quote:
Op donderdag 20 november 2008 17:37 schreef lies1958 het volgende:En toch blijf ik het ontbreken van de streams een gemis vinden in een RLS. Als er weer iets gaat gebeuren in de villa hoop ik toch echt weer op streams. Net zoals bij BB en DGK geeft dat toch wat meer waarde voor mij om te volgen. Vooral laat op de avond of 'snachts.
Ben ik het mee eens, maar ik denk dat we dat gevoeglijk kunnen vergeten. Het ditchen van de streams heeft voor de productie veel voordelen, zoals besparing op de technische kosten (uploaden van de streams) en overheadkosten. 24/7 streams betekent dat er altijd een camera- en regiecrew aanwezig moet zijn, de redactie moet uitgebreider zijn omdat er veel meer scriptwriting moet worden gedaan en bovendien betekent de afwezigheid van live-beelden ook minder druk op de kandidaten. Omdat er minder tv hoeft te worden gemaakt hebben de spelers tijd om het script overdag te bestuderen. Het viel bij CBML al op dat de opnames altijd in de avonduren plaats vonden, altijd met donker.
De kijker weet nu wel dat een RLS voor het grootste deel in scene wordt gezet, dus de schijn hoeft ook niet meer worden opgehouden met live streams.
Jammer maar helaas, we mogen er van uitgaan dat DGK1 de laatste RLS is geweest waarbij we 24/7 mee mochten gluren.