quote:
hoog sensitief persoon?quote:Op donderdag 25 september 2008 12:23 schreef Biancavia het volgende:
HSP!
ja herkenbaar, en dat doe je nog vrij onbewust ook...quote:Op donderdag 25 september 2008 12:23 schreef RSie het volgende:
komt vermoedelijk doordat je je eigen ademhaling niet hoort en bang bent dat je hijgerig klinkt waardoor je enigzins met ingehouden adem gaat lopen om maar te zorgen dat niemand je hoort.
dit is mij weleens opgevallen als ik met oordopjes in loop en vindt het dan ook zwaar iritant.
Ohja, dat is waar ook. Dát was het enige juiste antwoordquote:Op donderdag 25 september 2008 12:20 schreef spijkerbroek het volgende:
Huisarts.
[ Bericht 95% gewijzigd door MissyMirjaM op 25-09-2008 12:40 ]quote:Op donderdag 25 september 2008 12:39 schreef Roquefort het volgende:
nee.
Omg, dat is precies dus wat ik heb.quote:Op donderdag 25 september 2008 12:23 schreef RSie het volgende:
komt vermoedelijk doordat je je eigen ademhaling niet hoort en bang bent dat je hijgerig klinkt waardoor je enigzins met ingehouden adem gaat lopen om maar te zorgen dat niemand je hoort.
dit is mij weleens opgevallen als ik met oordopjes in loop en vindt het dan ook zwaar iritant.
Maar FOK! is reteceuwlquote:Op donderdag 25 september 2008 13:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zoek echte hulp, ipv op een forum te vragen. Ik heb vroeger claustrofobie gehad en voel me nog steeds niet lekker in kleine ruimtes, liften en mensenmassa's. maar door ademhalingsoefeningen en ander werk met een therapeut heb ik er nauwelijks meer last van (als in het bepaalt mijn leven niet meer). Maar ga naar een professional, dit soort dingen op Fok vragen is vrij kansloos.
heeft niet direct iets met Claustrofobie te maken lijkt mij!quote:Op donderdag 25 september 2008 13:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zoek echte hulp, ipv op een forum te vragen. Ik heb vroeger claustrofobie gehad en voel me nog steeds niet lekker in kleine ruimtes, liften en mensenmassa's. maar door ademhalingsoefeningen en ander werk met een therapeut heb ik er nauwelijks meer last van (als in het bepaalt mijn leven niet meer). Maar ga naar een professional, dit soort dingen op Fok vragen is vrij kansloos.
je niks aantrekken van je ademhaling?quote:Op donderdag 25 september 2008 13:17 schreef IkMepJeTenen het volgende:
[..]
Omg, dat is precies dus wat ik heb.Enig idee wat je eraan kan doen?
meezingen met de muziekquote:Op donderdag 25 september 2008 13:17 schreef IkMepJeTenen het volgende:
[..]
Omg, dat is precies dus wat ik heb.Enig idee wat je eraan kan doen?
waarom denk je van niet?quote:Op donderdag 25 september 2008 13:27 schreef RSie het volgende:
[..]
heeft niet direct iets met Claustrofobie te maken lijkt mij!
[..]
waarom denk jij van wel???quote:
quote:Op donderdag 25 september 2008 13:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Je hebt of mensenangst, of claustrofobie.Klazien uut Zalk heeft me daar eens heel goed van afgeholpen:
* elke ochtend vijf minuten met blote poten door de brandnetels rennen
Nog steeds last van (indien man) voor het aankleden even je klabanus tussen de deur en deursponning doen en iemand vragen de deur goed hard dicht te gooien. Indien vrouw deze stap overslaan. Alternatief is even een vingertje met sambal door de vagina halen
Nog steeds last van, ga over tot het gebruik van zo'n caliste (?) (spijkerband voor zelfpijniging, zie Da Vinci code)
Na al dit zou je grote zorgen moeten hebben dan zweterigheid in trams, en er dus geen last meer van moeten hebben.
Ik moet er ook niet aan denken dat iemand het echt zou opvolgenquote:
Heb je dat zweten als je de tram instapt nou alleen als je je oordopjes in je oren hebt?quote:Op donderdag 25 september 2008 12:10 schreef IkMepJeTenen het volgende:
Nou, komt ie dan-komt ie dan hoor. Als ik mijn oordopjes in mijn oren doe, begin ik hevig te ademen en te zweten. Dus moet ik altijd 1 van mijn oordopjes uit mijn oor hebben...En als ik bijvoorbeeld een tram instap, begin ik te zweten... Gewoon uit het niets. En nu vraag ik me af, ben ik bang voor teveel mensen in een kleine ruimte of wat?
Via google kom ik ook nergens, misschien dat iemand hier hetzelfde heeft of iemand kent die het heeft.
Ik zou d'r voor betalen.quote:Op donderdag 25 september 2008 14:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik moet er ook niet aan denken dat iemand het echt zou opvolgen
quote:Op donderdag 25 september 2008 13:50 schreef RSie het volgende:
[..]
waarom denk jij van wel???
[..]
, dus leg jij dan maar eens uit waarom jij denkt van wel!!
quote:Op donderdag 25 september 2008 12:30 schreef Dlocks het volgende:
In combinatie met de tram en andere ruimtes waar je weinig ruimte hebt klinkt het als een vorm van claustrofobie. Door de oordopjes hoor je jezelf beter ademen en lijkt het alsof je (opgesloten) in een kleine ruimte zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |