100 is onvolwaardelijk vertrouwen...quote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:41 schreef superworm het volgende:
Sorry, ik ben weer de noob, maar dat maakt het voor andere noobs weer toegankelijker:
Die indexcijfers, op welk jaar staat '100' dan?
Lol, ok. Mij was altijd verteld met economie dat indexcijfers vanaf een bepaald punt genomen dienen te worden namelijk. Vertrouwen is natuurlijk ook een graadmeter, maar geen betrouwbare lijkt me? Geef mij maar feitenquote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:47 schreef Drugshond het volgende:
[..]
100 is onvolwaardelijk vertrouwen...
0 is geen vertrouwen.
Het is een indexering.. een graadmeter...een natte vinger. Er is geen relatieve referentie naar 100.
De cijfers worden opgemaakt door middel van een vaste set van multiple choice vragen die naar een boel ondernemers/managers wordt verstuurd in allerlei sectoren van de markt.
Och, da's de VS. Daar gaat alles met een knal, heftig en snel. Volgend jaar zijn ze er alweer bovenop, al wordt het inderdaad nooit meer helemaal als vroeger.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 14:08 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Noob question.3 van de 5 'big five' bestaan niet meer. De doorslag naar de reële economie moet nog beginnen (kijk eens voor de grap naar de aandelen van wat tech-pionieers, Google, Apple, M$).
Aegon, Farmer Mac en nog een hele boel ondernemingen beginnen nu pas de fall-out te merken na het omvallen van Lehmann Brothers.De US Option ARM-hypomarkt is in 2010 op zijn hoogtepunt. Dat zal een vergelijkbare fall-out opleveren als nu de subprime-krisis. Huizenprijzen die blijven kelderen in de US. Vele hedgefonds die blowup gaan.
Hoeveel erger wil je het nog hebben... en het wordt nog erger.
Dat weet ik zeker van niet. De gehele consumenten bestedingen zitten nu op slot. Leningen zijn bijna niet verkrijgbaar of je moet vermogen hebben en voldoende daadkrachtig zijn inclusief een smetloos verleden.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:45 schreef Narcolepticus het volgende:
Och, da's de VS. Daar gaat alles met een knal, heftig en snel. Volgend jaar zijn ze er alweer bovenop, al wordt het inderdaad nooit meer helemaal als vroeger.
Dat had ik wel verwacht zo'n antwoord. Vooral dat de overheid alleen maar geld geeft aan slechte ondernemingen en dus het eigenlijk in een zwart gat wilt storten is mijns inziens niet meer als de schreeuwende vriendjes volgen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:15 schreef SeLang het volgende:
Als een bailout persé moet om het 'systeem' te beschermen (dat staat voor mij nog niet vast, maar goed), dan vind ik nationalisatie in elk geval een minder slechte oplossing dan wat nu wordt voorgesteld. De overheid moet zich dan gedragen als een investeringsmaatschappij en zorgen dat ze een goede deal maken waarbij de belastingbetaler grote kans op winst heeft als zij de geredde banken over een paar jaar weer verkoopt.
400?! Lijkt me nogal veel voor zo'n nietszeggende economie...quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:59 schreef geenID het volgende:
Ierland garandeerd nu 400 miljard EUR voor de banken daar. Vreemd dat dit nog niet voorbijgekomen is hier. Duitse steun ed is ook amper besproken.
Dat is ook zo. En dat geldt ook voor al die 'toxic assets' die ze hebben. Men zegt dat er geen kopers zijn, maar die zijn er natuurlijk wel, alleen betalen die geen prijzen waar de banken blij mee zijn. De vraag is dan waarom de overheid er dan wel hoge prijzen voor zou moeten betalen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat had ik wel verwacht zo'n antwoord. Vooral dat de overheid alleen maar geld geeft aan slechte ondernemingen en dus het eigenlijk in een zwart gat wilt storten is mijns inziens niet meer als de schreeuwende vriendjes volgen.
Maar dat je je dan toch wel een beetje kan vinden in nationalistie van zulke ondernemingen. Wanneer in de markteconomie het goed zou functioneren zouden de aandelen prijzen van zo'n bank tot niets zakken dat er op den duur vast wel een durfinvesteerder komt die toch geld in zo'n bedrijf durft te pompen.
Het lijkt me een bazooka, maar een die nog meer ongeloofwaardig is.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 19:03 schreef superworm het volgende:
[..]
400?! Lijkt me nogal veel voor zo'n nietszeggende economie...
Nuquote:'Frankrijk wil EU-noodplan van 300 miljard'
Uitgegeven: 1 oktober 2008 19:05
BERLIJN - Frankrijk wil tijdens een top van de grote landen van de Europese Unie dit weekeinde een voorstel doen voor een 300 miljard euro kostend reddingsplan voor de financiële sector. Dat meldde een Europese regeringsbron woensdag.
ANP
"Frankrijk zal op de ontmoeting zaterdag een Europees reddingsplan voorstellen ter waarde van 300 miljard euro", zei de bron op voorwaarde van anonimiteit. Frankrijk is op dit moment voorzitter van de Europese Unie.
De Verenigde Staten willen de kredietcrisis keren door een noodplan van 700 miljard dollar (475 miljard euro). Dat moet nog door het Congres worden goedgekeurd.
Frankrijk is ook al zo'n land dat leeft op schulden.quote:
hier meer erover: http://globaleconomicanal(...)op-run-on-banks.htmlquote:Op woensdag 1 oktober 2008 19:08 schreef geenID het volgende:
[..]
Het lijkt me een bazooka, maar een die nog meer ongeloofwaardig is.
quote:
http://www.forbes.com/200(...)_bw_0923bailout.htmlquote:In fact, some of the most basic details, including the $700 billion figure Treasury would use to buy up bad debt, are fuzzy.
"It's not based on any particular data point," a Treasury spokeswoman told Forbes.com Tuesday. "We just wanted to choose a really large number."
Het is natuurlijk niet gezegd dat je zonder hypotheek geen huis kan kopen, alleen zul je minder snel een wat duurder huis kunnen kopen en dus bijvoorbeeld 10 jaar langer in een appartement moeten wonen (en ja die zijn veel voordeliger in de VS).quote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:32 schreef UberPhreak het volgende:
Natuurlijk slecht geweest toen, personen die geen lening zouden moeten krijgen die toch een geven, maar als je er over nadenkt is alles toch wel ziek als een mens niet eens normaal een dak boven zijn hoofd kan kopen? Dan is er toch wel wat mis met de wereld eigenlijk....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |