Het één is het Engelse woord voor spijkerbroek, het andere is het Nederlandse woord.quote:Op donderdag 25 september 2008 12:40 schreef Heathen. het volgende:
Wat is het verschil tussen jeans en een spijkerbroek?
Niks, het is sowieso suf om te spreken over jeans, maar ja... de Gooi-Grachtengordel connectie he?quote:Op donderdag 25 september 2008 12:40 schreef Heathen. het volgende:
Wat is het verschil tussen jeans en een spijkerbroek?
Nee, ik hoor mensen het geregeld zeggen (ook op TV en in reclames)quote:Op donderdag 25 september 2008 12:42 schreef timmmmm het volgende:
Niemand zegt a jeans of een jeans, iedereen zegt gewoon jeans
Klacht: Ts is doof
Subklacht: Teveel drektopics op Klb
50 euro meer betalen voor een merkje...quote:Op donderdag 25 september 2008 12:49 schreef HighVolume het volgende:
of Leeveis zeggen i.p.v levis
foutquote:Op donderdag 25 september 2008 12:39 schreef Pappie_Culo het volgende:
Hou daar eens mee op.
Het is 'a pair of jeans', oftewel: meervoud.
Vrij suf dat een hoop hipperds liever jeans dragen dan een spijkerbroek, maar niet weten wat ze zeggen.
Pappie sprak - doe er je voordeel mee.
Da's harstikke buitenlands man.quote:Op donderdag 25 september 2008 12:39 schreef Pappie_Culo het volgende:
Hou daar eens mee op.
Het is 'a pair of jeans', oftewel: meervoud.
...
Omdat je het nu eenmaal als Levais uitspreekt. Net als Nike Nikie is.quote:
Broeken zonder enige pasvorm...quote:Op donderdag 25 september 2008 12:51 schreef stbabylon het volgende:
[..]
50 euro meer betalen voor een merkje...
Waar zitten de spijkersssssss...?quote:Op donderdag 25 september 2008 12:41 schreef LordNemephis het volgende:
mensen die sowieso jeans zeggen... het is een spijkerbroek!
Het is evengoed a pair of jeans lieverd (en wel om exact dezelfde reden), maar bedankt voor je bijdragequote:Op donderdag 25 september 2008 12:52 schreef MLF het volgende:
[..]
fout
het is jeans
of
pair of trousers
en anders spijkerbroek
Jeans komt toch van Genoa?quote:Op donderdag 25 september 2008 12:55 schreef Roquefort het volgende:
Het is trouwens afgeleid van Jean's, en a pair of Jeans is afgeleid van "een paar van Jean's broeken" in een verhollandisering. Wil ik een Gucci, een Versace of een Jean's? Ik wil een Jean's. Vrij verbasterd: Een Jeans.
Nikie is klinkt pas gayquote:Op donderdag 25 september 2008 12:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Omdat je het nu eenmaal als Levais uitspreekt. Net als Nike Nikie is.
Jij lijkt er meer van te weten....?quote:
Dan ben ik gayquote:
Een beetje.quote:Op donderdag 25 september 2008 13:02 schreef Roquefort het volgende:
Jij lijkt er meer van te weten....?
Je bent een Genius!quote:Dus een Jeans is eigenlijk een Genuaan Genoees Genudinges?
Heb ik nu spontaan ontdekt waarom het jeans is geworden?
Nike is Nike. En als je het dan toch fonetisch wilt schrijven: Naaikiequote:Op donderdag 25 september 2008 12:56 schreef Copycat het volgende:
Omdat je het nu eenmaal als Levais uitspreekt. Net als Nike Nikie is.
Luchthaven of vliegveld?quote:
Naaikie danquote:Op donderdag 25 september 2008 13:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Nike is Nike. En als je het dan toch fonetisch wilt schrijven: Naaikie
Nee. Het is in het Engels a pair of jeans op exact dezelfde wijze als het a pair of trousers is.quote:Op donderdag 25 september 2008 12:55 schreef Roquefort het volgende:
Het is trouwens afgeleid van Jean's, en a pair of Jeans is afgeleid van "een paar van Jean's broeken" in een verhollandisering. Wil ik een Gucci, een Versace of een Jean's? Ik wil een Jean's. Vrij verbasterd: Een Jeans.
Het is toch ook een Snickersquote:Op donderdag 25 september 2008 13:11 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Nee. Het is in het Engels a pair of jeans op exact dezelfde wijze als het a pair of trousers is.
Een Trouser's aub
Ja en een kaars.quote:Op donderdag 25 september 2008 13:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het is toch ook een Snickers
Ja, moffen...quote:Op donderdag 25 september 2008 13:17 schreef SallySellsSalt het volgende:
Maar goed, hoeveel mensen zeggen stufi, uni(versiteit), vet (cool), bakkie halen (koffie): klopt ook niet, maar het bekt wel lekker.
Btw. in Duitsland en Oostenrijk zeggen ze ook jeans voor spijkerbroek.
quote:Op donderdag 25 september 2008 13:17 schreef SallySellsSalt het volgende:
Btw. in Duitsland en Oostenrijk zeggen ze ook jeans voor spijkerbroek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |