abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:18:15 #226
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_62663490
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 12:04 schreef ES57 het volgende:
De stadions in Nederland moeten gewoon groter. Weer is er sprake van groei van het aantal bezoekers. De Eredivisie nadert nu in rasse schreden Frankrijk en Italië.

http://www.european-footb(...)n/current/avened.htm
http://www.european-footb(...)n/current/avefra.htm
http://www.european-footb(...)n/current/aveita.htm
Italië zullen we niet inhalen, ik verwacht zelfs dat daar de toeschouwersaantallen weer fors gaan stijgen zodra men daar eindelijk met de grootschalige nieuwbouw en renovatie va de stadions begint. Dat we bijna gelijkstaan met Frankrijk is wel heel opmerkelijk. Misschien naderen we die competitie zelfs ook wel kwalitatief, als je naar de resultaten van Twente en PSV tegen Rennes en Marseille kijkt zou je dat wellicht kunnen concluderen, al is dat wel erg kort door de bocht.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:51:51 #227
202094 KingOfPop
50% Nederlands 100% Kansloos
pi_62664062
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 12:18 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Italië zullen we niet inhalen, ik verwacht zelfs dat daar de toeschouwersaantallen weer fors gaan stijgen zodra men daar eindelijk met de grootschalige nieuwbouw en renovatie va de stadions begint. Dat we bijna gelijkstaan met Frankrijk is wel heel opmerkelijk. Misschien naderen we die competitie zelfs ook wel kwalitatief, als je naar de resultaten van Twente en PSV tegen Rennes en Marseille kijkt zou je dat wellicht kunnen concluderen, al is dat wel erg kort door de bocht.
Rennes en Marseille toch de nummers 3 en 4 van vorig jaar van Frankrijk, uit een competitie die toch wel sterker wordt geacht dan de Nederlandse..
Aanpassen of oprotten ! Wij tegen iedereen !
pi_62664160
quote:
De stadions in Nederland moeten gewoon groter. Weer is er sprake van groei van het aantal bezoekers. De Eredivisie nadert nu in rasse schreden Frankrijk en Italië.

Beetje jammer dat de tv-gelden ver, heel ver achter blijven.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  zondag 26 oktober 2008 @ 05:37:49 #229
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_62681398
quote:

[..]

Italië zullen we niet inhalen, ik verwacht zelfs dat daar de toeschouwersaantallen weer fors gaan stijgen zodra men daar eindelijk met de grootschalige nieuwbouw en renovatie va de stadions begint.
In Nederland gaan de toeschouwersaantallen nog forser stijgen, gezien de bouwwoede van de eredivisieclubs.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
  zondag 26 oktober 2008 @ 12:15:21 #230
176521 Grulez
rasgroninger
pi_62684781
quote:

Dat valt me tegen zeg in Italie... ook de serie B. Ik bedoel ze hebben toch 3,5x zoveel inwoners.
  zondag 26 oktober 2008 @ 14:48:55 #231
226255 ES57
pi_62688493
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 12:15 schreef Grulez het volgende:

[..]

Dat valt me tegen zeg in Italie... ook de serie B. Ik bedoel ze hebben toch 3,5x zoveel inwoners.
Rusland heeft 10x zo veel inwoners als Nederland maar de hoogste voetbaldivisie trekt gemiddeld ca. 40% minder toeschouwers dan de Eredivisie:
http://www.european-footb(...)n/current/averus.htm
pi_62689881
"Doha to get world’s first underground stadium

Web posted at: 10/25/2007 3:51:21
Source ::: The Peninsula

doha • In a little over two years, Doha will have the world's first underground stadium, which will be used for matches during the 2011 Asian Cup football tournament and future events.

Built at a cost of over $20m, the new stadium will be an all-weather sports facility which is being constructed barely 3kms away from Al Ahli Stadium.

According to Dr Athanasios Batsilas, the Technical Director of Qatar Football Association (QFA), the new stadium will have no light towers normally seen around sports stadiums around the world.

"You will not see any light towers around this new stadium. This is the unique part of this wonderful project. However, we shall have lights integrated inside the main stand of the stadium, which can house around 10,000 to 11,000 people," Batsilas said yesterday.

“We will have latest audio and video technology inside the stadium to facilitate the players, officials and the fans. The public shall have an easy access to the stadium from seven roads leading into the underground car park," Batsilas added.

According to the QFA official, the stadium has not been named yet. It has been referred to as 'the sports club stadium'. The first phase of construction is currently on. The stadium is expected to be ready for use by the end of 2009.

Built over an area of 200,000 square metres, the yet-to-be-completed facility - which looks more like an open laptop - will have VIP enclosures besides a seating house for local and international media.

Qatar, who successfully bid for the 2011 Asian Cup - the region's premier football tournament - will stage matches at this stadium from 2010 onwards.

Doha, home to the world's largest indoor sports facility called the Aspire Dome, hosted the 15th Asian Games in December last year.

Today, the Heir Apparent, H H Sheikh Tamim bin Hamad Al Thani, chairman of the Qatar National Olympic Committee (QNOC), will formally announce Doha's bid to win the rights to stage the 2016 Olympic and Paralympic Games at a celebratory ceremony to be staged on the Corniche.

According to unconfirmed reports, Doha is seriously considering a bid to host the Fifa World Cup finals in the year 2018. The new facility will go a long way in helping Qatar impress the Fifa hierarchy about its potential bid. The next edition of the World Cup will be staged in South Africa in 2010."

(Bron ; http://thepeninsulaqatar.com/Display_news.asp?section=local_news&month=october2007&file=local_news2007102535121.xml)

Lijkt me wel gaaf zo'n stadion ondergronds

Lijkt net op een laptop

In ieder geval leuker dan een stadion in de vorm van een banaan
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_62692331
Wat een afschuwelijk gedrocht dat ondergrondse 'stadion!'

Heb nog een vraagje over een van de plannen voor het nieuwe stadion van Feyenoord. Bij het laatste plan gaat de oude Kuip dienen als symbolische doorgang naar het nieuwe stadion. Dat is toch totaal onrealistisch ivm onderhoudskosten etc?
- AFCA -
  zondag 26 oktober 2008 @ 16:48:53 #234
226255 ES57
pi_62692643
quote:

[..]

Dit weekend gemiddeld 24.500 toeschouwers bij de eredivisie. Over een paar jaar zitten we op het niveau van de Primera Division.
  zondag 26 oktober 2008 @ 22:44:57 #235
168739 Red_85
'echt wel'
pi_62704603
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:48 schreef ES57 het volgende:

[..]

Dit weekend gemiddeld 24.500 toeschouwers bij de eredivisie. Over een paar jaar zitten we op het niveau van de Primera Division.
tjah, als de hele traditionele top 3 thuis speelt gaat het hard ja.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 26 oktober 2008 @ 23:00:46 #236
176521 Grulez
rasgroninger
pi_62705148
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat heb je toch overal.
pi_62708262
tvp
  maandag 27 oktober 2008 @ 05:49:58 #238
226255 ES57
pi_62708826
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Die 'top 3' gaat gigantisch uitbreiden (Feyenoord naar 80.000+; Ajax wil ook naar 80.000; PSV naar 45.000) en de clubs onder 'die 3', te weten AZ, Twente, Groningen en Heerenveen gaan ook geweldig uitbreiden ..... plus de rest (NEC, NAC, Sparta, Heracles, etc.)
  maandag 27 oktober 2008 @ 05:50:28 #239
226255 ES57
pi_62708828
quote:
Sparta vindt plek voor stadion
AD

ROTTERDAM - Sparta wil het nieuwe stadion op een steenworp afstand van het Kasteel laten bouwen. Dat bevestigen onafhankelijke bronnen in én rond de club.

Vertegenwoordigers van de Kasteelclub spraken de afgelopen weken intensief met de gemeenten Rotterdam en Schiedam. Uit die gesprekken, die in het diepste geheim plaatsvonden, kwam naar voren dat het idee breed wordt gedragen om het nieuwe stadion met 18.000 zitplaatsen langs de snelweg A20 op de grens van Schiedam en Rotterdam te bouwen.

De bedoeling is dat Sparta een nieuw stadion krijgt dat ligt ingeklemd tussen de snelweg A20, de Tjalklaan, het Schiedamse deel van industriegebied Spaanse Polder en de metrolijn langs de Horvathweg. Als het nieuwe onderkomen daar inderdaad verrijst, is voldaan aan de grootste wens van de club om in Rotterdam-West te blijven. Dat is van oudsher het grondgebied van de Spartanen.

De gemeente Schiedam is bij het project betrokken, omdat Sparta aan de Schiedamse kant van het stadion graag winkels en kantoren wil laten neerzetten. Bovendien moet er om voldoende parkeergelegenheid te creëren over de stadsgrens van Rotterdam heen worden gekeken. Sparta denkt met het achterland Schiedam, Vlaardingen, Maassluis en het Westland voldoende draagvlak te hebben om investeerders enthousiast te krijgen om winkelpanden te huren.

Op de plek die de club en de gemeente Rotterdam op het oog hebben, is nu nog grotendeels ‘Volkstuindersvereniging Vreelust’ gevestigd. Ruim vijftig jaar geleden moest dezelfde vereniging, vernoemd naar een boerderij die ooit aan de Franselaan heeft gestaan, ook al wijken voor Sparta en de bouw van zwembad Bad West.
  maandag 27 oktober 2008 @ 09:15:10 #240
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_62710043
Volgens mij waren het (onder andere) de volkstuinders die ervoor hebben gezorgd dat Sparta destijds geen nieuw stadion mocht bouwen, maar het huidige moest verbouwen.

Verder ben ik gevoelsmatig positief. Rotterdam-West, vlakbij het oude stadion. Benieuwd hoe dit gaat uitpakken.

[ Bericht 17% gewijzigd door Stpan op 27-10-2008 09:30:53 ]
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:09:17 #241
97934 ASroma
Flamboyant
pi_62712797
lijkt me dat die volkstuin-lui hier echt niet mee akkoord zullen gaan..... want hoe zit dat precies, die grond is van de gemeente of echt van die vereniging? Als ze het voor mekaar krijgen zou dat echt een pluim verdienen.
pi_62713099
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 09:15 schreef Stpan het volgende:
Volgens mij waren het (onder andere) de volkstuinders die ervoor hebben gezorgd dat Sparta destijds geen nieuw stadion mocht bouwen, maar het huidige moest verbouwen.

Verder ben ik gevoelsmatig positief. Rotterdam-West, vlakbij het oude stadion. Benieuwd hoe dit gaat uitpakken.

[ afbeelding ]
Waarom eigenlijk niet hier?

Xbox Live Gamertag: Harmen84
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 27 oktober 2008 @ 16:41:23 #243
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_62722655
ja dat leek mij ook een geschikte plek, al is het niet heel ruim daar voor een nieuw stadion
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_62723109
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 16:41 schreef rubbereend het volgende:
ja dat leek mij ook een geschikte plek, al is het niet heel ruim daar voor een nieuw stadion
Geewoon die metrobaan in de tribune verwerken
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 27 oktober 2008 @ 17:23:51 #245
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_62724011
dan moet je flink hoog bouwen aangezien de metro daar nogal hoog ligt
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_62724735
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 17:23 schreef rubbereend het volgende:
dan moet je flink hoog bouwen aangezien de metro daar nogal hoog ligt
Dan bouw je het stadion toch ónder de metrolijn?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_62725472
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 17:50 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Neem aan dat ie ook weer niet zo hoog ligt ?
Zonder wrijving geen glans
pi_62725611
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 17:50 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Ondergronds net als in het midden oosten
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 00:14:25 #249
226255 ES57
pi_62738730
Wonderlijke ingenieurs hier.
  dinsdag 4 november 2008 @ 19:41:31 #250
226255 ES57
pi_62943438
Feyenoord wil nieuwe Kuip aan Maas
AD

ROTTERDAM - De nieuwe Kuip in Rotterdam-Zuid moet aan de Nieuwe Maas komen te staan. Dat vinden althans de directies van voetbalclub Feyenoord en de Kuip. Zij hebben dat aan de gemeentelijke plannenmakers voor het Stadionpark laten weten.

,,Wij kiezen voor de Maas-variant,’’ zegt directeur Jan van Merwijk van de Kuip namens Feyenoord en het stadion. ,,Op die plek kan de nieuwe Kuip uitgroeien tot een icoon. In die variant hebben we ook meer ruimte voor trainingsaccommodatie bij het stadion.’’

Medio december hakt het college van burgemeester en wethouders in Rotterdam een knoop door over de plek van het toekomstige stadion. Het complex direct aan de rivier scoort hoog. Lezers van deze krant gaven in een verkiezing ook al massaal aan voor de optie aan de Nieuwe Maas te zijn.

In de onder ondernemers en omwonenden populaire optie ’United’, met het stadion op sportcomplex Varkenoord, moet de trainingsaccommodatie elders worden ondergebracht. Ook is de ruimte voor de recreatieve sport beperkter dan in de Maas-variant.

De nieuwe Kuip (voor maximaal 80.000 toeschouwers) zou in 2016 klaar moeten zijn. Dat heeft te maken met het WK voebal, dat Nederland en België in 2018 willen houden. Met de bouw van het mega-stadion zal tussen de 400 en 500 miljoen euro gemoeid zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')