FOK!forum / Digital Corner / Sms'jes van 4560
Noshibamaandag 29 september 2008 @ 12:45
Ik krijg dus elke keer sms'jes van het nummer 4560 met halve email berichten o.i.d. met hyves uitnodigingen etc maar ik ken die hele hyves niet etc
Nu heb ik dit nummer al terug gebelt maar dat kan niet.
Nu heb ik ook http://www.smsdienstenfilter.nl/ geprobeert maar dat werkt ook niet.
Ik heb t-mobile al gebelt met wat er aan de hand is maar die 'weten' het ook niet zeggen ze.

Wat kan ik doen om dit te stoppen want het kost 41 cent per bericht?
HuHumaandag 29 september 2008 @ 12:46
Je kent Hyves niet?
Noshibamaandag 29 september 2008 @ 12:50
quote:
Op maandag 29 september 2008 12:46 schreef HuHu het volgende:
Je kent Hyves niet?
?

Er staat vaak in: annemiek krabbelt: 284KLQ*#H@8e zoiets en dan antwoord met M voor meer

Of iets anders als: Wil je kaarten winnen voor bladiebladiebla antwoord met M voor meer
HuHumaandag 29 september 2008 @ 12:54
Kijk eens op hyves.nl. Ik vermoed dat iemand per ongeluk jouw telefoonnummer in zijn profiel heeft gezet ofzo.
Jo0Lzmaandag 29 september 2008 @ 12:56
quote:
Op maandag 29 september 2008 @ 12:54 schreef HuHu het volgende:
Kijk eens op hyves.nl. Ik vermoed dat iemand per ongeluk jouw telefoonnummer in zijn profiel heeft gezet ofzo.
Dat dus. Vreemd dat er geen authenticatie proef inzit trouwens, alvorens die site met berichtjes begint te sturen.
muisje-elizamaandag 29 september 2008 @ 13:27
dies niet echt grappig
muppetlollymaandag 29 september 2008 @ 17:23
neem contact op met de hyves mensen om dit door te geven. zij kunnen misschien wel iest voor je doen!
Aaargh!maandag 29 september 2008 @ 18:27
quote:
Op maandag 29 september 2008 12:56 schreef Jo0Lz het volgende:

[..]

Dat dus. Vreemd dat er geen authenticatie proef inzit trouwens, alvorens die site met berichtjes begint te sturen.
Zit er v.z.i.w. wel op. Je krijgt een SMS met een code die je moet invullen op de site om je 06 te bevestigen.
ABombalimaandag 29 september 2008 @ 18:52
Heb je een nieuw nummer? Het kan best zijn dat iemand voor jou die nummer had... Een jaar geleden een hyves profiel aangemaakt, nu pas actief en wordt dus nu pas gekrabbeld.

Telefoonnummers van oude klanten worden namelijk best snel doorgegeven aan nieuwe klanten(1 maand ofzo ertussen)
Maar als je nummer ouder is dan een jaar ofzo, dan zal het wel niet...
ABombalimaandag 29 september 2008 @ 18:59
Net een beetje op hyves gekeken, er is geen manier om het uit te zetten als je niet ingelogd ben op die profiel.

Dus enige optie die over is....is een email sturen naar hyves klantenservice
PiRANiAmaandag 29 september 2008 @ 19:00
tvp
Aaargh!maandag 29 september 2008 @ 19:06
Voor zover ik weet is 4560 niet de shortcode van Hyves, en kosten berichten die Hyves je stuurt geen geld.
_Administr8or_maandag 29 september 2008 @ 19:12
Er is niet heel veel over te vinden, maar je bent niet helemaal de enige:
http://www.telecomklachten.nl/index.php?mode=detail&id=6218

Maar in dit geval wordt er gespammed uit naam van Kruidvat en Dynabyte. Helaas staat er geen oplossing bij, maar het is dus hoogstwaarschijnlijk niet afkomstig van Hyves?!
Noshibamaandag 29 september 2008 @ 21:37
quote:
Op maandag 29 september 2008 19:12 schreef _Administr8or_ het volgende:
Er is niet heel veel over te vinden, maar je bent niet helemaal de enige:
http://www.telecomklachten.nl/index.php?mode=detail&id=6218

Maar in dit geval wordt er gespammed uit naam van Kruidvat en Dynabyte. Helaas staat er geen oplossing bij, maar het is dus hoogstwaarschijnlijk niet afkomstig van Hyves?!
Dat is exact hetzelfde probleem ja!
Magician85dinsdag 9 december 2008 @ 11:56
Ja, hier heb ik dus ook precies hetzelfde probleem! Ik heb al jaren hetzelfde nummer. Altijd bij Telfort gezeten, maar sinds kort bij T-Mobile en krijg nu dus ook van die niets zeggende smsjes van 4560. Op mijn T-Mobile rekening staan ze als van MSN Mobile. Ik heb nu het smsdienstenfilter geactiveerd (www.smsdienstenfilter.nl) en dat werkt tot nu toe, maar ik vind het maar een vage situatie....
Deldion66donderdag 18 december 2008 @ 17:03
ik heb precies hetzelfde ook T-Mobile, ik heb me nu aangemeld bij www.smsdienstenfilter.nl en hopelijk wertk het nu.. ik denk dat T-Mobile gewoon geld hieruit wil maken...
Doobsievrijdag 27 maart 2009 @ 10:28
Ook ik heb sinds kort dit probleem.
Vraag me niet hoe ik er aan kom, maar wil er HEEL graag vanaf.
T-mobile gebeld, niemand kent de shortcode 4560
Smsdienstenfilter? werkt ook niet..
Wat nu ?
Knuffelzachtvrijdag 27 maart 2009 @ 10:38
klinkt als een tmobile probleem... weer een reden om daar niet naar toe te gaan
_Flash_vrijdag 27 maart 2009 @ 10:41
Zelfde probleem gehad met 4411 als ik me goed herinner.
De rekening laten storneren. Waren ze niet blij mee Heel gedoe geworden, uiteindelijk hebben ze uit 'coulance' de kosten aan mij vergoed. Ze baseren zich op hun administratie. Maar kunnen niet bewijzen dat ik me aangemeld heb voor zo'n abonnementsdienst. (Had ik ook niet.)
amvrosiosvrijdag 27 maart 2009 @ 11:44
Klinkt wel weer typisch als iets wat t-mobile zou doen ja...
wat een schijt bedrijf...
ik zit nog steeds met dat klote abo van hun in mn maag
8Dvrijdag 27 maart 2009 @ 13:57
Dit ziet er gewoon uit als een of andere scam van iemand. Zodra jij terug sms'st met M, meld je je aan voor een abbo dienst. Genoeg mensen die daarin trappen. Ze doen zich gewoon voor als iemand anders, met de hoop om zelf niet busted te worden.

Verder is de controle op of iemand wel echt diegene is niet zo geweldig. Ik heb zelf ook een paar keer mee gemaakt dat ik betaal-sms'jes krijg, omdat iemand mijn nummer heeft opgegeven op een of andere site (is vrij simpel nummer, dus vaak slachtoffer als bklsdjg-nummer.). Gelukkig zijn veel van zulke site's die sms'sen vrij redelijk erin en storten ze de gemaakte kosten terug wanneer je 't aangeeft.

Het is overigs totaal niet provider-gebonden. Dus om t-mobile de schuld te geven ...
Knuffelzachtvrijdag 27 maart 2009 @ 15:04
tot nu toe alleen maar mensen hier die tmobile hebben en dezelfde klachten... dus ja.. tmobile de schuld geven
TommyGunvrijdag 27 maart 2009 @ 15:08
T-mobile slet hier, maar nog niks gehad!
disynzaterdag 28 maart 2009 @ 09:35
T-Mobile bied deze sms dienst niet aan, en het is ook niet de verantwoordelijkheid van T-Mobile om dit te beeindigen.

De gebruiker(contracthouder) van het abonnement is verantwoordelijk voor de kosten van het SIM-kaartje. Je SIM-kaartje registreert welke handelingen je uitvoert, en voor bepaalde handelingen moet je uiteraard betalen, vanuit die gegevens werkt T-Mobile en andere Providers. Nu zijn er tegenwoordig inderdaad bedrijven die op een of andere manier toch kosten weten te verhalen via jou etc. maar deze bedrijven zijn dan in overtreding van bepaalde wettelijk vastgestelde regels.

op www.smsgedragscode.nl kan je de gedragscode vinden die T-Mobile & Vodafone tegen de SMS diensten heeft getekend.

Zoals ik dit probleem hoor, licht het probleem bij Hyves, of de daarvoor ingehuurde smsdienst bedrijf die Hyves heeft ingehuurd. Zou het daar gaan na vragen, want T-Mobile kan dit helaas niet voor je oplossen, enigste wat je kan krijgen is een tegemoetkoming, maar dat is maar eenmalig. ( maar het oorspronkelijk probleem is dan nog niet verholpen, en zullen de kosten door blijven lopen )