jij behoort tot de onnodig linksrijders walter, dat is allang vastgesteld op fok.quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:58 schreef Walter81 het volgende:
[..]
9 van de 10x zal er tussen de auto's op de linkerstrook maar max een meter of 4 tussenruimte zijn. Dan ga ik vaak, als ik niet rechts wil inhalen, schuin achter de laatste auto rijden. Dan rij je in feite met die stroom mee, met het verschil dat je niet gestrest hoeft te gaan zitten om meteen te kunnen remmen, maar lekker een lange remweg hebt.
Nee Rival, dan heb je het steeds verkeerd begrepen. Wanneer ik gewoon normaal naar rechts kan, zal ik altijd naar rechts gaan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:07 schreef rival het volgende:
[..]
jij behoort tot de onnodig linksrijders walter, dat is allang vastgesteld op fok.
niet ineens met de rest meelullen
Goedzo, jij bent dus zo`n persoon die treintjes achter zich maaktquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:06 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Nee Rival, dan heb je het steeds verkeerd begrepen. Wanneer ik gewoon normaal naar rechts kan, zal ik altijd naar rechts gaan.
Wat ik steeds beweer komt er op neer dat ik, als ik met 120 aan het inhalen ben, ik niet ineens mn snelheid verlaag om rechts in een gaatje te duiken, omdat er achter me iemand hard aan komt rijden. Dan blijf ik gewoon met 120 inhalen. Pas wanneer ik klaar ben met inhalen ga ik naar rechts, en heeft de notoire hardrijder weer kans om het gas er op te geven. Maar ik zal mijn inhaalactie niet afbreken met als reden de hardrijder ruimte geven.
mijn instructeur gaf mij al aan in dat soort situaties een beetje gas bij te geven zodat je zsm de linkerbaan weer vrij kan maken.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Goedzo, jij bent dus zo`n persoon die treintjes achter zich maakt
Inderdaad.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:25 schreef CasB het volgende:
Treintjes? Dat ligt dan aan jezelf.En als iedereen netjes afstand houdt, kun je ook makkelijk even naar rechts gaan. Alleen het probleem in Nederland is dat er te veel haantjes zijn die je geen ruimte geven om weer op de linker baan te kunnen komen. Want stel je toch voor dat er zomaar iemand voor je gaat rijden.
Dan moet je het probleem bij je instructeur zoeken, en niet bij mij.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 13:36 schreef rival het volgende:
[..]
mijn instructeur gaf mij al aan in dat soort situaties een beetje gas bij te geven zodat je zsm de linkerbaan weer vrij kan maken.
dus je blijft expres lang links hangen voor het geval dat, mogelijk, in de toekomst, ooit eens iemand het gaatje dicht gaat rijden!quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 13:51 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Inderdaad.
Als ik dan even naar rechts zou gaan, dan rijdt die auto achter mij het ontstane gat dicht,
die probeerde het probleem juist op te lossen!quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 13:52 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dan moet je het probleem bij je instructeur zoeken, en niet bij mij.
Met de snelheidsverschillen krijg je op een bepaald punt een 'ophoping' van auto's, en raakt dat stuk weg verzadigd. Hier ontstaan dan de files. Wanneer dit in de spits gebeurt, en het aantal auto's op de weg blijft toenemen, blijft die file daar staan (de bekende ochtend- en avondspitsfiles). Pas op het moment dat het aantal auto's dat de snelweg opkomt afneemt lost de file op.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:14 schreef JDude het volgende:
In een voor de doorstroming ideale situatie zou iedereen precies dezelfde snelheid rijden.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:30 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Met de snelheidsverschillen krijg je op een bepaald punt een 'ophoping' van auto's,
Wees blij.. door sommige automobilisten wordt het autorijden er niet leuker opquote:
Een aantal mensen overtreedt de wet, dit heeft problemen (files/ophoping) ten gevolg, dus moet ik óók maar harder rijden dan toegestaan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:41 schreef rival het volgende:
[..]
en ik probeer je te vertellen hoe jij die ophoping kan voorkomen of in ieder geval kan verminderen.
dat probeer ik duidelijk te maken.
als de rest achter je netjes 120 zou rijden kwam die ophoping er ook niet. ook dat besef ik. maar als je ziet dat je zo een ophoping veroorzaakt kan je toch best even een beetje gas bij geven?
thats all
die 20 man achter je... die zijn hier nu niet.... jij wel.. dus "praat" ik tegen jou.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:59 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Een aantal mensen overtreedt de wet, dit heeft problemen (files/ophoping) ten gevolg, dus moet ik óók maar harder rijden dan toegestaan.
Is dat niet een beetje de omgekeerde wereld? Moet je dan niet als hardrijder bij jezelf te rade gaan en kijken of je zélf niet gewoon je aan de regels moet houden?
nog 1 opmerking.....quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:59 schreef Walter81 het volgende:
Is dat niet een beetje de omgekeerde wereld? Moet je dan niet als hardrijder bij jezelf te rade gaan en kijken of je zélf niet gewoon je aan de regels moet houden?
Daar ben ik het mee eens. Die rijden dan zo'n 100 - 110km/h en dat vind ik ook zeer irritant. Ik vind dat je du swel minimaal (én maximaal) 120 moet rijden op de linkerstrook, indien mogelijk.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 15:13 schreef rival het volgende:
[..]
nog 1 opmerking.....
als ik de hele weg 120 ga ... kom ik ook onnodig linksrijders tegen....
selectief lezen ftwquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:01 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Die rijden dan zo'n 100 - 110km/h en dat vind ik ook zeer irritant. Ik vind dat je du swel minimaal (én maximaal) 120 moet rijden op de linkerstrook, indien mogelijk.
En als je 'voor de ontspanning rijdt en van de omgeving wil genieten', neem dan een provinciale weg vlak naast de snelweg.
Ik geef inderdaad geen ruimte voor dat soort volk nee. Waarom niet? Heel simpel. Meestal zijn dit mensen die ik al eerder benoemde in dit topic, nl. met tunnelvisie. Die rijden tegen de kont van een vrachtwagen aan en willen er dan ineens voorbij. Meestal doen ze dit echter maar met 100kmu en als je geluk hebt met 120. Dan nog ga ik mijn gang van 140 niet onderbreken om iemand die niet vooruit kan denken ertussen te laten. Wacht en leer ervan zou ik zeggen. Er zijn nl. GENOEG gaten te vinden waar ze in hadden kunnen rijden, maar op zo'n moment zitten ze blijkbaar niet op te letten en geven ze de schuld maar aan de notoire hardrijder. Please.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:25 schreef CasB het volgende:
Treintjes? Dat ligt dan aan jezelf.En als iedereen netjes afstand houdt, kun je ook makkelijk even naar rechts gaan. Alleen het probleem in Nederland is dat er te veel haantjes zijn die je geen ruimte geven om weer op de linker baan te kunnen komen. Want stel je toch voor dat er zomaar iemand voor je gaat rijden.
Jij bent dus een egoïst, want je zegt: "ik geef geen ruimte aan mensen die niet net als ik te hard rijden. Die moeten maar in een ander gaatje (lees: ergens áchter mij) gaan rijden zodat ze mij niet storen in mijn misdragingen "quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:37 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ik geef inderdaad geen ruimte voor dat soort volk nee. Waarom niet? Heel simpel. Meestal zijn dit mensen die ik al eerder benoemde in dit topic, nl. met tunnelvisie. Die rijden tegen de kont van een vrachtwagen aan en willen er dan ineens voorbij. Meestal doen ze dit echter maar met 100kmu en als je geluk hebt met 120. Dan nog ga ik mijn gang van 140 niet onderbreken om iemand die niet vooruit kan denken ertussen te laten. Wacht en leer ervan zou ik zeggen. Er zijn nl. GENOEG gaten te vinden waar ze in hadden kunnen rijden, maar op zo'n moment zitten ze blijkbaar niet op te letten en geven ze de schuld maar aan de notoire hardrijder. Please.
Sorry hoor, maar mensen die net voordat je langskomt met 20km verschil hun auto d'r voor gooien hebben of last van tunnelvisie, of ze vinden dat jij te snel rijdt. Ongeacht de snelheid waarmee je rijdt is dat gewoon op z'n minst irritant, en vaak gevaarlijk.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:39 schreef Walter81 het volgende:
Jij bent dus een egoïst, want je zegt: "ik geef geen ruimte aan mensen die niet net als ik te hard rijden. Die moeten maar in een ander gaatje (lees: ergens áchter mij) gaan rijden zodat ze mij niet storen in mijn misdragingen "
Cursusje begrijpend lezen? Als er iemand een egoïst is, is het de bestuurder wel die niet vooruit kan kijken en zodoende het verkeer ophoudt met een wanhopige actie de auto de linkerrijbaan op te gooien terwijl de snelheid 100kmu blijft bedragen. Zoals ik net zei, maar wat je dus ws. niet begrijpt, is dat er genoeg gaten zijn om in te duiken, maar er rijden er nogal wat met tunnelvisie. Maar aangezien je je aangesproken voelt zul jij ook wel zo'n zondagsrijder zijn. Ik zal ff toeteren de volgende keer.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:39 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Jij bent dus een egoïst, want je zegt: "ik geef geen ruimte aan mensen die niet net als ik te hard rijden. Die moeten maar in een ander gaatje (lees: ergens áchter mij) gaan rijden zodat ze mij niet storen in mijn misdragingen "
Het gaat niet over te hard rijden of niet, maar over anticiperen op je medeweggebruikers. En dat is nogal moeilijk voor heel veel mensen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:39 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Jij bent dus een egoïst, want je zegt: "ik geef geen ruimte aan mensen die niet net als ik te hard rijden. Die moeten maar in een ander gaatje (lees: ergens áchter mij) gaan rijden zodat ze mij niet storen in mijn misdragingen "
Ik ben ook niet een persoon die hem met 100 naar de linkerbaan gooit, maar die bv achter een vrachtwagen ruimte houdt om daar te versnellen naar 120, om dán pas in te voegen. Ik zal nooit met 100 naar rechts gaan, daar heb ik zelf een hekel aan kan je een paar posts teruglezen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:43 schreef Steeven het volgende:
[..]
Cursusje begrijpend lezen? Als er iemand een egoïst is, is het de bestuurder wel die niet vooruit kan kijken en zodoende het verkeer ophoudt met een wanhopige actie de auto de linkerrijbaan op te gooien terwijl de snelheid 100kmu blijft bedragen. Zoals ik net zei, maar wat je dus ws. niet begrijpt, is dat er genoeg gaten zijn om in te duiken, maar er rijden er nogal wat met tunnelvisie. Maar aangezien je je aangesproken voelt zul jij ook wel zo'n zondagsrijder zijn. Ik zal ff toeteren de volgende keer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |