abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61883284
De koopwoning kwam uit de huur, en was standaard uitgerust met 30 jaar oude witte kasten die er bijna onmogelijk uit te krijgen zijn (tenzij je echt met de kettingzaag wilt gaan slopen). Ik weet niet waar ze van gemaakt zijn, het lijkt wel een soort van MDF met nog een laag putjesplastic eroverheen, maar ze zijn heel oud en nog volledig onbeschadigd, dus ik denk niet dat schuren gaat werken...

Waar kun je dit mee schilderen en hoe?
pi_61885600
Plastic zal je eerst met een primer (grondlaag) moeten behandelen.
Schuren kan nooit kwaad hoor als is het maar licht met fijn papier.
pi_61889792
TS, je moet vooral bedenken wat je zelf wil. Als je de kast toch al niet mooi vindt, en je hebt hem er het liefste uit, dan moet je dat doen. Het moet wel een héle flinke kast zijn wil die niet in elkaar storten na een paar flinke tikken van de sloophamer. Bedenk wel dat een kast verven ook veel werk is, en als je hem toch al niet mooi vindt is dat gewoon zonde van de moeite, toch?
pi_61893158
Nou die kast op zich is heel handig. Het staat alleen totaal niet bij het slaapkamerinterieur... Alles is namelijk van hout - plafondbalken, parket, meubels... Behalve die kasten dus. Als ze nou eens beige, zoals de muren, waren zou 't al opschieten.

Dat verven veel werk is weet ik. Ik heb destijds m'n hele kinderkamer geschuurd en overgeverfd, en dat waren kasten in victoriaans design met allemaal groeven en motieven, dus dat moest met de hand. Dit kan gewoon met de schuurmachine...

Wat voor primer moet je dan hebben? En moet je 't eerst met terpentine of iets dergelijks voorbehandelen? Voor of na het schuren?
pi_61894077
licht schuren, primer voor kunstof erop, wederom licht schuren, ontvetten, aflakken lijkt mij voldoende. Omdat je het over "putjes"hebt kun je een licht vullende grondverf nog overwegen voordat je gaat aflakken.
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_61894357
Cool. Dankje
pi_61894408
Alstu Wel plaatje posten van het resultaat. Foto's doen het altijd goed hier op k&w en ik kan het weten....
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_61894470
Kan je geen foto met je telefoon maken en even uploaden bij www.tinypic.com ?
Jusqu'ici tout va bien...
pi_61894726
Mijn telefoon weigert al 2 jaar met m'n computer te praten. Bovendien fotografeert hij toch zo dat je er niks op ziet.

Ik weet nog niet of ik 't ga doen hoor. Mama heeft 't erover om misschien die kast naar de berging te verplaatsen, en dan mijn oude meidenkast uit m'n kinderkamer er neer te zetten... Maar ik wilde gewoon de opties afwegen. Want dan zou je ook het bed en de bureau van m'n kinderkamer moeten gaan schuren en verven in die donkere beits waarin de meidenkast, boekenkast en nachtkastje geschilderd zijn.
En omdat 't toch de logeerkamer is heeft zij daar natuurlijk geen zin in. Ik dus wel, want ja, ik logeer daar...

(Het punt is trouwens niet zo zeer dat je die kasten niet kunt weghalen uit de slaapkamer. Het punt is dat ze niet uit elkaar kunnen, en niet over de trap naar buiten kunnen, uit de flat. Plus, het zijn bijzonder stevige kasten... Eigenlijk wel zonde om weg te doen.)

[ Bericht 10% gewijzigd door Sessy op 25-09-2008 00:59:19 ]
pi_61897849
Kun je hem niet beplakkenmet iets uit Wall Decals
pi_61907036
Dan blijft hij dus wit, en dat is nu precies NIET de bedoeling. Bovendien, de hele zooi is meer als 2 meter breed, en de beide zijkanten zijn ook te zien...
pi_61907132
Ik bedoel eigenlijk, er is is meer dan schilderen. Fotobehang, stofferen, etc etc.
pi_61907378
Eh ja... Maar dan zou ik eerder zelf een schilderij gaan maken van iets wat ik echt leuk vind en niet zo'n lelijk ikea-achtige sticker opplakken... Maar ik wil sowieso gewoon 1 vlakke, rustige kleur en absoluut geen plaatjes. hooguit een kleur met overloop naar donker omlaag of een sponsachtig vlekeffect.

(Een badkamerdeur)

(muurschildering)

(graffiti)

Trouwens, zou graffiti blijven zitten, zonder schuren?

[ Bericht 10% gewijzigd door Sessy op 25-09-2008 16:16:51 ]
pi_61917706
misschien als je het daarna fixeert met lak? moet je alles wel een paar dagen open zetten
Jusqu'ici tout va bien...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')