Nu Blade 2 er aan zit te komen, wou ik graag ff een nieuwe discussie starten. Namelijk wie er nou de beste Vampire Hunter is, Blade of Buffy. Ik hoop op een paar geinige reacties.
Ik ben trouwens een vrij nieuwe FOK!ker en als deze discussie al eens geweest is.........I'm sorry
2. Blade roeleert zeker!! Echt zo'n zwaar relaxte film. Als ie uit is ga ik hem meteen kijken!
ik weet, het is crap wat ik verzin, maar ik slaap al half.
maar blade is veel vetter dan buffy, buffy is echt zo'n populaire tiener serie.
nee doe mij maar gewoon blade.
[Dit bericht is gewijzigd door 22339 op 21-03-2002 09:16]
Ben m al aan t dowloaden!!
Hehehehehe...
even wat anders
Wisten jullie dat er een nieuwe film van Buffy in de maak is?
Echt waar ik zag het gisteren op Cinescape.com
quote:Toch niet via KaZaA?
Op donderdag 21 maart 2002 09:02 schreef RoTju het volgende:
Ben m al aan t dowloaden!!
Hehehehehe...
quote:in blade 2 zitten scenes waar in blade totaal CGI is.
Op donderdag 21 maart 2002 09:08 schreef Malebolgia het volgende:
Definitly BLADE!
Buffie draait alleen maar om SMG, die allen mbv CGI wat kunstjes kan. Wesley Snipes ziet er gewoon wreed uit in z'n vampire-buster outfit, en kan ook zonder CGI kewle acties maken (ok, in Blade zat wel CGI, maar dat pastte erbij, net als in de Matrix). Buffie vind ik echt heel goedkoop, zowel de opmaak als de verhaaltjes etc...
Blade is strak, bot, en snel. Buffy is grappig, mooi en heeft een onderhoudende verhaallijn door de gehele serie heen, waar je dus meer films mee kunt vullen.
Blade is een prof-hunter, waar Buffy ook nog een leven heeft.
Blade is begonnen als Spider-man side-kick, Buffy als een script ontsproten aan een paar gesprekken tussen Whedon en een paar van zijn maten.
Stand is voor mij gelijk. Daar Blade wel extreem geweldig is, zeker in combi met Guillmero Del Toro, blijft hij echt een hunter. Maar Buffy biedt meer dan alleen spanning en sensatie.
quote:Nu maar hopen dat dat ding niet het einde van die serie gaat betekenen...
Op donderdag 21 maart 2002 09:03 schreef iMAGE het volgende:
Als je vraagt naast wie ik het liefst wakker wordt, dan is het Buffy.
Voor de rest is Blade stukken beter.
Er zit in beide veel humor, maar Blade vecht stukken beter. Blade heeft bovendien leuke gadgets en een relexte autoeven wat anders
Wisten jullie dat er een nieuwe film van Buffy in de maak is?
Echt waar ik zag het gisteren op Cinescape.com
Als ik zou moeten kiezen kies ik zekersweten voor Buffy. Leuk verhaal, verschillend, leuke personages en blijft je boeien.
Blade is een beetje simpel verhaaltje met veel actie.
quote:Nee joh!
Op donderdag 21 maart 2002 10:48 schreef Skull-splitter het volgende:
Nu maar hopen dat dat ding niet het einde van die serie gaat betekenen...
quote:Mee eens... toch neig ik meer naar Buffy, beter verhaal..
Op donderdag 21 maart 2002 10:47 schreef Skull-splitter het volgende:
Goed. Een beetje een scheve discussie moet ik zeggen.Blade is strak, bot, en snel. Buffy is grappig, mooi en heeft een onderhoudende verhaallijn door de gehele serie heen, waar je dus meer films mee kunt vullen.
Blade is een prof-hunter, waar Buffy ook nog een leven heeft.
Blade is begonnen als Spider-man side-kick, Buffy als een script ontsproten aan een paar gesprekken tussen Whedon en een paar van zijn maten.
maar goed, mijn favo slayer:
quote:erm? wtf? Buffy heeft een aantal slechte afleveringen (deze nog nooit gezien overigens, als ie al bestaat), maar ook veel goede afleveringen. En in elk seizoen heb je 1 verhaal die in de laatste aflevering van het seizoen wordt afgerond. Ook de karakterontwikkelingen van de gehele cast is realistisch en goed uitgewerkt... Buffy is ook meer een drama serie dan sci fi vind ik...
Ik hoor t al, Buffy is een beetje aan t winnen. Maar toch vindt ik die verhalen van haar lang niet zo super. Kereltjes die in vis monsters veranderen als ze een vage drugs gebruiken om beter te kunnen zwemmen![]()
quote:Erm.. kruizen en staken tegen vampieren is onderdeel van de legende die al een aantal eeuwen bestaat.
. En in Blade 1 zegt die oude vriend van 'm (sorry weet al die namen niet uit m'n hoofd)dat kruizen en houten staken geen donder doen tegen vampieren en dat vindt ik wel sterk. Kruizen tegen vampieren, wie verzint zoiets (okee wie verzint vampieren).
quote:maar heeft Blade een goed verhaal?
Die Buffy loopt echt alleen maar met stokken en kruizen te zwaaien terwijl blade met z'n mega vette zwaard gewoon....tjsop, weg hoofd. Zo hoort dat. En de sfeer bij Blade is twintig keer spookey-er.
quote:oe ja geil Eliza Dusku
Op donderdag 21 maart 2002 15:18 schreef Herald het volgende:
Zoals Skull-Splitter ook al zei, het is lastig die twee te vergelijken. Blade is van oorsprong een comic die geen hond las, en daarna een film. Buffy is van oorsprong een film die geen hond zag, en later een TV serie. Duh dat Buffy dan beter is uitgediept, maar Buffy alleen is niet leuk. Buffy moet het hebben van de scoobygang, en dat heeft Blade niet. En zonder scoobygang is Buffy een te serieuze muts dan dan is Blade wel leuker.maar goed, mijn favo slayer:
alhoewel Bring it on een crapmovie was was ie door haar nog wel te pruimen
niet echt een wereldschokkend verhaal
quote:Dat aflevering bestaat zekers. Maar wat ik vooral nogal vaag vindt, is dat het schoolgebouw bij Buffy vaak zwaar beschadigd raakt en dat er leraren sneuvelen (opgegeten door één of ander vaag monster) en niemand vragen stelt. Geen politie en dat soort dingen.
wtf? Buffy heeft een aantal slechte afleveringen (deze nog nooit gezien overigens, als ie al bestaat), maar ook veel goede afleveringen.
quote:
Erm.. kruizen en staken tegen vampieren is onderdeel van de legende die al een aantal eeuwen bestaat.
Ja precies, maar dat gedeelte van de legende vindt ik nou nergens op slaan. Zilveren kogels, knoflook dat zijn dingen die mij iets logischer klinken, bepaalde stoffen die schadelijk zijn voor vampieren.
quote:Mwaa, redelijk verhaal van Blade 1, okee geen Shakespear maar toch. Blade 2 schijnt trouwens beter te zijn.
maar heeft Blade een goed verhaal?![]()
quote:Daardat ze op een plek wonen waar dit "normaal" is kijken ze er niet van op. Verder speelt het hoofd van de school en de burgermeester nog een dubbelrol dus loopt het allemaal niet zo'n vaart met dat soort zaken.
Op donderdag 21 maart 2002 17:15 schreef F1r3Starter het volgende:Dat aflevering bestaat zekers. Maar wat ik vooral nogal vaag vindt, is dat het schoolgebouw bij Buffy vaak zwaar beschadigd raakt en dat er leraren sneuvelen (opgegeten door één of ander vaag monster) en niemand vragen stelt. Geen politie en dat soort dingen.
![]()
Pure actie Blade maar buffy heeft een aantal heel goede afleveringen (faith vs buffy) en natuurlijk SMG.
quote:Gemiddelde Buffy is ook geen Hamlet-a-like mag ik zeggen. Het gaat erom dat je creatief blijft binnen het genre, en dat betreft gooit Blade het over de (hyper) realistische boeg.
Op donderdag 21 maart 2002 17:06 schreef Duiveltja het volgende:
bron IMDB:
Plot
A rare mutation has occurred within the vampire community. The Reaper. A vampire so consumed with an insatiable bloodlust that they prey on vampires as well as humans, transforming victims who are unlucky enough to survive into Reapers themselves. Now their quickly expanding population threatens the existence of vampires, and soon there won't be enough humans in the world to satisfy their bloodlust. Blade, Whistler (Yes, he's back) and an armory expert named Scud are curiously summoned by the Shadow Council. The council reluctantly admits that they are in a dire situation and they require Blade's assistance. Blade then tenuously enters into an alliance with The Bloodpack, an elite team of vampires trained in all modes of combat to defeat the Reaper threat. Blade's team and the Bloodpack are the only line of defense which can prevent the Reaper population from wiping out the vampire and human populations.
niet echt een wereldschokkend verhaal
(michien wel omdat wesley snipes zo lekker stoer is)
quote:
Op donderdag 21 maart 2002 23:24 schreef Sinaasappel het volgende:
Blade vind ik 10x beter(michien wel omdat wesley snipes zo lekker stoer is)
quote:In blade is ie gewoon sexy
Op donderdag 21 maart 2002 23:43 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Ook een reden om aan te voeren
val helemaal niet op zwart, maar in blade is ie toch echt
quote:hehe... Charisma, niet?
Op donderdag 21 maart 2002 23:44 schreef Sinaasappel het volgende:[..]
In blade is ie gewoon sexy
Iemand al opgemerkt dat het haar in beide films PRECIES hetzelfde model is geknipt als in Demolition Man? (Oud nieuws voor de kenners...)
quote:Volgens mij heeft die Snipes twee verschillende kapsels gehad in al z'n films. Of kaal of zoals ie het nu heeft. Tamelijk
Iemand al opgemerkt dat het haar in beide films PRECIES hetzelfde model is geknipt als in Demolition Man? (Oud nieuws voor de kenners...)
....waarom loopt ie dan weer vrolijk rond in blade 2 ????
quote:ja, dat vroeg ik me dus ook af.
Op vrijdag 22 maart 2002 09:02 schreef 22339 het volgende:
Ik vraag me iets af.... in blade 1 ging die grijze gast, die vriend van blade toch dood.....waarom loopt ie dan weer vrolijk rond in blade 2 ????
wat nep
quote:Het is fictie dus zowiezo nep
Op vrijdag 22 maart 2002 09:25 schreef Vision het volgende:[..]
ja, dat vroeg ik me dus ook af.
wat nep
Angel vs Blade, any thoughts?
quote:Hij werd kunstmatig in leven gehouden heb ik begrepen, omdat hij te veel wist om zomaar dood te laten gaan.
Op vrijdag 22 maart 2002 09:02 schreef 22339 het volgende:
Ik vraag me iets af.... in blade 1 ging die grijze gast, die vriend van blade toch dood.....waarom loopt ie dan weer vrolijk rond in blade 2 ????
Laat het nou geen toeval zijn dat ik daar heen ga.
quote:Nu we het toch over Charisma hebben. Angel heeft Charisma Carpenter (Cordelia) na Buffy meegenomen in z'n eigen serie.
Op donderdag 21 maart 2002 23:57 schreef Skull-splitter het volgende:
hehe... Charisma, niet?
De school van Buffy wordt trouwens aan het eind van het vierde seizoen helemaal vernietigd.. Buffy gaat daarna ook naar college... dus de school hadden ze niet meer nodig.
quote:
Op vrijdag 22 maart 2002 11:41 schreef Xhorder het volgende:
De school van Buffy wordt trouwens aan het eind van het vierde derde seizoen helemaal vernietigd.. Buffy gaat daarna ook naar college... dus de school hadden ze niet meer nodig.
quote:Als man wil ik je daar ook nog wel gelijk in geven. Als mijn lichaam er ooit zo uit kon zien
Op donderdag 21 maart 2002 23:44 schreef Sinaasappel het volgende:[..]
In blade is ie gewoon sexy
quote:Over een weekje wel ja
Op zaterdag 23 maart 2002 10:37 schreef thezeppo het volgende:
heeft iemand blade 2 al gezien?
ongelofelijk mooie film...
zeker de moeite waard om op t grote scherm te zien!
Buffy heeft in ieder geval een goed verhaal, de maker van de serie is echt een genie en hij weet het voor elkaar te boksen om al 6 seizoens lang het nog interresant te houden.
Trouwens, als buffy vecht is dat niet alleen met computer.. ze doet ook aan vechtsporten als hobby's dus kan heus wel zelf wat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |