Ja met mij.
Vanmiddag vond ik een brief in de bus, van mijn bovenbuurman betreffende 'geluidsoverlast'. Ik woon in een appartementencomplex (flat) en draai wel eens muziek als ik onder de douche sta. Kennelijk gaat de brief daarover :
![]()
Mijn eerste reactie was mijn sleutels pakken en een verdieping hoger verhaal gaan halen. De woordekeuze van deze man haalt het bloed onder mijn nagels vandaan. Een hoop interessant gelul over niks, leuke intro ook, maar ik weet zelf hoe gehorig dit gebouw is (valt best mee).
Ik ben uiteindelijk maar blijven zitten, want volgens mij kan ik dit doeltreffender aanpakken en daarom is dit topic, hoe zouden jullie zo'n brief aanpakken ? Om wat feiten op een rijtje te zetten het volgende :
Ik woon hier nu 9 jaar. In het begin heb ik een housewarming, verjaardag en millenium gevierd met het hele hok vol mensen. Destijds kreeg ik al een brief dat ik 'een hok met stampende kannibalen ben' en weet ik veel wat voor juridische oergeluiden daar nog meer bij zaten. Ik meen die brief te hebben beantwoord op advies van mijn vriendin destijds. In eerste instantie stond ik voor zijn deur en deed hij niet open (of durfde niet te openen, hij was thuis, kan ook dat de muziek te hard stond bij hem).
Ik woon hier nu 7 jaar alleen, heb geen feest meer thuis gevierd, maar draai met enige regelmaat een lekker muziekje vanaf de iMac, soms wat harder, want onder de douche staan met muziek vind ik heerlijk. helaas kan mijn Mac niet zo hard met zijn interne speakers, de stereo heb ik al tijden niet meer aan gehad. Ik douche me voornamelijk 's avonds en 's weekends met muziek (en zeep) en nooit na 22 uur of voor 10/11 uur.
Wat betreft gehorigheid heeft hij wel een beetje gelijk, ik hoor soms de buren (niet woordelijk) als ik sta te koken door het ventilatiekanaal, hetzelfde heb ik in het toilet. Overigens hoor ik dus ook wanneer mijn bovenbuurman wat op de grond laat vallen, bv nierstenen.Hoe dan ook, wat moet je met zo'n figuur ? Ik ben zelf meer iemand van 'bel dan op als je er last van hebt, ik heb geen idee wanneer het hinderlijk zou moeten zijn'. Ik hoor de muziek zelf amper onder de douche, het kan zijn dat de bas door het gebouw harder doorklinkt, maar kom op
interne speakertjes van een Mac .... Ik wil hem een brief terug sturen en ik overweeg of ik ook wat moeilijk woorden zal gaan gebruiken icm een lange neus ofzo.
Verder herken ik me totaal niet in het verhaal. Ik denk dat je het best kunt horen als je met je oren op de grond gaat liggen, maar mijn benedenbuurman (heb ik net gemaild) hoort wel eens wat, maar heeft totaal geen last en kwam duidelijk lacherig over (zelfs zonder de brief te lezen). Verder vind ik dat ik best een beetje leefgenot mag hebben, hij zal ook wel eens klussen of struikelen, ik denk ben me altijd bewust van het tijdsstip.
Wie is hij ? Ik gok een gefrustreerde PvdAer, CU zou kunnen, maar ik denk dat hij over geloof ook alleen maar zou klagen. Hij is grijs, stoffig, zijn huis is een klerebende en ik kom hem soms tegen bij de brievenbussen, meer contact hebben we niet (toch zou hij kunnen of moeten weten (als rechtschapen burger) dat ik geen mevrouw ben ...). Ik ben gewoon een vrijgezelle gozer zonder haar, ik luister graag naar muziek en meen me te herinneren dat ik vorige week een keer luidkeels heb meegezongen (jaja, ik luister niet alleen dance/house) ...
Wie helpt me even op weg ? Wat laat ik terugkomen in de brief, wat kun je beter niet zeggen ? Hoe zou jij het aanpakken ?
Mods, WGR is te serieus voor dit geval, KLB is een kleuterschool, ik heb GC gekozen vanwege het alledaagse karakter van dit soorten 'problemen' en de luchtigheid die ik zoek om dit op te lossen ...[ Bericht 0% gewijzigd door elcastel op 01-10-2008 06:40:50 ]
The Hick from French LickThe camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.