hoor )
maar zelfs al deden ze dat;

- mensen die je niet kennen, beoordelen je op een miniem gedeelte van wie je bent..en als dat blijkbaar genoeg is negatief over je te denken, zijn ze je zorgen niet waard...
- mensen die je wel kennen en negatief over je zijn, zijn blijkbaar niet de juiste mensen voor jou om mee om te gaan...
- mensen die je wel kennen en je mogen, halen het beste in je boven en stimuleren je je van je beste kant te tonen, waardoor de mensen achter mijn eerste streepje misschien eens niet zo negatief zijn...

oftewel..

doe je best, dan doet god de rest (zelfs ik, die niet gelovig ben, zie de kracht van deze uitspraak)..
pi_62095591
Ok ff straight to the point, je kunt nu dus altijd in je huis blijven zitten, want stel dat mensen...enzo!
Je weet wat ik bedoel...nou dan maak je zowiezo nooit iets mee, hoewel sommigen ook weer wel.
Maar wat wil je nou eigenlijk? Wil je echt een vriendin?Of onbewust ergens ook weer niet?
Want als je heel diep gaat kijken in je zelf is er iets dat jou tegenhoudt en kom daar maar eens achter, want als je echt wilt...
HEEL graag wilt..doe je heus wel iets hoor!
Op ieder potje past wel een dekseltje...ook bij jou...maar misschien wil je niet echt!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_62095611
Ik heb t idee dat je met je scoliose van 40 graden zit. Niet doen, nergens voor nodig! Oke, hij wordt niet minder - maar ook niet meer, aangezien je uit de groei bent. Die kronkel heb je nou eenmaal, en als je houding gecorrigeerd (ws heb je ook een langer en een korter been --> klein inlegzooltje et voila, meneer staat recht) is zal je hem niet zien als je rechtop staat of loopt.

Ben je er voor behandeld enzo? Oefeningen?
pi_62099340
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 21:58 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Mensen aankijken is zo geweldig Die reacties zijn zo mooi...

Ik heb echter 1 belangrijke tip: Noooooit doen bij van die petjes/handtasjes tuig met burbery kleren
Jij bent gek! Het is juist leuker om dat soort mensen aan te kijken. En net zo lang blijven staren tot ze wegkijken.

Maar als allochtoon gaat dat makkelijker.
pi_62102803
Ach man, op ieder potje past een dekseltje.

Ik dacht ook zo, zoals jij nu denkt. 8 jaar geleden heb ik een ongeluk gehad met mijn brommer, nek gebroken, dwarslaesie en zit daardoor voor de rest van mn leven in een rolstoel!
8 jaar geleden was ik 18 jaar oud, tot het ongeluk heb ik 2 vriendinnetjes gehad maar over een echte relatie was geen sprake. Na mn ongeluk (dus in de afgelopen 8 jaar) heb ik nooit een vriendinnetje gehad. Ik dacht: rolstoel, wie ziet mij nou nog staan (zitten ) Ik bedoel wat heb ik een meisje nou te bieden. Heb een uitkering, geen werk (wel opzoek met arbeidsdeskundige) en buiten het optische zijn er nogal wat dingen waar je gewoon rekening mee moet houden.

Nu sinds een maand of 4 contact met een hele leuke lieve (valide, dus zonder beperkingen) meid en heb nu 9 weken verkering.

Met andere woorden het komt wel goed. Bij de een duurt het wat langer dan de ander maar ook voor jouw loopt er iemand rond op deze aarde
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 12:55:38 #18
228866 DarkDream
Blue eyes, dark hair.
pi_62103580
Schijt aan je broertje joh, wie is hij dan wel niet?

Ik vergelijk me soms ook weleens met iemand, dan lijk je al vaak een loser.

STOP MET VERGELIJKEN, ANDERS MAAK JE ALLES ERGER.

Je hebt een eigen leven, je broertje is niet beter dan jij.

En van één glaasje bier ga je echt geen rare dingen doen hoor, probeer gewoon eens een biertje thuis.
pi_62110072
Wordt je behandeld voor Scoliose?
Ik heb ook Scoliose en ben daar aan geopereerd omdat de afwijking te groot was geworden. Ja er zal vast wel wat te zien van je Scoliose. Maar als dat het ergste is waar je druk over maakt. Dan valt het allemaal heel erg mee. Bij mij is het ook te zien dat ik Scoliose heb maar mij maakt het niet uit dat andere dat zien. Ik vind het veel erger dat mij hoofd erg lelijk is.
Verder moet je misschien een cursus sociale vaardigheden gaan doen. Die ga ik binnenkort ook doen omdat ik ook moeite heb met sociale interactie. Nooit een vriendin hebben gehad is niet erg. Ik ben 25 jaar en heb pas een relatie gehad. Die overingens nu wel weer uit is. En stop met jezelf te spiegelen aan je broertje. Jij bent anders dan je broertje. Ga jij eigen leven opbouwen en lijden en stop met jezelf spiegelen aan andere.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_62110098
Ik zie een markt.. een coach voor zulke mensen. Ik ben het tegenovergestelde van TS. Cursusje?
pi_62110122
heej, als ik het zo hoor, vind ik u toch toffer dan u broertje. Dat hij nu al alcohol drinkt is gewoon om stoer te doen bij zijn vriende! En als u vriende u ni leuk vinde zonder da ge alcohol moet drinke, dan zijn het geen echte vrienden. Ik ben er zeker van da ge ooit wel een meisje ontmoet da u zal zien zo als ge zijt en da ook gaat appreciëren. ik denk da ge een heel lieve jonge zijt. ge moet u gewoon durve uite. en pech voor degene die u ni leuk vinde, die zijn er altijd, maar er zijn ook altijd mense die u wel leuk vinde!
x elli
pi_62111028
Ik zou met iemand gaan praten als ik jou was, in je eentje ga je er niet uitkomen.

En je weet waarschijnlijk zelf ook best dat je met jezelf vergelijken met anderen je niks verder komt. Maar als ik in jouw situatie zat zou ik het ook kut vinden om "ingehaald" te worden door m'n broertje.
leven als een koning
pi_62115956
Bedankt voor alle reacties mensen. Ik had eigenlijk verwacht dat iedereen me naar een psychiater had willen sturen.
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 00:21 schreef Koert het volgende:
Ik heb t idee dat je met je scoliose van 40 graden zit. Niet doen, nergens voor nodig! Oke, hij wordt niet minder - maar ook niet meer, aangezien je uit de groei bent. Die kronkel heb je nou eenmaal, en als je houding gecorrigeerd (ws heb je ook een langer en een korter been --> klein inlegzooltje et voila, meneer staat recht) is zal je hem niet zien als je rechtop staat of loopt.

Ben je er voor behandeld enzo? Oefeningen?
Ja, ik heb ongeveer 2 jaar bij Mensendieck gelopen maar werd het helemaal zat. Ik heb eigenlijk totaal geen pijnklachten behalve dan als ik achter elkaar spullen moet tillen of lang moet staan. Omdat ik dus eigenlijk nergens last van heb ben ik ermee gestopt. Ook ben ik kort na de eerste keer dat er bij mij scoliose geconstateerd was bij de huisarts langsgegaan waaruit bleek dat mijn benen gewoon gelijk zijn. Als ik voor de spiegel sta kan ik ook makkelijk rechtop staan. Als ik echter over straat loop dan heb ik constant het gevoel dat mijn schouders niet gelijk staan en ik dus scheef loop.

@duckes, dat is erg om te horen. Ik weet ook dat er veel ergere dingen bestaan en dat alle mensen wel iets hebben waar ze niet tevreden over zijn maar het blijft gewoon erg moeilijk om te accepteren dat ik iemand ben met een afwijking die aardig zeldzaam is.

Ik ga in ieder geval iets met de tips proberen te doen.
Tok.
pi_62117568
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 21:50 schreef kip_zonder-kop het volgende:
verhaal
Pobeer jezelf ten eerste eens niet te vergelijken met je broertje. Heeft niemand wat aan. Het is geen wedstrijd.
pi_62119134
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 12:15 schreef duckes het volgende:
Ach man, op ieder potje past een dekseltje.

Ik dacht ook zo, zoals jij nu denkt. 8 jaar geleden heb ik een ongeluk gehad met mijn brommer, nek gebroken, dwarslaesie en zit daardoor voor de rest van mn leven in een rolstoel!
8 jaar geleden was ik 18 jaar oud, tot het ongeluk heb ik 2 vriendinnetjes gehad maar over een echte relatie was geen sprake. Na mn ongeluk (dus in de afgelopen 8 jaar) heb ik nooit een vriendinnetje gehad. Ik dacht: rolstoel, wie ziet mij nou nog staan (zitten ) Ik bedoel wat heb ik een meisje nou te bieden. Heb een uitkering, geen werk (wel opzoek met arbeidsdeskundige) en buiten het optische zijn er nogal wat dingen waar je gewoon rekening mee moet houden.

Nu sinds een maand of 4 contact met een hele leuke lieve (valide, dus zonder beperkingen) meid en heb nu 9 weken verkering.

Met andere woorden het komt wel goed. Bij de een duurt het wat langer dan de ander maar ook voor jouw loopt er iemand rond op deze aarde
Ik denk dat ik dit een top award fok reactie waard vindt!
Respect man!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')