abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61993588
Ik krijg dus elke keer sms'jes van het nummer 4560 met halve email berichten o.i.d. met hyves uitnodigingen etc maar ik ken die hele hyves niet etc
Nu heb ik dit nummer al terug gebelt maar dat kan niet.
Nu heb ik ook http://www.smsdienstenfilter.nl/ geprobeert maar dat werkt ook niet.
Ik heb t-mobile al gebelt met wat er aan de hand is maar die 'weten' het ook niet zeggen ze.

Wat kan ik doen om dit te stoppen want het kost 41 cent per bericht?
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_61993599
Je kent Hyves niet?
pi_61993658
quote:
Op maandag 29 september 2008 12:46 schreef HuHu het volgende:
Je kent Hyves niet?
?

Er staat vaak in: annemiek krabbelt: 284KLQ*#H@8e zoiets en dan antwoord met M voor meer

Of iets anders als: Wil je kaarten winnen voor bladiebladiebla antwoord met M voor meer
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_61993758
Kijk eens op hyves.nl. Ik vermoed dat iemand per ongeluk jouw telefoonnummer in zijn profiel heeft gezet ofzo.
  maandag 29 september 2008 @ 12:56:40 #5
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_61993804
quote:
Op maandag 29 september 2008 @ 12:54 schreef HuHu het volgende:
Kijk eens op hyves.nl. Ik vermoed dat iemand per ongeluk jouw telefoonnummer in zijn profiel heeft gezet ofzo.
Dat dus. Vreemd dat er geen authenticatie proef inzit trouwens, alvorens die site met berichtjes begint te sturen.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_61994514
dies niet echt grappig
pi_62001055
neem contact op met de hyves mensen om dit door te geven. zij kunnen misschien wel iest voor je doen!
  maandag 29 september 2008 @ 18:27:28 #8
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_62002576
quote:
Op maandag 29 september 2008 12:56 schreef Jo0Lz het volgende:

[..]

Dat dus. Vreemd dat er geen authenticatie proef inzit trouwens, alvorens die site met berichtjes begint te sturen.
Zit er v.z.i.w. wel op. Je krijgt een SMS met een code die je moet invullen op de site om je 06 te bevestigen.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_62003104
Heb je een nieuw nummer? Het kan best zijn dat iemand voor jou die nummer had... Een jaar geleden een hyves profiel aangemaakt, nu pas actief en wordt dus nu pas gekrabbeld.

Telefoonnummers van oude klanten worden namelijk best snel doorgegeven aan nieuwe klanten(1 maand ofzo ertussen)
Maar als je nummer ouder is dan een jaar ofzo, dan zal het wel niet...
pi_62003282
Net een beetje op hyves gekeken, er is geen manier om het uit te zetten als je niet ingelogd ben op die profiel.

Dus enige optie die over is....is een email sturen naar hyves klantenservice
  maandag 29 september 2008 @ 19:00:56 #11
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
  maandag 29 september 2008 @ 19:06:36 #12
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_62003503
Voor zover ik weet is 4560 niet de shortcode van Hyves, en kosten berichten die Hyves je stuurt geen geld.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_62003696
Er is niet heel veel over te vinden, maar je bent niet helemaal de enige:
http://www.telecomklachten.nl/index.php?mode=detail&id=6218

Maar in dit geval wordt er gespammed uit naam van Kruidvat en Dynabyte. Helaas staat er geen oplossing bij, maar het is dus hoogstwaarschijnlijk niet afkomstig van Hyves?!
pi_62008373
quote:
Op maandag 29 september 2008 19:12 schreef _Administr8or_ het volgende:
Er is niet heel veel over te vinden, maar je bent niet helemaal de enige:
http://www.telecomklachten.nl/index.php?mode=detail&id=6218

Maar in dit geval wordt er gespammed uit naam van Kruidvat en Dynabyte. Helaas staat er geen oplossing bij, maar het is dus hoogstwaarschijnlijk niet afkomstig van Hyves?!
Dat is exact hetzelfde probleem ja!
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_63874524
Ja, hier heb ik dus ook precies hetzelfde probleem! Ik heb al jaren hetzelfde nummer. Altijd bij Telfort gezeten, maar sinds kort bij T-Mobile en krijg nu dus ook van die niets zeggende smsjes van 4560. Op mijn T-Mobile rekening staan ze als van MSN Mobile. Ik heb nu het smsdienstenfilter geactiveerd (www.smsdienstenfilter.nl) en dat werkt tot nu toe, maar ik vind het maar een vage situatie....
pi_64124934
ik heb precies hetzelfde ook T-Mobile, ik heb me nu aangemeld bij www.smsdienstenfilter.nl en hopelijk wertk het nu.. ik denk dat T-Mobile gewoon geld hieruit wil maken...
pi_67456178
Ook ik heb sinds kort dit probleem.
Vraag me niet hoe ik er aan kom, maar wil er HEEL graag vanaf.
T-mobile gebeld, niemand kent de shortcode 4560
Smsdienstenfilter? werkt ook niet..
Wat nu ?
  vrijdag 27 maart 2009 @ 10:38:11 #18
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_67456374
klinkt als een tmobile probleem... weer een reden om daar niet naar toe te gaan
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  vrijdag 27 maart 2009 @ 10:41:11 #19
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_67456433
Zelfde probleem gehad met 4411 als ik me goed herinner.
De rekening laten storneren. Waren ze niet blij mee Heel gedoe geworden, uiteindelijk hebben ze uit 'coulance' de kosten aan mij vergoed. Ze baseren zich op hun administratie. Maar kunnen niet bewijzen dat ik me aangemeld heb voor zo'n abonnementsdienst. (Had ik ook niet.)
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_67458018
Klinkt wel weer typisch als iets wat t-mobile zou doen ja...
wat een schijt bedrijf...
ik zit nog steeds met dat klote abo van hun in mn maag
Vooral dat wat hier boven staat.
pi_67461820
Dit ziet er gewoon uit als een of andere scam van iemand. Zodra jij terug sms'st met M, meld je je aan voor een abbo dienst. Genoeg mensen die daarin trappen. Ze doen zich gewoon voor als iemand anders, met de hoop om zelf niet busted te worden.

Verder is de controle op of iemand wel echt diegene is niet zo geweldig. Ik heb zelf ook een paar keer mee gemaakt dat ik betaal-sms'jes krijg, omdat iemand mijn nummer heeft opgegeven op een of andere site (is vrij simpel nummer, dus vaak slachtoffer als bklsdjg-nummer.). Gelukkig zijn veel van zulke site's die sms'sen vrij redelijk erin en storten ze de gemaakte kosten terug wanneer je 't aangeeft.

Het is overigs totaal niet provider-gebonden. Dus om t-mobile de schuld te geven ...
  vrijdag 27 maart 2009 @ 15:04:00 #22
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_67463858
tot nu toe alleen maar mensen hier die tmobile hebben en dezelfde klachten... dus ja.. tmobile de schuld geven
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  vrijdag 27 maart 2009 @ 15:08:53 #23
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_67464020
T-mobile slet hier, maar nog niks gehad!
pi_67487414
T-Mobile bied deze sms dienst niet aan, en het is ook niet de verantwoordelijkheid van T-Mobile om dit te beeindigen.

De gebruiker(contracthouder) van het abonnement is verantwoordelijk voor de kosten van het SIM-kaartje. Je SIM-kaartje registreert welke handelingen je uitvoert, en voor bepaalde handelingen moet je uiteraard betalen, vanuit die gegevens werkt T-Mobile en andere Providers. Nu zijn er tegenwoordig inderdaad bedrijven die op een of andere manier toch kosten weten te verhalen via jou etc. maar deze bedrijven zijn dan in overtreding van bepaalde wettelijk vastgestelde regels.

op www.smsgedragscode.nl kan je de gedragscode vinden die T-Mobile & Vodafone tegen de SMS diensten heeft getekend.

Zoals ik dit probleem hoor, licht het probleem bij Hyves, of de daarvoor ingehuurde smsdienst bedrijf die Hyves heeft ingehuurd. Zou het daar gaan na vragen, want T-Mobile kan dit helaas niet voor je oplossen, enigste wat je kan krijgen is een tegemoetkoming, maar dat is maar eenmalig. ( maar het oorspronkelijk probleem is dan nog niet verholpen, en zullen de kosten door blijven lopen )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')