FOK!forum / Klaagbaak / Callcenter 'professionals' (met visuele ondersteuning)
Armoedvrijdag 26 september 2008 @ 19:47
Ben ik dus eens gaan kijken bij een callcenter, allemaal leuk en aardig, krijg ik een 'script'. Oftewel een ruwe guideline hoe ik mijn gesprekken moet voeren. Zie hier het script, highlighted for your convenience:



SPOILER
En dan heb ik het nog niet eens over het vage taalgebruik, zoals 'per maand een nieuw boek' ipv 'iedere maand een nieuw boek'
But, it gets worse. In deze gefuckte hierarchie zit er een vrouwmensch in een powerpositie. Boven mij dus. Vrouwmensch in kwestie is langer dan ik, wat knap is aangezien ik 1.88m ben. Zegt dus eigenlijk al genoeg. Maar vrouwmensch gaat mij dan ook nog eens bruut afzeiken en als ik haar erop wijs dat haar 'manier van conflicthantering erg polariserend is' kijkt ze me met 2 gigantische schaapachtige ogen aan.

sinadOvrijdag 26 september 2008 @ 19:49
Prettig dagdeel verder!

Yildizvrijdag 26 september 2008 @ 19:57
Disney goes ECI?
Juicyhilvrijdag 26 september 2008 @ 19:59
Ik hoef hier geen 'TS is callslet ' te plaatsen, volgens mij weet ie het zelf al.
Yildizvrijdag 26 september 2008 @ 20:00
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 19:59 schreef Juicyhil het volgende:
Ik hoef hier geen 'TS is callslet ' te plaatsen, volgens mij weet ie het zelf al.
TS heeft zijn ziel verkocht, helaas.
Juicyhilvrijdag 26 september 2008 @ 20:01
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 20:00 schreef Yildiz het volgende:

[..]

TS heeft zijn ziel verkocht, helaas.
Ook 'elke maand een nieuwe ziel' voor slechts 8,95 euro?
Locustavrijdag 26 september 2008 @ 20:02
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 19:57 schreef Yildiz het volgende:
Disney goes ECI?
Dit bestaat al heeeel wat jaartjes
Yildizvrijdag 26 september 2008 @ 20:03
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 20:01 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ook 'elke maand een nieuwe ziel' voor slechts 8,95 euro?
Meer van
Callcenter: Kom nu bij ons werken, wij vragen jouw ziel, en jij krijgt geld!
TS: okay

.
Yildizvrijdag 26 september 2008 @ 20:04
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 20:02 schreef Locusta het volgende:

[..]

Dit bestaat al heeeel wat jaartjes
Serieus? Wow, wat jammer.
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 19:47 schreef Armoed het volgende:
[..] Maar vrouwmensch gaat mij dan ook nog eens bruut afzeiken en als ik haar erop wijs dat haar 'manier van conflicthantering erg polariserend is' kijkt ze me met 2 gigantische schaapachtige ogen aan.


Deze vond ik trouwens schitterend .
Armoedvrijdag 26 september 2008 @ 20:07
quote:
Callcenter: Kom nu bij ons werken, wij vragen jouw ziel, en jij krijgt geld!
TS: okay
......yes

baNEELvrijdag 26 september 2008 @ 20:17
Was er laatst niet een soortgelijk topic waarin de TS werd ontslagen?
Armoedvrijdag 26 september 2008 @ 20:20
quote:
Was er laatst niet een soortgelijk topic waarin de TS werd ontslagen?
Dat komt nog nadat ik morgen om 10:00 een heel pakket met analyse en verbetering inlever bij bovengenoemd boerenwijf.
baNEELvrijdag 26 september 2008 @ 20:22
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 20:20 schreef Armoed het volgende:

[..]

Dat komt nog nadat ik morgen om 10:00 een heel pakket met analyse en verbetering inlever bij bovengenoemd boerenwijf.
Blij dat ik hier al gepost heb, houd ons op de hoogte!
edceteravrijdag 26 september 2008 @ 20:39
Callcenterwerk: Een minimumloon krijgen om de hele dag afgezeken te worden.
baNEELvrijdag 26 september 2008 @ 20:49
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 20:39 schreef edcetera het volgende:
Callcenterwerk: Een minimumloon krijgen om de hele dag afgezeken te worden.
Of ruim het dubbele ervan en niet eens afgezeken worden. Je moet gewoon het juiste callcenter treffen
MLIvrijdag 26 september 2008 @ 21:02
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 20:17 schreef baNEEL het volgende:
Was er laatst niet een soortgelijk topic waarin de TS werd ontslagen?
Ik werk nog steeds bij dat callcenter.
Maeghanvrijdag 26 september 2008 @ 21:53
Er is een aparte hemel voor callcentermedewerkers, vlak naast die voor autoverkopers, advocaten en verzekeraars.

Ik heb ooit toen ik heel dringend heel flexibel werk zocht gesolliciteerd bij een callcenter (wel eentje die een redelijk net product verkocht, anders had ik het sowieso niet eens gedaan). De beltest ging goed, dus ik werd aangenomen, maar het werk is niks voor mij. Wachten tot je iemand aan de lijn hebt (want overdag is de helft van de mensen niet thuis natuurlijk) en als ze eindelijk opnemen ben je meestal met vijf seconden weer uitgepraat, want de meeste mensen gooien gewoon gelijk de hoorn erop. Ik geef ze geen ongelijk, want ik doe het zelf ook altijd. Zodra ik denk 'dat klinkt als een callcenter', hang ik gewoon op. Maar goed, ik vond het werk echt dodelijk saai. Eigenlijk wilde ik halverwege gewoon weg, maar ik heb het de resterende twee uur van de inwerkdag volgehouden en daarna ben ik daar niet eens gaan werken. Je moet wel compleet hersendood zijn of echt enorm geldgebrek hebben en geen ander werk kunnen vinden, wil je dit vol kunnen houden volgens mij. Wat voor mij de druppel was die inwerkdag, was toch wel dat ik moest vragen naar meneer de Vries, terwijl mevrouw de Vries al een tijdje weduwe was. Ik wist toch even niet meer zo goed wat ik moest zeggen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Maeghan op 26-09-2008 22:21:24 ]
Fhavrijdag 26 september 2008 @ 22:09
die boeken kreeg mijn mama vroeger voor mij
edceteravrijdag 26 september 2008 @ 22:46
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 20:49 schreef baNEEL het volgende:

[..]

Of ruim het dubbele ervan en niet eens afgezeken worden. Je moet gewoon het juiste callcenter treffen
Maar dan verkoop je ook geen Disney boeken/DVD's. Waarschijnlijk zijn je klanten geen huisvrouwen / Jan-met-de-pet thuis maar business partners van een serieus bedrijf waar je professionele ondersteuning aan geeft en waar enige kennis van je wordt vereist!
baNEELzaterdag 27 september 2008 @ 15:15
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 22:46 schreef edcetera het volgende:

[..]

Maar dan verkoop je ook geen Disney boeken/DVD's. Waarschijnlijk zijn je klanten geen huisvrouwen / Jan-met-de-pet thuis maar business partners van een serieus bedrijf waar je professionele ondersteuning aan geeft en waar enige kennis van je wordt vereist!
Dat klopt inderdaad wel.
B.E.Dzaterdag 27 september 2008 @ 15:49
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 15:15 schreef baNEEL het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad wel.
en dat zeg je nu
baNEELzaterdag 27 september 2008 @ 15:58
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 15:49 schreef B.E.D het volgende:

[..]

en dat zeg je nu
Ja dus?