abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 oktober 2008 @ 23:12:49 #151
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_62599142
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 23:03 schreef SHE het volgende:
Bananen zijn gezond hoor; lotsa Kalium
Ik heb geen idee wat er in de fruithapjes van Olvarit zit, je zou het label eens moeten checken.
Voor de vezels hoef je het niet te doen, want die zullen er nauwelijks meer inzitten, maar als er niets aan toegevoegd is dan lijkt het me geen kwaad kunnen.
Ik zou dan wel de overige suikerinname beperken, zodat je niet dubbelop geeft. En ook niet na 5 uur geven; kinderen slapen beter als ze geen suikers meer binnenkrijgen na de middag.
( mama's ook trouwens )
Precies, dat doe ik dus ook. Verder krijgt hij eigenlijk nooit suiker hier, niet op brood, geen snoep of limonadeachtige troep, alleen soms een koek, of een zelfgemaakte chocoladedetaart. Of kwarktaart, of muffins, of brownies, of koekjes. Aan die potjes is bij mijn weten trouwens geen zooi toegevoegd. Maar goed, voor de vezels hoef ik het niet te geven dus. En voor de vitaminen? Of kost het me alleen maar 99 cent per pot, terwijl ik er net zo goed die banaan in kan stoppen elke dag? In dat geval teken ik voor dat laatste namelijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door renzell op 22-10-2008 23:43:26 ]
  woensdag 22 oktober 2008 @ 23:32:22 #152
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62599747
Er zitten wel vitaminen in , waarschijnlijk ook toegevoegde. Een banaan is natuurlijk te eenzijdig om elke dag te geven. Als je gewoon om de dag geeft dan lijkt me dat meer dan voldoende.
Fruit leert het kind vanzelf wel eten en het meeste fruit is nu eenmaal te zuur voor een kleintje. Banaantjes zijn lekker zoet.
Je zou eens bepaalde tropische vruchten kunnen proberen die ook wat zoeter zijn ( goed rijpe mango )

Overigens zit de meeste vitamine C in rode paprika, dus voor de C hoef je geen fruit te geven
  woensdag 22 oktober 2008 @ 23:32:25 #153
35189 Troel
scherp en bot
pi_62599754
Nog even terugkomend op poedermelk:

Maandag op het CB: "laat je niet verleiden tot de nummer 3 melk of opgroeimelk en dergelijke, dat is alleen maar verkooppraat, gewoon lekker 2 blijven geven en pas na het jaar overstappen op echte halfvolle koemelk"
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 22 oktober 2008 @ 23:35:29 #154
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62599831
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 23:10 schreef Deepfreeze het volgende:
Misschien kun je die potjes stap voor stap steeds meer mengen met vers fruit?
Banaan wil nog wel eens verstoppen, heeft "het kind" daar geen last van?
Wederom een fabel. In bananen zit pectine, dat bindt vocht. Lang heeft men gedacht dat dat verstoppend zou werken.
Is pertinente onzin; banaan is juist heel goed voor een goede darmflora.
Gewoon geven dus.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 23:37:36 #155
105888 renzell
pi_62599893
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 23:32 schreef SHE het volgende:
Er zitten wel vitaminen in , waarschijnlijk ook toegevoegde. Een banaan is natuurlijk te eenzijdig om elke dag te geven. Als je gewoon om de dag geeft dan lijkt me dat meer dan voldoende.
Fruit leert het kind vanzelf wel eten en het meeste fruit is nu eenmaal te zuur voor een kleintje. Banaantjes zijn lekker zoet.
Je zou eens bepaalde tropische vruchten kunnen proberen die ook wat zoeter zijn ( goed rijpe mango )

Overigens zit de meeste vitamine C in rode paprika, dus voor de C hoef je geen fruit te geven

Dank je SHE. Het is overigens niet eens een kwestie van niet lusten hoor. Het gaat eerder over peuter zijn en DUS niet willen. Ik krijg de eerste hap er al niet in, maar ik weet bijvoorbeeld ZEKER dat ie mango, peer en zelfs framboos, heerlijk zou vinden, als ie die eerste stap maar eens zou zetten. Maar goed, dat komt wel, ooit. Gelukkig is hij verslaafd aan broccoli, dus dat trekt de boel weer een beetje recht.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 23:40:21 #156
105888 renzell
pi_62599974
En liever niet elke dag dus, die banaan. Goed om te weten. Dan wissel ik zo nu en dan toch af met een pot en blijf ik putten uit de grote trucendoos om er zo nu en dan wat nieuws in te krijgen. Stap voor stap.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 23:48:20 #157
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62600143
Reversed psychology werkt nog weleens bij etterende peuters. Gewoon voor jezelf maken en er heel blij bij kijken, het liefst met de opmerking dat hij het toch niet lust en het bovendien meer iets is voor grote mensen.
Nee = ja en ja = nee en iets niet mogen is het willen en iets mogen is het afwijzen.

Het zijn net mannen
  woensdag 22 oktober 2008 @ 23:49:49 #158
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62600182
Brocolli is powerfood. Als hij dat maar vaak genoeg eet dan hoef je je helemaal niet meer druk te maken om fruit. Een betere fixatie kun je echt niet hebben.
Vreemd trouwens, want brocolli is best een onaantrekkelijke groente.
pi_62600374
Mijn oudste lust ook graag broccoli
En fijn te lezen dat ketchup goed is, mijn jongste wil het nu overal bij. Zelfs zijn krentenbol ging er doorheen
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_62600933
en druiven? daar is onze Juul gek op. Op de fruitschaal ligt altijd in no-time alleen nog een kaal trosje. En in de AH legt ze zelf wel wat doosjes in haar winkelwagentje.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 00:32:28 #161
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62601170
Vooral rode druiven zijn goed; boordevol polyfenolen.
( zelfde stof als in rode wijn, druivensap en olijfolie )
pi_62603738
konden jullie de tomatenharten nog herkennen dan? Bij ons was het gewoon een egale saus geworden, ik heb alleen een paar velletjes er uit gezeefd. Hij had wel veeeeel langer dan drie uur opgestaan. Denk een uur of zes
pi_62603817
Renzell, en als je het fruit nou zelf pureert en in zo;n potje gooit? Ik heb wel eens gehoord dat het kinderen vooral om het idee van het 'uit het potje eten' gaat, misschien werkt dit dan?

Hier overigens een groentegek kind, ze eet werkeljk alle groenten. Maar bij fruit houdt ze het alleen bij appels en bananen.

Owlet, hier ook gewoon 1 egale saus. Ik heb er niets meer uit hoeven vissen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 23 oktober 2008 @ 09:12:50 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62603894
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 09:02 schreef owlet het volgende:
konden jullie de tomatenharten nog herkennen dan? Bij ons was het gewoon een egale saus geworden, ik heb alleen een paar velletjes er uit gezeefd. Hij had wel veeeeel langer dan drie uur opgestaan. Denk een uur of zes
Ja, ik heb een beetje gesmokkeld. Eerst stond het vuur te laag en op het laatst stikte ik echt van de honger, dus hij heeft 3,5 uur opgestaan ofzo. En toen kon ik die stukken idd wel nog vinden. En behoorlijk wat velletje. De volgende keer dus maar in het weekend maken.
pi_62603946
Het maakte het vast niet minder lekker!
  donderdag 23 oktober 2008 @ 09:28:19 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62604186
Nee, dat zeker niet. Het was echt superlekker.
Het klinkt suf, maar je kan zo goed proeven dat je met vers spul gewerkt heb. De smaak is net even iets... tsja, frisser, puurder? Nou ja, echt gewoon lekker!
pi_62604430
*zucht, editten, quoten... lastig lastig*
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_62604450
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 09:40 schreef Jarno het volgende:

[..]

Lijkt op een variant van de pastasaus van Aschwin die ik graag maak.

Of 't is 'm gewoon. Kan ook.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_62604476
Anna hoeft er trouwens niks van te hebben, die saus. . Zit ze gewoon droge pasta te knagen terwijl papa 6 uur op die saus staat te zweten. Zucht.
pi_62604600
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 23:35 schreef SHE het volgende:

[..]

Wederom een fabel. In bananen zit pectine, dat bindt vocht. Lang heeft men gedacht dat dat verstoppend zou werken.
Is pertinente onzin; banaan is juist heel goed voor een goede darmflora.
Gewoon geven dus.
Toch typisch dat mijn kleintje de dag nadat hij banaan heeft gegeten geen poepluiers heeft.
En als hij tandjes luiers heeft (dus veel zachte poepluiers) hij met een banaan minder luiers heeft?

Ik heb wel eens gehoord dat er verschil zit tussen net-rijpe bananen en bijna-overrijpe bananen. Zit het daar misschien in?
pi_62605114
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 23:32 schreef Troel het volgende:
Nog even terugkomend op poedermelk:

Maandag op het CB: "laat je niet verleiden tot de nummer 3 melk of opgroeimelk en dergelijke, dat is alleen maar verkooppraat, gewoon lekker 2 blijven geven en pas na het jaar overstappen op echte halfvolle koemelk"
Klopt... geldt overigens net zo goed als de overstap van nr 1 naar nr 2. Veel scheelt het niet in prijs voor de consument, maar des te meer in de winstmarge van de fabrikant.
Nr 3 is er dacht ik ook maar gekomen omdat er even een verbod op reclame op nr 2 is overwogen. (of misschien gewoon om in te spelen op de gevoelens van de moeders, die het 'beste' willen geven, dus verkopen ze hun product als "het meest aangepast aan de leeftijd van je baby")
Hier in België is het vanaf 1 jaar volle melk. Waarom is het bij jullie halfvolle?
Geven jullie dan meer vetstoffen bij de maaltijd om te compenseren?
  donderdag 23 oktober 2008 @ 10:21:16 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62605192
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 09:43 schreef Jarno het volgende:
Anna hoeft er trouwens niks van te hebben, die saus. . Zit ze gewoon droge pasta te knagen terwijl papa 6 uur op die saus staat te zweten. Zucht.
Ow... Heeft papa er dan wel van genoten?
pi_62605311
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 10:21 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ow... Heeft papa er dan wel van genoten?
Ik vind hem echt super. Alleen wel erg afhankelijk van de kwaliteit van de tomaten die gebruikt. Vorige keer toma's uit de bonus van de AH gebruikt en daar vond ik 'm niet van opknappen. Goeie, stevige bio-tomaten lijken me een must. En die 6 uur pruttelen moet je wel proberen te halen idd.

Sowieso staan er erg leuke recepten op Aschwin's site. Moeite waard om eens door te browsen.
pi_62605483
6 uur pruttelen? Lekker kan ik me voorstellen, maar heeft het dan nog iets van voedingswaarde?
pi_62605599
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 10:36 schreef Iksje het volgende:
6 uur pruttelen? Lekker kan ik me voorstellen, maar heeft het dan nog iets van voedingswaarde?
Geen idee. Hier kan SHE wel wat over vertellen denk ik. Sowieso vul ik 'm aan met wat meer verse groente die er tussendoor nog eens in gaan (als in een stoofpot zeg maar).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')