abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62212744
http://www.abnamromarkets.nl

Bij de afdeling turbo's kun je precies vinden wanneer welke turbo wordt uitgestopt.
Abre los ojos
pi_62212819
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:25 schreef merry77 het volgende:
Waar kan je zien op welk bedrag de turbo zal worden uitgestopt? Ik zit bij Alex en kan het daar niet echt in vinden.
Heeft de Turbo geen naam? Dat zal toch wel anders weet je niet wat je koopt.
Bv: Turbo long 4,10
Ik geloof dat die 4,10 eerst stond voor het financieringsniveau maar bij Binck geeft het iig vandaag de dag het stoplossniveau aan.
pi_62218443
Thanks!

Jemig, Dow weer slecht gesloten. Krijg de neiging om een zooi te verkopen en dan proberen later goedkoper terug te kopen. Calls schrijven heeft ook geen zin meer bij dit soort koersen. Puts kopen, zoveel ruimte om naar de nul te zakken hebben aandelen ook niet meer.
Stil blijven zitten, diep ademen en hopen dat er niet teveel banken meer omvallen is wellicht nog het beste.
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:47 schreef MrUnchained het volgende:
http://www.abnamromarkets.nl

Bij de afdeling turbo's kun je precies vinden wanneer welke turbo wordt uitgestopt.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_62219489
ik moet zeggen dat ik steeds meer de neiging krijg om eventueel wat aandelen te kopen omdat sommige echt knetterhard bezig zijn met een afstraffing, en ik daarvoor wel wat geld wil weg leggen. Ik verwacht morgen weer rode bordjes overigens..

En mocht de shit echt rondvliegen straks, verliest je geld bedroevend snel waarde en ben dan blij dat ik iig wat in de beurs heb zitten. [Ik rijd overigens nog steeds mee op de shorts van de indices ]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_62237468
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 12:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zelf doen is natuurlijk leuker, maar als het om geld verdienen gaat dan is 99% van de beleggers het beste af met een low cost indextracker.
Welke tracker(s) zou jij nemen, als je geen individuele aandelen zou kiezen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Dave7 op 08-10-2008 18:02:14 ]
pi_62240000
TVP

Ik ben van plan morgen eens naar de bank te stappen om een effecten nummer aan te schaffen. Ik zie warrants staan die nu nog maar 15 cent kosten en 6 jaar geleden nog op 15 euro stonden. Ik moet alleen nog eens duidelijk uitzoeken hoe dat warrants systeem precies in elkaar steekt. Het is in iedergeval niet de bedoeling om snel geld te maken. Ik wil het sowieso voor een langere tijd laten staan.
pi_62240915
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 10:59 schreef JimmyJames het volgende:
Volgens mij staat de weg open voor een rit naar de 250 punten
Ik denk eerder richting bodem 2003.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_62245195
Tis even wachten, maarre mijn effectenporto kan elk moment actief worden.
pi_62245348
Na de hele middag op een lichte plus sluit de Dow met een val van 350 punten in het laatste half uur.

Zal voor morgen wel weer de trend zijn dus.

Oliefutures op laagste niveau van het jaar, oliegebruik in VS op niveau September 2001 na de aanslagen.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 22:35:53 #60
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62246442
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 17:48 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Welke tracker(s) zou jij nemen, als je geen individuele aandelen zou kiezen?
Zelf zou ik de iShares MSCI Europe tracker nemen. Die heeft een mooie evenwichtige spreiding. Maar er zijn meerdere goede alternatieven (o.a. Eurostoxx 50)

[ Bericht 1% gewijzigd door SeLang op 08-10-2008 22:41:01 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 9 oktober 2008 @ 08:11:15 #61
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62251935
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 22:35 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zelf zou ik de iShares MSCI Europe tracker nemen. Die heeft een mooie evenwichtige spreiding. Maar er zijn meerdere goede alternatieven (o.a. Eurostoxx 50)
ben jij nu aan het instappen ? De door jou gedefinieerde minimale koersen om tegen te kopen zijn ondertussen wel bereikt, of wacht je nog tot het allemaal wat rustiger is ?
pi_62253317
Handelen hier ook mensen in warrants? Zo ja, welke warrants vinden jullie op dit moment interessant?
  donderdag 9 oktober 2008 @ 11:24:17 #63
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62255608
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 08:11 schreef Fugie het volgende:

[..]

ben jij nu aan het instappen ? De door jou gedefinieerde minimale koersen om tegen te kopen zijn ondertussen wel bereikt, of wacht je nog tot het allemaal wat rustiger is ?
We zitten nu inderdaad net rond het maximale niveau vanaf waar ik kopen voor lange termijn overweeg. De beurs lijkt nu historisch gezien aan de goedkope kant (zij het niet extreem). Tot nu toe heb ik echter nog niks gedaan. Voor m'n gevoel is het nog net iets te vroeg, maar daarmee loop ik natuurlijk een levensgroot risico om de boot te missen...

Maar het zou me verbazen als we een hele scherpe V-bodem gaan zien met daarop een snel en permanent herstel. De crisis strekt zich zo breed uit en er is geen magic fix. Daarom verwacht ik eerder een wat langduriger uitbodemingsproces en heb ik dus iets minder angst om de boot te missen (wel alert blijven natuurlijk). Dit laatste is overigens weer koffiedik kijken, en vroeg of laat moet je natuurlijk gewoon de knoop doorhakken.
Mijn reisverslagen
pi_62255643
Ik ga in juni 2009 instappen dan gaan we omhoog!
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_62259745
Het begint wel te kriebelen om een effectenrekening te openen en wat met call opties te speculeren , bijvoorbeeld op de index voor september '09.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_62262930
Ik heb dat idee ook, maar ik heb het gevoel dat ik me nog wat meer in moet lezen in hoe de markt precies in elkaar steekt. En wat ik nou het beste kan nemen als ik het geld voor een lange tijd ergens in wil steken.
pi_62268212
ik bllijf erbij .. turbo shorts op verscheidene indices. En langzamerhand aandelen inkopen in de olie/medische/it/bagger sector.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_62269447
Ik wacht ook nog even, denk nog niet dat de echte bodem bereikt is. Maar we komen qua cijfers wel redelijk in de buurt. En ach, iets te vroeg of te laat instappen is nooit erg

Gezien de crisis zit ik me alleen af te vragen welke sectoren, regio's en bedrijven momenteel het interessantst geprijst zijn, alleen wisselt het lijstje bijna per dag met de huidige histerie.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 21:02:52 #69
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62270101
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 20:38 schreef DIGGER het volgende:
Ik wacht ook nog even, denk nog niet dat de echte bodem bereikt is. Maar we komen qua cijfers wel redelijk in de buurt. En ach, iets te vroeg of te laat instappen is nooit erg
Ja, eigenlijk boeit het ook niet waar de bodem ligt. Zolang je maar instapt op een niveau dat laag genoeg is.
Maar toch...
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 20:38 schreef DIGGER het volgende:
Gezien de crisis zit ik me alleen af te vragen welke sectoren, regio's en bedrijven momenteel het interessantst geprijst zijn, alleen wisselt het lijstje bijna per dag met de huidige histerie.
Dat probleem ga ik uit de weg door gewoon op de totale markt in te zetten.

Aan één kant ligt het voor de hand om overwogen te gaan in financials omdat die het sterkst zijn afgestraft. Maar dat heeft ook een reden. In het post-creditcrunch tijdperk valt er gewoon veel minder te verdienen omdat er minder leverage kan worden toegepast. Ook typische zeer winstgevende pre-creditcrunch activiteiten zoals private equity en subprime hypotheken zullen verdwijnen/ verminderen. Daarnaast is bij veel financials de winst per aandeel door her-kapitalisatie blijvend verwaterd. Ik verwacht gewoon dat de hele financiele sector blijvend zal krimpen.

Normalitair zou je ook verwachten dat cyclische bedrijven zoals industriele concerns en commodities/ materialen zwaar afgestraft worden en uiteindelijk ook sterk herstellen. Maar eigenlijk is met name die commodities/ materialen sector nog best duur. We komen ook net uit die commodities/ materials bubble.

Dus volgens mij is het gewoon moeilijk te zeggen wat je moet pakken. Zelf heb ik daarom een brede lijst klaarliggen die sterk is gecorreleerd met de MSCI Europe.
Mijn reisverslagen
pi_62272388
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:24 schreef SeLang het volgende:

[..]

We zitten nu inderdaad net rond het maximale niveau vanaf waar ik kopen voor lange termijn overweeg. De beurs lijkt nu historisch gezien aan de goedkope kant (zij het niet extreem). Tot nu toe heb ik echter nog niks gedaan. Voor m'n gevoel is het nog net iets te vroeg, maar daarmee loop ik natuurlijk een levensgroot risico om de boot te missen...

Maar het zou me verbazen als we een hele scherpe V-bodem gaan zien met daarop een snel en permanent herstel. De crisis strekt zich zo breed uit en er is geen magic fix. Daarom verwacht ik eerder een wat langduriger uitbodemingsproces en heb ik dus iets minder angst om de boot te missen (wel alert blijven natuurlijk). Dit laatste is overigens weer koffiedik kijken, en vroeg of laat moet je natuurlijk gewoon de knoop doorhakken.
Hier nog een koffiedikkijker. Ik denk dat we nog wel een tijd omlaag zullen gaan, totdat duidelijk wordt dat overheden er echt in slagen om de kredietcrisis te bezweren. Daar zijn we met de afgekondigde maatregelen in de VS en Europa nog lang niet.
pi_62273137
Jullie kennen vast wel forums op internet waar ik me een beetje in kan lezen?
pi_62274367
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 22:13 schreef MMWhOPS het volgende:

[..]

Hier nog een koffiedikkijker. Ik denk dat we nog wel een tijd omlaag zullen gaan, totdat duidelijk wordt dat overheden er echt in slagen om de kredietcrisis te bezweren. Daar zijn we met de afgekondigde maatregelen in de VS en Europa nog lang niet.
Het lijkt mij eerder dat we op een gegeven moment gaan 'hangen' tegen bepaalde bodem's aan. Weken achter een dat we wéér naar beneden gaan lijkt mij niet realistisch. Een soort zij waartse periode zoals we die tussen Juli en September hebben gekent lijkt me toch meer realistisch, met soms harde afstraffingen, en gekke correcties.

Zoals SeLang al zei, lijkt het me dat banken het komende periode zeer lastig gaan krijgen. Dus om in die sector te gaan kopen lijkt me ook niet heel verstandig, maarja, de IT en farmeceuticals heb ik ook niet veel vertrouwen in, ik zal het waarschijnlijk doen met de hardst afgestrafte aandelen op mijn lijstje, die niet in 1 van die 3 sectoren voor komt.
pi_62274465
Als er vandaag 1 sector hard af ging in Amerika waren het wel bedrijven in de automobielsector. Dat even voor de afwisseling (de financials gingen ook nog fors mee omlaag).

Geruchten gaan dat de Amerikaanse overheid ook banken gaat nationaliseren. Als dat gebeurt is de bodem nog niet in zicht lijkt me, omdat dat de onzekerheid op korte termijn niet weg zal nemen.
Op langere termijn wel een goede stap.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 23:38:23 #74
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_62275291
ADR aandelen, wordt daar dividend op uitgekeerd? Europese fondsen die genoteerd staan op de NYSE bijvoorbeeld.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 23:43:41 #75
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62275416
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:08 schreef DIGGER het volgende:
Als er vandaag 1 sector hard af ging in Amerika waren het wel bedrijven in de automobielsector. Dat even voor de afwisseling (de financials gingen ook nog fors mee omlaag).
Ja, ik denk dat dat is omdat de automobielen veel schulden hebben die ze moeten doorrollen en straks geen nieuwe leningen meer kunnen krijgen. Daar bovenop natuurlijk nog de 'gewone' problemen van die industrie.
quote:
Geruchten gaan dat de Amerikaanse overheid ook banken gaat nationaliseren. Als dat gebeurt is de bodem nog niet in zicht lijkt me, omdat dat de onzekerheid op korte termijn niet weg zal nemen.
Op langere termijn wel een goede stap.
Volgens mij is (gedeeltelijke) nationalisatie in ruil voor equity de enige oplossing, want veel instellingen zijn gewoon insolvent. Dat betekent natuurlijk wel dat aandeelhouders tegen slechte condities een groot % van het bedrijf moeten overdragen aan de overheid. Dat komt nooit meer terug naar de aandeelhouders. Dit wordt nu al een tijdje gedaan in Europa en het lijkt dat de USA dit nu eindelijk ook gaat doen. Deze onzekerheid zal inderdaad nog een hele tijd boven de markt blijven hangen.

Aan de andere kant: als je gaat wachten tot alles duidelijk is dan staan we alweer fors hoger. Het moment om er vol in te gaan begint nu toch dichtbij te komen. Wat betreft de oplossing voor de financials beginnen de contouren nu toch langzaam aan zichtbaar te worden. Hoe groot de creditproblemen worden voor de niet-financials en andere (indirecte) gevolgen van de crisis dat is me redelijk onduidelijk. Tot nu toe is dat ook nog nauwelijks belicht geweest.
Mijn reisverslagen
  donderdag 9 oktober 2008 @ 23:48:48 #76
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62275561
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:38 schreef Richie_Rich het volgende:
ADR aandelen, wordt daar dividend op uitgekeerd? Europese fondsen die genoteerd staan op de NYSE bijvoorbeeld.
Ja.

In feite zijn dat dezelfde aandelen die in de USA bij een deposit bank in een kluis liggen. Dividenden gaan gewoon naar de bezitters van de ADR. Sommige depositbanks rekenen wel een fee die dus van het dividend af gaat, maar de NYSE verbiedt dit, dus met aandelen aan de NYSE zou dat niet zo moeten zijn (maar wel bij NASDAQ fondsen). Ik heb zelf overigens (nog) geen ervaring met ADRs.
Mijn reisverslagen
pi_62275584
opzich is het nu geen ramp om er vol in te knallen, ik geloof er niks van dat de komende 5 jaar de beurs onder de huidige slotkoers zal blijven hangen. Alleen als het basissysteem van beurzen zou worden aangepast krijg ik meer vrees.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 23:50:36 #78
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_62275601
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:48 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja.

In feite zijn dat dezelfde aandelen die in de USA bij een deposit bank in een kluis liggen. Dividenden gaan gewoon naar de bezitters van de ADR. Sommige depositbanks rekenen wel een fee die dus van het dividend af gaat, maar de NYSE verbiedt dit, dus met aandelen aan de NYSE zou dat niet zo moeten zijn (maar wel bij NASDAQ fondsen). Ik heb zelf overigens (nog) geen ervaring met ADRs.
Ok, thnx,

Ik vind het wel een mooie oplossing om in UK aandelen te zitten zonder ook nog eens de pond als valuta te hanteren. Dus dat ik ga kopen in alleen dollars en euro's. Of zal dit weinig effect hebben?
  donderdag 9 oktober 2008 @ 23:55:22 #79
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62275718
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:50 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Ok, thnx,

Ik vind het wel een mooie oplossing om in UK aandelen te zitten zonder ook nog eens de pond als valuta te hanteren. Dus dat ik ga kopen in alleen dollars en euro's. Of zal dit weinig effect hebben?
Maakt op zich weinig uit denk ik, want koers en dividend zitten toch gewoon vast aan de £, ook al wordt dividend betaald in $.
Het liefst zou ik die aandelen gewoon in Londen kopen. Overigens gaat Binck dat aanbieden in Q1 2009. Maar dat zou weleens te laat kunnen zijn, dus dan maar ADRs .
Mijn reisverslagen
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 00:00:17 #80
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_62275839
wat is een goedkope broker? of zal ik gewoon rabobank doen. volgens mij vraagt deze wel een hoge fee
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 00:02:15 #81
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62275886
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 00:00 schreef Fortitudo het volgende:
wat is een goedkope broker? of zal ik gewoon rabobank doen. volgens mij vraagt deze wel een hoge fee
Binck is prima.
Mail me maar op andromeda2008@btinternet.com.
Krijgen we beiden 50 euro transactiekosten vergoed.
Mijn reisverslagen
pi_62275914
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:04 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het lijkt mij eerder dat we op een gegeven moment gaan 'hangen' tegen bepaalde bodem's aan. Weken achter een dat we wéér naar beneden gaan lijkt mij niet realistisch. Een soort zij waartse periode zoals we die tussen Juli en September hebben gekent lijkt me toch meer realistisch, met soms harde afstraffingen, en gekke correcties.
Tsja, dat hangt er maar helemaal vanaf hoe erg het wordt met die kredietcrisis. Het schijnt dat er in de VS nog honderden banken op omvallen staan. Die kunnen echt niet allemaal genationaliseerd worden. En in Europa zijn er een aantal grote banken met een akelig zwakke solvabiliteit. DB bijvoorbeeld heeft een solvabiliteit van 2% ofzo, maar wel een balanstotaal van 70% van het Duitse BNP. Dus, "too big to fail", maar helaas ook "too big to save". Als daar ook maar iets mee gebeurd zal blijken dat we echt nog wel een stuk naar beneden kunnen. Tot slot, en misschien wel het belangrijkste, de pijn in de reele economie moet nog geleden worden.

Wel ben ik het eens dat een langzaam herstel, met veel zijwaartse tussenstappen, waarschijnlijk is.

[ Bericht 3% gewijzigd door MMWhOPS op 10-10-2008 00:11:06 ]
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 08:46:19 #83
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62278941
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 11:24 schreef SeLang het volgende:

[..]

dat is ook mijn gevoel

Bovendien zijn al mijn fondsen nog even in ijsland, dus nu kopen zit er niet in.
pi_62283461
Dit kwam ik vanochtend tegen. Leverage ratio's van Europese banken gemeten als Tangible Equity gedeeld door Total Assets:

Deutsche Bank: 1.2 %
Deutsche Postbank: 1.3%
Dexia: 1.1%
UBS: 1.6%
RBS: 1.7%
Credit Agricole: 1.8%

Ja jezus, met dit soort leverage ratio's is het ook niet verwonderlijk dat het vertrouwen in het Europese bankwezen een issue is. De banken zijn eigenlijk gewoon zelf ook hedge funds. Het risico van een "mother of all bank runs" is dus helemaal niet denkbeeldig.

Nationalisatie van banken is misschien in theorie een remedie, alleen is dat zo duur door de enorme omvang van een aantal banken, dat overheden zich dat niet kunnen (willen) veroorloven. Dat verklaart misschien de angst dat deze crisis "bigger then government" is. Ik blijf dus bij mijn koffiedik-voorspelling: we gaan nog verder omlaag.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:29:28 #85
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62284169
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 12:00 schreef MMWhOPS het volgende:
Dit kwam ik vanochtend tegen. Leverage ratio's van Europese banken gemeten als Tangible Equity gedeeld door Total Assets:

Deutsche Bank: 1.2 %
Deutsche Postbank: 1.3%
Dexia: 1.1%
UBS: 1.6%
RBS: 1.7%
Credit Agricole: 1.8%

Ja jezus, met dit soort leverage ratio's is het ook niet verwonderlijk dat het vertrouwen in het Europese bankwezen een issue is. De banken zijn eigenlijk gewoon zelf ook hedge funds. Het risico van een "mother of all bank runs" is dus helemaal niet denkbeeldig.

Nationalisatie van banken is misschien in theorie een remedie, alleen is dat zo duur door de enorme omvang van een aantal banken, dat overheden zich dat niet kunnen (willen) veroorloven. Dat verklaart misschien de angst dat deze crisis "bigger then government" is. Ik blijf dus bij mijn koffiedik-voorspelling: we gaan nog verder omlaag.
Europese banken hebben inderdaad vaak een hogere leverage dan de Amerikaanse.
Ik begrijp dat in de UK nu onder bepaalde voorwaarden de staat garant gaat staan voor leningen. Op die manier zou dan de angst moeten verminderen om aan elkaar te lenen. De komende jaren moeten de banken dan de-leveragen en herkapitaliseren totdat de verhoudingen weer gezond zijn. Een dergelijke oplossing met hulp van de overheid lijkt me zo'n beetje de enige optie. Wordt wel een langdurig en pijnlijk proces, en het gaat om zulke bedragen dat het bijna lijkt alsof het onmogelijk is. Maar uiteindelijk kom je uit elke crisis, ooit.

Er gaat in dat proces ook nog een hoop afgeschreven worden en vele faillisementen zullen nog volgen. Er werd in het eerste jaar van de credit crunch steeds net gedaan alsof er een 'liquidity' crisis is. Maar het probleem is gewoon 'insolvency'. Er is waarde verdwenen dus er zijn mensen gewoon hun geld kwijt. Dit los je nooit op met liquiditeit injecteren of met boekhoudkundige truuks. Het lijkt erop dat men dat nu eindelijk begint te accepteren. Vandaar ook de selloff.

Je moet alleen niet vergeten dat de bodem in de aandelenmarkt altijd eerder valt dan de bodem in de crisis. De moeilijke taak voor ons is nu om in te schatten wanneer dat ongeveer is. Het zijn wel opwindende tijden.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:42:42 #86
200082 verified  poffu
Secret Story Guido
pi_62284519
wil binnenkort een rekening openen bij binckbank, heb het boek over beleggen voor dummies gelezen en de binckmap... iemand nog must knows voor ik hier aan begin haha?
Lalalalala
pi_62285335
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 12:29 schreef SeLang het volgende:

[..]

Europese banken hebben inderdaad vaak een hogere leverage dan de Amerikaanse.
Ik begrijp dat in de UK nu onder bepaalde voorwaarden de staat garant gaat staan voor leningen. Op die manier zou dan de angst moeten verminderen om aan elkaar te lenen. De komende jaren moeten de banken dan de-leveragen en herkapitaliseren totdat de verhoudingen weer gezond zijn. Een dergelijke oplossing met hulp van de overheid lijkt me zo'n beetje de enige optie. Wordt wel een langdurig en pijnlijk proces, en het gaat om zulke bedragen dat het bijna lijkt alsof het onmogelijk is. Maar uiteindelijk kom je uit elke crisis, ooit.

Er gaat in dat proces ook nog een hoop afgeschreven worden en vele faillisementen zullen nog volgen. Er werd in het eerste jaar van de credit crunch steeds net gedaan alsof er een 'liquidity' crisis is. Maar het probleem is gewoon 'insolvency'. Er is waarde verdwenen dus er zijn mensen gewoon hun geld kwijt. Dit los je nooit op met liquiditeit injecteren of met boekhoudkundige truuks. Het lijkt erop dat men dat nu eindelijk begint te accepteren. Vandaar ook de selloff.

Je moet alleen niet vergeten dat de bodem in de aandelenmarkt altijd eerder valt dan de bodem in de crisis. De moeilijke taak voor ons is nu om in te schatten wanneer dat ongeveer is. Het zijn wel opwindende tijden.
Selang, ik heb op zich weinig aan je analyse toe te voegen (wordt een saaie discussie zo). Maar mijn reden om op korte termijn bearish the blijven, ondanks de reeds grote dalingen, is dat overheden in Duitsland en elders in Europa nog in een "state of denial" verkeren. Voordat er dus radicale oplossingen komen, moeten policy makers eerst een u-turn maken. Vervolgens zal het door de enorme omvang van het probleem ook nog tijd kosten om deze oplossingen te realiseren. Immers, de oplossingen zullen een aanzienlijke weerslag hebben op nationale begrotingen. Ondertussen neemt de "collateral damage" voor de reele economie alsmaar toe.

Mijn "voorspelling" is dus dat, voordat er enig zicht is op concrete oplossingen en op de omvang van de schade voor de reele economie, we lagere bodems gaan opzoeken.
pi_62285342
Is het mogelijk om naast een studentenrekening ook een effectenrekening te starten? Of gaat de bank of het IB groep dan vervelend doen? Ik wil namelijk 3500 euro stufi gebruiken om te beleggen.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:23:32 #89
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62285584
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:14 schreef MMWhOPS het volgende:

[..]

Selang, ik heb op zich weinig aan je analyse toe te voegen (wordt een saaie discussie zo). Maar mijn reden om op korte termijn bearish the blijven, ondanks de reeds grote dalingen, is dat overheden in Duitsland en elders in Europa nog in een "state of denial" verkeren. Voordat er dus radicale oplossingen komen, moeten policy makers eerst een u-turn maken. Vervolgens zal het door de enorme omvang van het probleem ook nog tijd kosten om deze oplossingen te realiseren. Immers, de oplossingen zullen een aanzienlijke weerslag hebben op nationale begrotingen. Ondertussen neemt de "collateral damage" voor de reele economie alsmaar toe.

Mijn "voorspelling" is dus dat, voordat er enig zicht is op concrete oplossingen en op de omvang van de schade voor de reele economie, we lagere bodems gaan opzoeken.
Dat ben ik ook met je eens (saai inderdaad ). Ook ik ben nog steeds bearish (Duh- anders had ik allang gekocht). Alleen probeer ik mezelf wel scherp te houden om niet te lang bearish te blijven. Want er komt een keer een einde aan de crisis. Op het moment dat er echt zicht is op een einde dan staan we tientallen procenten boven de bodem.
Mijn reisverslagen
pi_62285604
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Is het mogelijk om naast een studentenrekening ook een effectenrekening te starten? Of gaat de bank of het IB groep dan vervelend doen? Ik wil namelijk 3500 euro stufi gebruiken om te beleggen.
Ja. Nee.
Maar ik zou niet bij je bank gaan beleggen... duur en onhandig (mijn ervaring iig). Maar dus bij een beleggersbank (Binck/Alex).
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:31:31 #91
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_62285773
Slap me to the face..

Maar is het niet zo dat als de aandelen van bedrijven zo'n beetje op hun dieptepunt zijn, dat mensen die weer gaan kopen (spotgoedkoop) om ze vervolgens weer te verkopen als ze veel waard zijn?

En voor alle duidelijkheid, ik ben een complete nitwit met aandelen
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:37:07 #92
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62285925
dat is wel het idee ja

Maar het dieptepunt is moeilijk te bepalen, ik denk dat we nog wel wat lager kunnen aangezien de crisis alleen maar omvangrijker lijkt te worden.
pi_62285941
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:31 schreef wolferl het volgende:
Slap me to the face..

Maar is het niet zo dat als de aandelen van bedrijven zo'n beetje op hun dieptepunt zijn, dat mensen die weer gaan kopen (spotgoedkoop) om ze vervolgens weer te verkopen als ze veel waard zijn?

En voor alle duidelijkheid, ik ben een complete nitwit met aandelen
Ja dat is altijd zo. En daarom heb je nooit een compleet stijgende lijn. Er zitten altijd wat dalen in. Maar uiteindelijk stijgt het aandeel toch wel.
pi_62286026
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:24 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Ja. Nee.
Maar ik zou niet bij je bank gaan beleggen... duur en onhandig (mijn ervaring iig). Maar dus bij een beleggersbank (Binck/Alex).
Alex is toch juist duurder als beleggen via de bank? Bij Alex betaal je 59 euro in de maand. Dat is best veel als je in totaal maar voor bijvoorbeeld voor 3500 euro belegd.
Bij de bank betaal je niet voor je rekening toch?
pi_62286090
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 22:32 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Jullie kennen vast wel forums op internet waar ik me een beetje in kan lezen?
Als je behalve een "beetje inlezen" er niet heel veel tijd in wil stoppen kan je het beste een grote tracker nemen. Als je het actiever wil doen en intelligent (aka, een bargain+safe portfolio kopen en dan wellicht max. 1 transactie per jaar) kan je het beste eerst een stapel literatuur doornemen. Als je tussen deze beide extremen gaat zitten loop je in veruit de meest gevallen tegen de grootste kosten op en heb je de meeste kans op verlies.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:48:00 #96
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_62286227
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:37 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ja dat is altijd zo. En daarom heb je nooit een compleet stijgende lijn. Er zitten altijd wat dalen in. Maar uiteindelijk stijgt het aandeel toch wel.
Nou dan zal ik me gaan verdiepen in wat materie, kijken of ik de basis kan leren.
pi_62286450
Hoe zit het met trackers eigenlijk, als de index aangepast wordt (ik neem aan dat fortis niet lang meer in de index blijft).
Wordt de waarde van bv de AEXtracker "omgezet" naar de nieuwe indexsamenstelling?
pi_62287149
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:40 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Alex is toch juist duurder als beleggen via de bank? Bij Alex betaal je 59 euro in de maand. Dat is best veel als je in totaal maar voor bijvoorbeeld voor 3500 euro belegd.
Bij de bank betaal je niet voor je rekening toch?
Is dat zo? Dat is nieuw voor mij... met kosten bedoel ik transactiekosten... ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat het openen van een beleggingsrekening geld kost
pi_62287490
Ligt aan de soort rekening
quote:
Zelf beleggen
Bij Alex kunt u zelf beleggen via Alex Advanced. U betaalt geen abonnementskosten, maar slechts een bedrag per transactie. U kunt bij Alex Advanced al beleggen vanaf ¤ 5,70 + 0,09% van de totale effectieve waarde van uw order. Kijk hier voor de tarieven van Alex Advanced.

Zeer actieve beleggers kunnen beleggen met Alex Pro. Alex Pro biedt u alle mogelijkheden waar professionele beleggers over beschikken. Hiervoor betaalt u een abonnementsprijs van ¤ 59,00 per maand. Bij Alex Pro kunt u al beleggen vanaf ¤ 6,00 + 0,06% van de totale effectieve waarde van uw order. Kijk hier voor de tarieven Alex Pro.
Ik ga binnenkort instappen via Alex Advanced, ga het bij een tracker(s) houden
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_62287505
-edit-

Een minuut te laat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')