abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64252153
quote:
Op maandag 22 december 2008 13:44 schreef Jnk18 het volgende:
Heb 19 gezien en heb niks gemerkt. Is trouwens een kut episode.. mja
Hoewel ik in eerste instantie redelijk veel verwachtte van 5x19 veranderde dat naar aanleiding van bovenstaande post. Zojuist heb ik hem dan eindelijk gezien en ik moet zeggen dat de aflevering beide verwachtingen ruimschoots overtrof. Persoonlijk vond ik 'm misschien zelfs sterker dan 5x20. (Een stuk sterker eigenlijk, alternatieve werkelijkheid en daaruit resulterende awkwardness of niet. ) Wat een coole episode, die samen met 5x20 atlantis als serie zonder meer waardig afsluit. Vele malen beter dan ik gezien het afgelopen seizoen had durven hopen.

Pluspunten: coolest wraith ever, Sheppard, McKay, Zelenka( ), Woolsey, star trek verwijzing

En niet op de laatste plaats de montage en achtergrond muziek die beide verbazingwekkend goed werken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door NotYou op 22-12-2008 18:30:21 ]
Je suis Charlie Sheen
pi_64253784
quote:
Op maandag 22 december 2008 18:12 schreef Harajuku. het volgende:
die van mij loopt ook niet Wacht wel tot saturday
Ineens ging 'ie lopen, beiden binnen nu.
pi_64257754
quote:
Op maandag 22 december 2008 18:16 schreef NotYou het volgende:

[..]

Hoewel ik in eerste instantie redelijk veel verwachtte van 5x19 veranderde dat naar aanleiding van bovenstaande post. Zojuist heb ik hem dan eindelijk gezien en ik moet zeggen dat de aflevering beide verwachtingen ruimschoots overtrof. Persoonlijk vond ik 'm misschien zelfs sterker dan 5x20. (Een stuk sterker eigenlijk, alternatieve werkelijkheid en daaruit resulterende awkwardness of niet. ) Wat een coole episode, die samen met 5x20 atlantis als serie zonder meer waardig afsluit. Vele malen beter dan ik gezien het afgelopen seizoen had durven hopen.

Pluspunten: coolest wraith ever, Sheppard, McKay, Zelenka( ), Woolsey, star trek verwijzing

En niet op de laatste plaats de montage en achtergrond muziek die beide verbazingwekkend goed werken.
Tjah als ik CSI wil zien kijk ik CSI en geen Stargate atlantis... ik had liever dat ze ep 19-20 als 2 parter ons een super einde hadden gegeven mja krijg je zon kut alternate reality episode.. Ik vind dat niet kunnen en dat zag je duidelijk in ep20 alles zo gerushed
  maandag 22 december 2008 @ 21:32:29 #279
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_64259641
aflevering 20 geweldig gewoon!
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_64261073
quote:
Op maandag 22 december 2008 20:48 schreef Jnk18 het volgende:

[..]

Tjah als ik CSI wil zien kijk ik CSI en geen Stargate atlantis... ik had liever dat ze ep 19-20 als 2 parter ons een super einde hadden gegeven mja krijg je zon kut alternate reality episode.. Ik vind dat niet kunnen en dat zag je duidelijk in ep20 alles zo gerushed
Ik moet er niet aan denken dat 5x20 tweemaal zo lang geweest zou zijn.. Wat had je willen zien? Hoe het secundaire team middels een clichematig vuurgevecht met wraith 1 t/m 20 op aanwijzing van Tod wat items van planeet x haalt? Geen slachtoffers aan de kant van het team of als het meezit het sneuvelen van 1 of 2 figuranten die we misschien 1 keer eerder in beeld hadden gezien? Een stuk of 10 scenes met cameo's waarvan je 't verloop al weet bij 't zien van 't eerste shot, uiteraard zonder verdere relevantie voor het verhaal? Een ronon-like "hey daar heb je een oppervlakkige (potential) love interest, wat leuk!" scene voor alle overige characters? Ronons scene misschien tweemaal zo lang? Personages die langer gechoqueerd stilstaan bij alle ontwikkelingen?

Nee, als je 't mij vraagt was de aflevering precies lang genoeg. 5x20 was naar mijn mening prima, hier en daar ietwat verplicht en weinig verheffend maar een goede series finale, precies wat je ervan zou mogen verwachten.

Vreemd hoe je 't gerushed zijn van 5x20 (niet eens de final cut overigens) afschuift op 5x19. Als je het for some reason al op een andere episode moet afschuiven, schuif het dan liever af op een van de volkomen oninteressante fillers waarop we eerder dit seizoen getrakteerd zijn; ik noem een 5x07, 5x13, 5x17 en 5x18. Of beter nog 5x14. (Michael, Teala's baby, blablabla ) Persoonlijk vind ik dat juist de verfrissende combinatie van deze twee totaal verschillende toch door plot met elkaar verbonden episodes, dit seizoen en daarmee de serie bijzonder sterk afsluit.

Naar mijn mening is 5x19 een stuk origineler dan veel van de andere verhalen waarmee de schrijvers de laatste tijd op de proppen zijn gekomen. En hoewel ik in eerste instantie toch wel bang was dat het csi-achtige uit zou pakken zoals jij erop reageert, ben ik blij verrast door de manier waarop de makers ermee omgesprongen zijn. Het zien van de vertrouwde acteurs/personages in totaal andere context, niet alleen qua omgeving maar ook qua onderlinge verhoudingen en persoonlijke ontwikkelingen - in een grotendeels goed geschreven verhaal - gecombineerd met een zoals gezegd geslaagde ietwat experimenteel aandoende montage (+ csi-achtige tussenfilmpjes ) en een sterke soundtrack, een verloop dat je niet aan 't begin al volledig kunt voorspellen en bovendien het aanhalen van wat interessante filosofische vraagstukken door het aanzienlijke contrast (iig qua perceptie) tussen de twee sheppards... I like

Kortom, ik vind niet dat je de aflevering(en) met o.a. je csi opmerking recht aandoet.
Je suis Charlie Sheen
pi_64263320
Ik heb 20 nog niet gezien en ga ik ook nu nog niet kijken (je eet je chocoladeletter ook niet ineens op!) maar 19 is FANTASTISCH!!!

Het is sowieso de meest originele episode die we hebben gezien in heel atlantis, en 't belicht sheppard en rodney vanuit een heel ander perspectief, evenals de wraith.
Leuke touch, dat de wraith z'n mind reading abilities gebruikt om poker te spelen. De muziek en de sfeer bij de episode is ook echt gaaf. En 't einde! Wah! Cooooool! Ik moest bijna huilen en ik jank niet zo snel, maar... Nouja deze episode is ook als laatste gefilmd en ik vind die hele scene een beetje poetisch voor de hele serie staan, voor wat er nu met atlantis is gebeurd.
pi_64264477
En - 't was serieus 't mooiste feitelijke, tastbare verjaardagscadeautje van dit jaar!
pi_64264521
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:41 schreef Sessy het volgende:
(je eet je chocoladeletter ook niet ineens op!)
Dat doe ik wel degelijk.
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:41 schreef Sessy het volgende:
maar 19 is FANTASTISCH!!!
Quoted for truth.
Je suis Charlie Sheen
pi_64265575
quote:
Op maandag 22 december 2008 16:25 schreef Mirel het volgende:
Idd. Ik vraag me af waarom ze temp zijn want ze zien er goed uit.
Kan zijn dat er aanpassingen zijn gemaakt aan een model van een schip (texture of mesh) en de scene overnieuw gerendered moet worden met het nieuwe model. Bijvoorbeeld.
  maandag 22 december 2008 @ 23:21:41 #285
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_64265706
Kan iemand mij even de torrent linkjes pm-en met de propers? Op usenet staan ze nog niet, en kom er net achter dat ik gebanned ben van mijn private tracker.

Dank.
pi_64265825
Ik wacht nog gewoon
pi_64266038
quote:
Op maandag 22 december 2008 23:00 schreef Sessy het volgende:
En - 't was serieus 't mooiste feitelijke, tastbare verjaardagscadeautje van dit jaar!
Gefeliciteerd nog
Je suis Charlie Sheen
pi_64271304
Ik heb net beide afleveringen gekeken via een stream.
In een woord geweldig
Rodney wordt nog eens gevoelig
  dinsdag 23 december 2008 @ 07:33:35 #289
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_64273394
Waren de aflevering compleet, zeg maar?
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_64273400
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 07:33 schreef Witchfynder het volgende:
Waren de aflevering compleet, zeg maar?
Ja, al vermoed ik dat iig 5x20 nog wel wat/lichtelijk aangepast zal worden. Denk niet dat dit verder aan de geleakte versies afdoet; 't betreft waarschijnlijk slechts afwerking.
Je suis Charlie Sheen
  dinsdag 23 december 2008 @ 10:33:06 #291
163488 RubenSosa
pi_64275787
Ook leuk dat ze het nieuwe schip:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  dinsdag 23 december 2008 @ 10:37:14 #292
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64275910
Ik durf de laatste epi niet te kijken.

Zal eens kijken of 19 nu wel wil downloaden dan
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 23 december 2008 @ 15:26:24 #293
163488 RubenSosa
pi_64286263
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 10:37 schreef Harajuku. het volgende:
Ik durf de laatste epi niet te kijken.

Zal eens kijken of 19 nu wel wil downloaden dan
Wel doen! Laatste aflevering is gewoon helemaal compleet en met special effects!
Geweldige aflevering, en voelde als een film.
  dinsdag 23 december 2008 @ 15:45:06 #294
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_64286970
De Phoenix = Hammond. En dan had je nog de Sun Tzu.
When all else fails, you always have delusion.
pi_64287962
De Asgard hadden toch ook een O'Neill en een Jackson of zo iets?
pi_64291415
Wel mooie dialoog trouwens. Het hernoemen van de phoenix - oorspronkelijk genoemd naar een mythische vogel waarvan de Grieken geloofden dat deze in staat zou zijn telkens weer uit zijn eigen as te herrijzen - naar de onlangs (irl) overleden General Hammond en natuurlijk de daarop volgende uitgesproken lof.

Don S. Davis

Ook leuk en onverwacht Walter te zien in 5x19.
Je suis Charlie Sheen
  dinsdag 23 december 2008 @ 17:53:52 #297
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_64291760
quote:
Today’s entry is dedicated to birthday individual Sessy.
Ook nog late felicitaties
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_64292626
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 17:53 schreef Gamer_V het volgende:

[..]

Woah, genoemd worden door joseph mallozzi. Nice
Je suis Charlie Sheen
pi_64295721
Haha hij feliciteert iedereen die daar post. Ik klaagde dat er geen episode was in de week van m'n verjaardag. Hij pikte dat op.
Maar dat kwam dus nog helemaal goed!
pi_64302451
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 17:53 schreef Gamer_V het volgende:

[..]

waar te zien
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')