abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62675690
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:05 schreef maok het volgende:
Ik had ook nog een poot nodig, daarvoor had ik persee een buis met een doorsnede van 500mm nodig omdat anders de krukjes er in in zouden passen. Dat was even zoeken maar ik hem hem gevonden, hij was wel wat groot en moest dus met een heftuuk op de auto gehesen worden. Daarna is hij op maat gezaagd, een stuk voor de poot en een stuk voor het deksel wat er op komt als de tafel opgeklapt is.
?
Je stopt de krukjes toch juist wel in de buis? Leuk idee trouwens
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 21:52:05 #27
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62675771
Oh, daar moest nog het woordje niet tussen.
quote:
...omdat anders de krukjes er niet in in zouden passen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_62675991
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 21:52 schreef maok het volgende:
Oh, daar moest nog het woordje niet tussen.
[..]

Dat is echt een Heel Slim Idee Creatief, die jij!
pi_62676273
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 17:20 schreef maok het volgende:

[..]

Sowieso moet het bovenste stuk van de koker er af als de tafel er op rust, dus het blad kan zelfs groter worden (niet dat ik dat wil).

Ik heb toevallig laatst dit plaatje gevonden, zoiets bedoel je toch? Ik denk dat ik wel zoiets van wil gaan maken, al wordt het wel een wat hoger bijzet tafeltje.

[ afbeelding ]

Bij mij wordt het dan zoiets:
[ afbeelding ]
Ja, dat bedoelde ik...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  † In Memoriam † zondag 26 oktober 2008 @ 19:11:08 #30
25682 2cv
Niet subtiel
pi_62696948
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 16:15 schreef maok het volgende:
Ik heb de schuurmachine maar gepakt om het weer mooi glad te maken, het lijkt nu al een stuk beter. Nu nog een 2e laagje grondverf er op.

Heeft iemand trouwens een idee hoe ik een mooie ronde schijf (voor de plek waar het blad op de poot komt te liggen) mdf kan zagen, ik ben bang dat het met een decopeerzaag een beetje hoekerig wordt of zal dat mee vallen?
Buis op de plaat MDF, aftekenen, uitzagen met de decoupeerzaag. Als je geen zin hebt een gaatje te boren kan je in het midden van het gat de decoupeerzaag met de voorkland op het hout zetten en dan tijdens het zagen de decoupeerzaag weer recht draaien voor een begin. Dat begin wordt dan wel raar, dus dat moet je niet op de afgetekende rand doen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 27 oktober 2008 @ 09:57:24 #31
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62710880
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar en begin maken is geen probleem aangezien ik de schijf nodig heb en niet het gedeelte er omheen.

Maar 2cv, ik heb ineens een idee. Zou het denk je kunnen om het touch systeem het desboardvakje van Criezel in te bouwen in het uiteinde van het tafelblad zodat de tafel omhoog geklapt blijft staan en met een duwtje los komt als je hem omlaag wilt klappen? En mag ik dan dat systeem uit jou auto hebben ?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:59:34 #32
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62715939
Alhoewel, misschien kan ik er beter eentje kopen (of een paar als eentje niet sterk genoeg is). Dan kan ik er een mooie inboor magneetsnappers op zetten, die uit die auto is vast niet zo mooi en hij werkte ook al niet helemaal goed meer.

Dan frees in in het oppervlakte van het blad een stripje metaal in dat ik verf, dan zie je er niet van.
  † In Memoriam † maandag 27 oktober 2008 @ 15:50:17 #33
25682 2cv
Niet subtiel
pi_62720984
Die dashboardkastjes (met bijbehorende klepjes) gaan vaak stuk. BX-kwaaltje. Dus dat kastje houd ik zowieso op reserve. Los daarvan is het mechanisme niet sterk genoeg.

En dan heb ik dat stuk over het MDF verkeerd begrepen. Zorg zowieso voor een mooie ronde, strakke lijn. Eventueel een spijkertje in het midden slaan en met een touwtje een cirkel tekenen. Of je laat de schijf iets te groot en pakt de copieerfrees er bij.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 30 december 2009 @ 16:18:10 #34
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76225474
Even een schopje. Ik was nog steeds niet verder gegaan met het project maar ik heb de tafel wel goed kunnen gebruiken (erg druk icm een tafel die opzich al functioneerd was even niet zo motiverend om verder te gaan). Samen met de schraag functioneert het geheel al prima als tafel, hij is alleen nog niet opklapbaar. Tijd dus om weer eens verder te gaan.

Ik heb het blad inmiddels aan het frame vast gezet en nu wil ik het aan de muur vast zetten met keilbouten. Weet iemand hoe groot ik de gaten in de muur moet boren? Op de bouten staat: M10 x 60/5
  woensdag 30 december 2009 @ 19:55:43 #35
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76234050
Ik bleek een verkeerde boor (klopboor waarvan ik dacht dat het een boorhamer was) geleend. Omdat ik zo ongeduldig was toch maar gaten mee geboord maar nu zijn de gaten uitgelubberd (10mm boor voor 11,5mm keilbout) en niet helemaal precies waar ze horen te zitten (wel diep genoeg overigens). Ik ga de keilbouten wel vervangen voor draadeinden met chemisch anker ofzo.
pi_76236924
het topic begon ik te lezen en ik dacht, gut dat heeft al iemand (goed) gedaan.
Blijkt het een enorme schop van een creatief ontwerp te zijn.

Vooral de opbergplaats van de krukjes vond ik geniaal.

War er ook iemand (anders) die er een flatscreen in het tafelblad had bevestigd, toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')