?quote:Op maandag 29 september 2008 13:05 schreef maok het volgende:
Ik had ook nog een poot nodig, daarvoor had ik persee een buis met een doorsnede van 500mm nodig omdat anders de krukjes er in in zouden passen. Dat was even zoeken maar ik hem hem gevonden, hij was wel wat groot en moest dus met een heftuuk op de auto gehesen worden. Daarna is hij op maat gezaagd, een stuk voor de poot en een stuk voor het deksel wat er op komt als de tafel opgeklapt is.
quote:...omdat anders de krukjes er niet in in zouden passen.
Dat is echt een Heel Slim Ideequote:Op zaterdag 25 oktober 2008 21:52 schreef maok het volgende:
Oh, daar moest nog het woordje niet tussen.
[..]
Ja, dat bedoelde ik...quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:20 schreef maok het volgende:
[..]
Sowieso moet het bovenste stuk van de koker er af als de tafel er op rust, dus het blad kan zelfs groter worden (niet dat ik dat wil).
Ik heb toevallig laatst dit plaatje gevonden, zoiets bedoel je toch? Ik denk dat ik wel zoiets van wil gaan maken, al wordt het wel een wat hoger bijzet tafeltje.
[ afbeelding ]
Bij mij wordt het dan zoiets:
[ afbeelding ]
Buis op de plaat MDF, aftekenen, uitzagen met de decoupeerzaag. Als je geen zin hebt een gaatje te boren kan je in het midden van het gat de decoupeerzaag met de voorkland op het hout zetten en dan tijdens het zagen de decoupeerzaag weer recht draaien voor een begin. Dat begin wordt dan wel raar, dus dat moet je niet op de afgetekende rand doen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:15 schreef maok het volgende:
Ik heb de schuurmachine maar gepakt om het weer mooi glad te maken, het lijkt nu al een stuk beter. Nu nog een 2e laagje grondverf er op.
Heeft iemand trouwens een idee hoe ik een mooie ronde schijf (voor de plek waar het blad op de poot komt te liggen) mdf kan zagen, ik ben bang dat het met een decopeerzaag een beetje hoekerig wordt of zal dat mee vallen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |