abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 oktober 2008 @ 15:24:36 #1
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_62051653
Vervolg van Tattootopic Deel 31

De defenitie volgens BMEzine:
Tatoeëren is een proces waarbij een pigment, gewoonlijk inkt, permanent geimplanteerd wordt onder de huid door het doorboren van de epidermis (A&B) en het in te brengen in de dermis (C) .

Voor alle vragen over risico's etc. kan je terecht op:
wiki.bmezine.com

Mocht je op zoek zijn naar wat inspiratie, kijk dan eens op:
bmezine.com
deviantart.com

Zoek je een shop? Of nog meer flash? Of sowieso IETS wat met tattoo's te maken heeft?
tattoopedia.com

Nederlandse Tattooblog met forum:
tonsoftattoos.com

Wil je weten wat een tattoo kost?
Loop een tattoo winkel binnen.

Wat plaatjes uit het vorige topic:
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 20:42 schreef sjimz het volgende:

quote:
Op maandag 25 augustus 2008 23:35 schreef kiemisch het volgende:
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 15:44 schreef Uierboord het volgende:
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 12:42 schreef Blue_note het volgende:
Dit is 'm geworden
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 02:31 schreef crrrN het volgende:
Mijn tweelingbroer zijn arm:
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 12:14 schreef cemeteryslut het volgende:
ik zal de mijn white-ink avontuur dan ook maar even showen, over een paar weken wordt ie weer bijgewerkt:
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 15:47 schreef Webby het volgende:
Een klein stukje er van:
[ link | ]
Hij is nu een weekje oud en lekker vol met velletjes.
quote:
Op zondag 7 september 2008 08:26 schreef Huppelmuts het volgende:
Die tekens heb ik pas laten bijwerken en uitbreiden bij mijn vaste artiest tattoo Mario en eindelijk na teveel jaar ben ik tevreden over mijn chinese tekens tattoo
quote:
Op zondag 7 september 2008 09:20 schreef Huppelmuts het volgende:
zijn jullie ook bekend met ambigrammen?
mijn vriend heeft er 1 zelf ontworpen

quote:
Op zondag 7 september 2008 14:02 schreef MarMar het volgende:

dit is mn nieuwste en mn mannetje kreeg traantjes toenie zag dat hij ook een letter mocht!
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 00:10 schreef Miriampje het volgende:
Ik heb in december een tattoo laten zetten
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 08:53 schreef Doagere het volgende:
Nog steeds dezelfde. Heb deze sinds juni 2006. En nee, er komt niks bij.
quote:
Op zondag 21 september 2008 22:09 schreef NieTTus het volgende:
27 oktober wordt de mijne bijgewerkt, als die genezen is hier een plaatje! (laatste geplaatst toen ie echt NET gezet was..)
Dit was hem trouwens
quote:
Op donderdag 25 september 2008 13:56 schreef Eliminator20 het volgende:
ff pimpen met mijn tattoo

2 weken geleden laten zetten
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:25 schreef saaw het volgende:

vanmiddag gezet, net gewassen en vers ingesmeerd
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:57 schreef Mobie2008 het volgende:
Even wat foto's van mijn tattoo's,

[ Bericht 0% gewijzigd door saaw op 01-10-2008 23:30:44 ]
an urge to help mankind overcomes me
  woensdag 1 oktober 2008 @ 15:42:55 #2
135985 nvido
Thrillseeker.
pi_62052206
Nou, even het topic in de gaten houden

30 Oktober ben ik zelf aan de beurt.

Laat een polynesische tatoeage zetten in Enschede.
Als het goed is, is deze week mijn ontwerp af en kan ik hem gaan bekijken.

Laat het doen bij down4life, niet echt heel veel research gedaan verder.
Ben er zo bij gekomen, omdat ik daar ook al mijn piercings vandaan haal en heb laten zetten.

Verder een paar keer gekeken hoe hij aan het tatoeëren? was, zag er hygiënisch uit en voel mij ook wel op mijn gemak daar. Word ook mijn eerste tatoeage, linkerbovenarm en een stukje uitloop op de schouder en borst denk ik zo.

Ben wel benieuwd hoe het is voor de eerste keer
Enschede. Onze stad! Ons domein!
pi_62053461
(bericht om te volgen)
[i]Art without love is nothing"
pi_62054275
Over verzorging; waar heel veel artiesten eerst adviseerden om te smeren, wordt nu hun mond gesnoerd door de wet. Mijn artiest keek me alleen heel streng aan en zei dat ik wel wist hoe het moest en dat ik beter ivm de wondspray een dag of twee sowieso niet mocht smeren.

Smeren raakt een beetje in de illigaliteit. Zonde :S
  woensdag 1 oktober 2008 @ 17:12:07 #5
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_62054809
tvp!

Ik vergeet steeds de pics van me tattoo van me foon te halen
Beloof dat ik het zo snel mogelijk doe
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
pi_62055086
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 16:53 schreef Evil-Cherry het volgende:
Over verzorging; waar heel veel artiesten eerst adviseerden om te smeren, wordt nu hun mond gesnoerd door de wet. Mijn artiest keek me alleen heel streng aan en zei dat ik wel wist hoe het moest en dat ik beter ivm de wondspray een dag of twee sowieso niet mocht smeren.

Smeren raakt een beetje in de illigaliteit. Zonde :S
Precies, die wetgeving cq richlijnen slaan op veel punten nergens op. Al helemaal niet op het feit dat de minister toestaat dat er kinderen tussen de 12 en 16 jaar onder toezicht van een ouder een tattoo en/of piercing mogen nemen wanneer daar een toestemmingsformulier voor word getekend. Gelukkig zijn de meeste artiest bij de volle verstand en weigeren ook maar iets te doen bij een persoon van die leeftijd.

Maargoed, daar in den haag weten zij het het beste natuurlijk
pi_62056420
Tvp, ik heb over twee weken een afspraak bij de Bunker.

Het is alweer een tijdje geleden en ik krijg er steeds meer zin in
"The smoking of powerful hashish should be saved until after yr. return from the drive, when nerve-ends are crazy & raw."
Hunter S. Thompson
pi_62057364
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 20:26 schreef TattoozZz het volgende:

[..]

Elke artiest heeft zijn eigen manier van advies voor de verzorging van een tattoo, er zijn veel verschillende manieren die goed zijn, maar als een artiest jou verteld hoe jij hem moet verzorgen dan kan je het beste daar aan houden, geen enkele artiest wil garant staan voor het 'verzieken' van een tattoo als zijn manier van verzorging niet opgevolgd word.

Ten eerste ben je al bij de desbetreffende artiest terecht gekomen omdat je onder de indruk van zijn werk bent, en ten tweede omdat je zeker ben van zijn kennis en ervaring, dus waarom zou je de adviezen van een ander opvolgen als je daarmee zijn kennis en ervaring in twijfel trekt.

Elke tattoo die bij iedere persoon gezet word is ook een reclamepaal voor zijn eigen, dus zou niet graag zien dat door een (mogelijke) foutieve verzorging de tattoo er kwalitatief slecht uitgaat zien, uiteraard word er dan door mensen gevraagd wie heeft hem gezet, dus komt de plaatser als eerste ter sprake, en word degene die de foutieve verzorging heeft aangepraat niet genoemd. En dit kan een andere (on-)ervaren artiest, wijsneus of persoon die naast je zit in de kroeg zijn.

Volg gewoon het advies van je eigen artiest op.
Natuurlijk zeg ik ook niet dat je nooit naar je tatoeëerder moet luisteren. Maar zij hebben meestal een standaard advies dat niet zomaar voor iedereen geschikt is. Zo raden veel tatoeëerders uierzalf aan, ik kan daar zelf bijvoorbeeld absoluut niet tegen. Mijn vriend krijgt daarentegen weer problemen met Bepanthen.

Ook goede tatoeëerders hebben weleens adviezen waar ik toch echt niet achter kan staan....
Zo vond één van mijn tatoeëerders bijvoorbeeld dat het onzin is om een tatoeage na het zetten in te pakken in folie terwijl ik nog 2 uur met de trein naar huis moest... ook zag hij persoonlijk niet echt het nut in van smeren en hield hij mijn tatoeage zelfs al droog tijdens het tatoeëren. Toch wordt hij, ook internationaal, gezien als een goede tatoeëerder.

Daarom zeg ik, probeer een goede manier voor jezelf te vinden, werkt iets, dan blijf je dat gewoon doen.

Verder is het echt niet zo dat je een goed gezette tatoeage automatisch helemaal verprutst als je bijvoorbeeld niet smeert. Ik heb het weleens drooggehouden om te testen. Ik kreeg niet eens echt korstjes (wel de eerste dagen gewassen met zo heet mogelijk water) maar vond het strakke/droge gevoel van de huid niet prettig aanvoelen. Het deel dat ik droog heb gehouden zag er ná genezen exact hetzelfde uit als de rest maar ik had wel het idee dat het langer duurde voordat het helemaal genezen was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sleeve op 01-10-2008 19:03:05 ]
pi_62057545
Oeps, mezelf gequote ipv een foutje aangepast
pi_62057565
tvt
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  woensdag 1 oktober 2008 @ 19:08:04 #11
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_62057696
quote:
Op maandag 29 september 2008 22:46 schreef wes55 het volgende:

[..]

maak dan gewoon een afspraak met Yann zelf. beetje zielig als je een tattoeerder zijn stijl laat kopieren. wordt nooit zo mooi als van Yann zelf.
Ik heb dit geprobeerd. Meerdere keren op verschillende manieren geprobeerd met hem in contact te komen. Niet gelukt en hoop maar op gegeven. Misschien heb ik wel pech of doe ik het helemaal verkeerd.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  woensdag 1 oktober 2008 @ 19:31:21 #12
200576 TattoozZz
Ink Your Skin
pi_62058265
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 18:53 schreef Sleeve het volgende:

[..]

Natuurlijk zeg ik ook niet dat je nooit naar je tatoeëerder moet luisteren. Maar zij hebben meestal een standaard advies dat niet zomaar voor iedereen geschikt is. Zo raden veel tatoeëerders uierzalf aan, ik kan daar zelf bijvoorbeeld absoluut niet tegen. Mijn vriend krijgt daarentegen weer problemen met Bepanthen.

Ook goede tatoeëerders hebben weleens adviezen waar ik toch echt niet achter kan staan....
Zo vond één van mijn tatoeëerders bijvoorbeeld dat het onzin is om een tatoeage na het zetten in te pakken in folie terwijl ik nog 2 uur met de trein naar huis moest... ook zag hij persoonlijk niet echt het nut in van smeren en hield hij mijn tatoeage zelfs al droog tijdens het tatoeëren. Toch wordt hij, ook internationaal, gezien als een goede tatoeëerder.

Daarom zeg ik, probeer een goede manier voor jezelf te vinden, werkt iets, dan blijf je dat gewoon doen.

Verder is het echt niet zo dat je een goed gezette tatoeage automatisch helemaal verprutst als je bijvoorbeeld niet smeert. Ik heb het weleens drooggehouden om te testen. Ik kreeg niet eens echt korstjes (wel de eerste dagen gewassen met zo heet mogelijk water) maar vond het strakke/droge gevoel van de huid niet prettig aanvoelen. Het deel dat ik droog heb gehouden zag er ná genezen exact hetzelfde uit als de rest maar ik had wel het idee dat het langer duurde voordat het helemaal genezen was.
Deels heb je ook gelijk, alleen er zijn teveel mensen die op het advies van een leek afgaan omdat ze op intenret iets lezen of van een ander horen nee zo moet je het doen. Schiet niet op. Zoiezo is per persoon alles anders, ieder persoon werkt en woont in andere omgevingen, heeft een andere optiek over hygiene en in bepaalde producten kunnen bestandsdelen zitten waar mensen allergisch voor zijn, daarom is bij het aanbevelen van de bruikbare product het beste om te vragen of mensen allergisch zijn voor bepaalde bestandsdelen en mede door allerlei van dat soort factoren kan het genezingsproces anders gaan met verschillende behandelwijzen.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 19:34:23 #13
200576 TattoozZz
Ink Your Skin
pi_62058349
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 19:08 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Ik heb dit geprobeerd. Meerdere keren op verschillende manieren geprobeerd met hem in contact te komen. Niet gelukt en hoop maar op gegeven. Misschien heb ik wel pech of doe ik het helemaal verkeerd.
Probeer anders Lionel te bereiken, http://el.fahy.free.fr/index2.html, hij doet wel is gasttattooeren bij Nico @ 25tolifetattoos in Rotterdam. Lionel is ook te vinden op Tattoo Conventies.
pi_62058976
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 19:08 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Of probeer het via de myspace van hun studio... link

Wel leuk als je je tatoeage laten zetten meteen kan combineren met een leuk reisje naar Montreal!
pi_62065996
En alweer een nieuw topic!!

De knoop is hier definitief door! Eind oktober wordt mijn tattoo bijgewerkt, en ga ik direct een afspraak maken om het verder uit te laten werken.. bedoeling is door een heleboel bloemetjes in mijn zij omhoog te laten lopen, wellicht richting rug, maar dat weet ik nog niet!

Wilde eigenlijk even afwachten, maar ben er al over uit! Alleen hoe het precies wordt, en welke kleuren de andere bloemen gaan krijgen... dat ga ik met de tattoomeneer uitwerken! Maar ben nu al hyper (en baal nu al dat ie een wachttijd heeft ivm drukte maargoed, geduld is een schone zaak en ben gewoon echt mega tevreden over hem! Dus die wachttijd heeft een goede reden )

hooked by the tattoovirus
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
  woensdag 1 oktober 2008 @ 23:54:35 #16
224882 ico_nld
sailing home
pi_62066283
tvp
You want more mysterious? I'll just try and think, "Where the hell's the whiskey?
pi_62068292
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 23:42 schreef NieTTus het volgende:

hooked by the tattoovirus
Mooi is dat he?!?!
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  donderdag 2 oktober 2008 @ 10:16:02 #18
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_62070526
Tvp, moet nog 22daagies wachten
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  donderdag 2 oktober 2008 @ 10:17:13 #19
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_62070555
tvp !
Primum non nocere
pi_62073478
TVP
Mensen die thee drinken plassen zittend.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 15:34:38 #21
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_62078701
Hoi. Ik moet nog steeds sparen . Lukt niet zo goed, helaas.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 07:11:07 #22
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_62098287
TVP
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_62109317
Ferdi Vierklau!
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 17:07:03 #24
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_62109504
TVP
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_62112703
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 19:34 schreef TattoozZz het volgende:

[..]

Probeer anders Lionel te bereiken, http://el.fahy.free.fr/index2.html, hij doet wel is gasttattooeren bij Nico @ 25tolifetattoos in Rotterdam. Lionel is ook te vinden op Tattoo Conventies.
Wilde ik ook posten Alleen dus wel op tijd mailen. Ik bedacht me tijden mijn vakantie in Frankrijk dat hij daar ook woont, en mailde hem met de vraag of hij even een service kon doen (had ik nog tegoed). Maar hij zat vol, vol en nog eens vol. En die week had hij net zelf vakantie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')