Fijn dat jij ook een mening hebt en dat je dat ondersteunt met enkel een totaal uit zijn context gerukt citaat.quote:
mag het ook als je de boeken niet eens kent?quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:51 schreef chratnox het volgende:
Vermakelijke serie, als je vergeet dat je de boeken gelezen hebt. Ik vind een aantal dingen heel jammer in de serie, maar dat hoort er eigenlijk een beetje bij. Ik snap dat ze het verhaal uitwijken en een avontuur maken van elke aflevering, zoals genoemd wordt, maar laat de rode draad wel kloppen dan, dat is juist het belangrijkste van de boeken!
Trouwens, het meest indrukwekkende uit het eerste boek vond ik de periode dat Richard Cypher gevangen was door Denna, de Mord-Sith. De manier waarop dit verteld en weergegeven werd was ronduit briljant. Daarnaast miste ik daarin een belangrijk stuk, namelijk dat het zwaar wit werd door vergiffenis, niet door woede. Zedd lijkt ook niet gehinderd te zijn door enige kennis van tovenarij en kan niets anders dan vuur schieten uit zijn vingers...
Al met al, leuk hersenloos vermaak als je vergeet de boeken ooit gelezen te hebben..
Uiteraard! Hoewel ik de boeken wel aanraad als je een beetje van lezen houdtquote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:15 schreef Friday12 het volgende:
[..]
mag het ook als je de boeken niet eens kent?
vanacht al gezienquote:Op zondag 22 maart 2009 12:10 schreef yesughei het volgende:
Die chicken of doom is juist geweldig! Een van de beste stukken uit de boeken![]()
Had een week last van angst voor alle kippen die ik zag!
Maar goed, hebben jullie episode 16 al gezien?? Ze zijn nu echt te ver gegaan. Alsof je door de drie boxes bij elkaar te leggen de macht krijgt. Waar is het boek van getelde schaduwen gebleven? Ze hebben nu de hele verhaallijn tot en met het einde van boek 11 verneukt. Het idee waar alle boeken om draaien is nu weg. Jenssen vond ik nog niet zo erg (behalve de vreselijk slechte acteur) maar voor de rest zijn ze echt te ver gegaan...En hoe gaan ze nu seizoen 2 doen?
Het maakt me echt niet uit als ze van de verhaallijn afwijken, maar ze moeten niet gaan sleutelen aan het idee, de essentie eigenlijk, van alle boeken.
Jenssen hoort in deel 7 ofzo pas naar voren te komen, de moeder van Richard is dood (dat is juist het hele punt, verkracht enzo..) en de kistjes van orden moeten op een bepaalde manier gelegd worden, met een bepaalde bezwering, in bepaald zonlicht e.d. Wat ze nu gedaan hebben slaat echt ronduit nergens op. Maargoed, ik heb in de serie al meer confessors voorbij zien komen dan in alle boeken bij elkaar, Kahlan zou de laatste zijn, in elk dorp is er wel 1. Denna geeft iemand de 'Breath of Life' en diegene komt weer tot leven... Zullen ze de boeken gewoon niet begrijpen of verkrachten ze de boeken met opzet?quote:Op zondag 22 maart 2009 12:10 schreef yesughei het volgende:
Die chicken of doom is juist geweldig! Een van de beste stukken uit de boeken![]()
Maar goed, hebben jullie episode 16 al gezien?? Ze zijn nu echt te ver gegaan. Alsof je door de drie boxes bij elkaar te leggen de macht krijgt. Waar is het boek van getelde schaduwen gebleven? Ze hebben nu de hele verhaallijn tot en met het einde van boek 11 verneukt. Het idee waar alle boeken om draaien is nu weg. Jenssen vond ik nog niet zo erg (behalve de vreselijk slechte acteur) maar voor de rest zijn ze echt te ver gegaan...En hoe gaan ze nu seizoen 2 doen?
Het maakt me echt niet uit als ze van de verhaallijn afwijken, maar ze moeten niet gaan sleutelen aan het idee, de essentie eigenlijk, van alle boeken.
Goodkind is er zelf bij betrokken, dus dat zal wel meevallenquote:Op zondag 22 maart 2009 13:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zullen ze de boeken gewoon niet begrijpen of verkrachten ze de boeken met opzet?
Er wordt door vele fans op de website van Goodkind al gevraagd of hij geld nodig had, dat hij zijn ziel verkocht heeft. Zo denken veel mensen er dus overquote:Op zondag 22 maart 2009 13:22 schreef Pek het volgende:
[..]
Goodkind is er zelf bij betrokken, dus dat zal wel meevallen
en hij heeft er ook niet voor niets voor gezorgd dat ze de titel zo hebben veranderd dat die niet direct terugslaat op de boekenquote:Op zondag 22 maart 2009 14:35 schreef yesughei het volgende:
nee het valt niet mee...
En Goodkind heeft niks te zeggen over de verhaallijn
Dan mag hij zijn website wel eens updatenquote:Op zondag 22 maart 2009 14:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Overigens heeft hij alleen de rechten verkocht, hij heeft over de serie niets te zeggen.
Hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:51 schreef chratnox het volgende:
Vermakelijke serie, als je vergeet dat je de boeken gelezen hebt. Ik vind een aantal dingen heel jammer in de serie, maar dat hoort er eigenlijk een beetje bij. Ik snap dat ze het verhaal uitwijken en een avontuur maken van elke aflevering, zoals genoemd wordt, maar laat de rode draad wel kloppen dan, dat is juist het belangrijkste van de boeken!
Trouwens, het meest indrukwekkende uit het eerste boek vond ik de periode dat Richard Cypher gevangen was door Denna, de Mord-Sith. De manier waarop dit verteld en weergegeven werd was ronduit briljant. Daarnaast miste ik daarin een belangrijk stuk, namelijk dat het zwaar wit werd door vergiffenis, niet door woede. Zedd lijkt ook niet gehinderd te zijn door enige kennis van tovenarij en kan niets anders dan vuur schieten uit zijn vingers...
Al met al, leuk hersenloos vermaak als je vergeet de boeken ooit gelezen te hebben..
Jaaaaaa!! Die kip is creepy! Ik ben nu net bezig in dat deel!quote:Op zondag 22 maart 2009 12:10 schreef yesughei het volgende:
Het gaat er ook helemaal niet om of dat martelen in beeld werd gebracht of niet, het gaat erom dat Denna gedood werd in de boeken door Richard die het zwaard wit maakte uit vergiffenis. Op deze manier kon hij Denna doden en gaf hij haar haar laatste eer door "The kiss of life" van haar te nemen. Dit hield in de boeken in dat je de laatste levensadem van diegene overnam, waarna diegene stierf. Wat gebeurde er in de serie? De "Kiss of life" was ineens een manier om dode Mord-Sith weer tot leven te roepen. Mord-Sith hebben van zichzelf (als ik me goed herinner) geen magie, de aanraking van de Agiel doet henzelf tenslotte ook pijn. Net als afgelopen aflevering.. "There's another book of counted shadows! Oh noes, now Darken Rahl will get it if we don't run and kill everything in our way!"quote:Op woensdag 6 mei 2009 12:15 schreef yesughei het volgende:
Ja precies. Merlin is gewoon leuk om naar te kijken, op een of andere manier is het gewoon gezellig...
Maar in LotS willen ze alleen maar zogenaamde actie en en zo. Engelsen zijn gewoon veel beter in dit soort series!
Over de aflevering met Denna, die ze in de serie helemaal verpest hebben, zegt Craig Horner dit in een interview. Best wel een slappe reactie, maar ja...
Many of the scenes in the book are too graphic for TV. How have you guys worked around this?
You know, it's not necessary. We're making a different show. If we were making Wizard's First Rule, then we'd probably have to go to all that graphic stuff, which wouldn't be allowed on TV. So I think the fact that now we've just fully accepted that we're making our own show based on the Sword of Truth series, we don't need that stuff. I think it works better in books. You don't want to go to those dark places every day in your [living room] with your family. You just want to read them and think about them and let them have an effect on you. But you know, it wouldn't work on a family show. We did an episode like "Denna," which is — gosh, in the book, the torture is long and there's a lot more sex involved, but I didn't care if we got to do that or not. I just wanted to go through this journey of a defiant man who was basically just tortured and has to put his dignity away in a little room, lock it away with a key, and just get through this situation and be this woman's slave so he can just get through and survive. That's all it was about. When I read that part of the book, I didn't go "Aw gee, I really hope we get to go on and do all those horrible things which I won't name." Instead, it was "Gee I really hope I get to do that journey as an actor, that's really cool" and I did.
quote:Disney-ABC Domestic Television has renewed its fantasy action hour, Legend of the Seeker, on Tribune Broadcasting’s owned stations for next fall, according to Disney-ABC Domestic Television Distribution President Janice Marinelli.
Tribune, which has operated as partner to Disney-ABC on the show from the beginning, owns stations in seven of the top ten markets and representing 35% of the country.
Legend of the Seeker, starring Craig Horner and Bridget Regan, has averaged between a 1.6 and 1.9 live plus same day national household rating since its Nov. 1 premiere. The show is produced by ABC Studios. Sam Raimi (Spider-Man, Spider- Man 2, Spider-Man 3 and The Evil Dead), Rob Tapert (The Grudge, Xena: Warrior Princess, Hercules: The Legendary Journeys and Cleopatra 2525), Joshua Donen (The Quick and the Dead), Ned Nalle (production executive for Xena: Warrior Princess and Hercules: The Legendary Journeys) and Ken Biller (Star Trek: Voyager and Six Degrees) serve as executive producers.
je hebt gelijk, maar ze krijgen er voor betaald en wij betalen ervoor(nouja, niet dus aangezien het hier niet op tv komt, maar als consument zijnde) dus mag je een zekere kwaliteit verwachten en die mist gewoon vaak in de serie. Dat het verhaal afwijkt van de boeken vind ik zeker geen probleem, aangezien het alleen voor een uitdieping van het universum zorgt, maar er gebeuren dingen die recht tegen de lijn van de boeken in gaan en belangrijke stukken worden totaal veranderd. Dit zorgt ervoor dat je als kijken wel de 'feel' van de boeken krijgt en lekker met het verhaal meedenkt, maar dan een emmen koud water in je gezicht krijgt als er opeens iets totaal anders en onlogisch gebeurt.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:40 schreef kevke het volgende:
ik vind het een beetje belachelijk hou jullie denken jullie zijn precies allemaal filmcritticussen van beroep zeker jullie weten niet hoeveel bloed zweet en tranen het kost om zo een serie te regiseren laat staan te maken je mag blij zijn dat de verhaallijn van de boeken verschilt met de serie zo blijft het ook wat spannend voor de mensen die de boeken hebben gelezen en het acteerwerk is ook niet slecht ik zou het jullie wel eens willen zien doen ik zie jullie er al staan een mond vol tanden het zweet loopt gegarandeert van het gezicht en een broek vol....
geen idde, misschien komt ie in de oude wereld en heeft ie in aflevering1 al een beeld uitgehouwen van zichzelf met kahlanquote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:27 schreef dmace het volgende:
Vraag mij hoe ze straks seizoen 2 gaan beginnen (als dat er ooit komt).
Toch zusters van het licht? Fuer grissa ost drauka?
Mis ook de moddermensen.....
stiekem welquote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:02 schreef Friday12 het volgende:
jullie lezen de boeken toch niet in het nederlands he
Is die ook al op serie..jeehaa..t wordt steeds leukerquote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:33 schreef Johnny Blaze het volgende:
Dit had gewoon op een zender zoals HBO uitgezonden moeten worden, die hebben overigens ook al hun eigen Fantasy serie, namelijk A Game of Thrones.
Aaaargh als ze dat doen word ik echt gek, ik vond dat het beste boek van de hele serie.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:41 schreef murp het volgende:
[..]
geen idde, misschien komt ie in de oude wereld en heeft ie in aflevering1 al een beeld uitgehouwen van zichzelf met kahlan
dat met darken rahl komt ook uit de boeken hoorquote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:23 schreef yesughei het volgende:
[..]
Aaaargh als ze dat doen word ik echt gek, ik vond dat het beste boek van de hele serie.
Maar ik denk dat ze nu alles van de boeken achter zich laten. Het verhaal wordt namelijk dat Darken Rahl via een scheur in de onderwereld terug komt of zoiets, dus niks met Jagang.
ja, precies...geen kinderen als doelgroep, vermoed ik...quote:Op zondag 15 november 2009 18:44 schreef Johnny Blaze het volgende:
Ze lieten ook wel aardig wat meer bloed zien valt me op. Kerel de gespiest wordt en dan die generaal die gespiest wordt door het zwaard.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |