Precies, dat doe ik dus ook. Verder krijgt hij eigenlijk nooit suiker hier, niet op brood, geen snoep of limonadeachtige troep, alleen soms een koek, of een zelfgemaakte chocoladedetaart.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:03 schreef SHE het volgende:
Bananen zijn gezond hoor; lotsa Kalium![]()
Ik heb geen idee wat er in de fruithapjes van Olvarit zit, je zou het label eens moeten checken.
Voor de vezels hoef je het niet te doen, want die zullen er nauwelijks meer inzitten, maar als er niets aan toegevoegd is dan lijkt het me geen kwaad kunnen.
Ik zou dan wel de overige suikerinname beperken, zodat je niet dubbelop geeft. En ook niet na 5 uur geven; kinderen slapen beter als ze geen suikers meer binnenkrijgen na de middag.
( mama's ook trouwens )
Wederom een fabel. In bananen zit pectine, dat bindt vocht. Lang heeft men gedacht dat dat verstoppend zou werken.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:10 schreef Deepfreeze het volgende:
Misschien kun je die potjes stap voor stap steeds meer mengen met vers fruit?
Banaan wil nog wel eens verstoppen, heeft "het kind" daar geen last van?
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:32 schreef SHE het volgende:
Er zitten wel vitaminen in , waarschijnlijk ook toegevoegde. Een banaan is natuurlijk te eenzijdig om elke dag te geven. Als je gewoon om de dag geeft dan lijkt me dat meer dan voldoende.
Fruit leert het kind vanzelf wel eten en het meeste fruit is nu eenmaal te zuur voor een kleintje. Banaantjes zijn lekker zoet.
Je zou eens bepaalde tropische vruchten kunnen proberen die ook wat zoeter zijn ( goed rijpe mango )
Overigens zit de meeste vitamine C in rode paprika, dus voor de C hoef je geen fruit te geven
Ja, ik heb een beetje gesmokkeld. Eerst stond het vuur te laag en op het laatst stikte ik echt van de honger, dus hij heeft 3,5 uur opgestaan ofzo. En toen kon ik die stukken idd wel nog vinden. En behoorlijk wat velletje. De volgende keer dus maar in het weekend maken.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:02 schreef owlet het volgende:
konden jullie de tomatenharten nog herkennen dan? Bij ons was het gewoon een egale saus geworden, ik heb alleen een paar velletjes er uit gezeefd. Hij had wel veeeeel langer dan drie uur opgestaan. Denk een uur of zes
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:40 schreef Jarno het volgende:
[..]
Lijkt op een variant van de pastasaus van Aschwin die ik graag maak.
Of 't is 'm gewoon. Kan ook.
Toch typisch dat mijn kleintje de dag nadat hij banaan heeft gegeten geen poepluiers heeft.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:35 schreef SHE het volgende:
[..]
Wederom een fabel. In bananen zit pectine, dat bindt vocht. Lang heeft men gedacht dat dat verstoppend zou werken.
Is pertinente onzin; banaan is juist heel goed voor een goede darmflora.
Gewoon geven dus.
Klopt... geldt overigens net zo goed als de overstap van nr 1 naar nr 2. Veel scheelt het niet in prijs voor de consument, maar des te meer in de winstmarge van de fabrikant.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:32 schreef Troel het volgende:
Nog even terugkomend op poedermelk:
Maandag op het CB: "laat je niet verleiden tot de nummer 3 melk of opgroeimelk en dergelijke, dat is alleen maar verkooppraat, gewoon lekker 2 blijven geven en pas na het jaar overstappen op echte halfvolle koemelk"
Ow...quote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:43 schreef Jarno het volgende:
Anna hoeft er trouwens niks van te hebben, die saus.. Zit ze gewoon droge pasta te knagen terwijl papa 6 uur op die saus staat te zweten. Zucht.
Ik vind hem echt super. Alleen wel erg afhankelijk van de kwaliteit van de tomaten die gebruikt. Vorige keer toma's uit de bonus van de AH gebruikt en daar vond ik 'm niet van opknappen. Goeie, stevige bio-tomaten lijken me een must. En die 6 uur pruttelen moet je wel proberen te halen idd.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:21 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ow...Heeft papa er dan wel van genoten?
Geen idee. Hier kan SHE wel wat over vertellen denk ik. Sowieso vul ik 'm aan met wat meer verse groente die er tussendoor nog eens in gaan (als in een stoofpot zeg maar).quote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:36 schreef Iksje het volgende:
6 uur pruttelen? Lekker kan ik me voorstellen, maar heeft het dan nog iets van voedingswaarde?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |