Ik ken het, ik heb laatst een XC70 geleend... met 140 heb je het gevoel dat je stilstaatquote:Op dinsdag 30 september 2008 09:33 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dude jij hebt waarschijnlijk nooit in een Audi S8 gereden.. Trust me.. Ik rol rond de 50k km per jaar en met een S8 had ik zelfs niet in de gaten hoe hard en hoe makkelijk het gaat. In mijn huidige auto heb ik ook een snelheids alarm ingeschakeld anders tik ik het steeds aan.
Dat geloof ik, je wordt van alle kanten ingehaald...quote:Op dinsdag 30 september 2008 09:40 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Ik ken het, ik heb laatst een XC70 geleend... met 140 heb je het gevoel dat je stilstaat
Nog nooit in een goeie auto gereden zeker? Zowel in een Volvo S40 als een XC90 (nee, beiden niet van mezelf) merk je het verschil gewoon niet wat betreft motorgeluid en handling. Het enige waaraan het opvalt is het snelheidsverschil tussen jou en medeweggebruikers, maar ook dat is natuurlijk relatief.quote:Op dinsdag 30 september 2008 08:34 schreef Walter81 het volgende:
dat zijn gewoon KUTsmoesjes.
Per ongeluk 130 waar je 120 mag kan ik me nog wel voorstellen, maar 160 niet.
Paps heeft een XC90, zulke auto's zijn erg goed voor het CJIBquote:Op dinsdag 30 september 2008 09:40 schreef Ps2K het volgende:
Ik ken het, ik heb laatst een XC70 geleend... met 140 heb je het gevoel dat je stilstaat
Inderdaad. Die mensen leven compleet in hun eigen wereldje. Dit zijn ook de mensen die het grootste gevaar vormen op de weg. Oudjes, vrouwen en beginnende bestuurders... bleghquote:Op maandag 29 september 2008 09:41 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wie ben jij om te bepalen of iemand het recht heeft of niet. Je hebt toch geen enkel idee wat de reden is voor hun gedrag? Misschien is zijn of haar partner opgenomen in het ziekenhuis, misschien moet zijn vrouw bevallen.. You never know.. Voor mij is het geen moeite om aan de kant te gaan. Ik spiegel heel erg veel en ik denk dat dat het verschil is met de links rijders. Ze weten niet eens wie of wat er achter hun aan het rijden is
Stap eerst maart eens in een snelle/luxe wagen, dan praten we verderquote:Op dinsdag 30 september 2008 08:34 schreef Walter81 het volgende:
[..]
dat zijn gewoon KUTsmoesjes.
Per ongeluk 130 waar je 120 mag kan ik me nog wel voorstellen, maar 160 niet. Zonder op mn teller te kijken kan ik wel inschaatten of ik te hard rij of niet. Als jij dat niet kan, ben een je ZEER onbekwame bestuurder en ben je je rijbewijs niet waard.
Maar ja, het systeem om in België een rijbewijs te halen slaat natuurlijk ook nergens op. (niet dat het in Nederland zo goed is, hier laten ze óók alles toe op de weg)
Dat zijn stuk voor stuk dure patserwagens, die men alleen maar aanschaft of leaset om 'met een dure bak te rijden'.quote:Op dinsdag 30 september 2008 12:17 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Stap eerst maart eens in een snelle/luxe wagen, dan praten we verder
Onzin Walter81, dat is een kwestie van een kut auto hebben en niet de ervaring hebben van een luxe merk in de top klasse (Audi, Mercedes, Lamborghini, Ferrari, Maserati, Porsche, et cetera)....quote:Op dinsdag 30 september 2008 12:49 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat zijn stuk voor stuk dure patserwagens, die men alleen maar aanschaft of leaset om 'met een dure bak te rijden'.
Want voor het normale autorijden zijn ze niet geschikt, zoals blijkt. Je merkt niet eens dat je te hard rijdt.. Nee, zo'n gare bak hoef ik niet.
Zelf rij ik in een auto van 3 jaar oud, van een kwalitatief goed en fatsoenlijk merk, maar ik heb echt wel door wanneer ik te hard zou rijden... Dat is een kwestie van auto kunnen rijden.
Ik vind al die drogredenen die verzonnen worden om om hard te rijden ook wel vermakelijk.quote:Op dinsdag 30 september 2008 12:53 schreef Dolichologofobie het volgende:
[..]
Onzin Walter81, dat is een kwestie van een kut auto hebben en niet de ervaring hebben van een luxe merk in de top klasse (Audi, Mercedes, Lamborghini, Ferrari, Maserati, Porsche, et cetera)....
Voor de rest ben je wel vermakelijk met je kromme gedachtegoed.
Sneller op je bestemming zijn vind ik geen drogreden. En als ik door 20 minuten eerder op locatie te zijn m'n werkgever 3000 euro kan besparen is m'n baas maar wat bereidwillig om die boete van 5 tientjes te betalen.quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:17 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Ik vind al die drogredenen die verzonnen worden om om hard te rijden ook wel vermakelijk.
Dat scheelt geen 20 minuten. Zoveel snelweg ligt er niet in Nederland om zoveel winst te krijgen.quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:20 schreef fathank het volgende:
[..]
Sneller op je bestemming zijn vind ik geen drogreden. En als ik door 20 minuten eerder op locatie te zijn m'n werkgever 3000 euro kan besparen is m'n baas maar wat bereidwillig om die boete van 5 tientjes te betalen.
Sommige mensen hebben een drukke baan, en kunnen niet eerder vertrekken. Daarbij is een winst van 20 minuten makkelijk haalbaar (ik heb genoeg dergelijke winsten behaald).quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:38 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat scheelt geen 20 minuten. Zoveel snelweg ligt er niet in Nederland om zoveel winst te krijgen.
En wat dacht je van eerder vertrekken? Jij houdt wel veel van je baas als je je rijbewijs op het spel zet voor hem.
ik zeg er zelf bij dat ik niet te snel wil rijden, dat ik me er zelfs een tomtom voor ga kopen om me er op te wijzen als ik te snel ga gaan... Je hoort gewoon het verschil tussen 120 en 160 amper (als je er op let wel, anders niet) en je gaat nu ook weer zoveel sneller niet dan de rest van het verkeer rond je hoor.quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:17 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Ik vind al die drogredenen die verzonnen worden om om hard te rijden ook wel vermakelijk.
Eerder vertrekken? Moet ik dan in m'n glazen bol kijken ofzo? Ik kan toch niet van te voren zien dat er materieel in de soep loopt of wel dan. En zeker wel dat ik er 20 minuten vanaf kan rijden op een rit van 230 kilometer. Met gemak zelfs. Daarvoor hoef ik me echt niet asociaal te gedragen op de weg. En ik zet mijn rijbewijs niet op het spel. Met een meting van ongeveer 140/150 raak je je rijbewijs nog lang niet kwijt. En bovendien, hoe groot is de pakkans? Aangezien ik vaste flitspalen in de navigatie heb staan en altijd de radio aan heb voor de actuele verkeersinformatie. En van te voren even op teletekst kijken naar de aangekondigde snelheidscontroles. En als je vaak dezelfde trajecten rijdt dan weet je dat vaste plekken waar ze evt. zouden kunnen staan ook wel dus daar is het even opletten geblazen.quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:38 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat scheelt geen 20 minuten. Zoveel snelweg ligt er niet in Nederland om zoveel winst te krijgen.
En wat dacht je van eerder vertrekken? Jij houdt wel veel van je baas als je je rijbewijs op het spel zet voor hem.
Het is hoe dan ook jouw probleem niet. Je hebt er geen last van, en het is dus bijzonder kinderachtig mensen te gaan lopen pesten omdat ze haast hebben. Je bent zeker zo'n type die op de roltrap lekker links gaat stilstaan zeker.quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:38 schreef Walter81 het volgende:
Dat scheelt geen 20 minuten. Zoveel snelweg ligt er niet in Nederland om zoveel winst te krijgen.
En wat dacht je van eerder vertrekken? Jij houdt wel veel van je baas als je je rijbewijs op het spel zet voor hem.
Dit is werkelijk een kul redenering. De duurdere wagens rijden over het algemeen een stuk beter dan die goedkope koekblikken. Er is een wereld van verschil of je 5 uur op een dag in een Kia Picanto zit of in een Audi A3.quote:Op dinsdag 30 september 2008 12:49 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat zijn stuk voor stuk dure patserwagens, die men alleen maar aanschaft of leaset om 'met een dure bak te rijden'.
Want voor het normale autorijden zijn ze niet geschikt, zoals blijkt. Je merkt niet eens dat je te hard rijdt.. Nee, zo'n gare bak hoef ik niet.
Zelf rij ik in een auto van 3 jaar oud, van een kwalitatief goed en fatsoenlijk merk, maar ik heb echt wel door wanneer ik te hard zou rijden... Dat is een kwestie van auto kunnen rijden.
Zwolle - Groningen via de A32 en A7 is volgens de tom tom iets van 1h15 voor iets meer dan 100km. Dat kan met gemak in 45min en dan rijdt je nog steeds veilig genoeg om je rijbewijs te houden (max 160) en je hoeft er niemand voor op te drukken.quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:38 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat scheelt geen 20 minuten. Zoveel snelweg ligt er niet in Nederland om zoveel winst te krijgen.
En wat dacht je van eerder vertrekken? Jij houdt wel veel van je baas als je je rijbewijs op het spel zet voor hem.
Het is wel mijn probleem wanneer ik met 120 aan het inhalen ben, en iemand anders zit haast tegen mijn bumper om mij op te jagen. Daar ging dit topic over. Als ik plotseling moet remmen zit die er bovenop, en dan kan ik niet verder rijden.. Dan is het wel een probleem voor mij geworden.quote:Op dinsdag 30 september 2008 15:45 schreef Catbert het volgende:
[..]
Het is hoe dan ook jouw probleem niet. Je hebt er geen last van, en het is dus bijzonder kinderachtig mensen te gaan lopen pesten omdat ze haast hebben. Je bent zeker zo'n type die op de roltrap lekker links gaat stilstaan zeker.
had je amar eerder aan dekant moeten gaan. voel je je ook niet opgejaagd. hoef je ook geen anderen lastig te vallen met je "oude-oma-gedrag"quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:04 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Het is wel mijn probleem wanneer ik met 120 aan het inhalen ben, en iemand anders zit haast tegen mijn bumper om mij op te jagen. Daar ging dit topic over.
Nee hoor, in een 3 jaar oude 307. En een 307 vergelijk ik niet met een Kia Picanto.quote:Op dinsdag 30 september 2008 15:57 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Maarja jij zult wel een of ander wrak rijden waarbij het stuur gaat trillen bij 80 en de onderdelen eraf flikkeren bij 120.
dat is het dus!quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:06 schreef Walter81 het volgende:
Voor iemand die niet geilt op dure patserwagens is dit een prima auto.
Bij jou staat iemand die te hard rijdt gelijk aan een bumperklever. Gues what, dit is lang niet altijd het geval.quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:04 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Het is wel mijn probleem wanneer ik met 120 aan het inhalen ben, en iemand anders zit haast tegen mijn bumper om mij op te jagen. Daar ging dit topic over. Als ik plotseling moet remmen zit die er bovenop, en dan kan ik niet verder rijden.. Dan is het wel een probleem voor mij geworden.
En op de roltrap sta ik rechts, maar voor inhalen op de roltrap staat ook geen maximum snelheid waar je je aan moet houden.
Inderdaad.. die ergerlijke lui die de hele tijd achter een vrachtwagen rijden en dan opeens de auto op de linkerbaan donderen zonder dat ze even in de achteruitkijk spiegel hebben gekeken.quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:05 schreef rival het volgende:
[..]
had je amar eerder aan dekant moeten gaan. voel je je ook niet opgejaagd. hoef je ook geen anderen lastig te vallen met je "oude-oma-gedrag"
nee en dan rem je af tot op de bumper van die auto...quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:11 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Inderdaad.. die ergerlijke lui die de hele tijd achter een vrachtwagen rijden en dan opeens de auto op de linkerbaan donderen zonder dat ze even in de achteruitkijk spiegel hebben gekeken.
Ik word best moe van al die achterlijken op de weg die het verkeer niet kunnen inschatten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |