ze beleggen natuurlijk ook totaal niet op de beursquote:Op maandag 29 september 2008 23:24 schreef Fortitudo het volgende:
de lachende derde
deze bank, die als enige grote bank geen beurskapitaal heeft. proficiat.
quote:Op maandag 29 september 2008 23:25 schreef Adelante het volgende:
[..]
ze beleggen natuurlijk ook totaal niet op de beurs
Jawel, als iedereen ook hier geld gaat weghalen. Maar daar is weinig reden toe, omdat de Rabo niet op een beurs staat.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 18:46 schreef Martijn_77 het volgende:
Zou de Rabobank eigenlijk wel om kunnen vallen?
Zelfs dan nog kunnen ze nog een stootje meer hebben, als ik het goed had heeft de Rabobank meer hard vermogen dan de gemiddelde bankquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 19:27 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Jawel, als iedereen ook hier geld gaat weghalen. Maar daar is weinig reden toe, omdat de Rabo niet op een beurs staat.
Ik denk dat de Rabo de afgelopen weken flink wat geld erbij heeft gekregen van overstappende spaarders. En dan echt FLINK. Iemand een idee?
Ik las laatst in De Pers dat ze in anderhalve maand 5 miljard extra hadden gekregen, hetgeen normaal een bedrag is dat in ongeveer 14 maanden binnenkomt.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 19:27 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Jawel, als iedereen ook hier geld gaat weghalen. Maar daar is weinig reden toe, omdat de Rabo niet op een beurs staat.
Ik denk dat de Rabo de afgelopen weken flink wat geld erbij heeft gekregen van overstappende spaarders. En dan echt FLINK. Iemand een idee?
Eerder van de klonk en de klepelquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 22:39 schreef Klonk het volgende:
dan niet alleen, de rabobank bestaat toch feitelijk niet uit een bank maar al die regio´s zijn toch allemaal kleine bankjes die samenwerken onder de naam rabobank ?
of heb ik nu last van een gevalletje klok en klepel ?
Hou je er wel rekening mee dat de eerste 7 miljoen voor Feyenoord zijn dan?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 22:45 schreef PurnodePurno het volgende:
Ik ga m'n geld er weghalen. Arrogante lui zijn het ineens geworden, daar bij de Rabobank. Van de week al ruzie gekregen met m'n "financieel adviseur".
Mijn geld gaat naar ABN-Amro, veiliger kan simpelweg niet. En ABN-Amro geeft me ook een veel hoger rendement.
Interesseert me geen ruk. Nu zijn de eerste miljoenen voor dat fietsgedoe.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 22:47 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Hou je er wel rekening mee dat de eerste 7 miljoen voor Feyenoord zijn dan?
ABN Amro is NIET de veiligste bank. Wereldwijd is Rabobank de veiligste private bank. Als je ook overheidsbanken meerekent, dan staan ze op nummer 4.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 22:45 schreef PurnodePurno het volgende:
Ik ga m'n geld er weghalen. Arrogante lui zijn het ineens geworden, daar bij de Rabobank. Van de week al ruzie gekregen met m'n "financieel adviseur".
Mijn geld gaat naar ABN-Amro, veiliger kan simpelweg niet. En ABN-Amro geeft me ook een veel hoger rendement.
Dat gaat allemaal alleen om credit-rating. ABN-Amro is de facto op dit moment de veiligste bank van Nederland. ABN-Amro kan alleen failliet gaan als Nederland failliet gaat.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 23:35 schreef vigier het volgende:
[..]
ABN Amro is NIET de veiligste bank. Wereldwijd is Rabobank de veiligste private bank. Als je ook overheidsbanken meerekent, dan staan ze op nummer 4.
Check Global Finance. Uitreiking van de awards is uit mijn hoofd op 13 oktober
Als je de mensen bij de Rabo al arrogant vind bereidt je dan alvast maar voor op de cultuurshock bij de ABN.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 22:45 schreef PurnodePurno het volgende:
Oké. We zullen zien. Ik neem aardig wat geld mee, dus volgens mij kruipen ze wel.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 23:42 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Als je de mensen bij de Rabo al arrogant vind bereidt je dan alvast maar voor op de cultuurshock bij de ABN.
http://www.jaarverslag200(...)abo_kerngegevens.pdfquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 22:34 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Zelfs dan nog kunnen ze nog een stootje meer hebben, als ik het goed had heeft de Rabobank meer hard vermogen dan de gemiddelde bank
Je hebt de transmitter en de recipiënt. Communicatie 101..quote:Op zondag 5 oktober 2008 07:29 schreef Manu82 het volgende:
Ligt het nou aan mij of slaat FTS af en toe wartaal uit?
Banken hebben per definitie veel meer geld uitgeleend dan dat ze zelf in kas hebben, als ze maar genoeg af moeten schrijven of als mensen masaal hun geld bij de Rabo vandaan halen, dan is de Rabobank (oftewel al hun kleine filialen) ook failliet, cq wordt gered door Bos.quote:Op zondag 5 oktober 2008 07:21 schreef fokthesystem het volgende:
Hun bonds-rating is AAA, de hoogste die er is. Oftewel ze zitten goed bij kas en hebben niet noembare schulden zelf.
Genoeg reden om dus je spaargeld niet bij de Rabobank te laten staanquote:Ik citeer: "De rabo is uitvinder van het bonus kwartaal sparen.Was voorheen vrij met dezelfde rente.De rente is bewust laag gehouden en de kosten die de klanten moeten betalen voor hun diensten zijn behoorlijk gestegen.Nu andere banken een hogere rente bieden en evengoed vrij opneembaar zal je gek zijn daar geen gebruik van te maken.Die winst steek ik liever in mijn eigen zak.Bij de rabo scheelt dat met een tonnetje 2000 euro per jaar die je niet krijgt."
http://www.rabobank.nl/beleggen/iris/page.aspx?index=2080quote:Op zondag 5 oktober 2008 17:04 schreef corus het volgende:
Hoe gaat het met de koers van de ledencertificaten ?
Ja en die ratings zeggen alles he? Lehman's had AA+, tot aan de dag dat ze plots junkstatus kregen.quote:Op zondag 5 oktober 2008 07:21 schreef fokthesystem het volgende:
Hun bonds-rating is AAA, de hoogste die er is. Oftewel ze zitten goed bij kas en hebben niet noembare schulden zelf.
Ik citeer: "De rabo is uitvinder van het bonus kwartaal sparen.Was voorheen vrij met dezelfde rente.De rente is bewust laag gehouden en de kosten die de klanten moeten betalen voor hun diensten zijn behoorlijk gestegen.Nu andere banken een hogere rente bieden en evengoed vrij opneembaar zal je gek zijn daar geen gebruik van te maken.Die winst steek ik liever in mijn eigen zak.Bij de rabo scheelt dat met een tonnetje 2000 euro per jaar die je niet krijgt."
Wie goedkoop - duurkoop wil, gaat voor weinig inleg en risico, maar wel 'rente eisen, dus winst'....
Maar iedereen wil dat, breedte en lengte raken in de knoop, 51% van het geld bij slechts 2% van de mensen en de volgende crisis is al in de maak... Bijv. handelen met bank-garanties, lachertje momenteel!
Leuk, dat teruglezenquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 22:45 schreef PurnodePurno het volgende:
quote:
Wat valt er te lachen?quote:
Jawel hoor. Veiliger dan de Nederlandse Staat (de eigenaar van ABN Amro op het moment dat PurnodePurno die post schreef) kan in dit land bijna niet. De Staat der Nederlanden staat in de top 10 van de landen met de hoogste credit ratings ter wereld, nog boven de VS.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:21 schreef vigier het volgende:
Veilig lijkt me hier niet het juiste woord... de staat heeft ingegrepen, dus zo veilig was het niet.
Dat zegt ook niet zoveel meer tegenwoordigquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:12 schreef Kietelaar het volgende:
[..]
Jawel hoor. Veiliger dan de Nederlandse Staat (de eigenaar van ABN Amro op het moment dat PurnodePurno die post schreef) kan in dit land bijna niet. De Staat der Nederlanden staat in de top 10 van de landen met de hoogste credit ratings ter wereld, nog boven de VS.
De Rabo is nog niet door de storm heen hoor. Als de huizenprijs wat verder zakt en het aantal faillisementen toe neemt gaan die ook heftige afschrijvingen krijgen. Ik denk dat de Rabo momenteel minder stabiel is dan menigeen denkt. Ze zitten zo diep in de NL-huizenmarkt dat iedere daling van de huizenprijzen ze gelijk veel geld kost.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 01:25 schreef isogram het volgende:
Topickick, ik weet het, maar ik moet toch even kwijt hoe blij ik ben dat ik Rabobank-klant ben. Daar waar zo'n beetje alle andere grote banken in Nederland onder curatele staan, fikse staatssteun krijgen, of compleet zijn overgenomen, staat de Rabobank recht overeind. Het verschil met banken als ABN Amro, Fortis, SNS, ING en DSB is toch echt frappant.
Natuurlijk kan de Rabo wel helemaal omvallen, al zal dit inderdaad een stuk lastiger te bewerkstelligen zijn. De afzonderlijke filialen hebben namelijk de verplichting elkaar uit de brand te helpen als het misgaat. Als er dus maar genoeg filialen omvallen, sleuren die de rest van het concern in hun val mee.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Rabobank kan niet omvallen, hooguit een gedeelte
Dat - en ook de Rabo werkt gewoon met fractioneel reserve bankieren. Ze zijn daarmee zo goed als even kwetsbaar als iedere andere bank. Een goede bankrun en het is over en uit.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:44 schreef Kietelaar het volgende:
[..]
Natuurlijk kan de Rabo wel helemaal omvallen, al zal dit inderdaad een stuk lastiger te bewerkstelligen zijn. De afzonderlijke filialen hebben namelijk de verplichting elkaar uit de brand te helpen als het misgaat. Als er dus maar genoeg filialen omvallen, sleuren die de rest van het concern in hun val mee.
Klopt als een huis!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:08 schreef justanick het volgende:
[..]
De Rabo is nog niet door de storm heen hoor. Als de huizenprijs wat verder zakt en het aantal faillisementen toe neemt gaan die ook heftige afschrijvingen krijgen. Ik denk dat de Rabo momenteel minder stabiel is dan menigeen denkt. Ze zitten zo diep in de NL-huizenmarkt dat iedere daling van de huizenprijzen ze gelijk veel geld kost.
Ondertussen zuigen ze wel hun klanten met variabele hypotheekrente uit. Die staat nu volgens mij nog steeds boven de 4%, waar de meeste andere banken op een tarief onder de 1% (gebaseerd op Euribor) of rond de 3% zitten.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:26 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Klopt als een huis!
Enige feit dat je op kunt noemen is dat het de enige grote bank is in Nederland waar geen staatsinterventie heeft plaatsgevonden, en dat siert de Rabo meer dan dat je aan negatieve punten op kunt noemen.
Hadden ze maar een vaste rente moeten nemen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:41 schreef Kietelaar het volgende:
[..]
Ondertussen zuigen ze wel hun klanten met variabele hypotheekrente uit. Die staat nu volgens mij nog steeds boven de 4%, waar de meeste andere banken op een tarief onder de 1% (gebaseerd op Euribor) of rond de 3% zitten.
Ja, dan hadden ze nu 4,5-5% ofzo betaald, in plaats van 4,2%.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:21 schreef Q. het volgende:
[..]
Hadden ze maar een vaste rente moeten nemen.
Onder de 1% lijkt mij onwaarschijnlijk, maar onder de 2% is inderdaad wel haalbaar. Ik zit ergens op 1,79%.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:41 schreef Kietelaar het volgende:
[..]
Ondertussen zuigen ze wel hun klanten met variabele hypotheekrente uit. Die staat nu volgens mij nog steeds boven de 4%, waar de meeste andere banken op een tarief onder de 1% (gebaseerd op Euribor) of rond de 3% zitten.
Oké ik overdreef. Maar ING komt wel in de buurt met haar 1,083% gebaseerd op 1-maands Euribor.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:04 schreef HiZ het volgende:
[..]
Onder de 1% lijkt mij onwaarschijnlijk, maar onder de 2% is inderdaad wel haalbaar. Ik zit ergens op 1,79%.
Ten eerste heb ik geen illusies meer, de overheid zegt gewoon niet alles.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:12 schreef Kietelaar het volgende:
[..]
Jawel hoor. Veiliger dan de Nederlandse Staat (de eigenaar van ABN Amro op het moment dat PurnodePurno die post schreef) kan in dit land bijna niet. De Staat der Nederlanden staat in de top 10 van de landen met de hoogste credit ratings ter wereld, nog boven de VS.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |