abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 september 2008 @ 22:58:32 #276
331 Merel
Be here now.
pi_61984245
Ik ga slapen om de honger te verdrijven Gedragen jullie je een beetje vannacht? Anders moet ik morgen op m'n werk weer alles gaan bijlezen!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  zondag 28 september 2008 @ 22:59:08 #277
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61984265
merelll je hebt t joseph topic dichtgegooid! verdrie! nu zijn t er drie
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  zondag 28 september 2008 @ 23:00:32 #278
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_61984308
quote:
Op zondag 28 september 2008 22:51 schreef SHE het volgende:
Nou, ik heb er dikker draad omheen gewikkeld en vastgezet.
Als dat er vannacht afvalt, dan vertrouw ik op de pierce-god en laat ik 'm eruit

Wat een gekut zeg, sta je dan half kwijlend boven de wasbak je piercing bij elkaar te houden met flosdraad
En net als je er een dikke knoop in wil leggen speelt je slikreflex op..
Fok!bejaarde
  zondag 28 september 2008 @ 23:01:29 #279
331 Merel
Be here now.
pi_61984332
quote:
Op zondag 28 september 2008 22:59 schreef kwakveense het volgende:
merelll je hebt t joseph topic dichtgegooid! verdrie!
Maar de vorige keer dat ik dat deed en een nieuwe ging openen gingen ze zeuren dat de topictitel stom was dus nou durfde ik niet meer Bovendien was ik nog een beetje onder de indruk van Baers blamage, ik zat nog met m'n vingers in m'n oren te hopen dat ie snel zou ophouden met zingen

En nu is 't bedtijd. Trusten!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  zondag 28 september 2008 @ 23:02:30 #280
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61984360
quote:
Op zondag 28 september 2008 23:01 schreef Merel het volgende:

[..]

Maar de vorige keer dat ik dat deed en een nieuwe ging openen gingen ze zeuren dat de topictitel stom was dus nou durfde ik niet meer Bovendien was ik nog een beetje onder de indruk van Baers blamage, ik zat nog met m'n vingers in m'n oren te hopen dat ie snel zou ophouden met zingen

En nu is 't bedtijd. Trusten!
ik durfde t ook niet nou moet ik zeggen dat ik de harde kern ook niet vind uitblinken in topic titels
pi_61984412
Mijne:
- baardje (stoppelveld)
-houdt van chocola (ik kan hem altijd omkopen met een reep )
- bruine ogen (en ik ook, ons kind heeft fluoriscerend blauw )
Dus dat is ook 2 uit 3.
  zondag 28 september 2008 @ 23:15:48 #282
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_61984750
Ik heb soort van advies nodig. Of goeie raad, hell misschien wel gewoon een gedegen schop onder de kont.

Ik heb onlangs van de doc voedingsvoorschriften gekregen voor PDS (Prkkelbaar DarmSyndroom aka we hebben gezien dat je buikpijn hebt maar wij weten ook niet waar het aan ligt). Voorschriften my ass, het zijn gewoon restricties. Ik mag enkel volkoren producten eten, geen vette sauzen, vet vlees en frituur is al helemaal uit den boze. Nu at ik altijd al wel verantwoord en gezond, maar ik ben het helemaal niet gewend om over eten na te denken.

Ik heb nu bij alles, maar dan ook alles wat ik in mn mond wil stoppen: Mag ik dit wel? Ik word er zo fucking onzeker van dat eten op dit moment gewoon stom en vreselijk frustrerend is. En natuurlijk speelt de angst dat die ellendige buikpijn terugkomt een grote rol.

Daarnaast ben ik een obstinist en hart en nieren dus als ik iets niet mag word ik zo opstandig als de pest en ga ik hele stomme dingen eten (soms gewoon dingen die ik niet eens lekker vind) alleen maar voor het "lekker puh" effect. Ik snoep normaliter amper omdat ik niet van zoete troep hou, maar ik heb de afgelopen week wel al 2 zakken drop en en heel pak speculaas weggewerkt omdat 'ik best wel zielug ben omdat ik al zoveel niet mag'.
Het slaat echt nergens op.

Hellup?!
Fok!bejaarde
  zondag 28 september 2008 @ 23:18:57 #283
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61984849
volgens mij zijn hier wel n paar mensen met prikkelbare darm problemen... die hebben vast beter advies voor je dan ik zou kunnen verzinnen...

ik ga schlapen. morgen weer op tijd op...

zwaai!
pi_61984890
Ja, ik heb nooit een diagnose laten stellen omdat ik geen zin heb in de onderzoeken, maar ik heb wel veel PDS-klachten. Weinig stressgerelateerd, veel voedingsgerelateerd. En je weet heus wel hoe het moet: gewoon een gezonde basisvoeding, en dan kun je best eens een klein beetje snoepen. Doe er niet zo moeilijk over. Gezond eten is geen straf, alles wat je lekker vindt uitbannen is dat misschien wel, maar dat is heul niet nodig.
  zondag 28 september 2008 @ 23:21:46 #285
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61984932
Tja Anos ( whehehe, anos )

Je moet gewoon normaal doen. Te lang verkeerd eten als PDS-er kan tot veel ernstiger problemen leiden. Denk aan darmkanker.
Dus als je dood wilt, of een stoma ofzo, dan moet je volgende week gewoon lekker opstandig 2 zakken drop eten, en misschien nog een kilo pepernoten.

pi_61985010
Misschien heeft het zin om bij te houden wanneer je er last van hebt en wat je dan gegeten hebt. Dan hoef je op den duur niet alles uit te bannen wat het misschien zou kunnen veroorzaken, maar kom je erachter wat je wel en niet kunt hebben.
Of je bent heel rigoureus en je verzint van tevoren voor jezelf een weekmenu. Dan hoef je in elk geval niet meer na te denken op het moment dat je het eet. Als je dan iets extra's neemt en je krijgt er last van, dan weet je ook gelijk waar het aan ligt.
Are you pondering what I'm pondering?
  zondag 28 september 2008 @ 23:34:52 #287
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_61985250
quote:
Op zondag 28 september 2008 23:21 schreef SHE het volgende:
Tja Anos ( whehehe, anos )

Je moet gewoon normaal doen. Te lang verkeerd eten als PDS-er kan tot veel ernstiger problemen leiden. Denk aan darmkanker.
Dus als je dood wilt, of een stoma ofzo, dan moet je volgende week gewoon lekker opstandig 2 zakken drop eten, en misschien nog een kilo pepernoten.

ja ieuw pepernoten! Daar heb ik dus echt geen stoma voor over. Eigenlijk heb ik voor niks een stoma over. Hoe kom ik ooit aan een vent als ik een stoma heb?
.. ik zie het al helemaal voor me: Ow wat ben je heet! Nee schat dat is mn stomazak. Momentje dan koppel ik het e.e.a. even af

Het is gewoon allemaal nieuw en vers en ik haat restricties en beperkingen. Ik haat vage aandoeningen en ik neem mensen met modeziektes in de zeik en nu heb ik er zelf 1. . Karma's a bitch..
Fok!bejaarde
  zondag 28 september 2008 @ 23:38:45 #288
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_61985348
quote:
Op zondag 28 september 2008 22:56 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Nu ben ik heel benieuwd ik hoop maar dat je het over je dochter hebt

En nu we het daar toch over hebben: doe weer 's een foto?
Klopt. En ik heb geen nieuwe foto, helaas .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zondag 28 september 2008 @ 23:42:24 #289
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61985441
Zoveel hoef je nu ook weer niet te laten staan;
Hoog in je carbs zitten, heel matig vet en dan alleen olie gebruiken.
Geen boter
Geen uien
Geen bonen
Matig vlees, liefst alleen gevogelte.
Geen melk

Dat scheelt al enorm.

Wil je het goed doen en echt even een lange periode klachtenvrij zijn, probeer dan deze eens:

http://www.scdiet.nl/

Mij heeft het echt geholpen mijn darmen nieuw leven in te blazen.
Inmiddels heb ik wel weer zoveel gezondigd dat ik er eigenlijk weer een maandje aan moet geloven, want mijn darmen zijn door de troep weer super onrustig.
Deze werkt feilloos voor mij en maakt echt de hele boel kalm en schoon.

Ben je meer van meteen goed doen: zie boven.
Belangrijk is dat je veel verse producten eet, chems zijn echt als de pest voor je buik.
  zondag 28 september 2008 @ 23:43:03 #290
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_61985462
quote:
Op zondag 28 september 2008 23:20 schreef ColdFeet het volgende:
Ja, ik heb nooit een diagnose laten stellen omdat ik geen zin heb in de onderzoeken, maar ik heb wel veel PDS-klachten. Weinig stressgerelateerd, veel voedingsgerelateerd. En je weet heus wel hoe het moet: gewoon een gezonde basisvoeding, en dan kun je best eens een klein beetje snoepen. Doe er niet zo moeilijk over. Gezond eten is geen straf, alles wat je lekker vindt uitbannen is dat misschien wel, maar dat is heul niet nodig.
Ik heb altijd al veel last van mn buik gehad. Ik kan geen 'vreemd' eten nuttigen zonder dat mn buik giga over de zeik gaat. Stress heeft daar absoluut geen invloed op. Het is ook heel stom want ik eet altijd supergezond. Maar puur het idee dat ik geen <insert foute voeding> meer mag maakt me opstandig. Als je er zelf voor kiest is het toch anders dan dat het niet mag.
Daarom werken dieten volgens mij ook voor sommige mensen heel tegendraads.
Fok!bejaarde
  zondag 28 september 2008 @ 23:55:01 #291
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_61985814
quote:
Op zondag 28 september 2008 23:42 schreef SHE het volgende:
Zoveel hoef je nu ook weer niet te laten staan;
Hoog in je carbs zitten, heel matig vet en dan alleen olie gebruiken.
Geen boter
Geen uien
Geen bonen
Matig vlees, liefst alleen gevogelte.
Geen melk

Dat scheelt al enorm.

Wil je het goed doen en echt even een lange periode klachtenvrij zijn, probeer dan deze eens:

http://www.scdiet.nl/

Mij heeft het echt geholpen mijn darmen nieuw leven in te blazen.
Inmiddels heb ik wel weer zoveel gezondigd dat ik er eigenlijk weer een maandje aan moet geloven, want mijn darmen zijn door de troep weer super onrustig.
Deze werkt feilloos voor mij en maakt echt de hele boel kalm en schoon.

Ben je meer van meteen goed doen: zie boven.
Belangrijk is dat je veel verse producten eet, chems zijn echt als de pest voor je buik.
OK, dat is weer iets anders dan waar mijn doc mee kwam. Hij verwees me naar de darmlevermaagstichting en was heel streng over vet en volkoren. Nu weet ik dat vet sowieso voor mijn gestel geen aanrader is.
Wel grappig om te zien dat je lijgf automatisch een voorkeur uitspreekt voor de dingen die wel goed voor je zijn. Zo heb ik bv vleestechnisch van kinds af aan een voorkeur voor kip en de kalkoen. Af en toe een stukje rund is ok, maar varken moet ik niet. (ik dacht omdat ze zooi eten.) En ik heb een onverklaarbare aversie jegens aardappelen. Helmaal van die zakjes puree. Bij de gedachte eraan al kan ik een week niet poepen.

Ik ga dat scdiet even heel goed doorlezen. Dank je!!
Fok!bejaarde
  zondag 28 september 2008 @ 23:56:50 #292
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_61985858
quote:
Op zondag 28 september 2008 23:38 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Klopt. En ik heb geen nieuwe foto, helaas .
Jouw dochter en mijn nichtje. Saampjes zullen zij ooit de schrik van 't Gooi worden. .
Heb je Piglet al tot een meet kunnen ompraten?
Fok!bejaarde
  Vis een optie? maandag 29 september 2008 @ 00:04:36 #293
70532 loveli
N
pi_61986043
Hoi, jullie gaan te snel. Even bijlezen.
crap in = crap out
pi_61986222
Ha, het is 12 uur geweest. Vanaf vandaag ga ik weer écht aan de lijn doen.

Geïnspireerd door ColdFeet: esurituri te salutant.
Zij die gaan verhongeren, groeten u...
  maandag 29 september 2008 @ 00:14:55 #295
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61986253
Anos:

Volkoren slaat nergens op; is ook al achterhaald. SD patienten moeten volkorenbrood juist mijden, irriteert alleen maar. Is ook logisch als je nadenkt, je darmen moeten veel meer werk verrichten met volkoren dan met witbrood.
Af en toe witbrood, vezelrijke crackers of een lepeltje zemelen door je yoghurt is de beste manier.
Geen buikpijn, wel voordeel van vezels.
Veel verse groenten eten ( liefst rauw ) , spaarzaam met fruit ( suikers ) en gewoon olie gebruiken voor alles, dan heb je nergens last van.

Ik vind het bizar dat je huisarts niet van deze laatste ontwikkeling op de hoogte is. Volkorenbrood bij SD patienten is echt alweer een tijdje achterhaald.
pi_61986370
tvp voor het topic dicht is !
pi_61986510
quote:
Op zondag 28 september 2008 22:17 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Waar is PF trouwens?
Ik was bij vriendje vanaf vrijdag en daarna zijn we naar mij gegaan en hij is net weg.
En hij had z'n hyves open laten staan en ik kon m'n nieuwsgierigheid niet bedwingen en nu ben ik een beetje geschrokken/sip En ik wist gewoon dat ik me zo zou voelen dus ik snap niet waarom ik zo iets doe.
pi_61986543
quote:
Op maandag 29 september 2008 00:13 schreef Mini_rulez het volgende:
Ha, het is 12 uur geweest. Vanaf vandaag ga ik weer écht aan de lijn doen.

Geïnspireerd door ColdFeet: esurituri te salutant.
Zij die gaan verhongeren, groeten u...
Hongeren?
Ik heb een taart gebakken vandaag, jah

Stukje?

Oh, ik was Sopranos aan het kijken. Maar Kim, wat jammer, het is zo'n lekkere blije chica!
pi_61986548
Wat stond er dan in zijn hyves waar je van geschrokken bent?
pi_61986550
quote:
Op maandag 29 september 2008 00:14 schreef SHE het volgende:
Anos:

Volkoren slaat nergens op; is ook al achterhaald. SD patienten moeten volkorenbrood juist mijden, irriteert alleen maar. Is ook logisch als je nadenkt, je darmen moeten veel meer werk verrichten met volkoren dan met witbrood.
Af en toe witbrood, vezelrijke crackers of een lepeltje zemelen door je yoghurt is de beste manier.
Geen buikpijn, wel voordeel van vezels.
Veel verse groenten eten ( liefst rauw ) , spaarzaam met fruit ( suikers ) en gewoon olie gebruiken voor alles, dan heb je nergens last van.

Ik vind het bizar dat je huisarts niet van deze laatste ontwikkeling op de hoogte is. Volkorenbrood bij SD patienten is echt alweer een tijdje achterhaald.
Meen je dat serieus? Ik ben al 3 weken lang heel spastisch alle 'witte dingen'als pasta, witte rijst en witbroodaan het vermijden omdat t slecht is. Witbrood heb ik denk ik voor t laatst gegeten toen ik 8 was ofzo. Ik vind het niet lekker, het vult niet en t smaakt me niet.
Jezus wat verwarrend allemaal...
Fok!bejaarde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')