Ja echt. Zonder reden een camera kapotslaan. Geweldige actiequote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:01 schreef Metalfrost het volgende:
Super-rechter to de reskjoe!
Nee echt. Geweldige actie![]()
Ah, een beetje zoals jij?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:14 schreef SCH het volgende:
Twee nare mannen, geef ze een speeltuin.
Mag natuurlijk niet wat die rechter doet. Beetje dom.
Waar staat dat?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:24 schreef SCH het volgende:
Hij heeft zijn excuus aangeboden en betaalt de schade. Case closed, behalve voor GS die het weer tot de laatste druppel gaan uitmelken natuurlijk.
op geenstijl.quote:
quote:Lady's and gentlemen, we got him! Herinnert u zich die keurige grijze meneer nog die gisteren op de Amsterdamse ZuidAs zonder enige aanleiding onze Rutger & cameraman Dennis te lijf ging met een paraplu. Welnu, deze meneer heet Jaap Smit. En Jaap is niet zomaar een kantoortijger van de ZuidAs. Neen, Jaap is meester in de rechten en heeft het zelfs geschopt tot vice-president van de Amsterdamse rechtbank (visitekaartje). En dat is natuurlijk pikant. Want van iemand waarvan geacht wordt dat hij de wet kent, verwacht je zoiets niet. Blijkbaar heeft de verloedering ook bij de rechterlijke macht in dit land zijn intrede gedaan. Gaan we dan toch eindelijk een keer naar de rechter...
Ach kom nou. Dat doen ze toch alleen om er nog heel lang over te zeiken bij gebrek aan leuke kopij en originele ideeen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:49 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
op geenstijl.
laatste artikel.
De mensen die huilen dat het onterecht is dat GS er een rechtzaak van maakt omdat de persoon in kwestie zn excuses heeft aangeboden moeten gewoon opbokken.
Als ik 1km te hard rijdt en ik word geflitst dan krijg ik gewoon een mooie acceptgiro binnen die ik moet betalen of ik nou 'sorry' zeg of niet.
Deze vent is een rechter die gelijk uit begint te halen.
GS pak m.
quote:
quote:Paniek bij de Amsterdamse rechtbank. Even hadden ze nog gehoopt dat hun vice-president de dans zou ontspringen, maar al is de paraplu nog zo snel, GeenStijl achterhaalt zijn identiteit toch wel. En dus werd Jaap Smit zojuist gedwongen alsnog tekst en uitleg te geven voor zijn volstrekt immorele gedrag jegens ons televisieteam. Komt ie dan hè: "Ik werd aangesproken en voelde me onverhoeds belaagd door een op mij gerichte camera en heb daarop inadequaat gereageerd door de camera af te weren met de paraplu die ik in mijn hand had. Ik betreur ten zeerste dat ik op deze wijze heb gereageerd. Eventuele schade ben ik bereid te vergoeden." Tsja amice, dat had je je eerder moeten bedenken. Want zo gemakkelijk kom je niet van ons af. Met sorry zeggen na een overtreding redt de gewone burger het immers ook niet bij de rechtbank. Bovendien hebben wij de indruk dat u de boel flink probeert te downplayen. Sterker nog: Uw verklaring slaat als een tang op varken. Of in juridische taal: uw verklaring, weledelgestrenge vice-president, is inadequaat. Wie de beelden immers met een neutraal oog bekijkt, ziet dat er helemaal geen sprake is van het "afweren van de camera". U zoekt hem op met de bedoeling het apparaat en onze cameraman Dennis moedwillig uit te schakelen. En dat, edelachtbare, is een buitengewoon kwalijke zaak. Daarom zullen wij morgen niet alleen aangifte doen van vernieling van andermans eigendom, hetgeen in het strafrecht laakbaar is, maar tevens hebben we onze advocaat inmiddels opdracht gegeven een civiele zaak op te starten. Wij willen namelijk gewoon de schade vergoed zien. Niet alleen de materiële schade, maar tevens de immateriële. U moet namelijk weten dat zowel Rutger als Dennis zich aangetast voelen in hun persoonlijke integriteit. Of om in juridische termen te blijven: de boys hebben shockschade
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Bovendien krijg je nooit een giro vanwege 1 km, die zou ik dan graag eens willen zien
Hij is rechter en heeft een voorbeeldfunctie, had tie zich maar eerder moeten bedenken.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:24 schreef SCH het volgende:
Hij heeft zijn excuus aangeboden en betaalt de schade. Case closed, behalve voor GS die het weer tot de laatste druppel gaan uitmelken natuurlijk.
Hij is ook gewoon een mens met emoties en dat ie die camera wat ruig vindt, kan ik me wel voorstellen maar dat slaan is niet ok. Hij heeft sorry gezegd en betaalt, wat wil je nog meer?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:02 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Hij is rechter en heeft een voorbeeldfunctie, had tie zich maar eerder moeten bedenken.
Wat is nieuw?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:00 schreef MrX1982 het volgende:
Zijn dat de mensen die onze samenleving moeten beschermen door recht te spreken maar er zelf op los slaan.
Deze rechter is zijn geloofwaardigheid enigszins kwijt.
Iemand kan mooi naar de rechter als tie zoiets doet dus maargoed als er geen aangifte is gedaan hoeft dat natuurlijk niet, wel vind ik het erg dom van een rechter om zo te reageren.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij is ook gewoon een mens met emoties en dat ie die camera wat ruig vindt, kan ik me wel voorstellen maar dat slaan is niet ok. Hij heeft sorry gezegd en betaalt, wat wil je nog meer?
Het korte lontje van de samenleving heeft deze rechter in ieder geval bereikt. Wat een reactie van een rechter. Hij zou toch beter moeten weten en dan nu die laffe excuses. Komen de verdachten in zijn rechtzaal daar ook mee weg?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:03 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Wat is nieuw?
Rechters komen zelf bijna overal mee weg.
En hard ook.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:11 schreef lurf_doctor het volgende:
Wat een sukkel, had natuurlijk Rutger voor z'n bek moeten slaan.
Die hele sorry cultuur is lakbaar. Politici roepen ook voortdurend sorry en gaan weer verder met blunderen. Verantwoording voor je daden. Dat zou zo'n rechter toch moeten weten.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij is ook gewoon een mens met emoties en dat ie die camera wat ruig vindt, kan ik me wel voorstellen maar dat slaan is niet ok. Hij heeft sorry gezegd en betaalt, wat wil je nog meer?
Hij betaalt toch. Wat wil je dan nog meer? Stokslagen?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:10 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Die hele sorry cultuur is lakbaar. Politici roepen ook voortdurend sorry en gaan weer verder met blunderen. Verantwoording voor je daden. Dat zou zo'n rechter toch moeten weten.
Dat is wel te hopen voor GeenStijl. Dat ze nog maanden kunnen zeiken over de te lichte straf en zo.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:12 schreef ARR-I het volgende:
Hahaha fantastische, iedere andere burger was voor het gerecht gedaagd en dan had je er niemand over gehoord. Nu wordt een rechter gedaagd en dan zou hij er wel vanaf mogen komen met een "sorry". Nou mooi niet, het is ook duidelijk te zien dat hij op zoek gaat naar de camera plus dat het niet een impuls was (want dan had hij wel 1x geslagen en niet meerdere keren).
Hoe gaat zo'n zaak in zijn werk trouwens? Want ik neem aan dat deze vice president van de rechtbank alle andere rechters ook wel weer kent op de een of andere manier...
Dit bijv.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:08 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het korte lontje van de samenleving heeft deze rechter in ieder geval bereikt. Wat een reactie van een rechter. Hij zou toch beter moeten weten en dan nu die laffe excuses. Komen de verdachten in zijn rechtzaal daar ook mee weg?
Hoe bedoel je dat rechters zelf bijna overal mee weg komen?
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat als jij die rechter een klap met je paraplu geeft je niet weg komt met sorry en ik betaal het.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij betaalt toch. Wat wil je dan nog meer? Stokslagen?
die bronnen zijn nep.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:14 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dit bijv.
http://www.nujij.nl/recht(...)er-een.3024421.lynkx
http://boilingpoints.word(...)rno-rechter-vrijuit/
Wil je meer links?
Of wel, dat moeten we maar aan de rechter latenquote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:15 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat als jij die rechter een klap met je paraplu geeft je niet weg komt met sorry en ik betaal het.
Hij toch ook niet?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:15 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat als jij die rechter een klap met je paraplu geeft je niet weg komt met sorry en ik betaal het.
Nou, het spijt me wel.. maar dat zou ik ook doen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:24 schreef SCH het volgende:
Wel van 2/3. 30 euro.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach kom nou. Dat doen ze toch alleen om er nog heel lang over te zeiken bij gebrek aan leuke kopij en originele ideeen.
Bovendien valt het me nogal tegen nu ik het bekijk. Twee tikjes en rustig doorfilmen en dan dat gehuil dat ze geintimideerd zijn.
Hoe hij later weer probeert binnen te komen is ook nogal vervelend.
Het toont de armoede van GS.
Bovendien krijg je nooit een giro vanwege 1 km, die zou ik dan graag eens willen zien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |