abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 juni 2009 @ 20:52:59 #101
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_69715190
Thanks Dutchtrain! Ik zag het inderdaad, en het scheelt een hoop geld.
Ook hadden we eerst dinsdag heen en vrijdag terug gepland. Nu ben ik erachter gekomen dat vrijdag duur is en na wat kort overleggen gaan we nu waarschijnlijk niet 18 dagen maar 21. Maandag 31 aug heen en maandag 21 sept terug
L'Enfer, c'est les autres.
pi_69718211
hmm ok.. voor ons zou het dan sowieso niet eerder dan eind augustus/september worden. wij waren alleen aan het kijken bij oa Fox Iemand hier mee bekend en een aanrader?. Volledig verzorgd dus (wel excl. maaltijden). Iemand enig idee of de USA zich goed leent voor backpacken? In de zin van... relaxt overal mensen ontmoeten en met (onbekenden) samen reizen (bv. zoals in Australië)?

[ Bericht 8% gewijzigd door ghizzer op 04-06-2009 22:08:12 ]
pi_69721129
hey ghizzer, Amerika leent zich helaas absoluut niet om te backpacken. Waar je in Australie makkelijk een auto kan kopen en weer kan verkopen gaat dat in Amerika niet. Liften is ook niet aan te raden en reizen met Greyhound is echt afschuwlijk. Daarnaast hebben de meeste hostels vervelende regels en zijn er weinig 'partyhostels' te vinden. Hostels van een paar dollar zoals in Azie of Zuid Amerika kan je hier vergeten. In Amerika heb je een mooie tijd met een dikke wallet en een creditcard zonder limiet. Precies datgene wat lijnrecht tegenover de backpack ideologie staat.
  donderdag 4 juni 2009 @ 23:03:40 #104
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_69721481
Ja als je in Amerika dezelfde vrijheid wilt nastreven als backpacken dan huur je een auto en boek je ter plekke hotels. Met je CC op zak uiteraard.
pi_69736316
hmm ok... ik weet genoeg! bedankt voor jullie info! eens even beraden hoe ik californië te zien krijg... waarschijnlijk dan georganiseerd en in een bus.
pi_69738958
Ik ken persoonlijk de backpack ervaring niet in Australië simpelweg omdat ik er nooit ben geweest maar mensen ontmoeten is mijn ervaring moet toch wel degelijk lukken in hostels in Amerika.

Greyhound is pauper vervoer maar het is wel vervoer en goedkoop. Het is alleen niet de snelste manier van vervoer .
pi_69740743
Ik vind de discussie over het auto huren in de US of georganiseerd met een busreis vreemd...

Je moet toch als je jong bent lekker met een auto gaan scheuren daar, veel leuker lijkt me!
Ben in 2005 met een georganiseerd busreis geweest en dat was erg irri, je kon nergens zelf je tijd indelen en overal super snel weer weg.

We gaan nu 4 weken met een eigen auto in September en dat lijkt me toch wel een stuk relaxter, vooral als je jong bent!
pi_69748777
helemaal mee eens. gewoon die auto huren en knallen. dat is immers amerika. greyhound is niet te doen en raad ik echt af.
pi_69750778
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 19:12 schreef Dizzee het volgende:
helemaal mee eens. gewoon die auto huren en knallen. dat is immers amerika. greyhound is niet te doen en raad ik echt af.
Heb je zulke slechte ervaringen met Greyhound?

Ik ben twee jaar geleden van Flagstaff naar Phoenix gereden met de Greyhound. De mensen die er mee reizen zijn niet de meest gefortuneerden. Het zag er allemaal nogal armoedig uit en ik stapte bijna uit in een Mexicaanse buurt in Phoenix omdat ik dacht dat we er waren maar voor de rest voor zo'n afstand vond ik het wel te doen. Alleen lopen is goedkoper .

Natuurlijk is een (huur)auto de beste optie om Amerika te verkennen.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 20:16:04 #110
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_69751097
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:09 schreef ghizzer het volgende:
hmm ok... ik weet genoeg! bedankt voor jullie info! eens even beraden hoe ik californië te zien krijg... waarschijnlijk dan georganiseerd en in een bus.
Begin daar niet aan.... gewoon een beetje meer sparen en een auto huren. Als je geen behoefte hebt aan luxe, kun je bij organisaties als http://www.rentawreck.com/ al vrij goedkoop aan een auto komen, ook ZONDER credit card (met een cash deposit)

Het westen van de VS leent zich niet zo goed voor OV.... je kunt met Greyhound en Amtrak nog wel redelijk rondreizen, maar het zijn vaak lange ritten, die vaak stoppen, en met een omweg gaan naar waar je heen wil.... en dus vaak lastig.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_69757718
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 20:08 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Heb je zulke slechte ervaringen met Greyhound?

Ik ben twee jaar geleden van Flagstaff naar Phoenix gereden met de Greyhound. De mensen die er mee reizen zijn niet de meest gefortuneerden. Het zag er allemaal nogal armoedig uit en ik stapte bijna uit in een Mexicaanse buurt in Phoenix omdat ik dacht dat we er waren maar voor de rest voor zo'n afstand vond ik het wel te doen. Alleen lopen is goedkoper .

Natuurlijk is een (huur)auto de beste optie om Amerika te verkennen.
Flagstaff Phoenix is opzich nog wel te doen, een kort ritje. Het hangt er ook wel een beetje vanaf waar je 'm neemt. Ik hoor dat Greyhound rond Miami goed te doen, zeker wanneer de bussen niet helemaal vol zitten. Maar probeer de rit Phoenix - LA maar es, oef dat is echt afzien. En daarnaast, vergelijk de prijzen van 2 jaar geleden maar eens met nu, die zijn echt omhoog geschoten. Wanneer je de 'driehoek' LA-SF-Vegas doet is een auto zelfs goedkoper, zeker met 2 of meer personen.
pi_69973973
Edit: (Andere vraag)

Wat is de beste stop om te overnachten tussen de oostelijke uitgang van Yosemity NP en Death Valley?

[ Bericht 15% gewijzigd door TheGame op 12-06-2009 19:53:32 ]
pi_69994393
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 19:12 schreef Dizzee het volgende:
Kan dat gewoon zo 123 in de US met een Nederlands rijbewijs?
pi_69999933
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 09:10 schreef F04 het volgende:

[..]

Ja, er komt wel een underagefee bij als je onder 25 jaar bent.

Goed advies voor een auto huren in de VS is: www.usa-reisen.de en dan het kopje auto kiezen, hier zijn zeer goede aanbiedingen voor underage drivers bij alamo te vinden, nergens anders goedkoper.

Nog even een spam linkje naar mijn weblog van een apar weken geleden in West amerika

http://usa-alexroyph.blogspot.com/

Incl. autohuur, dit was de afsluiter voor mijn 6 maanden afstudeerstage in Los Angeles
  maandag 15 juni 2009 @ 13:31:44 #115
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_70023206
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 14:58 schreef TheGame het volgende:
Edit: (Andere vraag)

Wat is de beste stop om te overnachten tussen de oostelijke uitgang van Yosemity NP en Death Valley?
Wij hebben (als ik het me goed herinner) overnacht in Lone Pine. Is niet ver van de "ingang" van Death Valley.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_70023525
quote:

[..]

Jep, Nederlands rijbewijs en een creditcard.
pi_70027017
Ik hoor iedereen over het huren van een auto, maar hoe haalbaar is het om er een auto te kopen wanneer je van plan bent om een paar maanden door Amerika te reizen? (Road trip)
  maandag 15 juni 2009 @ 15:36:22 #118
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_70027346
Probleem is volgens mij dat je een adres moet hebben voor verzekeringen en dergelijke. Huisgenoot van mij is ruim 2 maanden aan de westkust geweest (van Seattle naar San Diego en weer terug) en heeft toen een busje gekocht en naderhand weer verkocht. Heeft volgens mij het adres van de dealer gebruikt. Is dus wel mogelijk, maar makkelijk is volgens mij anders.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_70029253
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:36 schreef zjroentje het volgende:
Probleem is volgens mij dat je een adres moet hebben voor verzekeringen en dergelijke. Huisgenoot van mij is ruim 2 maanden aan de westkust geweest (van Seattle naar San Diego en weer terug) en heeft toen een busje gekocht en naderhand weer verkocht. Heeft volgens mij het adres van de dealer gebruikt. Is dus wel mogelijk, maar makkelijk is volgens mij anders.
Het adres van de dealer gebruiken lijkt mij niet geheel zonder risico's, maargoed. Misschien zijn er mensen die dit ook daadwerkelijk gedaan hebben. Want inderdaad, je zult de auto moeten verzekeren.
Huren zou minder interessant zijn i.v.m. leeftijd <25 = hoog risicopolis + we willen die auto wel kunnen afraggen en 'm daarna voor een buck weer verkopen of er een zwerver blij mee maken.
pi_70029517
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:19 schreef ID-Tweak het volgende:

[..]

Ja, er komt wel een underagefee bij als je onder 25 jaar bent.

Goed advies voor een auto huren in de VS is: www.usa-reisen.de en dan het kopje auto kiezen, hier zijn zeer goede aanbiedingen voor underage drivers bij alamo te vinden, nergens anders goedkoper.

Nog even een spam linkje naar mijn weblog van een apar weken geleden in West amerika

http://usa-alexroyph.blogspot.com/

Incl. autohuur, dit was de afsluiter voor mijn 6 maanden afstudeerstage in Los Angeles
Leuke blog, wij gaan ook met z'n 3'en zelfde reis doen alleen dan andersom en New York er eerst bij in September.
Gister kaarten gekocht voor San Diego SeaWorld en Empire State building!
pi_70030293
Voor de mensen die naar san fransico gaan en met name altactraz...

Bestel je kaarten op internet

Ander kun je van een hele koude douche weerkomen als je geen plek meer kunt krijgen

(schoot mij zo te binnen toen ik hier een paar reacties las)
Dit keer zonder signature
pi_70031527
Ja ga ik nog doen, maar dat kan pas 2 maanden van tevoren.

Iemand nog een tip voor een pretpark in LA Six Flags Magic Mountain is dicht op 24 sept en Universal Studios zijn we al een keer geweest....
pi_70032769
Disneyland?

En anders Knotts Berry Farm
pi_70032873
Nog 6 weken en wij zitten alweer bijna in New York, waar we twee uur hebben om over te stappen op het vliegtuig naar SF.

Over dat Alcatraz, ik heb er niets voor geboekt en ik twijfel zeer om er naartoe te gaan.
Niet altijd zijn de geluiden even positief: het zou er onder de meeuwenpoep zitten, onderhoud is bagger en last but not least: het is erg toeristisch.
Waarom zou ik volgens jullie Alcatraz moeten bezoeken??
  maandag 15 juni 2009 @ 18:38:27 #125
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_70033525
Omdat het Alcatraz is.

Is denk ik net zoiets als dat je naar Rome gaat en dan niet naar het Colosseum gaat.
pi_70034959
De audio tour van Alcatraz is gewoon erg gaaf! En natuurlijk zit het onder de meeuwenpoep en is het (op het zicht) niet erg goed onderhouden, maar dat is ook wel de charme!
pi_70035075
De audiotour is geweldig. En het is iets dat je gezien en beleefd moet hebben. Maar als je niet van toeristische attracties houdt, dan kun je natuurlijk beter gaan rondrijden in Almere Buiten.
  maandag 15 juni 2009 @ 20:15:35 #128
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70037051
quote:
Zonder problemen.

Wel heb je ook een Credit Card nodig voor de borg in de meeste gevallen. Sowieso is het hebben van een Credit Card in de VS erg makkelijk, omdat je die vrijwel overal kunt gebruiken als je net niet genoeg geld bij je hebt.... hoef je weer niet eerst op zoek naar een geldautomaat. (ATM)

Onder de 25 komt er een risico-toeslag bij, en onder de 21 kun je huren wel vergeten..... maar verder gaat dat allemaal prima.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 15 juni 2009 @ 20:23:39 #129
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70037433
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:27 schreef r3gi3boy het volgende:
Ik hoor iedereen over het huren van een auto, maar hoe haalbaar is het om er een auto te kopen wanneer je van plan bent om een paar maanden door Amerika te reizen? (Road trip)
Dit is enorm moeilijk in de VS. Om een auto te kopen, moet je een Amerikaans SSN hebben, en als immigrant krijg je die netjes, maar als toerist krijg je die niet. Voordat je mag rijden in een auto moet je em ook kunnen registreren bij de DMV, en daarvoor heb je weer een Amerikaans rijbewijs nodig. (Je kunt wel met Nederlands rijbewijs rijden in een auto die op iemand anders naam, bijvoorbeeld een Amerikaan, staat geregistreerd)

Als je aangehouden wordt door de politie wordt ook altijd gevraagd om "license and registration", and als je die laatste niet hebt.... dan heb je toch een probleem, want dan rij je in een illegale auto rond.

Als buitenlander schijnt het wel makkelijker te zijn om in CANADA een auto te kopen, en dan de grens over te steken. Alleen moet je dan wel de auto ook weer verkopen in Canada, dus je road-trip wordt dan wel een enorm stuk langer, zeker als je ook de zuidelijke staten wil aandoen.
-
  maandag 15 juni 2009 @ 20:50:56 #130
62913 Blik
The one and Only!
pi_70038614
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:15 schreef Ikook het volgende:
en last but not least: het is erg toeristisch.

Tja, misschien moet je dan heel San Fransisco, Yosemite NP, Las Vegas en eigenlijk heel die omgeving over slaan als je niks toeristisch wilt doen. Klinkt flauw, maar toeristische attracties zijn meestal populair om een bepaalde reden.Meestal heeft dat iets te maken metmet de historie, cultuur of natuur van de toeristische attractie. Wen er maar aan!
  maandag 15 juni 2009 @ 21:04:15 #131
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70039242
Het hele zuidwesten wordt wel eens lachwekend het "toeristenrondje" genoemd..... omdat vrijwel iedereen, hetzij hier en daar lichtelijk afwijkend, het rondje San Francisco, Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas, en dan de bij die route behorende NP's bezoekt.
-
pi_70062421
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:23 schreef maartena het volgende:

[..]

Dit is enorm moeilijk in de VS. Om een auto te kopen, moet je een Amerikaans SSN hebben, en als immigrant krijg je die netjes, maar als toerist krijg je die niet. Voordat je mag rijden in een auto moet je em ook kunnen registreren bij de DMV, en daarvoor heb je weer een Amerikaans rijbewijs nodig. (Je kunt wel met Nederlands rijbewijs rijden in een auto die op iemand anders naam, bijvoorbeeld een Amerikaan, staat geregistreerd)

Als je aangehouden wordt door de politie wordt ook altijd gevraagd om "license and registration", and als je die laatste niet hebt.... dan heb je toch een probleem, want dan rij je in een illegale auto rond.

Als buitenlander schijnt het wel makkelijker te zijn om in CANADA een auto te kopen, en dan de grens over te steken. Alleen moet je dan wel de auto ook weer verkopen in Canada, dus je road-trip wordt dan wel een enorm stuk langer, zeker als je ook de zuidelijke staten wil aandoen.
Dit is een beetje een vreemd verhaal, 7 maanden geleden heb ik gewoon een auto geregistreerd bij de DMV in California, met nederlands rijbewijs, zonder SSN... Wel met Amerikaans verblijfadres! Verzekering ging ook gewoon met mijn nederlands rijbewijs. Dus als je een langere tijd in de VS bent, <1 jaar dan is rijden met een nederlands rijbewijs zeker geen issue! In California dan

(Ben 2 x staande gehouden door cops en die hebben mijn papierhandel goedgekeurd)

[ Bericht 2% gewijzigd door ID-Tweak op 16-06-2009 15:48:39 ]
pi_70066204
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 15:41 schreef ID-Tweak het volgende:

[..]

Dit is een beetje een vreemd verhaal, 7 maanden geleden heb ik gewoon een auto geregistreerd bij de DMV in California, met nederlands rijbewijs, zonder SSN... Wel met Amerikaans verblijfadres! Verzekering ging ook gewoon met mijn nederlands rijbewijs. Dus als je een langere tijd in de VS bent, <1 jaar dan is rijden met een nederlands rijbewijs zeker geen issue! In California dan

(Ben 2 x staande gehouden door cops en die hebben mijn papierhandel goedgekeurd)
Cool, je moet dus een verblijfadres hebben. Helaas wel lastig als je gewoon door Amerika wil trekken met de auto. Maakt het uit of het verblijfadres bijv. van verre familie is, of moet je ook echt ingeschreven staan op dat adres o.i.d.? En geldt 3-6 maanden als langere tijd, of bedoel je echt langer dan 1 jaar? (want je gebuikt het < kleiner/lager dan teken)

Kun je wat meer vertellen over je avontuur m.b.t. auto kopen? Of was het pure noodzaak?

en waarom werd je staande gehouden
pi_70066867
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:24 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]

Cool, je moet dus een verblijfadres hebben. Helaas wel lastig als je gewoon door Amerika wil trekken met de auto. Maakt het uit of het verblijfadres bijv. van verre familie is, of moet je ook echt ingeschreven staan op dat adres o.i.d.? En geldt 3-6 maanden als langere tijd, of bedoel je echt langer dan 1 jaar? (want je gebuikt het < kleiner/lager dan teken)

Kun je wat meer vertellen over je avontuur m.b.t. auto kopen? Of was het pure noodzaak?

en waarom werd je staande gehouden
als je korter dan 1 jaar in de vs bent kun je vooruit met je nederlands rijbewijs, langer, dan moet je een amerikaans rijbewijs hebben.

Ik ben wezen afstuderen en heb de auto dus gewoon op mijn verblijfadres geregistreerd.
Ik stond verder nergens ingeschreven op dat adres, dus de papieren kun je gewoon overal laten komen :-) dus ook bij verre familie.

verzekeren kan als bijna de enige: www.progressive.com
Die accepteert je nederlands rijbewijs.

ECHTER, als je dit met vakantiedoeleinden wil gaan doen, dan wil ik je toch op het hart drukken om een auto te huren, er kan zoveel misgaan waardoor je vakantie de knoppen opgaat, ik zou dat risico gewoon niet willen nemen, en je moet het ding ook nog kwijt....

Ik woonde in Somis, CA, en liep stage in Camarillo, CA, dit is een ritje van 7 minuten met de auto, dus ook wel goed te fietsen.

Echter, gezien ik doch wel dicht bij het strand zat, en dat wel weer te ver was om te fietsen met mn surfplank, heb ik ervoor gekozen om een auto te kopen voor 1000 dollar, een chevy camaro, prachtige auto!

Geen problemen mee gehad, 24.000 miles mee gereden in 6 maanden tijd, geweldige tijd mee gehad en veel mensen door ontmoet waarmee ik regelmatig omging! De auto heb ik doorverkocht voor 1300 3 dagen voor mijn vertrek, en heb hier dus geluk mee gehad.

Ik werd staande gehouden door mijn Personalized plates, ALEX NL, de agent was wel benieuwd of ik echt uit Nederland kwam, en 1 keer werd ik aangehouden omdat mijn GPS navigatie op het midden van de voorruit was geplakt, meneer de agent vond dat dat links moest, en ik dan veel meer kon zien

Bij beide gevallen werd zowat het halve korps opgetrommeld, bij de eerste keer stonden er 6 politieauto's om me heen

[ Bericht 4% gewijzigd door ID-Tweak op 16-06-2009 17:51:33 ]
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:17:49 #135
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70069582
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 15:41 schreef ID-Tweak het volgende:

Je vergeet wel even dat jij een VISUM had voor de VS, en niet als toerist de VS binnen kwam. Volgens mij heeft dat namelijk ook nog effect op de registratie en verzekering.
-
pi_70075339
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 19:17 schreef maartena het volgende:

[..]

Je vergeet wel even dat jij een VISUM had voor de VS, en niet als toerist de VS binnen kwam. Volgens mij heeft dat namelijk ook nog effect op de registratie en verzekering.
Ik had netzogoed een naam kunnen verzinnen, er is totaal niet naar mijn visum, of mijn ID gekeken Verzekering was verder ook helemaal online en paspoortnummers kwamen er niet aan te pas.
pi_70075389
Ik had netzogoed een naam kunnen verzinnen, er is totaal niet naar mijn visum, of mijn ID gekeken Verzekering was verder ook helemaal online en naast het adres werd gevraagd vanuit welk land mijn rijbewijs was, NETHERLANDS ingevuld en geaccepteerd....
pi_70078764
Bedankt voor de aanvullende info.

Als de roadtrip doorgaat wil ik natuurlijk wel dat alles klopt en niet dat ik straks voor verrassingen kom te staan als ik aangehouden wordt.
Er zijn een aantal redenen om een auto te kopen ipv huren:

1) huren is duur, vooral als je onder 25 bent. Verder zou ik nog niet weten hoelang ik in de VS blijf en ik zou eigenlijk uitgaan van een open ticket i.c.m. een tijdelijk visum, zodat ik alle vrijheid heb.
2) als er wat met de auto gebeurd (deuken etc) kost me dit extra. Het kopen van een (roestbak)auto geeft wat meer vrijheid.
3) de auto nadien weer verkopen aan de andere kant van amerika.

Maar het is allang duidelijk dat het idyllische 'ik koop een auto en zie wel waar het schip strandt' idee meer haken en ogen met zich meebrengt dan gedacht.

Verder ben ik nu een beetje aan het denken hoeveel geld je per maand kwijt bent op zo'n trip. Je betaalt benzine, eten, slaapplek (met een tent in de outback naast de auto kan dat ook, of zou dat te gevaarlijk zijn) en geld voor eventuele attracties die je onderweg tegenkomt. Een schatting?

Kanttekening hierbij is wel dat de roadtrip meer om het zien van natuurschoon zou gaan dan Disneyland of hollywood studios. De national parks zullen wel iets kosten maar ik verwacht geen hoge bedragen.

Wat zijn de mogelijkheden om tijdens de trip hier en daar wat zwart bij te beunen wanneer het budget tegen blijkt te werken? Iemand ideeën?

Leuk kijken wat de amerikaexperts denken over deze bovenstaande hersenspinsels van een NL dromer
pi_70083586
ik denk globaal:

Vlucht: 800
Auto: 2000 dollar

Slapen per mnd: 850
Eten per mnd: 1000
Attracties per mnd: 150
Benzine: 300

Dus ruim 2000 dollar sowiezo per maand.
pi_70083625
Nationale parken kosten $80,- voor allemaal in 1 keer voor 1 jaar lang. Er overnachten is wel een stuk duurder als ergens anders. (wij zitten nu in lone pine vandaag death valley gedaan en morgen naar yosemite zie ook hvandervelden.wordpress.com voor een reisverslag)
pi_70092632
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 03:53 schreef Dizzee het volgende:
ik denk globaal:

Goede schatting, enige waar je misschien nog iets af kunt krijgen is de vlucht, ligt er helemaal aan wanneer je gaat, vrienden van mij zijn in februari op en neer gevlogen naar LAX voor 350 euro...!

Voor de rest is het helemaal niet goedkoop, maar het is het wel waard
pi_70093099
Ja maar die 450 euro ga je nog wel nodig hebben. Ga je alleen of met z'n 2en? Met z'n 2en is echt ideaal qua uitgaven. Drie man scheelt wel weer meer in kosten maar lijkt me op de één of andere manier wat onhandig. Alleen ben je uiteraard het duurst uit maar als niemand mee wil/kan is dat natuurlijk geen reden om niet te gaan.
pi_70099332
De kosten zouden gebaseerd zijn op 2 personen, dus de auto en de benzine kun je al door twee delen. Verder zul je in motels e.d. aan 1 kamer genoeg hebben. Eten scheelt ook want je gooit veel minder weg.

En als je de dollars omrekent naar euro's vandaag de dag dan gaat er nog een hoop van af
pi_70107525
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 23:05 schreef r3gi3boy het volgende:
2) als er wat met de auto gebeurd (deuken etc) kost me dit extra. Het kopen van een (roestbak)auto geeft wat meer vrijheid.
3) de auto nadien weer verkopen aan de andere kant van amerika.
Voor schade aan een huurauto ben je normaal gesproken toch verzekerd? En auto aan de andere kant van amerika afleveren bij een andere vestiging van het verhuurbedrijf lijkt me ook geen probleem (weet wel niet of daar extra (hoge) kosten aan vastkleven).
pi_70108115
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:53 schreef TheGame het volgende:

[..]

Voor schade aan een huurauto ben je normaal gesproken toch verzekerd? En auto aan de andere kant van amerika afleveren bij een andere vestiging van het verhuurbedrijf lijkt me ook geen probleem (weet wel niet of daar extra (hoge) kosten aan vastkleven).
Je trekt het zo een beetje uit z'n verband. De argumenten voor het niet-huren hoeven niet weerlegt te worden, ik ben meer op zoek naar argumenten vóór het kopen en tips die mij daarbij kunnen helpen
pi_70109546
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 04:45 schreef harley het volgende:
Nationale parken kosten $80,- voor allemaal in 1 keer voor 1 jaar lang. Er overnachten is wel een stuk duurder als ergens anders. (wij zitten nu in lone pine vandaag death valley gedaan en morgen naar yosemite zie ook hvandervelden.wordpress.com voor een reisverslag)
Zit met veel plezier mee te lezen! Veel plezier nog!

nog gegokt in LV trouwens? lees er niets van...
pi_70113674
Je kan ook de auto kopen en naderhand niet verkopen. Gewoon stallen bij een vriend / kennis en volgend jaar ga je weer cruzen. Superchill.
pi_70121859
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 22:18 schreef Dizzee het volgende:
Je kan ook de auto kopen en naderhand niet verkopen. Gewoon stallen bij een vriend / kennis en volgend jaar ga je weer cruzen. Superchill.
En 'm al die tijd verzekerd hebben staan terwijl je er niks mee doet zeker, nee dank je.

Ik hoopte dat iemand hier hetzelfde idee had gehad en precies kon vertellen hoe het kopen van een auto in Amerika, het er 3 maanden mee rondrijden en vervolgens weer verkopen er vanaf had gebracht.
Ik zal eens met iets of iemand moeten gaan bellen om meer info te vergaren denk ik.
  donderdag 18 juni 2009 @ 11:08:43 #149
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_70124080
Ik ben een aantal weken geleden van LA naar Seattle gegaan in 2 weken tijd met Trek America, en ondanks dat ik al in California was geweest, was het toch weer schitterend! Hoogtepunt van California was zeker de Half Dome trail (26,6km) in Yosemite NP. We deden er 12uur over (rustig aan gedaan), maar het uitzicht is dan ook fenomenaal, was vergeten dat Yosemite zo mooi was. Op de top sta je op bijna 2700m, en het uitzicht spreekt voor zich... Het laatste stuk op de kabels tegen de Dome op is wel erg stijl en gevaarlijk, hier zijn al meerdere mensen overleden (lees naar beneden gevallen).
http://4.bp.blogspot.com/(...)s1600-h/valley+2.JPG Mijn foto (img tag doet het niet...)

http://hikerhell.blogspot(...)-from-half-dome.html Dit kan er dus ook gebeuren...

[ Bericht 6% gewijzigd door Public_NME op 18-06-2009 11:18:05 ]
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_70125484
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 09:47 schreef r3gi3boy het volgende:

Ik hoopte dat iemand hier hetzelfde idee had gehad en precies kon vertellen hoe het kopen van een auto in Amerika, het er 3 maanden mee rondrijden en vervolgens weer verkopen er vanaf had gebracht.
Ik zal eens met iets of iemand moeten gaan bellen om meer info te vergaren denk ik.
Huisgenoot van mij heeft dat gedaan. Zal binnenkort eens ff aan hem vragen hoe hij het precies geregeld heeft. Zie hem maandag wel pas weer, dus ff geduld hebben.
pi_70125823
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 09:47 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]

En 'm al die tijd verzekerd hebben staan terwijl je er niks mee doet zeker, nee dank je.

http://www.allesamerika.nl/forum/index.php

Op dat forum is veel te vinden over reizen in Amerika misschien ook wel meer informatie over jouw vragen.
pi_70127848
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 11:08 schreef Public_NME het volgende:
Ik ben een aantal weken geleden van LA naar Seattle gegaan in 2 weken tijd met Trek America, en ondanks dat ik al in California was geweest, was het toch weer schitterend! Hoogtepunt van California was zeker de Half Dome trail (26,6km) in Yosemite NP. We deden er 12uur over (rustig aan gedaan), maar het uitzicht is dan ook fenomenaal, was vergeten dat Yosemite zo mooi was. Op de top sta je op bijna 2700m, en het uitzicht spreekt voor zich... Het laatste stuk op de kabels tegen de Dome op is wel erg stijl en gevaarlijk, hier zijn al meerdere mensen overleden (lees naar beneden gevallen).
http://4.bp.blogspot.com/(...)s1600-h/valley+2.JPG Mijn foto (img tag doet het niet...)

http://hikerhell.blogspot(...)-from-half-dome.html Dit kan er dus ook gebeuren...
Vette foto zeg
pi_70128915
Das wel cool die half dome trail, ga ik misschien ook wel doen. Ook al zijn we maar 1 dag in Yosemite...
pi_70129610
Yosemite is zo geweldig mooi. Ik zou er echt elke dag heen kunnen gaan .

Je rijdt je overigens wel de blaren om van de ene bezienswaardigheid naar de andere te rijden maar het is meer dan de moeite waard. Vorig jaar nog een beer gezien op de laatste dag .
  donderdag 18 juni 2009 @ 18:06:53 #155
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_70139852
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:28 schreef kreuk050 het volgende:
Das wel cool die half dome trail, ga ik misschien ook wel doen. Ook al zijn we maar 1 dag in Yosemite...
Hmm... als je er maar 1 dag bent is het kiezen of delen. Het duurt 10-12uur, maar je ziet wel de Vernal en Nevada falls en natuurlijk het uitzicht op de valley en de bergen in de Sierra. Ga wel eerst even naar het visitors centre in Curry Village de dag vantevoren. (je begint net voor zonsopgang)
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_70141196
Kan je er ook met de auto komen Heb niets voor niets zo'n patserbak, ga ik niet teveel lopen natuurlijk
pi_70142900
Als je maar een dag in Yosemite ben zou ik naar Glacier Point gaan ipv Half Dome beklimmen. Je hoeft geen 10-12 uur te lopen en je kunt er met je patserbak komen .

http://en.wikipedia.org/wiki/Glacier_Point
  donderdag 18 juni 2009 @ 20:01:03 #158
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_70143416
10 august ga ik naar Cali. Naar m'n familie, 14 jaar geleden voor het laatst gezien. Gaan van alles doen. O.a naar Yosemite, SF en LA natuurlijk. ^^
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_70147068
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 19:44 schreef MrX1982 het volgende:
Als je maar een dag in Yosemite ben zou ik naar Glacier Point gaan ipv Half Dome beklimmen. Je hoeft geen 10-12 uur te lopen en je kunt er met je patserbak komen .

http://en.wikipedia.org/wiki/Glacier_Point
Tnx voor de tip, ook een kroeg daarboven??
pi_70155075
Morgen gaan wij ook naar Glacier point vandaag de valley gedaan en de Yosemite en Bridalveil watervallen gezien. Ook een mamabeer met 2 jonkie's Verslag staat over een uurtje online op mijn site (hvandervelden.wordpress.com) We hebben heel even gegokt in las vegas maar pokeren vind ik niks en blackjack was met minimum vans 15 dollar per hand en dat gaat mij te hard aangezien ik het nog nooit in een casino heb gedaan. Wel even bij de slots gespeeld maar dat is saai.

[ Bericht 0% gewijzigd door harley op 19-06-2009 05:28:13 ]
pi_70507593
Hoi allemaal. Ik ben net terug uit San Francisco voor 3 weken vakantie. Echter 1 tip, ga dus niet met United vliegen.... De terugreis San Francisco - Amsterdam heeft mij 44 uur gekost.....

Yosemite is inderdaad erg mooi, echt een aanrader om meerdere dagen daar door te brengen.
Dag 1: ga met de auto naar diverse uitzicht punten zoals Glacier point en de Giant Sequoias
Dag 2: ga hiken in Yosemite valley.
Dag 3: doe een horseback ride of wat andere hikes
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:59:51 #162
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_70513592
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:51 schreef dyna18 het volgende:
Echter 1 tip, ga dus niet met United vliegen.... De terugreis San Francisco - Amsterdam heeft mij 44 uur gekost.....
Achja, dat is een incident. Zo slecht is UA ook weer niet, ik zeg trouwens ook niet dat ze goed zijn.... Laatst met Virgin America gevlogen en ik vond dat heel erg goed.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:51:08 #163
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_70514929
Vorig jaar met United heen en terug vanaf Brussel naar LA gevlogen. Geen enkel probleem gehad en netjes op tijd.
pi_70527307
Iemand ervaring met Mojave NP? Waar moet je heen om wat te zien, of is het meer iets om gewoon weggetje te pakken door de Mojave en dan verder gaan naar de volgende bestemming?
pi_70538266
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 03:53 schreef Dizzee het volgende:
ik denk globaal:

Tip In de tijd dat wij gingen was de dollarkoers ontzettend laag vergeleken bij de euro. Het gevolg hiervan was dat er 1000 euro zat tussen united airlines en klm.
Dit keer zonder signature
pi_70538810
Nog een kleine 3 weken en dan vliegen we!!
pi_70539447
Nog een dikke 2 maanden en dan gaan wij pas....
pi_70548403
Ik heb een vraag over het verkrijgen van een hotelkamer tijdens de reis in eind augustus begin september.
Is een kamer goed te verkrijgen als je steeds een dag van te voren belt naar de volgende bestemming?
Of kan ik beter van te voren het 1 en ander regelen?

Of weer een andere optie.... is dat verschillend per plaats waar je heen gaat?
Dus bijvoorbeeld Monterey, Las Vegas, Los Angeles, Grand Canyon en San Francisco.
Zijn op die plekken in deze periode beetje makkelijk hotelkamers te verkrijgen, voor redelijk prijzen?
pi_70560462
De meeste motels zul je makkelijk een kamer kunnen krijgen, zelfs ter plekke zonder te bellen.
Tenzij je de pech hebt dat er een of andere conferentie ofzo is en alles vol zit.

Uitzondering daarop zijn de natuur parken. Grand Canyon en de andere parken zal lastig zijn en kun je beter nu al reserveren als je in het park wil overnachten.
pi_70572578
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:15 schreef dyna18 het volgende:
De meeste motels zul je makkelijk een kamer kunnen krijgen, zelfs ter plekke zonder te bellen.
Tenzij je de pech hebt dat er een of andere conferentie ofzo is en alles vol zit.

Uitzondering daarop zijn de natuur parken. Grand Canyon en de andere parken zal lastig zijn en kun je beter nu al reserveren als je in het park wil overnachten.
Okay, wat is aan te raden voor Yosemite, Grand Canyon qua overnachten. Wat mij betreft mag het in het park, maar hoeft niet perse.... vind dat het niet te duur moet worden.
pi_70572657
In het park is het sowieso een stuk duurder, maar scheelt je natuurlijk wel reistijd.

Wij hebben overnacht in een tent in Curry Village. Kostte volgens mij zo'n $100 per nacht. Geloof de goedkoopste optie in het park zelf.
pi_70573175
hmmm, iets om te overleggen met mn vriendin .

Wat zijn de ervaring met Motel6, Americas Best Value Inn en Super8 ?
Zijn dit wel de goedkoopste motel/hotel ketens, of zijn er nog betere aan te raden.
Zijn enkel hotels en motels goedkoper dan de ketens?
pi_70573260
Hebben geloof ik 2 keer in een Motel6 geslapen. 1 keer in Flagstaff (Grand Canyon) en 1 keer op weg van Yosemite naar Las Vegas. Zijn goede motels, maar eigenlijk best duur. Ik zou je aanraden in de steden gewoon in hostels te slapen. Stukken goedkoper, en zo vaak ben je toch niet op je kamer.
pi_70574069
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 10:30 schreef zjroentje het volgende:
Hebben geloof ik 2 keer in een Motel6 geslapen. 1 keer in Flagstaff (Grand Canyon) en 1 keer op weg van Yosemite naar Las Vegas. Zijn goede motels, maar eigenlijk best duur. Ik zou je aanraden in de steden gewoon in hostels te slapen. Stukken goedkoper, en zo vaak ben je toch niet op je kamer.
Ik heb even snel gekeken, maar de hostels die ik zag waren vrij duur. Gaat dan wel om privekamers, maar dan betaal je 30 pp per nacht. Terwijl motel6 46 per nacht kost voor 2 personen.

Edit: Sje vergeten
pi_70574993
$46 is idd erg weinig.
pi_70629789
wij zijn tussen de $25 en $109 kwijt geweest tijdens onze vakantie.
$25 was in laughlin in harrah's hotel en $109,- was een motel bij Yosemite voor de rest gemiddeld tussen de 69 en 79 dollar per nacht (alles excl tax) ik heb bijna nergens vooraf gerserveerd of pas de dag ervoor via internet. Laatste 2 hotels hebben wij via priceline geboekt. Lekker goedkoop

KLM is ook niet zaligmakend de reis zelf is goed verlopen zelfs de landing was perfect nog nooit zo'n vlekkeloze landing gehad (amper gemerkt dat we lande) Tijdens de vlucht wel wat turbulentie maar daar kan de piloot ook vrij weinig aan doen. Eten enzo ook allemaal goed. MAAR dat je na 11 uur vliegen bij aankomst alle 4 je koffers kwijt bent en ze pas na 3 uur gelocaliseerd zijn en inmiddels waren we dus eigenlijk te laat voor onze treinreis (die we toch niet zouden maken maar toch) vind ik eigenlijk schandalig !
  zaterdag 4 juli 2009 @ 10:33:12 #177
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_70636037
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 23:12 schreef harley het volgende:
KLM is ook niet zaligmakend de reis zelf is goed verlopen zelfs de landing was perfect nog nooit zo'n vlekkeloze landing gehad (amper gemerkt dat we landde)
Gewoon een kwestie van autoland...

Maar ik zou lekker via priceline hotels regelen, dan zit je voor een goede prijs in goede hotels.
pi_71555617
Kickje, met een soort van tvp.

Momenteel ben ik bezig met een stage in Fort Worth, Tx, vlakbij Dallas. Na de stage, die eindigt op 18 december willen we ook richting het westen. Wat we sowieso willen zijn is SF, de grand canyon en Las Vegas. Verder vrijwel niets gepland nog. We hebben gisteren een planning gemaakt voor alles wat we in de VS willen zien, daar kwam uit dat het makkelijker was om alle dingen in het westen te combineren in een grote roadtrip. We kunnen tot 17 januari blijven, we moeten uiteindelijk weer vanuit Texas terug vliegen.

Ik heb maar een klein deel doorgelezen, de rest doe ik later. Eén vraag die ik al wel heb en wat ik zo snel niet kon vinden is: Hoe is het in om zoiets in de winter te doen?
  maandag 3 augustus 2009 @ 06:59:48 #179
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71555796
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 04:01 schreef Schuifpui het volgende:
Eén vraag die ik al wel heb en wat ik zo snel niet kon vinden is: Hoe is het in om zoiets in de winter te doen?
Lekker rustig

(alhoewel er rond kerstmis ook veel gereisd wordt.....)

Als je met nieuwjaarsnacht in Las Vegas wil zijn, dan moet je NU een hotel boeken, want rond kerstmis/nieuwjaar is er echt niets te krijgen in Las Vegas, dus wees daar op voorbereid.

Zuid-California, Arizona en Nevada kunnen enorm aangenaam zijn in de winter..... het is niet ongewoon dat het overdag nog gewoon 20, 25 graden is, maar het kan net zo goed 12 graden zijn met regen.

Noord-California is kouder, en het kan daar in de winter ook gewoon vriezen een sneeuwen.

Als je de natuurparken wil bezoeken zoals Yosemite, neem dan wel een auto mee die een beetje trekkracht heeft en kan worden uitgerust met sneeuwkettingen. Veel van de natuurparken liggen op hoogte waar het in de winter sneeuwt, en in sommige gevallen kan er dus genoeg liggen dat sneeuwkettingen verplicht zijn.

Bij de Grand Canyon ga je dat probleem denk ik niet hebben.....
-
  maandag 3 augustus 2009 @ 09:25:27 #180
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_71556819
Voorlopig is dit ongeveer de route die we willen gaan rijden:

Dag 1: Brussel-San Diego
Dag 2: San Diego
Dag 3: San Diego-Malibu
Dag 4: Malibu
Dag 5: Malibu-San Luis Obispo
Dag 6: San Luis Obispo-Monterey
Dag 7: Monterey
Dag 8: Monterey-San Fransisco
Dag 9 San Francisco
Dag 10: San Francisco
Dag 11: San Francisco-Sacramento
Dag 12: Sacramento
Dag 13: Sacramento-Lake Tahoe
Dag 14: Lake Tahoe
Dag 15: Lake Tahoe-Lee Vining-Yosemite
Dag 16: Yosemite-Clovis
Dag 17: Clovis-Sequoia NP
Dag 18: Sequoia NP-Ridgecrest
Dag 19: Ridgecrest-Pahrump
Dag 20: Pahrump-Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 23-24: Las Vegas-Brussel

We hebben enkel tickets en auto geboekt, verder nog niks. We willen ook alleen eerste nachten SD boeken. We nemen de laptop mee dus we kunnen daar mooi verder kijken wat we precies willen.
Er staan wat nietzeggende plaatsen tussen maar dat komt meer omdat we geen trek hebben in reizen van 6 uur in de auto dus we hebben wat tussenstops om het vooral zo relaxed mogelijk te houden.

Ik weet dat we weinig tijd hebben in de NP's maar dat is ook niet iets waar we voor gaan, we willen gewoon vanalles zien en ik weet dat wij kustplaatsen, stoffige Clint Oosthout stadjes en grote steden het leukst vinden.
We gaan over een paar weekjes al en we hebben eigenlijk nog steeds geen flauw idee óf dit echt de planning wordt of dat we toch iets heel anders gaan doen. Ik denk dat we het wel gewoon zien als we daar zijn, dat is wel te doen toch?
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:40:52 #181
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_71586217
Hallo! Hier zo'n beetje hetzelfde verhaal. Wij hebben gisteren onze planning gemaakt, mede a.d.h.v. tips hier in de posts. Bedankt!

Wij gaan de eerste drie weken van september naar Amerika. De eerste week is NYC. 6 volle dagen rondhangen. Daarna vliegen we op 5 september naar San Francisco. Dan hebben we nog een avond daar en dan kan het feest pas echt beginnen:

Dag 0, 1, 2: San Francisco
auto huren
Dag 3: SF > Yosemite Valley
Dag 4: Yosemite > 395 (Owens Valley) > Death Valley
Dag 5: Death Valley > Las Vegas
Dag 6: Las Vegas
Dag 7: Las Vegas > Zion (en evt. Bryce)
Dag 8: Zion > Bryce (of alleen Bryce)
Dag 9: Bryce > oversteek Canyon > Kayenta + Monument Valley
Dag 10: Kayenta > Grand Canyon
Dag 11: GC > Las Vegas
Dag 12: Vlucht Las Vegas > NYC
Dag 13: NYC
Dag 14: NYC > Huis

We hadden eerst onze vakantie in NY en upstate NY gepland want daar hebben we kennissen wonen. En daarop ook onze tickets geboekt. Maar toen kregen we het idee om door te vliegen naar SF... Vandaar dat we ook weer terug naar NY moeten.

Verder hoorde ik dat het erg gemakkelijk is om bij hotels/motels langs de weg en in Las Vegas te handelen over de prijs? Zoals ik het hoorde ga ik alleen een hotel boeken als we naar een drukke plaats gaan. (Bijv. Yosemite valley) Iemand ervaring mee?

Edit: In Las Vegas gaan we proberen of we ook de eerder genoemde helicoptervlucht kunnen doen. En natuurlijk trouwen he.. Voor de lol dan, omdat het kan. (en omdat het niet rechtsgeldig is in NL.)

Edit 2: Dit vond ik een ontzettende handige PDF met alle National Parks en Monuments. http://www.lib.utexas.edu/maps/national_parks/nps_map99.pdf
stom
pi_71586341
Je kan die helikoptervlucht beter bij de Grand Canyon zelf doen (heliport ligt net onder Tusayan). Is een stuk goedkoper dan vanuit Las Vegas.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 09:51:18 #183
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_71586402
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:47 schreef zjroentje het volgende:
Je kan die helikoptervlucht beter bij de Grand Canyon zelf doen (heliport ligt net onder Tusayan). Is een stuk goedkoper dan vanuit Las Vegas.
Quanta costa? Ik las dat in Las Vegas het zo'n $350 pp is. Ik zie wel veel websites die tours aanbieden. Maar dat is bijna altijd i.c.m. een busrit enz.

[ Bericht 9% gewijzigd door Waldkorn op 04-08-2009 09:57:01 ]
stom
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:55:05 #185
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_71587789
quote:
Vet, daar komen we langs. Want het is wel 4,5 uur rijden vanaf Las Vegas. Ik hoopte op een betaalbare helikoptervlucht over Las Vegas, naar de canyon en daar ergens onderin dan lunchen. En weer terug. (Gezien in dat Discovery programma over die casino's) Maar die zijn niet echt betaalbaar. Tenzij ik wat win natuurlijk

Bedankt! Misschien wordt het toch wel die 30 min voor $150,-
stom
pi_71588380
Voor $210 heb je een wat uitgebreidere vlucht, van rond de 45/50 minuten. Staat ook op die site. Wel ff opletten met boeken, want die zitten meestal vol voor dezelfde dag. Je zal dus waarschijnlijk voor de volgende dag een vlucht moeten boeken. Weet niet of het ook via de site gaat.

Wij hebben afgelopen jaar die vlucht van 30 min gedaan. Absoluut een aanrader.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:40:35 #187
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_71595964
Voor de aller aller aller aller aller zekerheid: ik moet gewoon dat esta-formuliertje invullen toch? 3 weken verblijf, paspoort is nog een goed jaar geldig. Alleen moet ik blijkbaar dan wel minimaal 1 hotel hebben geboekt zie ik.

Ik dacht dat de Russen maf waren maar de US is tegenwoordig net zo erg
stom
pi_71596616
en ook een Las vegas huwelijk is rechtsgeldig in nederland !
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:14:12 #189
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_71596928
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:04 schreef harley het volgende:
en ook een Las vegas huwelijk is rechtsgeldig in nederland !
Ja maar dan moet je wel een stempeltje halen bij de gemeente. En zolang je dat niet doet is het nog een garp. Ik wil wel met een hele grote fake-snor en een Elvis zanger
stom
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:22:02 #190
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_71597197
Hele dikke tvp om wat inspiratie op te doen.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:45:31 #191
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_71601122
Maarre ik quote mezelf maar even. Dit is toch alles?
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:40 schreef Waldkorn het volgende:
Voor de aller aller aller aller aller zekerheid: ik moet gewoon dat esta-formuliertje invullen toch? 3 weken verblijf, paspoort is nog een goed jaar geldig. Alleen moet ik blijkbaar dan wel minimaal 1 hotel hebben geboekt zie ik.

stom
pi_71603105
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:45 schreef Waldkorn het volgende:
Maarre ik quote mezelf maar even. Dit is toch alles?
[..]

Ik zit nu sinds een week in san francisco en ik heb online het esta-formuliertje ingevuld.

Maar ik kreeg in het vliegtuig ook 2 formuliertjes uitgedeeld die je helemaal moest invullen.

Thats it
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 21:12:44 #193
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_71605712
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:55 schreef Dhill0n het volgende:

[..]

Ik zit nu sinds een week in san francisco en ik heb online het esta-formuliertje ingevuld.

Maar ik kreeg in het vliegtuig ook 2 formuliertjes uitgedeeld die je helemaal moest invullen.

Thats it
thanks. Nog speciale tips Voor San Francisco?
stom
pi_71609868
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:40 schreef Waldkorn het volgende:
Je moet wel een paspoort met een chip hebben. Als die nu nog maar een jaar geldig is, kan het het zijn dat je nog een oude hebt en daarmee kom je de VS niet in zonder apart visum.
quote:
Dat is al jaren hetzelfde.
pi_71615421
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 21:12 schreef Waldkorn het volgende:

[..]

thanks. Nog speciale tips Voor San Francisco?
Parkeren is een groot probleem. Wij hebben gewoon alles mt de BART bussen gedaan. Lekker cheap (2 dollar ofzo per keer en dan kun je binnen 2 uur blijven rondrijden) makkeklijk en overal waar je moet zijn kom je. Maps liggen bij ieder hotel/motel wel zodat je kunt zien waar je kunt op en afstappen.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 09:17:53 #196
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_71615558
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 23:00 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Je moet wel een paspoort met een chip hebben. Als die nu nog maar een jaar geldig is, kan het het zijn dat je nog een oude hebt en daarmee kom je de VS niet in zonder apart visum.
[..]
Blijkbaar niet.

Eindelijk heb ik een duidelijke tekst gevonden:
quote:
Just about all valid Dutch passport and all valid Dutch E-passports can be used for visa-free travel under the Visa Waiver Program. They must be valid for the duration of the intended stay. The general rule that a passport needs to be valid for at least another six months upon departure from the United States does not apply to Dutch national passports!

E-Passport Requirement
E-passports can be recognized by the chip symbol on their cover. The Netherlands began issuing E-passports in August of 2006. Dutch Passports issued before the October 26, 2006 deadline for E-passports, will remain valid until they expire.

As of July 1, 2009, all emergency and temporary passports, must be E-passports in order to use them for travel to the United States under the Visa Waiver Program (VWP). Any Dutch citizen intending to apply for admission under the VWP with an emergency or temporary passport that is issued on or after October 26, 2006, which is not an E-passport, will be required to apply for a U.S. visa prior to travel. Please see the United States Customs and Border Protection (CBP) website.
Dus:
- Paspoort hoeft niet nog 6 maanden geldig zijn na vertrek uit US.
- Die paspoorten met een chip (E-passport) zijn van 08-2006. Maar alle oudere paspoorten zijn ook nog geldig. MAAR vanaf 07-2009 alle tijdelijke- en noodpaspoorten moeten wel zo'n chip hebben.

Conclusie: ik mag gewoon met mijn oudere, niet-E-passport middels het VWP naar de US.

http://amsterdam.usconsulate.gov/visawizard003d.html

Verder:
quote:
Passports issued before October 26, 2005
If your passport was issued or extended before October 26, 2005, and has not expired, it does not need to contain a digital photograph or integrated computer chip. The only requirement is that your passport must be machine readable.

A machine-readable passport has two lines of text with letters, numbers and chevrons (<<<<) at the bottom of the personal information page, along with the bearer's picture:

Please examine your passport carefully to determine if it meets this requirement. If you have any doubts, please check with the passport-issuing agency of your country of nationality.
quote:
Visa Wizard

Conclusion

Based on the information you have provided in this Visa Wizard, you appear to be eligible to travel visa-free on the Visa Waiver Program. Please note that this assessment is based only on your responses to the preceding questions and, as such, cannot be taken as a definitive advice. Individuals remain responsible for demonstrating their eligibility to enter the United States.

[ Bericht 9% gewijzigd door Waldkorn op 05-08-2009 15:37:06 ]
stom
pi_71652469
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 10:36 schreef kreuk050 het volgende:
Nog een dikke 2 maanden en dan gaan wij pas....
Even mezelf quoten, dit wordt 3 maanden want heb van de week een klaplong gehad dus mag ff niet vliegen!!
pi_71653123
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:17 schreef Waldkorn het volgende:

Blijkbaar niet.

Dat maakt weer een hoop duidelijker. Ik zou die tekst wel uitprinten en meenemen naar Schiphol, gezien de ophef die er laatst over was, met reizigers die niet mee mochten.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 15:35:28 #199
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_71653432
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:23 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat maakt weer een hoop duidelijker. Ik zou die tekst wel uitprinten en meenemen naar Schiphol, gezien de ophef die er laatst over was, met reizigers die niet mee mochten.
Oh da's lekker dan.

Edit: Nou ben ik verder aan het zoeken en kom ik steeds dezelfde verhalen tegen:

2. Ik heb een paspoort zonder chip - moet ik een visum aanvragen?
quote:
Alle geldige, reguliere Nederlandse paspoorten (ook oudere paspoorten zonder chip) voldoen aan de eisen die de Amerikaanse overheid stelt om te kunnen reizen met het Visa Waiver programma. Het is zeer belangrijk om ervoor te zorgen dat kinderen hun eigen paspoort hebben, en niet staan bijgeschreven in het paspoort van de ouders. Onderdeel van de Visa Wizard op de website van het Amerikaans consulaat is ook een module waarmee u kunt nagaan of uw paspoort aan de eisen voldoet.

Sinds 1 juli 2009 is het niet meer mogelijk om met een noodpaspoort naar de VS te reizen (een zeer enkele uitzondering daargelaten). Dit komt er in de praktijk op neer dat indien u er op de luchthaven achter komt dat uw kinderen geen eigen paspoort hebben of dat uw paspoort is verlopen u niet naar de VS kunt vertrekken!

Meer informatie over de recente wijziging in de regelgeving m.b.t. noodpaspoorten op de website van het Amerikaans consulaat.
http://www.visaversa.com/faq.html#vs

Ben ik toch nieuwsgierig, heb jij zelf meegemaakt dat mensen met een oud paspoort (niet tijdelijk of nood) niet mee mochten met het vliegtuig, ondanks dat ze een visa waiver ding in hebben gevuld?

[ Bericht 61% gewijzigd door Waldkorn op 06-08-2009 15:55:06 ]
stom
pi_71709705
Ik weet van kennissen die nu in Amerika zitten dat ze GEEN chip in hun paspoort hebben en gewoon zijn toegelaten We hebben het destijds zelf ook goed nagekeken, omdat we over 10 dagen die kant op gaan en mijn man een chiploos paspoort heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')