Ja echt. Zonder reden een camera kapotslaan. Geweldige actiequote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:01 schreef Metalfrost het volgende:
Super-rechter to de reskjoe!
Nee echt. Geweldige actie![]()
Ah, een beetje zoals jij?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:14 schreef SCH het volgende:
Twee nare mannen, geef ze een speeltuin.
Mag natuurlijk niet wat die rechter doet. Beetje dom.
Waar staat dat?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:24 schreef SCH het volgende:
Hij heeft zijn excuus aangeboden en betaalt de schade. Case closed, behalve voor GS die het weer tot de laatste druppel gaan uitmelken natuurlijk.
op geenstijl.quote:
quote:Lady's and gentlemen, we got him! Herinnert u zich die keurige grijze meneer nog die gisteren op de Amsterdamse ZuidAs zonder enige aanleiding onze Rutger & cameraman Dennis te lijf ging met een paraplu. Welnu, deze meneer heet Jaap Smit. En Jaap is niet zomaar een kantoortijger van de ZuidAs. Neen, Jaap is meester in de rechten en heeft het zelfs geschopt tot vice-president van de Amsterdamse rechtbank (visitekaartje). En dat is natuurlijk pikant. Want van iemand waarvan geacht wordt dat hij de wet kent, verwacht je zoiets niet. Blijkbaar heeft de verloedering ook bij de rechterlijke macht in dit land zijn intrede gedaan. Gaan we dan toch eindelijk een keer naar de rechter...
Ach kom nou. Dat doen ze toch alleen om er nog heel lang over te zeiken bij gebrek aan leuke kopij en originele ideeen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:49 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
op geenstijl.
laatste artikel.
De mensen die huilen dat het onterecht is dat GS er een rechtzaak van maakt omdat de persoon in kwestie zn excuses heeft aangeboden moeten gewoon opbokken.
Als ik 1km te hard rijdt en ik word geflitst dan krijg ik gewoon een mooie acceptgiro binnen die ik moet betalen of ik nou 'sorry' zeg of niet.
Deze vent is een rechter die gelijk uit begint te halen.
GS pak m.
quote:
quote:Paniek bij de Amsterdamse rechtbank. Even hadden ze nog gehoopt dat hun vice-president de dans zou ontspringen, maar al is de paraplu nog zo snel, GeenStijl achterhaalt zijn identiteit toch wel. En dus werd Jaap Smit zojuist gedwongen alsnog tekst en uitleg te geven voor zijn volstrekt immorele gedrag jegens ons televisieteam. Komt ie dan hè: "Ik werd aangesproken en voelde me onverhoeds belaagd door een op mij gerichte camera en heb daarop inadequaat gereageerd door de camera af te weren met de paraplu die ik in mijn hand had. Ik betreur ten zeerste dat ik op deze wijze heb gereageerd. Eventuele schade ben ik bereid te vergoeden." Tsja amice, dat had je je eerder moeten bedenken. Want zo gemakkelijk kom je niet van ons af. Met sorry zeggen na een overtreding redt de gewone burger het immers ook niet bij de rechtbank. Bovendien hebben wij de indruk dat u de boel flink probeert te downplayen. Sterker nog: Uw verklaring slaat als een tang op varken. Of in juridische taal: uw verklaring, weledelgestrenge vice-president, is inadequaat. Wie de beelden immers met een neutraal oog bekijkt, ziet dat er helemaal geen sprake is van het "afweren van de camera". U zoekt hem op met de bedoeling het apparaat en onze cameraman Dennis moedwillig uit te schakelen. En dat, edelachtbare, is een buitengewoon kwalijke zaak. Daarom zullen wij morgen niet alleen aangifte doen van vernieling van andermans eigendom, hetgeen in het strafrecht laakbaar is, maar tevens hebben we onze advocaat inmiddels opdracht gegeven een civiele zaak op te starten. Wij willen namelijk gewoon de schade vergoed zien. Niet alleen de materiële schade, maar tevens de immateriële. U moet namelijk weten dat zowel Rutger als Dennis zich aangetast voelen in hun persoonlijke integriteit. Of om in juridische termen te blijven: de boys hebben shockschade
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |