Dat aandeel is op het moment net een stuiterbal.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 15:47 schreef Megumi het volgende:
Nu niks over te zeggen TS. Wel een advies koop aandelen Fortis.......
Omdat? Zijn er echt mensen die een hoop geld verdienen door simpelweg grote hoeveelheden geld, bijv. euro's om te wisselen als de dollar laag staat en dan wachten tot de dollar hoog staat en dan weer terugswitchen?quote:Op donderdag 2 oktober 2008 15:45 schreef Schokbreker het volgende:
Als ik dat zou weten zou ik binnen kunnen lopen gok ik zo
Ja, valutahandelaren, of beter gezegd speculanten. Google maar eens op ForEx Trading - er zijn duizenden intermediairs op internet waar honderdduizenden mensen in allerlei valuta speculeren. De grap is dat je er met weinig eigen geld met hele grote bedragen kunt werken (ratio 1:100 vaak. Als een speculantje zijn verliezen niet kan betalen, kan de intermediair altijd nog de valuta op diens beleggingsrekening verkopen, dus hun risico is beperkt). Er gaan waanzinnige bedragen in om, zo'n 2.5 biljoen dollar die per dag heen en weer flitsen. In de VS is het een rage, o.a. door allerlei wilde verhalen over mensen die met $25 begonnen en een paar jaar later miljonair waren, en omdat iedereen met een internetverbinding en een creditcard eraan mee kan doen. En naast al die kleine handelaren zijn er natuurlijk talloze 'echte' partijen (banken) in actief.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 01:01 schreef Jac0bus het volgende:
Zijn er echt mensen die een hoop geld verdienen door simpelweg grote hoeveelheden geld, bijv. euro's om te wisselen als de dollar laag staat en dan wachten tot de dollar hoog staat en dan weer terugswitchen?
En ik ga over 3 maanden in de VS studeren, laat maar zakken die hap!quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 22:06 schreef Enchanter het volgende:
verwacht iemand nog dat de dollar gaat zakken , ik ga over 5 weken op vakantie namelijk
Vijf weken? Fingers crossed dat de krach dan niet al gaande is, want dan kun je vakantie vergetenquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 22:06 schreef Enchanter het volgende:
verwacht iemand nog dat de dollar gaat zakken , ik ga over 5 weken op vakantie namelijk
En mijn uitwisseling over 3 maanden?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 23:42 schreef superworm het volgende:
[..]
Vijf weken? Fingers crossed dat de krach dan niet al gaande is, want dan kun je vakantie vergeten
Ok ik heb dus zoals je al aanraadde gegoogled op ForEx Trading. Nu ben ik een beetje een noob in dat soort dingen dus vraag ik me af waarom er een heel proces omheen is gebouwd over platforms pips en andere zooi. Waarom niet op dag x met een zak euros naar een bank en vragen of ze het kunnen wisselen voor dollars en op dag y als de euro het slecht doet en de koers veel gunstiger is je dollars wisselen naar euro's en dan weer wachten tot het andersom is?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 02:08 schreef dvr het volgende:
[..]
Ja, valutahandelaren, of beter gezegd speculanten. Google maar eens op ForEx Trading - er zijn duizenden intermediairs op internet waar honderdduizenden mensen in allerlei valuta speculeren. De grap is dat je er met weinig eigen geld met hele grote bedragen kunt werken (ratio 1:100 vaak. Als een speculantje zijn verliezen niet kan betalen, kan de intermediair altijd nog de valuta op diens beleggingsrekening verkopen, dus hun risico is beperkt). Er gaan waanzinnige bedragen in om, zo'n 2.5 biljoen dollar die per dag heen en weer flitsen. In de VS is het een rage, o.a. door allerlei wilde verhalen over mensen die met $25 begonnen en een paar jaar later miljonair waren, en omdat iedereen met een internetverbinding en een creditcard eraan mee kan doen. En naast al die kleine handelaren zijn er natuurlijk talloze 'echte' partijen (banken) in actief.
Waarom eigenlijk?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 23:42 schreef superworm het volgende:
[..]
Vijf weken? Fingers crossed dat de krach dan niet al gaande is, want dan kun je vakantie vergeten
Omdat dat niet erg aantikt. Ten eerste krijg je bij het kopen en verkopen een wat minder goede koers van de bank dan de feitelijke, en betaal je een commissie. Ten tweede zit je met rentederving omdat je aan een zak geld niks verdient.. die wordt alleen maar door de inflatie aangevreten terwijl jij op een betere koers zit te wachten. Ten derde heb je geen enkele hefboomwerking zoals in de valutahandel waarmee je je winst sterk kunt vergroten (maar ook je verlies, als de gewenste koersbeweging uitblijft). En ten vierde kun je niet profiteren van de hele kleine, snelle koersbewegingen die de hele dag door optreden - de bank hanteert meestal gedurende een dag steeds dezelfde koers.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 00:12 schreef Jac0bus het volgende:
Waarom niet op dag x met een zak euros naar een bank en vragen of ze het kunnen wisselen voor dollars en op dag y als de euro het slecht doet en de koers veel gunstiger is je dollars wisselen naar euro's en dan weer wachten tot het andersom is?
De dollar hangt aan de olieprijs en de euro krijgt nu de klappen die eerst de dollar trof.quote:Op maandag 6 oktober 2008 01:04 schreef Man-E-Faces het volgende:
Er is tcoh crisis in de VS waarom stijgt de dollar zo snel? Heeft iemand daar een verklaring voor?
nu 1.38
Wanneer de olie in andere valuta afgerekend gaat worden dan raakt de dollar in een vrije val omdat dan niemand ze nog wil hebben.quote:Op maandag 6 oktober 2008 02:10 schreef Man-E-Faces het volgende:
Jeezus. Dus als al die ellende koomt door die dollar omdat in Europa zoveel schuld is bij de VS,
Reguleert de dollar zichzelf dus door zelf te zakken, maar andere valuta met zich mee naar beneden te sleuren.
De dollar is dus nog niet om zeep
Trouwens als ze idd die weet ik hoveel geld gaan bijdrukken in de VS, betekent toch dat de dollar alsnog in waarde keldert?
Dat is inderdaad een politiek spel.quote:Op maandag 6 oktober 2008 03:07 schreef Man-E-Faces het volgende:
Dus nu het midden-oosten door de VS wordt geowned kunnen we dat wel vergeten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |