abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 oktober 2008 @ 17:56:48 #301
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62082289
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 08:40 schreef ikJur het volgende:
Ik weet niet of t al gezegd is maar het viel mij op dat toen het rookverbod in België ingevoerd werd na 2 dagen de asbakken gewoon weer in de kroeg stonden, iets dergelijks verwachtte ik ook wel van Nederland maar dat viel vies tegen hoe goed wij hier luisteren naar onze fatsoensrakkers.
Nee, dat komt gewoon omdat er gaten in de wet zitten.... in Belgie mag bijvoorbeeld alleen een kroeg die minder dan 25% inkomsten uit eten haalt een ontheffing aanvragen. Ook zijn er lokale wetten waar een bepaalde oppervlakte geldt.... Zo was er een kroeg in Gent geloof ik die te groot was, vervolgens de eigenaar de helft "verkocht" aan een van zijn personeelsleden, een muurtje bouwde zodat beide kroegen klein genoeg waren voor een ontheffing, en vervolgens een flinke deur in de muur bouwen..... En hoppa, de asbakken konden weer op tafel.

Die wet zat zo vol gaten en compromissen, dat het ontduiken van de wet gewoon veel makkelijker kan. Dat realiseren ze ook nu in België, dus gaan in 2010 met een nieuwe wet ook de ontheffingen op slot.

@Stargazer: Ja, van mijn 15e tot 23e, een pakje per dag. Het duurde inderdaad tot mijn 23e tot ik eindelijk het verstand had bereikt dat het toch beter was om te stoppen, maar dat komt wellicht omdat ik wat traag van begrip was en ik pas op mijn 23e snapte dat roken niet echt slim was.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')