FOK!forum / Klaagbaak / Mensen die treinen proberen te openen nadat deze dicht zijn
donpspdonderdag 2 oktober 2008 @ 17:54
Echt, serieus, zijn die mensen nu blond of hopen ze op hulp van God.

Je kent het wel. De conducteur kijkt op de klok, ziet dat het tijd is om te vertrekken en fluit op zijn fluitje. Hij draait aan de sleutel van de deur (ik heb het over de dubbeldeks-intercity die o.a. in Eindhoven stopt) en de deuren 'fluiten' met de mededeling: wij gaan dicht, waarna ze ook dicht zullen gaan.

Ondertussen zie je mensen de trap op rennen/lopen/huppelen/hinkelen/vallen, gaan ze naar die trein toe en duwen ze op het knopje om die trein nog open te krijgen

Ja hallo, je hoort toch die deuren fluiten en je ziet toch dat de tijd om te vertrekken al verstreken is? Of ben je blind en doof, dan kan ik die actie begrijpen. Wat ik dan weer niet snap is dat je geen blindestok of hoorapparaten hebt.

Klacht: Mensen die door zowel geluid als zicht kunnen zien dat de trein al dicht is omdat hij vertrekt, maar toch nog proberen de deur te openen.

Disclaimer: Ik moet er wel altijd om lachen op het perron
Metalfrostdonderdag 2 oktober 2008 @ 17:55
Het werkt wel met speelgoedtreintjes.

Viking84donderdag 2 oktober 2008 @ 17:56
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 17:54 schreef donpsp het volgende:
Wat ik dan weer niet snap is dat je geen blindestok of hoorapparaten hebt.

Dat kun je helemaal niet goed zien.
__Saviour__donderdag 2 oktober 2008 @ 17:56
Als je 13x binnen 5 seconden op de knop drukt, gaat ie alsnog open. Da's eigenlijk een geheim trucje maar steeds meer mensen weten het.
TNAdonderdag 2 oktober 2008 @ 17:56
Terechte klacht.
TC03donderdag 2 oktober 2008 @ 17:58
Ik druk altijd op het 'sluiten' knopje net voordat een rennende persoon bij de deur is. Hij denkt dat hij te laat is en sloft sip weg.
Viking84donderdag 2 oktober 2008 @ 17:59
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 17:58 schreef TC03 het volgende:
Ik druk altijd op het 'sluiten' knopje net voordat een rennende persoon bij de deur is. Hij denkt dat hij te laat is en sloft sip weg.
Dus jij blijft speciaal bij de deur wachten om laatkomers in het ootje te nemen? . Sad.
Apfelsaftdonderdag 2 oktober 2008 @ 18:00
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 17:58 schreef TC03 het volgende:
Ik druk altijd op het 'sluiten' knopje net voordat een rennende persoon bij de deur is. Hij denkt dat hij te laat is en sloft sip weg.
Dat dus.
donpspdonderdag 2 oktober 2008 @ 18:01
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 17:58 schreef TC03 het volgende:
Ik druk altijd op het 'sluiten' knopje net voordat een rennende persoon bij de deur is. Hij denkt dat hij te laat is en sloft sip weg.
geweldig
crossoverdonderdag 2 oktober 2008 @ 18:02
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 17:56 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat kun je helemaal niet goed zien.
Sowieso, een dove met een hoorapparaat?
Viking84donderdag 2 oktober 2008 @ 18:05
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 18:02 schreef crossover het volgende:

[..]

Sowieso, een dove met een hoorapparaat?
Het is maar net wat je verstaat onder 'doof'. Veel 'doven' (d.i. mensen die communiceren mbv gebarentaal) horen nml best nog wel wat met een hoorapparaat; alleen niet genoeg om zich zonder gebarentaal te kunnen redden .
Frumzeldonderdag 2 oktober 2008 @ 18:12
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 17:56 schreef __Saviour__ het volgende:
Als je 13x binnen 5 seconden op de knop drukt, gaat ie alsnog open. Da's eigenlijk een geheim trucje maar steeds meer mensen weten het.
kga het morgen gelijk proberen!
Ondonderdag 2 oktober 2008 @ 18:15
Als ik merk dat ik een trein ga missen neem ik hem wel een half uur later en loop rustig naar het perron of ik haal iets te eten of iets dergelijks. Alles liever dan dat primitieve vee dat elkaar onderweg vertrapt.
tralalaladonderdag 2 oktober 2008 @ 18:16
Pas drukte iemand te vroeg op het open knopje en de deur ging gewoon open de trein reed nog 15 km/u ofzo.
Wou hij nog bijna uitstappen ook
Dus waarom zou het andersom niet lukken
Merkiedonderdag 2 oktober 2008 @ 20:35
De deuren van sprinters gaan altijd na een tijdje uit zichzelf dicht en die kan je dan gewoon opendrukken.
kip_zonder-kopdonderdag 2 oktober 2008 @ 20:39
Mensen die aan andere mensen vragen of de trein met eindbestemming Zuid WTC naar Zuid WTC gaat snap ik ook niet.
kip_zonder-kopdonderdag 2 oktober 2008 @ 20:40
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 20:35 schreef Merkie het volgende:
De deuren van sprinters gaan altijd na een tijdje uit zichzelf dicht en die kan je dan gewoon opendrukken.
Vroeger drukte ik altijd op de sluiten knop als er iemand aan kwam, je zag die mensen toen naar de volgende set deuren hollen.
700MBdonderdag 2 oktober 2008 @ 21:09
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 17:54 schreef donpsp het volgende:
Klacht: Mensen die door zowel geluid als zicht kunnen zien dat de trein al dicht is omdat hij vertrekt, maar toch nog proberen de deur te openen.
Er zijn genoeg mensen die niet weten hoe dat deur-systeem werkt. Je hebt ze er ook tussen die ervan overtuigd zijn dat de deuren bij een op volle snelheid rijdende trein gewoon opengaan als je even op het knopje drukt. Dus dat ze het dan op het perron even proberen: zo raar is het niet.
Mendeljevdonderdag 2 oktober 2008 @ 21:17
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 20:40 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Vroeger drukte ik altijd op de sluiten knop als er iemand aan kwam, je zag die mensen toen naar de volgende set deuren hollen.
Hoeveel kleuren kon je zien bij het uitstappen?
Jovatovdonderdag 2 oktober 2008 @ 21:18
Niet geprobeerd is altijd wachten
IHVKdonderdag 2 oktober 2008 @ 21:18
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 20:39 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Mensen die aan andere mensen vragen of de trein met eindbestemming Zuid WTC naar Zuid WTC gaat snap ik ook niet.
Dat is "voor de zekerheid".
Teteteterekdonderdag 2 oktober 2008 @ 21:28
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 20:39 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Mensen die aan andere mensen vragen of de trein met eindbestemming Zuid WTC naar Zuid WTC gaat snap ik ook niet.
Laatst ook, ik stond in de trein richting Zandvoort op Amsterdam Centraal, komen er nog twee van die marokkanen aan die vroegen of deze trein ook naar Rotterdam ging.

Had eigenlijk ja moeten zeggen
IHVKdonderdag 2 oktober 2008 @ 21:29
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 21:28 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Laatst ook, ik stond in de trein richting Zandvoort op Amsterdam Centraal, komen er nog twee van die marokkanen aan die vroegen of deze trein ook naar Rotterdam ging.

Had eigenlijk ja moeten zeggen
Zo ja man dan was je echt stoer.
Vodkadruppeldonderdag 2 oktober 2008 @ 21:30
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 17:54 schreef donpsp het volgende:

Disclaimer: Ik moet er wel altijd om lachen op het perron
Jij kijkt mensen op stations?
Mendeljevdonderdag 2 oktober 2008 @ 21:30
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 21:28 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Laatst ook, ik stond in de trein richting Zandvoort op Amsterdam Centraal, komen er nog twee van die marokkanen aan die vroegen of deze trein ook naar Rotterdam ging.

Had eigenlijk ja moeten zeggen
Dan had je thuis ook wat te vertellen.. Had je moeten doen joh..!
Vodkadruppeldonderdag 2 oktober 2008 @ 21:31
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 21:28 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Laatst ook, ik stond in de trein richting Zandvoort op Amsterdam Centraal, komen er nog twee van die marokkanen aan die vroegen of deze trein ook naar Rotterdam ging.

Had eigenlijk ja moeten zeggen
Nee man.
Teteteterekdonderdag 2 oktober 2008 @ 21:33
@ reacties boven me:

mensen die me denken te dissen met die voorspelbare kinderachtige reacties
Mendeljevdonderdag 2 oktober 2008 @ 21:35
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 21:33 schreef Teteteterek het volgende:
@ reacties boven me:

mensen die me denken te dissen met die voorspelbare kinderachtige reacties
Nee, inderdaad, je reacties an sich zijn al genoeg diss-materiaal.
Koenholiodonderdag 2 oktober 2008 @ 21:42
Haha, ik zag laatst in Zutphen iemand die wel heel graag met de trein mee wilde!
Toen dat fluitje van de trein ging kwam die man net de trap opgerend, en hij had zo'n vouwfiets bij zich. Hij stormt op die trein af, gooit die fiets tussen de al dichtschuivende deuren en kan zelf nog nét naar binnen glippen.

Had me wel leuk geleken als hij of zijn fiets tussen de deuren was gekomen.
kip_zonder-kopdonderdag 2 oktober 2008 @ 21:46
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 21:17 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Hoeveel kleuren kon je zien bij het uitstappen?
Ik heb geen idee want ik snap de vraag eigenlijk niet.

Er was laatst trouwens ook een vrouw die van de trap afstormde en het uitschreeuwde tegen andere mensen dat ze de trein tegen moesten houden. Iedereen raar kijken natuurlijk, volgens mij was ze niet goed bij haar hoofd.
danimandonderdag 2 oktober 2008 @ 21:50
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 17:56 schreef __Saviour__ het volgende:
Als je 13x binnen 5 seconden op de knop drukt, gaat ie alsnog open. Da's eigenlijk een geheim trucje maar steeds meer mensen weten het.
en nu weet dus iedereen het
donpspdonderdag 2 oktober 2008 @ 21:51
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 21:30 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Jij kijkt mensen op stations?
Jij bent een nerd met een kipling-tas op zijn schouders en kijkt omlaag?
Geeft niet, mensenschuwheid (bestaat dat woord? ) komt vaker voor.

Mensen kijken is leuk, vooral dat soort gevalletjes
Deliahdonderdag 2 oktober 2008 @ 21:53
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 21:51 schreef donpsp het volgende:

[..]
... kijkt omlaag ...
Omlaag kijken is het tegenwoordig helemaal .
B_ernddonderdag 2 oktober 2008 @ 22:01
Mensen kijken is tof
Elixabetedonderdag 2 oktober 2008 @ 22:04
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 18:16 schreef tralalala het volgende:
Pas drukte iemand te vroeg op het open knopje en de deur ging gewoon open de trein reed nog 15 km/u ofzo.
Wou hij nog bijna uitstappen ook
Dus waarom zou het andersom niet lukken
Wat een fantasie ook weer
Zoiets is niet mogelijk kutjong.
#ANONIEMdonderdag 2 oktober 2008 @ 22:05
Ik zag laatst een trein waar minstens vijf mensen bij de machinist door dat smalle deurtje instapten, toen de andere deuren al dicht waren. Bizar dat dat mag, eigenlijk.
donpspdonderdag 2 oktober 2008 @ 22:06
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 22:05 schreef Toeps het volgende:
Ik zag laatst een trein waar minstens vijf mensen bij de machinist door dat smalle deurtje instapten, toen de andere deuren al dicht waren. Bizar dat dat mag, eigenlijk.
Waren het 5 blonde dames?
karr-1donderdag 2 oktober 2008 @ 22:08
Dit snap ik ook niet, maar minstens zo irritant zijn mensen die in de metro de deur gaan openhouden voor vriendje of vriendinnetje die nog hijgend en stampend de trap af komt rennen... Kom dan gewoon op tijd of zo...
Darkwing_Duckdonderdag 2 oktober 2008 @ 22:40
Ik heb het ook weleens gedaan, en met succes de deuren gingen toch nog open...

Ohja er kwam wel een fiets naar buiten pleuren, iemand had m op slot gezet aan 1 van die stalen deurbuizen, conducteur kon je opvegen trouwens
Aeternadonderdag 2 oktober 2008 @ 22:51
Soms gaat de deur dan nog open, enkele keren gehad nadat mijn eerste trein vertraging had gehad.
tralalaladonderdag 2 oktober 2008 @ 22:57
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 22:04 schreef Elixabete het volgende:

[..]

Wat een fantasie ook weer
Zoiets is niet mogelijk kutjong.
GVD tis echt gebeurd ja!

Was wel een oude trein, misschien dat de machinist het dan regelt ipv het systeem?
Peterseliemandonderdag 2 oktober 2008 @ 23:00
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 21:09 schreef 700MB het volgende:

[..]

Er zijn genoeg mensen die niet weten hoe dat deur-systeem werkt. Je hebt ze er ook tussen die ervan overtuigd zijn dat de deuren bij een op volle snelheid rijdende trein gewoon opengaan als je even op het knopje drukt. Dus dat ze het dan op het perron even proberen: zo raar is het niet.
Hier rijden treinen waarbij je als de trein op volle snelheid rijdt rustig op het knopje kunt drukken en als de trein bij de volgende halte is, de deuren dan automatisch open gaan als ze ontgrendeld is.

Gewoon ledjes in de knop inbouwen. Branden ze van buiten, dan kan de deur open, branden ze niet, dan is de deur vergrendeld en kan ie niet meer open. Handig toch
nimaraddonderdag 2 oktober 2008 @ 23:05
Hetzelfde met de Randstadrail. Als die deuren eenmaal dicht zijn, krijg je ze echt niet meer open en al die mensen gaan er dan als een gek op staan slaan. Neem de volgende, die staat er binnen kwartier!
Dr_Flashdonderdag 2 oktober 2008 @ 23:13
kk wat een nepklacht
switchboydonderdag 2 oktober 2008 @ 23:15
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 21:42 schreef Koenholio het volgende:
Haha, ik zag laatst in Zutphen iemand die wel heel graag met de trein mee wilde!
Toen dat fluitje van de trein ging kwam die man net de trap opgerend, en hij had zo'n vouwfiets bij zich. Hij stormt op die trein af, gooit die fiets tussen de al dichtschuivende deuren en kan zelf nog nét naar binnen glippen.

Had me wel leuk geleken als hij of zijn fiets tussen de deuren was gekomen.
Gewoon een nette in before the lock dus.
4EverBlackEyeddonderdag 2 oktober 2008 @ 23:18
Ik moest lachen om de OP.

Wat ook lachen is, als de conducteur fluit en er mensen naar de trein rennen, maar niet naar de dichtsbijzijnde deur, NEEEEHOOOR, dat zou te logisch zijn... ze gaan dan een deur verder ':{
Cypress_Hilldonderdag 2 oktober 2008 @ 23:19
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 21:50 schreef daniman het volgende:

[..]

en nu weet dus iedereen het
Ofyles2donderdag 2 oktober 2008 @ 23:20
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 17:59 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dus jij blijft speciaal bij de deur wachten om laatkomers in het ootje te nemen? . Sad.
Ik deed het tot voor kort ook, alleen dan bij de metro en als die dan op het punt staat te vertrekken.

Ik moet helaas wel de deuren dichtrukken.

Sowieso moeten laatkomers gestraft worden voor hun traagheid.
Ofyles2donderdag 2 oktober 2008 @ 23:24
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 22:08 schreef karr-1 het volgende:
Dit snap ik ook niet, maar minstens zo irritant zijn mensen die in de metro de deur gaan openhouden voor vriendje of vriendinnetje die nog hijgend en stampend de trap af komt rennen... Kom dan gewoon op tijd of zo...
Begrijp ik. Vandaar mijn boven beschreven actie.

En ik maar de mensen uitlachen die ik de toegang geweigerd heb.
Cypress_Hilldonderdag 2 oktober 2008 @ 23:27
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 23:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik moest lachen om de OP.

Wat ook lachen is, als de conducteur fluit en er mensen naar de trein rennen, maar niet naar de dichtsbijzijnde deur, NEEEEHOOOR, dat zou te logisch zijn... ze gaan dan een deur verder ':{
Bij trein is het inderdaad gaar, maar bij een metro niet echt, aangezien de deuren bij de ingang van het station meestal propjevol zitten.
Tecnixvrijdag 3 oktober 2008 @ 00:33
Bij mij gingen de deuren niet dicht zojuist En dan kom je van je werk en zit je met allemaal ajax hooligans opgescheept
700MBvrijdag 3 oktober 2008 @ 08:49
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 23:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hier rijden treinen waarbij je als de trein op volle snelheid rijdt rustig op het knopje kunt drukken en als de trein bij de volgende halte is, de deuren dan automatisch open gaan als ze ontgrendeld is.

Gewoon ledjes in de knop inbouwen. Branden ze van buiten, dan kan de deur open, branden ze niet, dan is de deur vergrendeld en kan ie niet meer open. Handig toch
Handig of niet, er is altijd wel een groep die het niet begrijpt. Zeker de groep die niet zo vaak met de trein gaat: zij weten immers niet dat er (opeens) verschil zit tussen wel en geen lichtgevende knopjes. Zo ongeveer dezelfde groep als de groep die nu de werking ook niet snapt. Daar schiet je dus weinig mee op.
Eixvrijdag 3 oktober 2008 @ 13:45
Ook leuk zijn deuren die juist niet dicht gaan omdat de deursensor geblokkeerd is. Onder andere bij Veolia rijdt er standaard geen conducteur mee met de trein dus doet de machinist op een knop drukken waarna de deur automatisch sluit. Maar om te voorkomen dat er iemand tussen de deur komt is er dus wel een sensor. Die werkt alleen een beetje te goed bij een overvolle trein met als gevolg vertraging.
Dj_Day-Vvrijdag 3 oktober 2008 @ 16:26
Ik moet altijd lachen als de conducteur fluit en al die mensen gaan rennen En dan gaat net de deur dicht.
Dj_Day-Vvrijdag 3 oktober 2008 @ 16:29
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 17:58 schreef TC03 het volgende:
Ik druk altijd op het 'sluiten' knopje net voordat een rennende persoon bij de deur is. Hij denkt dat hij te laat is en sloft sip weg.
4EverBlackEyedvrijdag 3 oktober 2008 @ 16:32
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 16:26 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ik moet altijd lachen als de conducteur fluit en al die mensen gaan rennen En dan gaat net de deur dicht.
Dan moet je eens zo'n fluitje kopen en sporadisch gaan fluiten, dan zul je ook wat mensen zien rennen...
Oscar.vrijdag 3 oktober 2008 @ 16:37
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 20:39 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Mensen die aan andere mensen vragen of de trein met eindbestemming Zuid WTC naar Zuid WTC gaat snap ik ook niet.
knap, want het station heet al jaren Zuid
Dj_Day-Vvrijdag 3 oktober 2008 @ 16:40
Eerst kwam er iemand aan rennen. Zag dat het bij de eerste deur vol was (waar ik stond) Ging toen 1 deur verder rennen maar toen ging die net dicht. PWND!!
stevenmac26vrijdag 3 oktober 2008 @ 20:22
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 21:30 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Dan had je thuis ook wat te vertellen.. Had je moeten doen joh..!
ja en dan merken ze dat ze naar haarlem gaan en dan hengsten ze je in elkaar met zn 2en hahaa
kip_zonder-kopvrijdag 3 oktober 2008 @ 21:25
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 16:37 schreef donald_dick het volgende:

[..]

knap, want het station heet al jaren Zuid
Naar mijn weten heeft het station altijd Zuid WTC geheten maar vond een stel jostie`s het nodig te veranderen in het nietszeggende station Zuid.
Irritatie100vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:37
Wat nog vervelender is: mensen die de deuren tegen houden voor hun matties
Nieuwschierigvrijdag 3 oktober 2008 @ 21:56
Mensen die uberhaupt met de trein reizen
#ANONIEMzaterdag 4 oktober 2008 @ 07:49
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 16:26 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ik moet altijd lachen als de conducteur fluit en al die mensen gaan rennen En dan gaat net de deur dicht.
Sowieso is dat eigenlijk heul niet de bedoeling. Je mag na de fluit niet instappen, al zien de meesten het hier als een aanmoediging tot rennen. Moet je in België niet proberen, heb je een woedende condo op je dak, en boete.
KingOfPopzaterdag 4 oktober 2008 @ 10:05
Laatst probeerde zo'n pauper nog naar binnen te springen --> hand tussend de deur --> trein vertraging!
karr-1zaterdag 4 oktober 2008 @ 12:53
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 21:37 schreef Irritatie100 het volgende:
Wat nog vervelender is: mensen die de deuren tegen houden voor hun matties
Dat vind ik dus ook, Van de week nog, zit er ineens een of andere dikke allochtoon klem tussen de deur van de metro omdat ze denkt er nog net tussen te kunnen komen. Meteen de hele metro in paniek, want stel je voor dat ze gaan rijden als dat gekke wijf nog tussen de deur zit.
Eixzaterdag 4 oktober 2008 @ 13:16
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 07:49 schreef Toeps het volgende:

[..]

Sowieso is dat eigenlijk heul niet de bedoeling. Je mag na de fluit niet instappen, al zien de meesten het hier als een aanmoediging tot rennen. Moet je in België niet proberen, heb je een woedende condo op je dak, en boete.
Ehm. De conducteur kan ook twee keer fluiten waar de eerste keer fluiten een zogenaamd attentiesignaal is en dat moet je juist opvatten als aanmoediging tot rennen/instappen.

- Attentiesignaal: Haast u, want ik ga zo vertrekken.
- Vertreksignaal (u kunt nu niet meer instappen, want ik ga de deuren sluiten).
Er is geen onderscheid in deze fluittoon met het attentiesignaal

Sterker nog, bij de moderne dubbeldeksintercity kan de conducteur een attentiesignaal geven met de deurfluit. De deur gaat dan dus niet dicht.
karr-1zaterdag 4 oktober 2008 @ 16:41
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 13:16 schreef Eix het volgende:

[..]

Ehm. De conducteur kan ook twee keer fluiten waar de eerste keer fluiten een zogenaamd attentiesignaal is en dat moet je juist opvatten als aanmoediging tot rennen/instappen.

- Attentiesignaal: Haast u, want ik ga zo vertrekken.
- Vertreksignaal (u kunt nu niet meer instappen, want ik ga de deuren sluiten).
Er is geen onderscheid in deze fluittoon met het attentiesignaal

Sterker nog, bij de moderne dubbeldeksintercity kan de conducteur een attentiesignaal geven met de deurfluit. De deur gaat dan dus niet dicht.
Attentiesignaal? Nog nooit van gehoord. Lijkt me ook overbodig. Fluiten is gewoon deur dicht en wegwezen. Als je te laat bent is dat je eigen schuld, daar hoeft de rest van de trein niet op te wachten.