abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62057851

tegen

Donderdag 2 oktober, 18:30 op Nederland 3

Wedstrijdverslag van de vorige wedstrijd, met dank aan FOK! Sport
quote:
Feyenoord heeft zojuist de heenwedstrijd in de eerste ronde van de UEFA Cup tegen Kalmar FF met 0-1 verloren. In de Kuip werd de enige treffer gescoord door Elm.

De Zweedse club, die in eigen land als een aanvallend ingestelde ploeg bekend staat, speelde in de Kuip, dat maar voor eenderde was gevuld, verstoppertje. Feyenoord speelde in de eerste helft traag en te slordig, waardoor er weinig te genieten viel. De Rotterdammers kwamen niet verder dan een schot van De Cler voorlangs en een kopbal van De Guzman die ruim naast ging. Kalmar wist in de counter zelfs geen enkel schot op doel te produceren.

In de tweede helft was er wel wat te genieten voor de toeschouwers. Inglesten dook driemaal op voor de neus van Timmer, maar in alle gevallen redde de doelman van Feyenoord. Feyenoord leefde even op met Wijnaldum, De Guzman en Hofland die bijna succes hadden, maar het was Kalmar dat in de 72e minuut scoorde. Viktor Elm wist uit een indraaiende vrije trap de 1-0 te maken.

Feyenoord probeerde in de resterende tijd nog van alles maar echt gevaarlijk waren ze niet. Ook invallers Makaay en Biseswar konden niet voor aanvallende impulsen zorgen.
Het stadion

FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_62058159
Er is toch nog geen topic over?
pi_62058208
Waarom heeft Kalmar een onderbroek als logo?

tvp
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_62058214
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 19:27 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Er is toch nog geen topic over?
Jawel, deze
[UEFA CUP] Kalmar FF-Feyenoord
pi_62058355
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 19:29 schreef sjimz het volgende:

[..]

Jawel, deze
[UEFA CUP] Kalmar FF-Feyenoord
Had dat dan gezegd
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 oktober 2008 @ 19:41:14 #6
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_62058540
quote:
Ook Timmer haakt af bij gekwetst Feyenoord

Het toch al zo geteisterde Feyenoord heeft opnieuw een teleurstelling te verwerken gekregen. Doelman Henk Timmer zal niet meegaan naar Zweden om het daar in de UEFA Cup op te nemen tegen Kalmar FF.

De sluitpost ondervindt nog teveel hinder aan een liesblessure en een bloeduitstorting op zijn bovenbeen. Timmer liep de blessure op tijdens de met 3-1 verloren wedstrijd tegen FC Groningen.

Trainer Gertjan Verbeek heeft de zeventienjarige Kostas Lamprou aan de selectie toegevoegd als vervanger van de geblesseerde doelman. Rob van Dijk zal donderdag de plaats onder de lat innemen.

Eerder op de dag werd ook al bekend dat Jon Dahl Tomasson niet mee naar Zweden zal gaan. De aanvaller, die ook tegen FC Groningen niet ongeschonden uit de strijd kwam, heeft last van een knieblessure.

Naast het gemis van de twee steunpilaren moet Feyenoord het ook nog zonder acht belangrijke krachten doen. Donderdag zullen de Rotterdammers in Zweden het 1-0 verlies van twee weken geleden goed moeten maken.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_62058554
Het waren 180 mooie minuten
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_62058585
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 19:34 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Had dat dan gezegd
Klik eens op dat topic.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 19:47:46 #9
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_62058714
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 19:43 schreef sjimz het volgende:

[..]

Klik eens op dat topic.
pi_62058813
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 19:43 schreef sjimz het volgende:

[..]

Klik eens op dat topic.
Dat had ik heus wel gezien, anders had ik deze wel op slot gedaan
pi_62058823
Kut mods baggeren het topic vol..
  woensdag 1 oktober 2008 @ 20:51:22 #12
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_62060524
-edit
pi_62062271
Word een zware wedstrijd
  Trouwste user 2022 donderdag 2 oktober 2008 @ 02:53:32 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_62067885
Iets zegt me dat Feijenoord gaat winnen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 2 oktober 2008 @ 03:08:10 #15
6941 APK
Factual, I think.
pi_62067909
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 19:29 schreef _Mike_ het volgende:

Waarom heeft Kalmar een onderbroek als logo?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_62067923
Hoop dat ze het overleven in de hel van Kalmar
  Trouwste user 2022 donderdag 2 oktober 2008 @ 03:40:56 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_62067950
Het is wel de Zweedse koploper

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_62070603
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 03:40 schreef tong80 het volgende:
Het is wel de Zweedse koploper

Moet normaal gesproken geen probleem zijn voor een Nederlandse subtopper, of zijn we zo diep gezonken?

19 Norway 3.500 5.400 2.000 5.400 1.700 18.000 2/ 5
20 Austria 7.625 3.250 1.500 3.200 2.250 17.825 2/ 4
21 Israel 3.625 1.500 6.000 2.375 1.750 15.250 1/ 4
22 Serbia 4.250 3.250 2.125 2.625 2.500 14.750 2/ 4
23 Sweden 3.000 2.666 1.125 5.400 2.500 14.691 1/ 4
24 Cyprus 1.333 3.000 1.750 2.666 5.333 14.082 3/ 3

donderdag 2 oktober 2008 @ 10:57:13 #19
144213 Adidah
Het was wraak
pi_62071516
Ik ga duimen voor Kalmar.
pi_62071564
Feyenoord is kansloos. Kalmar is in vorm, liggen op kampioenskoers en voetballen op dit moment gewoon stukken makkelijker dan Feyenoord. 3-1 of 4-1 zou ik niet van opkijken.

Viktor Elm
pi_62071687
Feyenoord, Feyenoord, wat gaan we doen vandaag
Wij gaan winnen, alleen met hoeveel is de vraag
We zullen ze laten beven, ze zullen wat beleven
Feyenoord, Feyenoord, Feyenoord, ole
pi_62071691
Mwah denkt dat Feyenoord best een kans heeft hoor. Als ze de beuk erin gooien zoals tegen ajax dan geef ik ze een goede kans. Kalmar speelt ook niet echt thuis dus opzich zou het best kunnen.

Maarja voor hetzelfde geld gaan ze er dik af kan er geen pijl op trekken dat laatste tijd.....
AFC Ajax
pi_62071717
We gaan vanavond gewoon kei hard winnen. Ik voel gewoon dat we vanavond binnen 10 minuten al op voorsprong staan
  donderdag 2 oktober 2008 @ 11:19:27 #24
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_62071971
Ik heb er weinig tot geen vertrouwen in.
pi_62072109
quote:
--------------------van Dijk------------------
Greene----Bahia-----Hofland-----de Cler
----------------Fer------Gio----------------
Guzman--------WIjnaldum----Biseswar
-------------------Makaay------------------
Als Verbeek ze met de goede instelling het veld in kan sturen komt het goed. We hebben ook nog eens spelers zoals Gio, Makaay en de Guzman die ze bij Kalmar echt niet in het elftal hebben lopen.
pi_62072204
quote:
Feyenoord fans overvallen in Göteborg

Zo'n 20 Feyenoord supporters zijn gisteravond in een cafe in het Zweedse Göteborg overvallen door een veel grotere groep aanhangers van IFK Göteborg, zo meldt Radio Rijnmond zojuist. Er ontstonden flinke onlusten waarbij de Zweedse politie meedere waarschuwingsschoten loste. Verdere bijzonderheden ontbreken vooralsnog.
pi_62072309
Hoe lang is Landzaat nog uitgeschakeld eigenlijk?
pi_62072589
4 weken hoorde ik op het Sportjournaal.
That's all folks!
pi_62074008
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 11:25 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Als Verbeek ze met de goede instelling het veld in kan sturen komt het goed. We hebben ook nog eens spelers zoals Gio, Makaay en de Guzman die ze bij Kalmar echt niet in het elftal hebben lopen.
Ja, maar wij hebben Greene op het veld staan en die geeft elke wedstrijd die hij speelt een doelpunt weg
pi_62074678
Jammer voor Feyenoord, maar dit zie ik ze niet redden...
pi_62074852
Bn benieuwd.. Gaat een spannende wedstrijd worden.
Zou mooi zijn als Feyenoord het haalt, maar ik vrees het ergste.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_62074920
Ik hoop heel erg dat Feyenoord het haalt, net als alle andere Nederlandse clubs vanavond hopelijk doorgaan. Voor Feyenoord zie ik het echter het somberste in.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 2 oktober 2008 @ 13:20:04 #33
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_62075001
Tientallen Feyenoordaanhangers zijn gisteravond in de Zweedse stad Göteborg slaags geraakt met aanhangers van de lokale club IFK. De naar schatting dertig Nederlanders werden volgens de lokale krant Göteborgs-Posten aangevallen door vijftig IFK-aanhangers.

De politie had de grootste moeite om de vechtende partijen uit elkaar te halen. Agenten zagen zich genoodzaakt waarschuwingsschoten te lossen. In totaal 22 personen zijn aangehouden. Drie van hen worden vermoedelijk aangeklaagd voor openbare geweldpleging, het voorbereiden van grove mishandeling en geweld tegen agenten. Of het daarbij gaat om Nederlanders, is niet nog bekend.

Ohoh..........
Feyenoordfans raken slaags in Göteborg
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_62075004
Als Verbeek ze net zo gemotiveerd krijgt als tegen Ajax, als er flink wat supporters zijn die zich laten horen en als Greene geen fout maakt dan zie ik het nog wel gebeuren ook.

Feyenoord kon altijd wel wat extra's geven in zulke wedstrijden. Hoop dat die cupfighter-spirit een beetje boven komt drijven vanavond.
pi_62075182
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 13:20 schreef Netsplitter het volgende:
Tientallen Feyenoordaanhangers zijn gisteravond in de Zweedse stad Göteborg slaags geraakt met aanhangers van de lokale club IFK. De naar schatting dertig Nederlanders werden volgens de lokale krant Göteborgs-Posten aangevallen door vijftig IFK-aanhangers.

De politie had de grootste moeite om de vechtende partijen uit elkaar te halen. Agenten zagen zich genoodzaakt waarschuwingsschoten te lossen. In totaal 22 personen zijn aangehouden. Drie van hen worden vermoedelijk aangeklaagd voor openbare geweldpleging, het voorbereiden van grove mishandeling en geweld tegen agenten. Of het daarbij gaat om Nederlanders, is niet nog bekend.

Ohoh..........
.
pi_62075294
quote:

Ohoh..........
Zolang ze niets in het stadion flikken is er niets aan de hand.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 2 oktober 2008 @ 13:31:41 #37
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_62075415
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 13:28 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Zolang ze niets in het stadion flikken is er niets aan de hand.
Oh?
Kan me iets anders herinneren vorig jaar geloof ik....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_62075504
quote:

Ohoh..........
Als ze maar niet de schuld bij de Feyenoord supporters gaan leggen, dan is Feyenoord namelijk goed de sigaar. Maar goed, staat duidelijk dat ze zijn aangevallen. Bovendien overdrijven kranten vaak enorm bij dit soort incidenten.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_62075540
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 13:31 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Oh?
Kan me iets anders herinneren vorig jaar geloof ik....
Help me eens herinneren..... Over welke club hebben we het?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 2 oktober 2008 @ 13:38:09 #40
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_62075628
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 13:35 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Help me eens herinneren..... Over welke club hebben we het?
2 jaar geleden dan, ook goed.
[upd] Feyenoord-supporters rellen in Nancy
pi_62075715
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 13:38 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Toen hadden ze in het stadion traangas nodig

Goede vergelijking man

pi_62075763
quote:

[..]

Zijn we toen uitgesloten door de rellen buiten het stadion? Ik dacht dat we uitgesloten waren door de rellen in het stadion.
pi_62075778
quote:

[..]

Klopt, maar toen zijn de ongeregeldheden ook in het stadion verder gegaan, de wedstrijd is toen zelfs nog even gestaakt vanwege het gebruik van traangas in het stadion door de Franse politie.

Daar viel de Uefa volgens mij nog het meeste over, maar daarnaast was het natuurlijk ook al een optelsom van ongeregeldheden (in Duitsland met name) in voorgaande jaren.

In Zweden lijkt nu niet zoveel aan de hand, maar ik stoor me wel aan de tendentieuze berichtgeving in de media, althans ik ben al een aantal sensationele koppen boven berichten tegengekomen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_62076320
Misschien kom je zo dan nog weg met een reguliere 3-0 nederlaag.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 14:07:59 #45
163039 SHOOOTO
ottokukukara shooto!
pi_62076490
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 13:34 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Als ze maar niet de schuld bij de Feyenoord supporters gaan leggen, dan is Feyenoord namelijk goed de sigaar. Maar goed, staat duidelijk dat ze zijn aangevallen. Bovendien overdrijven kranten vaak enorm bij dit soort incidenten.
Feyenoord supporters hebben geen voorbeeldige reputatie bij de UEFA en dit zal waarschijnlijk wel consequenties hebben voor Feyenoord.

echt zonde.
pi_62076795
Feyenoord en NEC aanhangers slaags in buitenland

Tientallen Feyenoordaanhangers zijn woensdagavond in de Zweedse stad Göteborg slaags geraakt met aanhangers van de lokale club IFK. De naar schatting dertig Nederlanders werden volgens de lokale krant Göteborgs-Posten aangevallen door vijftig IFK-aanhangers.

De politie had de grootste moeite om de vechtende partijen uit elkaar te halen. Agenten zagen zich genoodzaakt waarschuwingsschoten te lossen.

In totaal 22 personen zijn aangehouden. Drie van hen worden vermoedelijk aangeklaagd voor openbare geweldpleging, het voorbereiden van grove mishandeling en geweld tegen agenten. Of het daarbij gaat om Nederlanders, is nog niet bekend.

Boras
De Feyenoorders zijn in Zweden voor de wedstrijd tegen Kalmar FF. De return in de eerste ronde van de UEFA Cup wordt echter niet gespeeld in Göteborg, maar in het 150 kilometer oostelijker gelegen Boras.

De daargelegen Boras Arena ligt bovendien op maar liefst 280 kilometer afstand van Kalmar. De reden dat er naar dit stadion wordt uitgeweken is dat de thuishaven van Kalmar zelf, niet aan de eisen voldoet.

Nancy
Twee jaar geleden werd Feyenoord al uit de UEFA Cup gezet nadat supporters betrokken waren bij rellen in het Franse Nancy. Ook kreeg de club een flinke boete.

Ook in Boekarest is het op verschillende plaatsen uit de hand gelopen. Supporters van NEC, dat daar uitkomt tegen het plaatselijke Dinamo, werden aangevallen door mannen met bivakmutsen. Eén fan van de Nijmegenaren zou daarbij gewond zijn geraakt en ook de Nederlandse politie en de supportersbegeleiding hebben moeten vluchten voor de relschoppers.

Veilig
De meeste supporters zijn nu weer veilig in hun hotel. Het is ze echter afgeraden om nog de stad in te gaan. Op de eigen clubsite laat NEC weten dat de veiligheidsmaatregelen aangescherpt zijn en er alles aan gedaan wordt om de veiligheid van de supporters te waarborgen

Thuiswedstrijd
In de thuiswedstrijd tegen Dinamo was er ook al sprake van rellen met supporters van de bezoekers. Fans van de Roemenen gooiden in de slotfase van het duel vuurwerk en stoeltjes naar de NEC-supporters. Die reageerden door wat vuurwerk terug te gooien. De Nijmegenaren werden naar aaleiding van de rellen gestraft met een boete van 5000 euro.

Bron: Nusport.nl
pi_62077325
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 12:47 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Ja, maar wij hebben Greene op het veld staan en die geeft elke wedstrijd die hij speelt een doelpunt weg
Ach, 1-2 is ook genoeg
pi_62077578
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 14:37 schreef Zjakkie het volgende:

[..]

Ach, 1-2 is ook genoeg
Je wilt niet weten hoe graag ik Feyenoord zie winnen, en ik vraag nu m'n vriendin over watskeburt in Gothenburg. Ze woont er en volgens mij heeft ze er nog helemaal niks over gehoord :p
pi_62077835
De Zweedse politie meld dat ze nog meer rellen verwachten.
pi_62078030
de supporters hebben der wel redelijk vertrouwen in geloof ik...

http://www.goal.com/nl/Articolo.aspx?ContenutoId=892559
  donderdag 2 oktober 2008 @ 15:07:28 #51
187725 CabinFever
Dj-Cyanide On Tour
pi_62078085
Henrik Larsson is dicht bij een rentree op de Nederlandse velden.
Volgens het Eindhovens Dagblad tekent de Zweedse aanvaller binnenkort een contract bij PSV.
De landskampioen uit Eindhoven wil Larsson vanaf november, als de Zweedse competitie afloopt, voor een halfjaar vastleggen. De club van Huub Stevens onderzoekt of Larsson al vóór 1 januari - wanneer de transfermarkt weer wordt geopend - kan worden aangetrokken. Zo niet, dan voegt Larsson zich in de winterstop bij de selectie van PSV.

Larsson is nu actief bij Helsingborg IF, de club uit zijn geboortland. Volgens het Eindhovens Dagblad wil PSV de 37-jarige spits na het Zweedse seizoen. Larsson moet in Eindhoven voor goals zorgen. Na de zege van 5-1 op FC Utrecht stokt de productie. Larsson is al anderhalf decennium een goaltjesdief. Hij scoorde dinsdagavond nog tegen Malmo FF.

Larsson stond tussen 1993 en 1997 onder contract bij Feyenoord. Via Celtic en FC Barcelona kwam hij in 2006 bij Helsingborgs terecht.

Ik mag hopen dat dit een Broodje AD.nl Aap is anders mag Bosz zich eens diep achter zijn oren krabben.
“Revolution has come (off the pig!) ...Time to pick up the gun (off the pig!),”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')