En net als je er een dikke knoop in wil leggen speelt je slikreflex op..quote:Op zondag 28 september 2008 22:51 schreef SHE het volgende:
Nou, ik heb er dikker draad omheen gewikkeld en vastgezet.
Als dat er vannacht afvalt, dan vertrouw ik op de pierce-god en laat ik 'm eruit
Wat een gekut zeg, sta je dan half kwijlend boven de wasbak je piercing bij elkaar te houden met flosdraad
Maar de vorige keer dat ik dat deed en een nieuwe ging openen gingen ze zeuren dat de topictitel stom was dus nou durfde ik niet meerquote:Op zondag 28 september 2008 22:59 schreef kwakveense het volgende:
merelll je hebt t joseph topic dichtgegooid! verdrie!
quote:Op zondag 28 september 2008 23:01 schreef Merel het volgende:
[..]
Maar de vorige keer dat ik dat deed en een nieuwe ging openen gingen ze zeuren dat de topictitel stom was dus nou durfde ik niet meerBovendien was ik nog een beetje onder de indruk van Baers blamage, ik zat nog met m'n vingers in m'n oren te hopen dat ie snel zou ophouden met zingen
En nu is 't bedtijd. Trusten!
ja ieuw pepernoten! Daar heb ik dus echt geen stoma voor over. Eigenlijk heb ik voor niks een stoma over. Hoe kom ik ooit aan een vent als ik een stoma heb?quote:Op zondag 28 september 2008 23:21 schreef SHE het volgende:
Tja Anos ( whehehe, anos )
Je moet gewoon normaal doen. Te lang verkeerd eten als PDS-er kan tot veel ernstiger problemen leiden. Denk aan darmkanker.
Dus als je dood wilt, of een stoma ofzo, dan moet je volgende week gewoon lekker opstandig 2 zakken drop eten, en misschien nog een kilo pepernoten.
Klopt. En ik heb geen nieuwe foto, helaasquote:Op zondag 28 september 2008 22:56 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nu ben ik heel benieuwdik hoop maar dat je het over je dochter hebt
En nu we het daar toch over hebben: doe weer 's een foto?
Ik heb altijd al veel last van mn buik gehad. Ik kan geen 'vreemd' eten nuttigen zonder dat mn buik giga over de zeik gaat. Stress heeft daar absoluut geen invloed op. Het is ook heel stom want ik eet altijd supergezond. Maar puur het idee dat ik geen <insert foute voeding> meer mag maakt me opstandig. Als je er zelf voor kiest is het toch anders dan dat het niet mag.quote:Op zondag 28 september 2008 23:20 schreef ColdFeet het volgende:
Ja, ik heb nooit een diagnose laten stellen omdat ik geen zin heb in de onderzoeken, maar ik heb wel veel PDS-klachten. Weinig stressgerelateerd, veel voedingsgerelateerd. En je weet heus wel hoe het moet: gewoon een gezonde basisvoeding, en dan kun je best eens een klein beetje snoepen. Doe er niet zo moeilijk over. Gezond eten is geen straf, alles wat je lekker vindt uitbannen is dat misschien wel, maar dat is heul niet nodig.
OK, dat is weer iets anders dan waar mijn doc mee kwam. Hij verwees me naar de darmlevermaagstichting en was heel streng over vet en volkoren. Nu weet ik dat vet sowieso voor mijn gestel geen aanrader is.quote:Op zondag 28 september 2008 23:42 schreef SHE het volgende:
Zoveel hoef je nu ook weer niet te laten staan;
Hoog in je carbs zitten, heel matig vet en dan alleen olie gebruiken.
Geen boter
Geen uien
Geen bonen
Matig vlees, liefst alleen gevogelte.
Geen melk
Dat scheelt al enorm.
Wil je het goed doen en echt even een lange periode klachtenvrij zijn, probeer dan deze eens:
http://www.scdiet.nl/
Mij heeft het echt geholpen mijn darmen nieuw leven in te blazen.
Inmiddels heb ik wel weer zoveel gezondigd dat ik er eigenlijk weer een maandje aan moet geloven, want mijn darmen zijn door de troep weer super onrustig.
Deze werkt feilloos voor mij en maakt echt de hele boel kalm en schoon.
Ben je meer van meteen goed doen: zie boven.
Belangrijk is dat je veel verse producten eet, chems zijn echt als de pest voor je buik.
Jouw dochter en mijn nichtje. Saampjes zullen zij ooit de schrik van 't Gooi worden.quote:Op zondag 28 september 2008 23:38 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Klopt. En ik heb geen nieuwe foto, helaas.
Ik was bij vriendje vanaf vrijdag en daarna zijn we naar mij gegaan en hij is net weg.quote:
Hongeren?quote:Op maandag 29 september 2008 00:13 schreef Mini_rulez het volgende:
Ha, het is 12 uur geweest. Vanaf vandaag ga ik weer écht aan de lijn doen.
Geïnspireerd door ColdFeet: esurituri te salutant.
Zij die gaan verhongeren, groeten u...
Meen je dat serieus? Ik ben al 3 weken lang heel spastisch alle 'witte dingen'als pasta, witte rijst en witbroodaan het vermijden omdat t slecht is. Witbrood heb ik denk ik voor t laatst gegeten toen ik 8 was ofzo. Ik vind het niet lekker, het vult niet en t smaakt me niet.quote:Op maandag 29 september 2008 00:14 schreef SHE het volgende:
Anos:
Volkoren slaat nergens op; is ook al achterhaald. SD patienten moeten volkorenbrood juist mijden, irriteert alleen maar. Is ook logisch als je nadenkt, je darmen moeten veel meer werk verrichten met volkoren dan met witbrood.
Af en toe witbrood, vezelrijke crackers of een lepeltje zemelen door je yoghurt is de beste manier.
Geen buikpijn, wel voordeel van vezels.
Veel verse groenten eten ( liefst rauw ) , spaarzaam met fruit ( suikers ) en gewoon olie gebruiken voor alles, dan heb je nergens last van.
Ik vind het bizar dat je huisarts niet van deze laatste ontwikkeling op de hoogte is. Volkorenbrood bij SD patienten is echt alweer een tijdje achterhaald.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |