http://www.nu.nl/news/176(...)ogiesector_hard.htmlquote:Kredietcrisis treft technologiesector hard
Uitgegeven: 30 september 2008 11:35
Laatst gewijzigd: 30 september 2008 11:52
AMSTERDAM - De crisis op de effectenbeurzen treft bedrijven in de technologiesector harder dan gemiddeld. De Amerikaanse technologiebeurs Nasdaq sloot maandag ruim 9 procent lager.
[....]
De technologiebedrijven lijden onder de slechte economische situatie. Die leidt er toe dat consumenten de aanschaf van dure computerapparatuur uitstellen, en zorgen voor een krimpende advertentiemarkt.
Vraag naar voedsel zal er altijd wel blijven. Ik denk dat de grondstoffen geraakt zullen worden, als het goed gaat met de wereldeconomie is er meer vraag naar grondstoffen, als het minder gaat wordt dat ook minder.quote:Op dinsdag 30 september 2008 17:33 schreef Cahir het volgende:
ik denk voedsel.
Ja...stel dat Azie van de dollars af wil...en gaat verkopen...dan hebben we ook een klein probleempje...quote:Op dinsdag 30 september 2008 17:44 schreef Proximo het volgende:
Valuta-handel zal wel het een en ander gaan schuiven als het echt misgaat
Ironisch, die dollars in azië zijn aangekocht als "appeltje voor de dorst" en ze kunnen er nu geen kant mee opquote:Op dinsdag 30 september 2008 17:45 schreef agter het volgende:
[..]
Ja...stel dat Azie van de dollars af wil...en gaat verkopen...dan hebben we ook een klein probleempje...
Ehhhh, had ik eigenlijk nog niet zo gezien... Ik zal de TT aanpassen...quote:Op dinsdag 30 september 2008 18:16 schreef dubidub het volgende:
Wat is nou de vraag? Welke sectoren de klappen gaan opvangen of waar ze gaan vallen?
yup , zeker in de overgewaardeerde markten. Spanje en Ierland hebben al klappen gekregen in deze. GB en ook NL staat nog iets zuur te wachten imo. VOoral GB danquote:Op dinsdag 30 september 2008 17:42 schreef agter het volgende:
Zelf denk ik dat de vastgoedmarkt klappen gaat krijgen.
Daar zit nog wel een luchtbelletje...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |