Nou, op de lange duurquote:Op dinsdag 30 september 2008 12:46 schreef Dvm86 het volgende:
Wat bedoel je trouwens met: 'Die euro zal nog wel wat verder zakken'?
Precies. Ik heb nog een kilootje liggen en ga binnenkort een wereldreis maken.quote:
Is het dan niet verstandig om een ander valuata te kopen (dollars, ponden) ipv goud of zilver? Die laatsten zijn namelijk al fors gestegen de laatste jaren.quote:
dollars en ponden? jij durftquote:Op dinsdag 30 september 2008 15:18 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Is het dan niet verstandig om een ander valuata te kopen (dollars, ponden) ipv goud of zilver? Die laatsten zijn namelijk al fors gestegen de laatste jaren.
Hij had het erover dat de euro zou gaan dalen, dan is het toch ten opzichte van andere valuta's? Dus is het verstandig om andere valuta's te kopen (geen idee welke, maar ik zeg ook niet dat de euro gaat dalen in waardequote:Op dinsdag 30 september 2008 15:24 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
dollars en ponden? jij durft
Hmm, ik dacht dat goud altijd zo'n beetje z'n waarde hield. Maar dit verschil is inderdaad wel erg groot.quote:Op dinsdag 30 september 2008 15:40 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hij had het erover dat de euro zou gaan dalen, dan is het toch ten opzichte van andere valuta's? Dus is het verstandig om andere valuta's te kopen (geen idee welke, maar ik zeg ook niet dat de euro gaat dalen in waarde). Om goud stabiel te noemen gaat mij te ver, ik heb gister gelezen dat goud in 1971 $35 koste per ounce, in 1980 $850 en in 2004 $350. Leuk als je het in 1971 kocht en in 1980 verkocht, maar als je het in 1980 hebt gekocht dan ben je minder blij.
Als je bang bent voor inflatie, zet het dan op een spaarrekeningen met een rente hoger dan de inflatie.
Er zijn in Nederland drie banken die een rente van 5,25% bieden (zonder rekening voorwaarden) en nog een vijftal die 5-5,2% bieden. Zolang de inflatie daaronder blijft is er geen probleem, als de inflatie toch fors gaat stijgen dan verwacht ik dat er ook banken zijn die meegaan.quote:Op dinsdag 30 september 2008 15:53 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Hmm, ik dacht dat goud altijd zo'n beetje z'n waarde hield. Maar dit verschil is inderdaad wel erg groot.
Kan een spaarrekening tegen een fikse inflatie op?
Bel je bank en vraag naar de mogelijkheid om een goudrekening te openen. Geen idee of het bij alle banken kan en wat de precieze kosten zijn, maar het is voordeliger dan fysiek goud te kopen en te verkopen.quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:44 schreef PiRANiA het volgende:
Hoe koop je dat dan?
postbank?quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:58 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Bel je bank en vraag naar de mogelijkheid om een goudrekening te openen. Geen idee of het bij alle banken kan en wat de precieze kosten zijn, maar het is voordeliger dan fysiek goud te kopen en te verkopen.
Ik ga 100 oZ zilverstaven kopenquote:
Geen idee, zou je ze moeten vragen. Volgensmij heeft ABN Amro wel een. Het hoeft natuurlijk niet persé bij de bank waar je nu zitquote:
Je kunt een goudrekening openen, zoals hierboven beschreven; je kunt ook proberen via internet écht metaal te kopen (meestal in de vorm van munten of staven) via een gecertificeerd bedrijf. Helaas zijn de afgelopen paar dagen de bedrijven die ik kon vinden uitverkocht; er is dus niet echt een markt meer voor 'echt' geld, tot de vraag wat afneemt en ze weer munten en staven geleverd krijgen.quote:
Zoals? Veel van die metalen zijn nog steeds onmisbaar in de technologie (zilver en goud in mobieltjes om wat te noemen) dus ik ben benieuwd wat je dan onder modern verstaat.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 01:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik ben in het platina en palladium gegaan. Nee, eerlijk gezegd vind ik het investeren in duurzame metalen een ouderwetse aangelegenheid, ik hanteer liever modernere beleggingen.
Een modern financieel product zoals een CV, een obligatie of aandelen. De technologisch toepassing staat niet centraal als je wat met je geld wil gaan doen, dan kijk je naar het rendement en dat is voor veel duurzame metalen niet al te best in vergelijking met die meer moderne producten.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 15:05 schreef ehqo het volgende:
Zoals? Veel van die metalen zijn nog steeds onmisbaar in de technologie (zilver en goud in mobieltjes om wat te noemen) dus ik ben benieuwd wat je dan onder modern verstaat.
Jim Sinclair houdt het op 1650 dollar.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 15:00 schreef Erasmo het volgende:
Wat is de voorspelling voor de goudprijs de komende tijd? En als de bank waar ik mijn goudrekening heb omvalt, wat dan?
Ook niet meer zodra er serieus honger is... Waarom op het land werken voor een stukje goud, als je je gewas zelf kan opeten?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 15:42 schreef Jamiroquai het volgende:
..., iets dat iedereen altijd zou willen hebben.
Because it's shiny.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:02 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ook niet meer zodra er serieus honger is... Waarom op het land werken voor een stukje goud, als je je gewas zelf kan opeten?
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:26 schreef Jamiroquai het volgende:
[..]
Because it's shiny.
Waarom denk je dat goud en zilver sowieso in de geschiedenis bekent zijn geworden?
Het is een perfect ruilmiddel.
Goud is overal al evenveel waard (Zand is bijv geen goed ruilmiddel in de Sahara, maar op de Noordpool weer wel)
Goud bederft/eet niet (Anders dan je knollen en wortels)
Goud is een duidelijke maatstaf voor waarde (Hoeveel knollen is een kameel waard? En hoeveel wortels? en hoeveel appels?)
Goud gebruik je niet (Je eet het niet, je stopt het niet in het vuur)
Goud is klein en draagbaar
Goud is makkelijk deelbaar
Vergeet de belangrijkste. Je kan het niet bijdrukken
Tenminste, dit is als de mens zelfvoorzienend is. Hij kan zichzelf en z'n gezin voeren en houd nog spul over, DAN is goud heel handig. Als we allemaal de velden gaan leegplukken en voor jezelf zorgen dan is goud niets waard nee
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 07:36 schreef PiRANiA het volgende:
Goed, waar kan ik dus fysiek goud kopen dan?
Ik wil denk ik toch wat achter de hand hebben...
Maar de vraag is natuurlijk: raak ik het weer kwijt in tijden van crisis?
Mooi op tijd verkocht en winst genomen. Gold is crashing down van $930 naar $830 in 1 dagquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 08:10 schreef digitaLL het volgende:
Ik heb mijn goud juist net verkocht. De goudprijs omgerekend in euros is op recordhoogte. Mijn vermoeden is dat de goudprijs door beginnende asset en commodity deflation eerder zal dalen dan stijgen de komende tijd. Later zal de de overvloed aan gelden die overheden en centrale banken in de markt pompen maar nu nog vast blijven zitten al snel enorme nieuwe bubbles en inflatie veroorzaken.
Op termijn is het dan ook de bedoeling om weer opnieuw in goud te beleggen.
Diamanten zijn synthetisch te maken tegenwoordig, goud kun je niet maken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 21:15 schreef Oma het volgende:
Wat is eigenlijk het voordeel van goud tov diamanten? Is het niet zo dat diamanten een hogere waarde per gram hebben? In tijden van crisis lijkt me draagbaarheid nogal relevant. Een buideltje diamanten is dan makkelijker mee te nemen dan een zware koffer met goud. Of vergis ik me nu?
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 21:22 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Diamanten zijn synthetisch te maken tegenwoordig, goud kun je niet maken.
Bovendien reguleerd 1 kartel, de Beers de prijzen.
quote:items needed
1. 1/4 oz. silver shavings 99% pure
2. 3 oz. sulfur powder (pharmaceutical grade)
3. 10 oz. Cinnabar with no TRACES of gold (also known as
a mineral, Mercuric Sulfide, Hgs)- powder it
4. 1 quartz geode
5. 4 12 volt car batteries
6. 2 lead (Pb - the element) copper electrodes
place all shavings and powder into Quartz Geode, connect
car batteries to equal 48 volts at 3 amp per minute, place
leads into powder in Quartz Geode. Wait 25 minutes
produces 1.75 ounces of gold
don't get greedy, do exactly as stated
http://users.rcn.com/zap.dnai/gold.htm
De prijs is de afgelopen tijd al gezakt.quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:11 schreef Erasmo het volgende:
Klopt het dat na de crisis de prijs weer gaat zakken?
Klopt, maar zou hij dan nu niet weer gaan moeten stijgen omdat iedereen nu goud gaat hamsteren?quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De prijs is de afgelopen tijd al gezakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |