abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61967829
quote:
Op zondag 28 september 2008 12:40 schreef Dvm86 het volgende:
Niet alleen dat, het maakt ING sterker. Aan zwakke broeders hebben we niets in deze tijd.
Wel ironisch. Die Belgen moesten zo nodig een Nederlands icoon opkomen, nu wordt hun trots mogelijk door Nederlanders opgekocht.
Ja, ik kan de ironie hiervan ook wel waarderen
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  zondag 28 september 2008 @ 12:49:43 #166
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_61967954
Maar als ING Fortis/ABN over wilt nemen, dan heb je toch toestemming van Brussel nodig
Noise is all relative to the silence preceding it
  zondag 28 september 2008 @ 12:56:17 #167
141482 Q.
JurassiQ
pi_61968085
quote:
Op zondag 28 september 2008 @ 12:49 schreef Undergod het volgende:
Maar als ING Fortis/ABN over wilt nemen, dan heb je toch toestemming van Brussel nodig
Daar is geen tijd voor, als er niets gebeurt is Fortis voor het einde van de week failliet, in dit tempo begint morgen een enorme bankrun.
For great justice!
pi_61968178
quote:
Op zondag 28 september 2008 12:56 schreef Q. het volgende:

[..]

Daar is geen tijd voor, als er niets gebeurt is Fortis voor het einde van de week failliet, in dit tempo begint morgen een enorme bankrun.
er is al weken een sluimerende run on the bank aan de gang, maar daar worden geen mededelingen over gedaan om een grotere run te voorkomen. Tja, ironie.... en morgen moet er inderdaad een deal zijn, anders kunnen de Nederlanders en Belgen samen in de rij gaan staan.
  zondag 28 september 2008 @ 13:05:45 #169
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_61968251
quote:
Op zondag 28 september 2008 12:49 schreef Undergod het volgende:
Dat komt wel goed.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_61968287
quote:
Op zondag 28 september 2008 12:36 schreef Q. het volgende:
ING lijkt me de beste optie, krijg je een hele mooie grote Nederlandse speler. Veel beter dan wanneer BNP Paribas het zou doen, die fransen moet ik niet. Benieuwd wat de belgen hier van denken, hun nationale trots opgeslokt door die ollanders. :")
Gaan we er uiteindelijk alsnog mee vandoor (fortis = mix van de generale bank (bel) en de vsb bank (nl))
pi_61968298
quote:
Op zondag 28 september 2008 12:56 schreef Q. het volgende:

[..]

Volgens deze heren is het probleem over 6 uur opgelost
quote:
Deze week in Buitenhof.
bestaansrecht van de Belgische Nederlandse bank/verzekeraar Fortis. Met Hein Blocks, o.a. oud-voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Banken en Casper de Vries, hoogleraar risicomanagement aan de Duisenberg School of Finance.

> Het uur van de waarheid voor Fortis

Fortis wankelt. Na de vrije val van het aandeel, afgelopen vrijdag, wordt dit weekend op hoog niveau beslist over het bestaansrecht van de Belgische Nederlandse Bank/verzekeraar. Een debat met Hein Blocks, oud-bankier en oud-voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Banken en Casper de Vries, hoogleraar risicomanagement aan de Duisenberg School of Finance.
Dus vanavond zal er een bericht zijn
pi_61968312
quote:
Op zondag 28 september 2008 12:49 schreef Undergod het volgende:
De eisen zullen gezien de omstandigheden minder streng zijn dan normaal, al zal er dan waarschijnlijk wel bedongen worden dat ING op termijn onderdelen moet verkopen.
pi_61968336
quote:
Op zondag 28 september 2008 13:09 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

al zal er dan waarschijnlijk wel bedongen worden dat ING op termijn onderdelen moet verkopen.
heb je wel een punt. Heb het wel raar gevonden dat dat zou moeten dan. Maar ja, mijn econ/filos visie is niet die van Kroes
pi_61968562
quote:
Op zondag 28 september 2008 13:09 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

De eisen zullen gezien de omstandigheden minder streng zijn dan normaal, al zal er dan waarschijnlijk wel bedongen worden dat ING op termijn onderdelen moet verkopen.
Dat is toch alleen maar positief voor ING. Volgens mij kunnen ze nou beslag leggen op fortis voor een prijs die vorig jaar ondenkbaar was, zwaar onder de werkelijke waarde van fortis. Dus alles weer op de rij zetten en cashen. Geen verkeerde deal lijkt me.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_61968703
Een combinatie van KBC, ING en Rabobank heeft mijn voorkeur. Zo blijft alles binnen de Benelux. En er gaan zo ook relatief weinig banen verloren, want als je alles goed verdeeld is er weinig overlap.
  zondag 28 september 2008 @ 13:33:30 #177
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_61968722
quote:
heb je wel een punt. Heb het wel raar gevonden dat dat zou moeten dan. Maar ja, mijn econ/filos visie is niet die van Kroes
Hoezo? Anti-trust law is toch goed?

Het kutte is alleen vaak dat Brussel minder strenge normen hanteert t.a.v. grote landen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_61968826
quote:
Op zondag 28 september 2008 13:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoezo? Anti-trust law is toch goed?
heb ik een eigen mening over.
- vind niet dat we alles in het leven van de vraag goed/slecht moeten laten afhangen.
- betwijfel verder of het goed is
  zondag 28 september 2008 @ 13:37:55 #179
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_61968828
Stel je hebt aandelen Fortis, wat gebeurt er dan met jouw aandelen wanneer Fortis genationaliseerd zou worden?
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 28 september 2008 @ 13:42:49 #180
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_61968919
quote:
heb ik een eigen mening over.
- vind niet dat we alles in het leven van de vraag goed/slecht moeten laten afhangen.
- betwijfel verder of het goed is
Jij bent dus voor een bedrijvendictatuur. Fijn om te weten. Verruil de overheidsdictatuur in voor een Pinochetdictatuur. Leuk, mooi, goed.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_61968982
quote:
Op zondag 28 september 2008 13:37 schreef Cheiron het volgende:
Stel je hebt aandelen Fortis, wat gebeurt er dan met jouw aandelen wanneer Fortis genationaliseerd zou worden?
Ik ben niet blij voor je als je aandelen Fortis hebt In een jaar tijd 72% gedaald!
  zondag 28 september 2008 @ 13:49:50 #182
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_61969055
quote:
Op zondag 28 september 2008 13:46 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Ik ben niet blij voor je als je aandelen Fortis hebt In een jaar tijd 72% gedaald!
Ligt er aan op welk moment je ingestapt bent natuurlijk.. Maar inderdaad.. de mensen die op 30 hebben ingekocht.. doh!
Maar mijn vraag staat nog open
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_61969066
quote:
Op zondag 28 september 2008 13:46 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

ABP heeft vorige week nog voor 500 miljoen tegen 10 euro gekocht

Maandag staan ze weer 40 % hoger, als ABN AMRO
Als de Ned CB en Belgische CB garant staat
pi_61969158
quote:
Op zondag 28 september 2008 13:49 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Ligt er aan op welk moment je ingestapt bent natuurlijk.. Maar inderdaad.. de mensen die op 30 hebben ingekocht.. doh!
Maar mijn vraag staat nog open
Als ze genationaliseert worden moet de staat gewoon de openstaande aandelen opkopen lijkt me.
pi_61969395
quote:
Op zondag 28 september 2008 13:50 schreef henkway het volgende:

[..]

ABP heeft vorige week nog voor 500 miljoen tegen 10 euro gekocht
Mijn ouders willen graag emigreren, maar wachten nog zes jaar totdat mijn vader met pensioen kan. Ik zie het niet gebeuren dat hij nog pensioen zal krijgen. Ook al is dit het geval, dan is de inflatie waarschijnlijk zo hoog dat je er nog geen fvck aan hebt.

Een ding is zeker. Wij zijn getuigen van een crisis die de geschiedenisboekjes in zal gaan.
pi_61969460
quote:
Op zondag 28 september 2008 14:06 schreef Dvm86 het volgende:

Een ding is zeker. Wij zijn getuigen van een crisis die de geschiedenisboekjes in zal gaan.
En? Is dat erg? Als je naar de geschiedenis van de mensheid kijkt rollen we van crisis naar crisis en we zijn er nog altijd.
pi_61969671
quote:
Op zondag 28 september 2008 14:09 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

En? Is dat erg? Als je naar de geschiedenis van de mensheid kijkt rollen we van crisis naar crisis en we zijn er nog altijd.
Erg niet, indrukwekkend wel. Niet iedereen maakt een crisis zoals deze mee.
  zondag 28 september 2008 @ 14:18:39 #188
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_61969681
Wat gebeurt er dan met spaargeld dat bij de ABN AMRO staat.

ABN is Fortis of niet soms. Of moet je ook bij de abn je spaargeld weg halen?
  zondag 28 september 2008 @ 14:24:04 #189
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_61969792
Bij allebei niet.

Tja, als alle paniekvogeltjes bij ABN hun geld weg gaan halen, dan zit ABN ook in de shit.

Maar dat geldt voor elke bank.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_61969804
Hoe zit het eigenlijk met die stichting ter behoud van Fortis? Was het niet zo dat zij ineens een pakket preferente aandelen konden verkijgen om daarmee 45 % van het stemrecht te bemachigen?
  zondag 28 september 2008 @ 14:25:56 #191
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_61969831
quote:
Op zondag 28 september 2008 14:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met die stichting ter behoud van Fortis? Was het niet zo dat zij ineens een pakket preferente aandelen konden verkijgen om daarmee 45 % van het stemrecht te bemachigen?
Ja, de Stichting continuiteit Fortis.

Ik vrees dat zij door hun statuten beperkt zijn in wat ze in deze situatie zo snel kunnen betekenen.

Edit: urrel: http://reports.fortis.com(...)tinuiteitfortis.html
pi_61970134
Fortis heeft z'n eigen graf gegraven. Het wordt tijd dat ze d'r in gaan liggen. ING wou ABN AMRO ook graag hebben. Maar door de stijgende beurskoers vonden ze het te duur worden. Fortis kon dus ook weten dat ze teveel betaalden voor ABN AMRO. Dus wat mij betreft gaat er geen cent belastinggeld naar deze onderneming. Dan zou je in feite het roekeloze gedrag van deze bankiers belonen. Dus laat Fortis maar overnemen door instellingen die wel voorzichtig zijn geweest. Slechte bedrijven dienen te verdwijnen. Zo werkt de natuur ook, zodat de sterksten overblijven.
pi_61970219
quote:
Op zondag 28 september 2008 14:18 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Erg niet, indrukwekkend wel. Niet iedereen maakt een crisis zoals deze mee.
Nee anderen maken wereldoorlogen, pest epidemieën, etc mee. Het is maar wat je liever hebt. Doe mij dan maar een financiële crisis
  zondag 28 september 2008 @ 14:41:46 #194
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_61970266
tvp
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_61971859
quote:
Op zondag 28 september 2008 13:37 schreef Cheiron het volgende:
dan ben je zwaar de pineut
pi_61972319
tvp
pi_61974362
kunnen we niet fortis opsplitsen in fortis Nederland en fortis belgie, en dan fortis belgie verkopen aan BNP Paribas en fortis Nederland aan ing.

Het enigste probleem is de nma gaat waarschijnlijk nooit akkoord met een fusie tussen ing en fortis, ivm concurrentie.

overigens is er een Belgische journalist die meld dat de rabobank met een onbekende partner ook is aangeschoven.
pi_61974483
quote:
Op zondag 28 september 2008 17:14 schreef hoipim het volgende:
kunnen we niet fortis opsplitsen in fortis Nederland en fortis belgie, en dan fortis belgie verkopen aan BNP Paribas en fortis Nederland aan ing.
Prima idee, mits Frankrijk, Wallonië er verplicht bij neemt en wij Vlaanderen.
  zondag 28 september 2008 @ 17:22:24 #199
141482 Q.
JurassiQ
pi_61974515
quote:
Op zondag 28 september 2008 @ 17:14 schreef hoipim het volgende:
Omgekeerd lijkt me juist beter! Dat wordt ING in België heel groot en heb je nog fatsoenlijke concurrentie.
For great justice!
pi_61974600
quote:
Op zondag 28 september 2008 17:22 schreef Q. het volgende:

[..]

Omgekeerd lijkt me juist beter! Dat wordt ING in België heel groot en heb je nog fatsoenlijke concurrentie.
dan nemen die tyfus fransen ing nederland over, mooi ik wil mijn geld niet bij een franse bank hebben.

Al zie ik het vandaag gebeuren dat ABN weer zelfstandig word, en fortis word overgenomen.
pi_61974822
quote:
AMSTERDAM - De Nederlandsche Bank staat klaar om Fortis te hulp te schieten met een kapitaalinjectie van enkele miljarden euro’s. Dit om de rust bij de wankelende bankverzekeraar te herstellen.

Volgens bronnen dicht bij de onderhandelingen is dit momenteel de meest waarschijnlijke uitkomst van het crisisoverleg, dat nu al anderhalve dag aan de dag is.

Andere opties, zoals een verkoop van onderdelen van Fortis, zijn echter nog evenmin uitgesloten. Daarbij worden met name ING en de Franse bank BNP Paribas door Belgische media genoemd als potentiële kopers.

De betrokkenen bij het overleg zouden erop aansturen uiterlijk 22.00 uur vanavond met een oplossing te komen voor Fortis, aangezien dan in Australië de nieuwe beursweek begint.
http://www.telegraaf.nl/d(...)tis_in_zicht___.html

Geweldig
pi_61974938
quote:
tyfus zooi

Iemand nog advies, wat te doen met fortis aandelen.

*wachten en hopen dat het aandeel weer aantrekt
*wachten en hopen dat fortis zo snel mogelijk verkocht word,zodat ik er nog een leuke prijs voor vang
*meteen dumpen

wat kan ik het beste doen?

als fortis failliet gaat wat gebeurt er dan met mijn aandelen, en de aandelen die ik in andere bedrijven heb(gekocht via fortis)?

ik heb dus een aandelen/beleggers rekening bij fortis, en heb daarmee aandelen bij verschillende bedrijven gekocht(oa fortis) ben ik die kwijt?

[ Bericht 14% gewijzigd door hoipim op 28-09-2008 17:48:39 ]
pi_61975133
Wat lopen jullie nou te panikeren.

DE BELGISCHE OVERHEID GARANDEERT 100% VAN HET SPAARGELD VAN DE BELGISCHE KLANTEN VAN FORTIS.

Dat betekent dat het voor Belgen beter is om bij Fortis te zitten dan bij welke bank dan ook (zit het merendeel ook al maar goed).

Fortis gaat niet failliet. Wie onder de 7 euro heeft gekocht heeft het koopje van het jaar gedaan.
pi_61975210
quote:
Op zondag 28 september 2008 17:42 schreef hoipim het volgende:

[..]

als fortis failliet gaat wat gebeurt er dan met mijn aandelen, en de aandelen die ik in andere bedrijven heb(gekocht via fortis)?

ik heb dus een aandelen/beleggers rekening bij fortis, en heb daarmee aandelen bij verschillende bedrijven gekocht(oa fortis) ben ik die kwijt?
Je Fortis-aandelen zullen waardeloos worden, je andere aandelen behouden gewoon hun waarde (jij bent de eigenaar).
pi_61975226
quote:
Op zondag 28 september 2008 17:50 schreef ItaloDancer het volgende:
DE BELGISCHE OVERHEID GARANDEERT 100% VAN HET SPAARGELD VAN DE BELGISCHE KLANTEN VAN FORTIS.

Dat betekent dat het voor Belgen beter is om bij Fortis te zitten dan bij welke bank dan ook (zit het merendeel ook al maar goed).
JUIST ja, ik ben geen belg, ik ben een kut hollander.

En ik denk niet dat aandelen vallen onder spaargeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')