abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62034015
Ja met mij.

Vanmiddag vond ik een brief in de bus, van mijn bovenbuurman betreffende 'geluidsoverlast'. Ik woon in een appartementencomplex (flat) en draai wel eens muziek als ik onder de douche sta. Kennelijk gaat de brief daarover :

Mijn eerste reactie was mijn sleutels pakken en een verdieping hoger verhaal gaan halen. De woordekeuze van deze man haalt het bloed onder mijn nagels vandaan. Een hoop interessant gelul over niks, leuke intro ook, maar ik weet zelf hoe gehorig dit gebouw is (valt best mee).

Ik ben uiteindelijk maar blijven zitten, want volgens mij kan ik dit doeltreffender aanpakken en daarom is dit topic, hoe zouden jullie zo'n brief aanpakken ? Om wat feiten op een rijtje te zetten het volgende :
Ik woon hier nu 9 jaar. In het begin heb ik een housewarming, verjaardag en millenium gevierd met het hele hok vol mensen. Destijds kreeg ik al een brief dat ik 'een hok met stampende kannibalen ben' en weet ik veel wat voor juridische oergeluiden daar nog meer bij zaten. Ik meen die brief te hebben beantwoord op advies van mijn vriendin destijds. In eerste instantie stond ik voor zijn deur en deed hij niet open (of durfde niet te openen, hij was thuis, kan ook dat de muziek te hard stond bij hem).

Ik woon hier nu 7 jaar alleen, heb geen feest meer thuis gevierd, maar draai met enige regelmaat een lekker muziekje vanaf de iMac, soms wat harder, want onder de douche staan met muziek vind ik heerlijk. helaas kan mijn Mac niet zo hard met zijn interne speakers, de stereo heb ik al tijden niet meer aan gehad. Ik douche me voornamelijk 's avonds en 's weekends met muziek (en zeep) en nooit na 22 uur of voor 10/11 uur.

Wat betreft gehorigheid heeft hij wel een beetje gelijk, ik hoor soms de buren (niet woordelijk) als ik sta te koken door het ventilatiekanaal, hetzelfde heb ik in het toilet. Overigens hoor ik dus ook wanneer mijn bovenbuurman wat op de grond laat vallen, bv nierstenen.

Hoe dan ook, wat moet je met zo'n figuur ? Ik ben zelf meer iemand van 'bel dan op als je er last van hebt, ik heb geen idee wanneer het hinderlijk zou moeten zijn'. Ik hoor de muziek zelf amper onder de douche, het kan zijn dat de bas door het gebouw harder doorklinkt, maar kom op interne speakertjes van een Mac .... Ik wil hem een brief terug sturen en ik overweeg of ik ook wat moeilijk woorden zal gaan gebruiken icm een lange neus ofzo.

Verder herken ik me totaal niet in het verhaal. Ik denk dat je het best kunt horen als je met je oren op de grond gaat liggen, maar mijn benedenbuurman (heb ik net gemaild) hoort wel eens wat, maar heeft totaal geen last en kwam duidelijk lacherig over (zelfs zonder de brief te lezen). Verder vind ik dat ik best een beetje leefgenot mag hebben, hij zal ook wel eens klussen of struikelen, ik denk ben me altijd bewust van het tijdsstip.

Wie is hij ? Ik gok een gefrustreerde PvdAer, CU zou kunnen, maar ik denk dat hij over geloof ook alleen maar zou klagen. Hij is grijs, stoffig, zijn huis is een klerebende en ik kom hem soms tegen bij de brievenbussen, meer contact hebben we niet (toch zou hij kunnen of moeten weten (als rechtschapen burger) dat ik geen mevrouw ben ...). Ik ben gewoon een vrijgezelle gozer zonder haar, ik luister graag naar muziek en meen me te herinneren dat ik vorige week een keer luidkeels heb meegezongen (jaja, ik luister niet alleen dance/house) ...

Wie helpt me even op weg ? Wat laat ik terugkomen in de brief, wat kun je beter niet zeggen ? Hoe zou jij het aanpakken ?

Mods, WGR is te serieus voor dit geval, KLB is een kleuterschool, ik heb GC gekozen vanwege het alledaagse karakter van dit soorten 'problemen' en de luchtigheid die ik zoek om dit op te lossen ...

[ Bericht 0% gewijzigd door elcastel op 01-10-2008 06:40:50 ]
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_62034223
Nb. in de brief die ik 8 jaar terug ontving (2 kantjes) had hij het over 'recupereren van maatschappelijke stress', dat zou zijn recht zijn etc. Ik gok op een uitgerangeerde gefrustreerde lul dus. Hij eiste destijds verbetering en zou anders een dwangsom overwegen per incident en eventuele waardevermindering van zijn woning op mij verhalen ...
. / .
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_62034297
Briefje ophangen in de hal: aan diegene die mij een brief stuurt: krijg ongezien de tyfus
pi_62034415
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 13-05-2011 02:04:22 ]
  dinsdag 30 september 2008 @ 21:11:19 #5
193910 Obituary
Freelance idiot
pi_62034525
Prachtig.
  dinsdag 30 september 2008 @ 21:12:37 #6
139330 TNA
For the stars that shine
pi_62034611
Ik vind het een hele nette brief en als het echt zo slecht geïsoleerd is kan ik me best voorstellen dat het gedreun irritant kan zijn. Wat hij zegt klopt gewoon bij bepaalde muziek dan komen maar slechts enkele tonen zoals BASS geluid door. Dan hoor je steeds gebonk en dat kan best irritant zijn. In deze brief beschuldigt hij je nergens van maar vraagt je gewoon er rekening mee te houden. Hij scheld niet uit en noemt je niet asociaal.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  dinsdag 30 september 2008 @ 21:14:49 #8
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_62034632
Gast heeft issues. Dat lijkt me duidelijk.
  dinsdag 30 september 2008 @ 21:15:59 #9
139330 TNA
For the stars that shine
pi_62034679
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:14 schreef mirved het volgende:
Ik vind het een hele nette brief
Wellicht iets té netjes?
  † In Memoriam † dinsdag 30 september 2008 @ 21:16:01 #10
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_62034682
hehe.
  dinsdag 30 september 2008 @ 21:16:08 #11
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_62034687
Ik zou er verder niet eens op in gaan.. Ik heb ooit ook zo'n geweldige onderbuurman gehad en hield mij ook netjes aan die tijden.. Ik heb zelfs voor hem mijn boxen verplaatst naar een hoger niveau om zo te voorkomen dat meneer er last van had. Uiteindelijk stuurde hij zelfs de politie op mij af, ik heb hen laten luisteren op welk volume ik normaal mn muziek draaide en zelfs zij kregen een lach op hun gezicht van dit slaat nergens op.. Toen ik daarna nog steeds klachten kreeg (en zo hard stond mijn muziek niet, draai het tegenwoordig waar ik nu woon harder) heb ik resoluut de volumeknop opengedraaid en de boxen weer een plekje op de grond gegeven. Dit soort lui blijven zeiken en daar kan je verder geen flikker aan doen. Toen ik eenmaal die aanpak had genomen heb ik nooit meer iets vernomen. Hij begreep volgens mij wel dat hij te ver was gegaan.
Na een jaar is hij overigens wel verhuist.
Kom nou.. Dan had hij maar moeten kiezen voor een vrijstaand appartement
Ik kwam, ik zag en ik was pleite...
Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om
  dinsdag 30 september 2008 @ 21:17:21 #12
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_62034728
"welke worden aangedreven door versterkers met veel power."

Moet dat niet vermogen zijn? Anders is dat een stijlbreuk in zijn brief.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  dinsdag 30 september 2008 @ 21:20:02 #13
139330 TNA
For the stars that shine
pi_62034801
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:17 schreef donroyco het volgende:

Dat moet je terugsturen.
  dinsdag 30 september 2008 @ 21:22:16 #14
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_62034876
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:20 schreef TNA het volgende:

[..]

Dat moet je terugsturen.
Eensch!
Ik kwam, ik zag en ik was pleite...
Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om
pi_62034999
Ik vind die brief eigenlijk wel humor (de manier waarop de tekst geschreven is).

Dat de benedenbuurman geen last heeft zegt eigenlijk vrij weinig over de eventuele last voor de bovenbuurman.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_62035027
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:17 schreef donroyco het volgende:

Om maar even door te gaan op donroyco.

Schrijf een brief terug met iets als:
"Kunt u, als u een moment geen last heeft van overmatig gebonk, het woord 'power' eventueel toelichten? Dat woord komt niet voor in mijn van Dale woordenboek."

En dan zo'n aangetekende brief waar de ontvanger voor de verzendkosten moet opdraaien (even dat woord kwijt)
  dinsdag 30 september 2008 @ 21:30:45 #17
139330 TNA
For the stars that shine
pi_62035193
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:26 schreef no1uknow het volgende:
En dan zo'n aangetekende brief waar de ontvanger voor de verzendkosten moet opdraaien (even dat woord kwijt)
Of 25 bakstenen opsturen zonder ze te frankeren
pi_62035305
Maar euhm, je luistert alleen muziek vanuit je iMac? Dan heeft die gast echt geen recht van spreken. Als ik dadelijk tijd heb dan zal ik eens kijken of ik een net zo'n dergelijk overdreven stuk taalbraaksel op mijn scherm kan toveren
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 30 september 2008 @ 21:41:31 #19
3185 Adelante
To let it go now
pi_62035539
Niet op ingaan en gewoon je ding blijven doen, als hij er echt veel overlast van ondervindt zal hij of nog een briefje schrijven of misschien (stel je voor) eens bij je aanbellen. Als je nu gaat corresponderen, schiet je daar niets mee op en heeft hij misschien waar ie op uit was.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_62035795
Ik vind die brief eigenlijk wel vermakelijk. Ik zou er ook absoluut even de tijd voor nemen om een prachtige brief terug te sturen. Neem een week de tijd en noteer alle dure woorden of zinnen die je te horen krijgt. Zo'n kunststukje terugsturen is natuurlijk vele malen mooier dan even aanbellen. Soms is het prachtig om dingen moelijk op te schrijven als het makkelijk kan.

Toch zou ik de boodschap niet direct vergeten. Het zou eventueel best vervelend kunnen zijn. Mijn buurjongen had ook de leuke eigenschap zeer regelmatig de muziek hard aan te zetten. Dat ging echter wel om een uitstekende muziekintallatie. Het vervelende daarvan was dat je voornamelijk de bas kon horen. De muziek zelf hoorde je altijd in zeer onregelmatige fasen langskomen, omdat meneer niet van de volumeknop af kon blijven. Zet dan de muziek wat harder, maar blijf er verder vanaf. Dan kan ik lekker meegenieten.

Geef in die brief ook aan dat je best bereid bent tot een bezoek aan de ruimtes die last hebben van deze geluidshinder. Op die manier kan je zelf ondervinden of het legitieme klachten zijn. Ook zou ik een opmerking maken over de toegankelijkheid van de woning. Een brief was helemaal niet nodig geweest. De voordeur was heel goed bereikbaar. Meneer had ook even langs kunnen komen. Je bijt toch heus niet.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_62035984
Die brief!
Raap me op!

Zal wel een gefrustreerde, ontslagen Geenstijl redactielid zijn.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  dinsdag 30 september 2008 @ 21:55:03 #22
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_62035991
Hij is in iedergeval Monty Python fan. Altijd leuk
The Light Is Leaving Us All
  dinsdag 30 september 2008 @ 22:02:43 #23
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_62036254
tvptje
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_62036888
Ik zou willen dat ik dergelijke welbespraakte buren had .
I was an atheist until I realized I was God
pi_62037294
Zet dat geluid zacht, zet een koptelefoon op of ga verhuizen naar een vrijstaand pand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')