quote:Op zaterdag 27 september 2008 21:08 schreef leonpwner1 het volgende:
Kansloze poging tot selectieve emancipatie.
Dat.quote:Op zaterdag 27 september 2008 20:34 schreef pfaf het volgende:
Tegen. Zoiets gaat wel natuurlijk. Gedwongen emancipatie is zoooo jaren 60...
Je hebt het idee dat dat nu gebeurt?quote:Op zaterdag 27 september 2008 23:23 schreef HarryP het volgende:
Eerst de geschikte kandidaat dan pas kijken naar geslacht of afkomst.
Dat.quote:
Sinds wanneer is het nodig om als burgemeester capabel te zijn?quote:Op zondag 28 september 2008 19:56 schreef Floripas het volgende:
Nogmaals. Waarom denkt iemand dat die benoeming zals-ie nu gaat capabele bestuurders oplevert?
Omdat het zelden fout is gegaan.quote:Op zondag 28 september 2008 19:56 schreef Floripas het volgende:
Nogmaals. Waarom denkt iemand dat die benoeming zals-ie nu gaat capabele bestuurders oplevert?
Omdat het vooral een ceremoniele functie betreft. De gemeenteraad neemt de beslissingen, en die wordt gewoon democratisch gekozen. Die geldingsdrang van burgemeesters slaat nergens op, het is hier geen Amerika, waar men een heel ander stelsel heeft. Als er gewoon een grijze bestuurder wordt benoemd is dat voor niemand een probleem (wat niet betekent dat het niet anders zou kunnen).quote:Op zondag 28 september 2008 19:59 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Omdat het zelden fout is gegaan.
Nou, vooral een ceremoniele functie is ook wat overdreven. Burgemeesters spelen wel degelijk een actieve rol in het dagelijks bestuur van de gemeentes, en hebben ook de doorslaggevende stem in het college van BW.quote:Op zondag 28 september 2008 20:22 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
Omdat het vooral een ceremoniele functie betreft. De gemeenteraad neemt de beslissingen, en die wordt gewoon democratisch gekozen. Die geldingsdrang van burgemeesters slaat nergens op, het is hier geen Amerika, waar men een heel ander stelsel heeft. Als er gewoon een grijze bestuurder wordt benoemd is dat voor niemand een probleem (wat niet betekent dat het niet anders zou kunnen).
Ben ik even blij dat jij niet in de politiek zitquote:Op zondag 28 september 2008 20:38 schreef Scaurus het volgende:
Ik word ziek van al dat gezeik over te weinig vrouwelijke hoogleraren en burgemeesters. Wat is er mis mee dat vrouwen minder betaalde arbeid verrichten en dientengevolge minder snel in hoge functies terechtkomen, maar in de plaats daarvan zich liever richten op het gezin of een beroep als lerares of psychologe?
De emancipatiedrang is mijn inziens een manifestatie van het gelijkheidsdenken, dat inhoudt dat mannen en vrouwen eigenlijk hetzelfde zijn. Dat zijn ze niet. Het ligt in de natuur besloten dat mannen liever een carrière najagen en concurreren met andere mannetjes, terwijl vrouwen graag zorg dragen voor kinderen en/of zwakkeren. Het is dwaas tegen deze natuurlijke verschillen in te gaan.
In plaats van zo'n jankreactie kun je beter een paar goede tegenargumenten gevenquote:Op zondag 28 september 2008 21:09 schreef heartz het volgende:
[..]
Ben ik even blij dat jij niet in de politiek zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |