Er zal wel niets meer gaan komen, het bedrag van de vordering zonder incassokosten is maar 12 euro..... De kans dat hiervoor echt rechtsmaatregelen worden getroffen, zelfs in een principezaak, zijn erg klein.
Dit gebeurd vaker, zeker de laatste brief met aankondiging van rechtsmaatregelen heb ik al vaker van diverse incassobureau's ontvangen*, vaak vergezeld op de brief met allemaal adressen van gerechtsdeurwaarders om extra indruk te maken ofzo....
Maar ook incassobureau's maken een kosten en baten analyse, en de door Ultimoo gehandteerde kosten, (naast het feit dat de vordering uberhaubt onterecht is), zijn buiten proportie en zullen niet worden meegenomen door een kantonrechter, dat weet Ultimoo ook wel. (Maar uiteraard blijven ze wel dreigen, je moet mensen de kost geven die naar aanleiding van een brief rechtsmaatregelen alsnog betalen)...
* niet dat ik een wanbetaler ben, ik help wel eens mensen in mijn omgeving, en bij vorderingen die worden betwist is het voor mij altijd een principezaak. Voor de kantonrechter komen is overigens helemaal niet zo erg, deze luistert namelijk wel, mits je bewijzen hebt, naar jouw kant van de vordering en gaat zeker niet zonder meer mee met de eiser.